La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Blossom: mielestäni voi matkustaa vielä tuolloin mikäli oma olo hyvä ja lääkäri antaa vihreää valoa :) Ystäväni matkusti viikonloppureissun Roomaan ollessaan viikoilla 34+! Ja kaikki meni hyvin :) Ja varmuuden vuoksi tsekkaat etukäteen lääkärin sieltä, mikäli sellaiselle tulee tarvetta.

Meillä on suunnitelmissa ulkomaanmatka syyskuulle.. Yritetään käydä ennen ku mulla on 27 viikkoo täynnä niin ei tuu ongelmia lentoyhtiön kanssa.. katsotaan nyt vieläkö suunnitelma muuttuu. :D

Neuvolassa käyty ja ultra-ajankin sain 20.7 :) ja liudan muita aikoja. Torstaina labraan verikokeisiin niin on sit otettu ultraa varten.

Osaako joku sanoa onko homeesta haittaa sikiölle? Meillä varmaan on täällä kämpässä jotain ongelmaa kun on täällä aina niin sairas olo. Eikä.vaan mulla vaan myös mies sanonut että kurkku tulee kipeeksi kun on ykski yö täällä oltu. Limaa erittyy ihan hirveesti ja vähän väliä saa olla räkimässä ja niistämässä.. Muualle ku menee niin oireet häviää. Kiva vaan ku n 3 kk asuttu tässä..edellisessä kerittiin asua 5 kk ku asunto sit myytiin..ihanaa jos taas saa alkaa pakkaamaan ja muuttamaan..ei jaksais..:(

Lomalomaloma!! Neljä viikkoa lomaa, eikä tarvi miettiä mitä aamulla laittaa töihin päälle ettei maha näy, hiphei! ja torstaina on vihdoin ultrakin, että saa vähän "vastauksia":cool:

Esikko viime viikolla kipee, nyt itsellä kurkku turvoksisa ja päätä särkee. En silti aio jättää torstaita väliin tai yrittää siirtää aikaa, näillä mennään!

Aile: en osaa sanoa onko sikiölle haittaa mut suosittelisin muuttaan pois. Oma terveys ainakin menee ja lapsi saattaa saada ikuiset sairaudet jos joutuu sitten asumaan hometalossa :(

Soitin tonne kättärille äitiyspolille, ultra aikaa kyselin. Ei näkyny heillä, sanoi että voi olla että Naistenklinikalla on aika jos on niin tulee kyllä jossain kohtaa, no millonkohan se "jossain kohtaa" mahtaa olla kun oon jo kohta sen 2 viikkoa odottanut. Sit tää nainen siellä luurin päässä tokas vaan että varmaan jossain 20.7 tienoilla olis ultra. Sillon olis 13+1. Kyllä on oikeesti hidasta touhua, soittoa naistenklinikalle maanantaina sitten. Jos ei tällä viikolla postia kuulu! Murrrhh! :(

Onneks täällä Päijät-Hämeessä tulee ultraan kutsut nopeasti, menikö viikkoakaan lähetteen teosta, ku kutsu jo tuli laatikkoon :)

Ja tosiaa sen vartalotyynyn voi löytää edullisestikii, nuorempaa odottaessa ostin nimittäin vajaalla 15€ :lla Lidlistä :) Ja todellaki kannatti, ei tarvinu kärsiä öisistä lonkkakivuista toisin ku esikkoa odottaessa.

Heips! Mulla laskettu aika arviolta tammikuun lopussa 29.1. Toivon, että ei syntyisi ainakaan 2015 puolella ennenaikaisena, mut en pitäis yllätyksenä, jos niin kävis... Jännittää vähän miten oma kroppa kestää raskauden ja kuinka paljon tulen paisumaan. Mulla pituutta vain 150cm, et mahdan olla varsinainen pallo(maha) loppuvuodesta! :D

Töissä ois kiva pitää tämä salassa vielä elokuun lomaani asti ja kertoa vasta sitten loman jälkeen... Aika paljon on ollut turvotusta jo kesäkuun alusta lähtien, et näyttää jo nyt raskausmahalta, vaikka onkin vain turvotusta...Toivottavasti en nyt kuukaudessa ehdi turvota niin paljoa, ettei työhousut mahdu enää jalkaan. Joutunu jo nyt pitämään työhousujen nappia auki, kun vähän puristaa ja tuli aikanaan tilattua niin naftit pökät :D

Sama täällä Jämsässä. Jyväskylässä käydään täältä ultrassa ja aika tuli heti seuraavalla viikolla kun lähete oli neuvolassa tehty. Ja hip hei! Ens viikolla ollaan taas tamperelaisia! !!!!❤ Muutto lähestyy ja talo on loppusilauksia vaille valmis. Ensi viikolla talkooporukalla loppusiivous ja viikonloppuna suuret huonekalut siirtyy uuteen kotiin! Autotallissa olleet laatikot on jo viety, joten kovin isoa muuttokuormaa ei onneksi tule. En malttaisi millään enää odottaa! ☺

Mulle tuli kirje naistenklinikalle ultraan samalla viikolla, kun neuvolassa kävin (neuvolassa olin ti ja pe tuli kirje kotiin).

Pitää lähteä varmaan päivystykseen hakee helpotusta tähän päänsärkyyn...

Ehkä ne ei oo sieltä neuvolasta ees lähettäny eteenpäin mitään... Murrrr...

Alinah on ne mut niiku sanoit et varmaan heinäkuun 20.7 niin voi olla just tuoloin ja se tulee kirje 2-3 viikkoo aikasemmin. Et joko tälläviilolla tulee tai ensviikon aikaan :) kyl se sieltä tulee :)

Tänään käyty neuvolassa ja kuultiin pienen sydämmen syke kyl esikoinen kuunteli tarkkaan ja kuulema pikkuveljen haluaa :) <3

Bettie: mulla kanssa on Lidlin halpa vartalotyyny mutta hyvä on kyllä ollut, viime syksynä möivät siihen päällisiä ni pitihän niitä pari ostaa :)

Samoin täällä tuli nopeasti aika postissa, perjantaina oli neuvola ja seuraavan viikon tiistaina oli kirje postilaatikossa.

Itse sain nt-ultraan ajan ensimmäisen neuvola käynnin yhteydessä. Kuten jo pitkälle syksyyn neuvola ajatkin. Helpottaa huomattavasti elämää ja esim. työvuorojen suunnittelua kun tietää etukäteen ajat.:rolleyes:

Alkaa jännitys nousemaan nt-ultran suhteen. Vielä olisi melkein viikko aikaa ultraan.:nailbiting:

Onpas outoja tuntemuksia ollut eilisen ultran jälkeen, nytkun "varmistui" että tuolla jotain elämää on... :)
En osaa edes selittää mutta sellainen lämmin odottava olo :rolleyes:

Mies sanoi aamulla kun läksin töihin ennen sitä että "menkäähän nyt molemmat töihin siitä" :grin

Ja en tiedä mitä tekis tän massujuilimisen ja issiaksen kanssa, viikonloppuna ja eilen kun olin kotosalla, ei mitään oireita, mut tuolla kun taas joutui nostelemaan ja kyykkimään ym ym niin heti alkoi tuntumaan, ei kiva :sad001

Mekin saatiin ultra-aika samalla viikolla, kun oli eka neuvola (Päijät-Häme). Neuvola oli maanantaina, niin jo loppuviikosta kolahti postilaatikkoon ultra-aika.

Töistä lähtiessä tuli jotenkin hyvän positiivinen olo, kun näin lapsettomuuspoliklinikan kätilön. Hän kysyi, kuinka jaksan jne. Kerroin omista tuntemuksista pikaisesti (että asuuko tuolla mahassa enää kukaan :confused:)... Hän sanoi, että kyllä on, kerta oireitakin on. Kait se pitää uskoa - siihen 22.7. on vielä niin pitkä aika. Jos töissä olisi pikkaisen rauhallisempaa, niin voisi vielä ennen lomaa harjoitella ultran käyttöä :grin

Tänään on sitten oksennettu moneen otteeseen, itku kurkussa oikeen. :( kaikki mitä syöny tullu parin tunnin viiveellä ulos.. En tiiä miten jaksan jos tää jatkuu vielä pitkään..

Kyllä on sympatiat teidän kaikkien oksentavien luona, itse nyt 12+3 ja en ole kertaakaan joutunut oksentamaan, parin viikon ajan vain etovaa oloa ja yhtenä päivänä maailma pyöri kunnolla ja tuntui että ehkä voisi tulla jotain jos oikein tinkaa :shy:
Jännää aikaa tämä raskaus miten kaikilla voi olla niin erilaista o_O

Toivotaan että kaikilla teillä loppuu se olo pian ja pääsette nauttimaan odotuksesta :)

Takaisin