La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo odotus aika voi olla miehille aika outoa aikaa kun me naiset tunnemme liikkeet ja pahat ja hyvät olot yms. Mutta mies ei tunne niitä ja ensimmäiset potkut jotka tuntee on varmasti ihana kokemus heille ja juurikin se synnytys kun vauvasta tulee konkreettinen heillekin :)
Itse ajattelin ottaa parhaan ystäväni mukaan synnytykseen kenestä tulee lapsen kummikin sitten, hää on ku sisko miule :)

Onko tietoa, mistä mahdollisesti johtuu pienet alle 1 mm:n kokoiset pistemäiset verenpurkaumat rinnoissa ja vatsalla? Mulle tulee tällaisia yleensä naamaan oksentamisen jälkeen muttei yleensä muualle. Ja nyt en kyllä ole oksennellutkaan useampaan viikkoon. Vai onko tää nyt vaan sitä että venyy ja paukkuu... :)

Ei ole kyllä yhtään tuttua minulle... :/ sulla varmaan reagoi keho vähän erilailla jos kerran normaalia oksentaessakin nuo pisteet :)

Olisiko venymistä Lumikello? Jos ei ole muita oireita... Mullakin tulee niitä oksentaessa kasvoihin ja aikanaan kun treenasin käsilläseisontaa, niin silloinkin paineesta tuli silmänympärykset täyteen niitä. Mutta kyllä mä saattaisin neuvolaan soittaa ja varmistaa, kun en ole kuullut että tuo kovin tavallinen raskausoire olisi? Jotkut matalat verenhyytymisarvothan voi tuollaista myös tehdä ja jos olisi kova kuume, niin silloin myös pitäisi hälytyskellot soida...

Mulla tuli rintoihin niitä silloin kun rinnat olivat toooodella kipeät ja raskaus alussa. Kutisivat myös tosi paljon ja pienikin raapiminen sai verenpurkaumia aikaan. Vieläkin saattaa joskus tulla, jos erehdyn raapimaan

Asiasta kukkaruukkuun, kummallisia huomioita raskaudesta; tällä hetkellä harjoitussupistuksia tulee pääsääntöisesti vain jos erehdyn makaamaan vasemmalla kyljelläni, ihme homma!

Ääh mulla on menny parisen viikkoa reisatessa ja en oo kerenny lukee taas laisinkaan :( ootte viel jopa kolmattasataa kitjotusta laittanu :D no on lukeminen.

Hei mulle on tullut raskauden alusta myös tosi pientä verenpurkaumaa. Mahaan tulee jos on liian kireät housut ja välillä tisseihin varmaan jos liivit painaa. Käsivarsiinkin tulee aina välillä, en tiedä mistä johtuu enkä ole sitä mistään kysellyt olen vain ajatellut että on vain joku raskausoire.

Mulla on noita pieniä verenpurkaumia tullu, jos olen raapinut ihoa esim saunassa ollessa. Niitä kyllä on tullu jo ennen raskauttakin, mut kuitenkin :) Häviävät ainakin itsellään päivä päästä.

No nyt kun mainitsit saunan niin joo minulekin kyllä siellä tulee jos raapii ihoa mutta häviää tunnissa parissa :)

Voihan ne purkaumat johtua myös verimäärän lisääntymisestä :) mulla raskausaikana tulee helpommin mustelmia kuin muulloin, ilmeisesti pintaverisuonet hieman heikoilla :P

Tänää oli lääkäri ja kaikki kunnossa. Siellä se pikku tyyppi koko ajan töni dopleria ku ei ilmeisesti olis saanu vakoilla. Ihan hirvee kuhina:joyful: Esikko oli enemmän pakenija ja oli vaikea saada näkyviin/kuuluviin. Tää taaseen tuntu tällä kertaa enemminki uhmakkaalta tyypiltä:happy: Kaiken kaikkiaan alle 10 minsan visiitti, sellai kaikkikunnossa housut pois ja jalkaan takas ja tossa on ovi -tyyppinen reissu.

Rautalisää määrättiin kun oli hemoglobiinit pudonnu 127:sta 112:een, eli nam, retaferia nassuun.

Mulle neuvolasta suositeltiin Obsidaneja edellisessä raskaudessa (retaferin sijaan). Terkan mukaan ne Obsidanit ois vatsaystävällisempiä. Niitä mulla on siis edelliseltä kerralta vielä kaapissa.

Muakin vähän jänskää, että mitä mun hemppa on tällä hetkellä kun oon nyt useampana päivänä tarvinnut päikkärit. Olo on kyllä muuten hyvä. Mulla on viimeks ollut neuvola kesäkuun puolessa välissä ja seuraava on 1.9. Pitää seurailla tuleeko jotain muutakin oiretta raudanpuutteesta ja jos tulee, niin sit soitella neukkuun jo täs elokuun aikana, että pääsis kattoo ne hempat.

Mulla on ollut nyt parina päivänä nenäverenvuotoa ja huimausta töissä. Huomenna neuvolaan pitäisi soitella. Hemppa luultavasti laskenut melkoisen alas normaalisti on yli 140 ja viimeksi neuvolassa oli jo 124.

Tänään sain myös vihdoinkin pomon kiinni, että pystyin kertomaan kasvotusten raskaudestani. Nyt siis koko työyhteisö tietää tulevasta lapsesta. :D

MIlloin noita harjoitussupistuksia pitäisi alkaa tulemaan? Mulle ei oo vielä tullut laisinkaan.

Takaisin