La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei vielä varmoja tuntemuksia liikkeistä (16+0). Eilen vähän jo kuvittelin tuntevani jotain (tai sitten ilma pyrki ulos vatsapeitteiden läpi). :)

Täälläkään ei oo varmaa onko tuntemukset ilmavaivoja vai jotain muuta. Nyt 15+6.
Viime torstaina oli neuvola ja sydänäänien kuuntelu oli aika jännää. :) Neuvolatäti varoitteli ennenku alotettiin, että laite on vanha eikä ääniä välttämättä kuulu ku ehkä vaimeasti. Syke kuului samantien selkeästi ja vahvasti, 149 oli. Seuraavaksi onkin sit neuvolalääkäri parin viikon päästä.

Tilasin muuten tuon mainostetun babyboxin ja koska täälä meilläpäin ei noita Lastentarvike-ketjun liikkeitä oo niin hain boxini appivanhempien luona vierailtaessa viime viikonloppuna Oulusta. Boxissa oli Emma tuttipullo, Lindexin sukat vauvalle, me&i:n puuvillainen pestävä ruokalappu, Folksamin puuvillainen rätti/huivi ja pari näytevaippaa Pampersilta vastasyntyneelle. Kiva paketti ku ilmaseksi saa ja ihana saada jotain konkreettista hypisteltävää. En oo vielä mitään tavaraa vauvalle ostanu kun ensin pitää selvittää, mitä kaikkea saadaan kavereilta.

Nt-ultrassa sanottiin että mulla olis kohtu vissiin taaksepäin kallellaan.. Mitähän sekin sitten tarkoittaa?? Mun mummi sano että hänellä myös oli.

Mulla oli edellusessä raskaudessa kohtu taaksepäin kallellaan... Ei vaikuttanut oikeastaan muuhun kuin et sydän äänet kuulu vasta viikon 11 tietämillä ja selkäkipua oli alussa vähän enemmän kuin edelisessä... Ja sehän visiin aika usein kyl kallistuu kohdun kasvaessa eteenpäin.....

Neuvolalääkärissä kaikki erinomaisesti :) Sydän sykki kovaa (syke 150) ja kovia potkujakin tuli. Mitään tulehduksiin viittaavaa ei ollut ja lapsiveden määrä sopiva. Kyllä sitä aina pieni kivi vierähtää sydämeltä kun saa varmistuksen, että pikkuinen kasvaa ja jaksaa normaalisti :Heartpink Ens viikolla sitten rakenneultra! Hihhh..apuuva!

Tänään rv 18+0 (aika menee kauheeta kyytiä!) Neuvolalääkärissä käyty, kaikki hyvin! Sydän jumputti taas niin kovaa :) kirpparilta vauvanvaatteita ostettu tänään taas ;)
Mää en tiedä miks tuolla lääkärissä toivottiin miehen olevan mukana ku ei siellä mitään siltä kysytty. Eikä mitään kummempaa infoa tullut mitä ei oltais tiedetty.. Lähinnä mies oli ihmeissään ku mun piti riisuutua ja sillä oli suorat näkymät mun alakertaan sydänääniä kuunnellessa ja lääkärin tutkiessa alakerran :D

Mulla on neuvolalääkäri huomenna ja sanoin jo miehelle, ettei tarvi vaivautua paikalle kun tuo sisätutkimus luultavasti suoritetaan. Ei hän siitä mitään sais irti:hilarious:

En minäkään kyllä miestä lääkäriin huolisi mukaan. Outoa että ovat pyytäneet... Mies on mukana ultrissa ja sitten tammikuussa :)
Mullakin huomenna neuvola aika, kiva ku edellisestä on jo melkein kuukausi... kuulee ne sydän äänet, kun kaikki oireet on (onneksi) kadonnu :)

Täällä tänään neuvolassa käyty ja terkka sanoi, että koko perhe mukaan lääkäriin sitten. Samapa tuo mulle että onko mies mukana vai ei mut esikoinen on hoidossa, niin hän ei ole ainakaan mukana.

Me saatiin ekalla neuvolakäynnillä tuollanen ohjelappu mukaan missä kerrotaan millä viikoilla on neuvolakäynnit ja milloin toivotaan isän/tukihenkilön mukaan ottamista.. Ajattelin siellä olevan sit jotain sellaista minkä takia miehen on oltava mukana. Eipä ollut mitään ja käynnillä saatu ku nolostunut mies aikaiseksi kun ei tiennyt mihinpäin kattelee :D
Toki pääsi myös hänkin taas sydänäänet kuuntelemaan :)

Onko teillä muilla vielä nukahtamisvaikeuksia? Illalla nukahdan helposti, mutta joka ikinen yö herään kolmelta pissalle ja sen jälkeen menee pyörimiseksi ja asennon hakemiseksi. Sitten alkaa ajatukset vilistämään mielessä ja pari tuntia valvoessa....(poikien koulunaloitus, toisen pojan kielijänneleikkaus, miten ehdin kuljettaa harrastuksiin syksyllä, entäs jos tämäkin syntyy etuajassa joulukuun viimeisinä päivinä tai aikaisemmin, mitä tästä kaikesta oikein tulee?).

Sokerirasituksessa jäin kiinni ja nyt olen kolmatta viikkoa mittaillut kotona 5krt/pvä sokereita. Muuten kaikki arvot kohdillaan, mutta aamun paastoarvo on vähän kohollaan ja niinpä sain neuvolasta lähetteen äitiyspolille. Aika tulikin muuten nopsaan, yhdessä päivässä ja nyt on pitänyt sitten kolme päivää pitää ruokapäiväkirjaa. Onko joku muu joutunut tähän? Pistää miettimään mitä suuhunsa laittaa kun joutuu vieraalle ihmiselle esittelemään ruokansa...

Aika äitiyspolille on torstaina ja syyskuun alussa menen verenpaineen takia uudelleen, myös ru tehdään siellä. Tuossa välissä on vielä yksi neuvola, joten minusta ainakin pidetään huolta . Liikkeitä tuntuu välillä tosi mukavasti, tänään tuli 17+0 täyteen.

Viimeinkin ollut lämmin päivä, ihana olla välillä ulkonakin.

Emmielle, mulla on kans istukka eessä ja lääkäri sano että se vaimentaa liikkeiden tuntumista. Että saattaa alkaa tavallista myöhemmin tuntea liikkeet. Itse oon kyllä siitä huolimatta rv 14 tuntenut liikkeitä epäsäännöllisesti, eikä se lääkärin mukaan oo tavatonta sekään.

Mun mies on ainakin itse halunnut tulla joka lääkärikäynnille ja ultraan mukaan, ja ei ole ollut mitenkään noloa - onhan se joskus ennenkin tuota alapäätäni katsellut (ja ollut jopa lähemmässäkin kontaktissa :joyful:). Ihan hyvä mielestäni että on mukana, jos lääkäri vaikka sanoo jotain, ja se sitten minulta unohtuu tai menee jotenkin ohi, niin on suuremmat mahdollisuudet, että ainakin joku on kuullut ja ymmärtänyt. Ja kiva muutenkin, että on täysillä mukana :happy:

Meillä on seuraava lääkäri ensi viikolla, ja seuraava ultra on varmaankin vasta kesäloman jälkeen syyskuun alussa (rv 20-21). Olen nyt parin viikon ajan tuntenut muljahduksia ja tökkäyksiä mahassa, viime päivinä aina vaan enenevässä määrin, ja se aika hyvin konkretisoi tätä koko juttua - että siellähän on hei ihan oikeesti joku :p

Meilläkään ei tuottais miehen mukana oleminen mitään vaivaantumisia.. On sitä lähemmässäkin kontaktissa ollu mun alakerran kanssa kun vaan katseluetäisyydellä.. :P mutta mun mies ei koskaa pääse mukaan ku se on aina töissä ku on mun neuvolat. :) rakenneultraan se sit kyllä tulee. :)

Olkaa onnellisia että teillä on ihanat ja tukea antavat miehet siellä! On aika outoa nimittäin odottaa lasta yksin kun ei voi jakaa kokemusta toisen osapuolen kanssa, onneksi minulla on sentäs paljon hyviä ystäviä ja ihana perhe tukena ja hengessä mukana! :)

Ohoh, tänään työkaveri mikä palaili kesälomilta, en ole nähnyt häntä 3viikkoon...
Ensimmäisenä tokaisi että taitaa kohta koko työpaikka älytä kun massu pullottaa hupparin alta jo tuollalailla :bored:
Pukukopilla katsoi vaan suu auki ja silmät suurina että et ole tosissas tuon mahas kanssa :grin

Vastahan minä viime viikolla tuskailin kun ei massu näy... Ja kohtukin vielä suht paljon taakse kallistuva.. :wideyed:

Tänään ollut vaan molemmin puolin issiasvaivoja, onneksi ei massujomotusta :)

17+5 :)

Joitain asioita osaa arvostaa silloin kun niitä ei siinä ole, tottakai kaipaa arkea että toinen olisi siinä mukana ja että saisi tosiaan kokea tämän kokemuksen juuri sen henkilön kanssa kenelle tämä kuuluu ihan yhtä paljon kuin minullekin mutta olen sopeutunut tilanteeseen että näin ei ole ja kyllä tämä pieni täällä on kaikkein tärkeintä! Kyllä nuo mies asiat hoituu sitten aikanaan! :) Olen kyllä tosi onnekas siinä mielin että minulla on todella hyviä ystäviä ja läheinen perhe, saan äidinkin samaan kaupunkiin asumaan tässä kuussa tuolta monen sadan kilometrin päästä jotta on sitten mummo lähellä ja tuki lähellä eli sen puoleen kaikki on loistavasti :) ainut mikä huolettaa on se että saako lapsi koskaan isäänsä elämäänsä.. todella harmi jos ei. Toivon mukaan löydän kunnollisen ja fiksun miehen joskus joka voi olla pienelle miehen mallina :)

Ja teistä on myös ollut paljon tukea minulle kun saa teidän kanssa jakaa näitä tuntemuksia mitä raskaus tuo tullessaan! Kiitos siitä! :)

Takaisin