La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä totta vie, toivon että tää pahoinvointi loppuis pian. Että pääsis nauttii kunnolla tästä raskaudesta, tällä hetkellä ei kyllä oo yhtään kiva kun ei tiedä mitä sitä uskaltaa syödä... :(

Mulla sama homma ku Alinahilla. Tänään on ollu taas niin huono päivä ettei tosikaan! Sappinesteet oksennettu pihalle ekan kerran jo aamupäivästä. Musta kans tuntuu tällä hetkellä et tästä touhusta on nautinto kaukana vaikka kuin yrittäisi positiivisesti ajatella. Mulla lähti nyt eilen jo viides viikko putkeen tätä oloa... Mä en kestä enää!

Jansculi, voi ei! :( toivotaan että sullakin loppuis pian! Ei kiva yhtää! :(

Tsemppiä vaan kanssasisaret pahoinvointiin. Täällä kans podetaan huonoa olo. Tänään onneks vähän parempi päivä kun eilen jolloin oksensin aamusta iltaan. Mulla on nyt 8 vkoa kestäny tää olo, alkaa kanssa jaksaminen olla nollassa..

Mulla on nyt viikoilla 12+ jo selvästi parempi olo, tarvii enää oksentaa pari kertaa viikossa. Ne muutamat kerrat ei tunnukaan enää sitten missään aiempiin kokemuksiin verrattuna. Toivottavasti muillakin helpottuu pian!

Kävin tänään siellä sokerirasituksessa ja se olikin yllättävän positiivinen kokemus. Kannatti maalailla päässä siitä ihan kamalaa asiaa :)
Sokerilitku oli kamalan makeaa, mutta ei niin pahaa mitä olin kuvitellut. Huono olo siitä tuli, mutta ei mitään verrattuna pahimpiin raskauspahoinvointipäiviin. Se pari tuntia meni yllättävän nopsaan, vaikka käsitöiden tekeminen olikin kiellettyä. Kuulemma liian rasittavaa puuhaa. :laughing002 Onneksi oli kirja mukana. Lopussa meinasin nukahtaa, mutta koska sekin oli vähän kiellettyä, niin sinnittelin loppuun. Eväiden syönnin jälkeen olinkin jo aivan työkunnossa.
Mietin sitä seuraavaa kertaa, kun pitää mennä tuohon testiin, niin jospa sillon tuntisi jo pienokaisen liikkeet ja olisi hauska nähdä mitä hän on mieltä tuosta ällömakeasta litkusta.

musta-lammas: sama juttu, ite oon myös lyhyt 154, ja muutenkin melko sirppana, ihmekään että maha on jo pienen vesimelonin kokoinen. puhumattakaan mitä se on loppuvuodesta jos kaikki hyvin menee. Esikoinen syntyi tosiaan rv 32 ja olin kyllä hirmunen valas silloin! melko koomista kun on niin tappi. minkäs teet

Onko kellään lantiokipuja? Mulla ollut koko päivän tosi ikävää lantion juilintaa ja alaselän ja mahan ja nivusten.. nää liitoskivut vaan pahenee :( ja tuntuvat nii liikunnassa ku levossa..

Huh, luin jostain että piimä saattaa auttaa pahoinvointiin no mies onneks osti sitä tänään kaupasta ja nyt juon jo toista lasillista piimää.. Mä en oo kyllä kovin piimän ystävä mutta kyllä tää menee! Kaikki keinot otetaan vastaan! Kun ei auta vaikka syöt usein..

Mulla ei oo ollu mitään kipuja tänään, eilen illalla oli ihan kunnon kipeitä nippailuja...

Mulla ei ole kans mitään kipuja. Vatsanseutuvilla ei myöskään sitä yhtä päivää lukuunottamatta ole aikoihin ollut mitään tuntemuksia..

Onko muilla hammaspesun kanssa ongelmia? Aamusin saan pestyä ilman mitään yökkäyksiä, mut iltaisin ei yökkäämättä voi pestä. Kävin juuri hammaspesun tuloksena oksentaan lämpimät leivät pyttyyn :D
Ihan kamalaa, suu tarvii huuhtoa pesun jälkeen kymmeneen kertaan et sais kaiken hammastahnan suustaan pois. Pakko juoda myös vettä päälle et tuolta syvemmältä kurkusta saa hannastahnat pois. Ekaa kertaa jouduin sen takia oksentaan. Oksu saldo tän raskauden aikana nousi kahteen.
Toisaalta tuli taas fiilis et joku tuolla varmaan elelee ku jotain oirettakin on :)

Täällä kans hammaspesu kuvottaa, tänään piti vauhdilla pestä loppuun kun meinasi yrjö tulla :depressed:

Hampaide pesu saa yökkimään täälläkin. Eikä oo väliä onko aamu vai iltapesu :S elokuussa olisi tiedossa taas hampaan juurihoitoa ja saa nähä miten siitä selviää..

Hampaiden aamupesu on paha paikka täälläkin. Illalla ei yleensä ole ongelmaa, mutta kun aamulla pääsee siihen vaiheeseen että pitää pestä alatakahampaat, alkaa yökkiminen tosi usein. Siksi jätänkin tuon osaston viimeiseksi ja toivon parasta. Mulla tosin on muutenkin herkkä oksennusrefleksi, mutta ilmeisesti aamun tyhjä maha edesauttaa tuota yökkimistä.

Mulla oli toissa päivänä aika kovaa alaselän ja lantion/lonkkien juilimista. Ilmeisesti pitkään kävely alko rasittaan selkää, tosin aamusta asti oli ollut kyllä lievää nippailua mahassa. Viikonloppuna lenkillä käydessä alkoi myös melkein heti pistämään häntäluuhun/pyllyvaon yläosaan erikoisesti :wideyed: Ensimmäisen kerran mulla tuli samanlainen lonkkasärky ihan alussa kiinnittymisen aikaan, joten ilmeisesti toissapäivänä tuli sitten joku hormonipiikki taas kun niin särki..
Mulla ei oo ollut pahoinvointia oikeestaan ollenkaan, mutta nyt on ärsyttävänä oireena se, ettei mikään ruoka maistu/mitään ei tee mieli. Tai saattaa jopa tulla mieliteko ja sitten kun syötävää saa, jaksaa kunnolla pari haarukallista ja sit alkaa riittään. :depressed: Kuitenkin koko ajan on hirvee nälkä! :hilarious:

Huomenna eka ultra! Pääsee vihdoin varmistaa, että kaveri tosiaan on kyydissä :cat: Haluisin alkaa tekemään miehelle jo isyyspakkausta, vaikka vielä vähän aikaista onkin :joyful:

Huomenta! Muistatteko sen erään TV-mainoksen, jossa todettiin että on vaikea olla mukava kun närästää? Olen miettinyt tuota nyt aamu(yö)sta paljon. Nyt etoo ja kakominen on jatkuvaa. Närästää. Iskiaskin iski. Ja noidannuoli niskaan. Vieläpä vatsakin on kuralla. Jos ei olo olisi niin epätoivoinen ja olo kurja, saattaisi tämä ehkä vaikuttaa jo koomiselta. Huhhuh... Mitäpä seuraavaksi...?

Minulla ei oksennusrefleksiä hampaiden pesusta mutta kuvotuksen tunnetta.. Vaihdoin hammastahnaa niin se etominen ja kuvotus loppui siihen, ei massuasukki tykännyt apteekin hammastahnasta :)

Huomenta! Hei mitä mieltä te olette hiustenvärjäämisestä raskausaikana? Pitäisi kampaajalle päästä ja olen lueskellut, ettei värjäämistäkään suositella raskausaikana.. Jotenkin vähän hankala uskoa, että muutamasta värjäyskerrasta olisi raskauden aikana haittaa.. Enemmän ehkä silloin, jos värjäilisi viikoittain. Tällaisia pohdintoja tähän aamuun :D

Mulle tulee paha olo kun luen muiden pahoinvoinnista siksi ohitan ne viestit nopsaan.:grin Itsellä siis ruvennut jo helpottamaam rv nyt 11+5.

Hampaiden pesu tökkii myös täällä (ja olen kyllä muutman kerran lopettanut kesken kun on oksennus meinannut tulla, purkkaa suuhun ja menoks).

Ajattelin myöskin värjätä hiuksia raskauden aikana, tein niin myös esikoisen kohdalla ja hyvä kampaaja osaa laittaa oikeanlaisen värin :)

Unelma2016: kerran olen käynyt tän raskauden aikana värjään hiukset, tosin kampaaja käytti Elumen värejä. Jokaisessa raskaudessa oon käyny hiustenvärjäyksessä mutta vähän harvempaan tahtiin kuin ennen raskautta.

Takaisin