La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en malttanut katsoa miehen reaktiota ultrassa kun taisin ite olla se joka sitä ruutua tapitti oikein tarkasti :D mutta kyllä mies myöhemmin sanoi miten ihmeellistä se oli nähdä taas se pieni siellä liikkumassa :) toisessa ultrassa mies ei katsonut aluksi ruutua vaan minua, olin niin jännittynyt kun ekassa ultrassa viikot heitti melkein viikolla eikä sykettä vielä silloin näkynyt. Sitten kun näki minun helpottuneen ilmeen niin uskalsi itsekin katsoa ruutua :)

Voi kökkö! Soitin tänään neuvolaan ja neuvolantäti sillai mumisten pikakelas labratulokset läpi. En sitten siinä varmistanut asiaa vaan puhelun jälkeen tuli, et mitähän se nyt sanoikaan siitä hcg arvosta.. Kuulin vain et 54 ja jatkoi pikalukua eteenpäin. Eihän se nyt voi olla 54 jos pikkuinen on elossa! Jäiköhän siltä nyt nollat perästä vaan pois ku se ei siis mulle niitä varsinaisesti ääneen lukenut vaan mutisi ne vain läpi ja katsoi ettei niissä mitään ihmeempiä olisi! Voi nyt kettu sentää mua ottaa pannuun ku en hoksannut siinä heti varmistaa. Kamala hätä nyt mielenpäällä :( Se tulosti ainakin ne labratulokset mitkä tarvin nt-ultraan, mut en kerennyt hakeen sitä paprua töiden takia. Täällä ihan porun partaalla jo heitellyt hyvästejä vauvahaaveelle ku alkaa mielikuvitus laukkaan!

KIIAMARIA, mulla on sama homma. Lapsettomuushoitojen takia tuo alakautta ultraaminen on niin tuttua puuhaa, että tuollakin ultrassa aloin reippaasti veteleen vaatteita pois, kunnes ultraaja sanoi, että ei tarvitse riisua :)

Enni85, ei varmasti neuvolantäti alkais noilla lukemille sulle mitään tulostaan tms. Joten älä siitä huoli, varmasti ei vaan jaksanut tosiaan nollia sanoa.

Niin. Koitan järkeistää itselle et olis varmaan jotain sanonut mut ku siinä nyt kaikki meni vähän huonosti. Soitin eri alueen neuvolaan ku omaan ei saanut yhteyttä ja kyselin et onko oman alueen neuvolassa lomia tms kun eivät olleet avanneet soittoaikaan linjoja ollenkaan. Se toisen alueen terkka niitä pikaiseen luetteli, joten jäi mietityttään et kiinnittikö sen enempää huomiota siihen lukemaan vai jättikö vain nollat pois. Olishan tuo tietty todella hälyttävä lukema varmasti terkan mielestä myös..
Toivottavasti saan nukuttua ja huomenna soitan kyllä uudestaan. Kamala tunne itsellä :(

Mistä kohti sieltä kanta.fiistä löytyy ne tulokset, ne löydän mihin neuvolassa lähete tuli.. Mut niiden tulokset, sit näkyy että neuvolassa laitettu veriryhmät ym koneelle mut tuloksia en vaan löydä :(

Sokerihuurre: kiitos vinkistä! En ole ikinä käyttänyt kyseistä palvelua ja ei tullut mieleeni nytkään.
Eli hcg-b on 51 eli sen verran väärin kuulin/muistin luvun.. Näitä lukemia ilmeisesti ilmoitetaan eri mittayksikköinä, joten sen takia lukema kuulostaa alhaiselta. Just luin ettei mammat saisi itse tulkita näitä ku arvot poikkeavat niin paljon odottajan mukaan. Silti kalskahtaa ku pakko lukee, et joku neuvolatäti sanonut et viikoilla 12 normisti hcg-b on sadan kieppeillä :(
Pakko mun on sinne huomenna soittaa ja kysyä onko mahdollista et kaikki voi olla kuitenkin ok.

Mulla löytyi tuolta tutkimukset osiosta. Siellä oli ensin allekkain kaikki tilatut tutkimukset ja sit lopuksi sama litanja, mut vastaukset perässä.

Enni, eipä kestä :) Itse käytän tuota palvelua paljonkin. Harmi että tuo luku aiheuttaa huolta. Tuon hcg-b lisäksi se papp-a arvo on tärkeä, onko sulla se myös matala?

Mulla oli edellisessä raskaudessa jolloin sikiöllä todettiin kromosomihäiriö tuo hcg-b paljon alhaisempi kuin sinulla, vain 10 ja lisäksi se papp-a oli mulla myös todella matala. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon :) toivotaan että kaikki on hyvin.

Eipä näy :/
Tutkimuksen nimi ja sit vieressä se lyhenne, ei muuta :(
Noh.. Jospa se näkys joskus siellä :)

Ei siellä kyllä lyhenteellä tuota hcg tai pappa juttuja näy :O

Mä löysin vaan sieltä mun 1.6 käyty lääkärineuvola käynti sit 18.6 neuvola ja 26.6 Malmin sairaalan päivystys kun kävin saikkua hakee huonoon oloon.. :o yritin käydä kurkkii jos sielä olis "tulevat" tutkimukset mut ei sielä mitään semmosta osioo ollu. :F

Mäkin jouduin paljon etsiä tuolta niitä omia tuloksia, mutta aikani kun selasin vain kaikkia mahdollisia linkkejä sielä niin sieltä ne tulokset vaan pompsahti.

19.6 kävin :)
Tämän päivän ultrakäynti siellä jo näkyi.
Ja sit näkyy että 26.6 neuvolan lisäys missä että veriryhmät lisätty koneelle..

Noo.. En revi stressiä.. Eiköhän ne neuvolasta olis soittaneet jos jotain hälyttävää olis niissä näkyny..

Hemmutar, mulla ne arvot näkyy kun menee ensin kohtaan " terveystiedot" ja sitten sielä on käyntien päivänmääriä, ja sitten sielä niiden perässä on oma linkki " tutkimukset", sieltä löysin. En tiiä kyllä osasinko yhtään selittää

Hemmutar, sä taidat mennä siitä heti etusivulta sinne tutkimukset kohtaan? Sielä ei mullakaan näy verikokeen tuloksia mut kokeileppa mennä sieltä terveystiedot kohdan kautta.

Nyt mulla on alkanut selkeästi se kuuluisa energinen raskauden toinen kolmannes! Eilen jaksoin siivota, laittaa kämpän kuntoon ja tehdä vielä vaikka mitä muuta! Tänään töiden jälkeen kävin reippaalla tunnin lenkillä, mitä en oo aikoihin jaksanut tehdä väsymyksen vuoksi. Ero olossa on kuin yöllä ja päivällä! Nyt aion nauttia tästä olosta, ihanaa! <3

Tänään rv 13+1 <3

Sokerihuurre: mitkähän tuolle papp-a arvolle on ne viitteet? Eli mikä on matala lukema siinä arvossa. Unohdin sen lukeman jo ku kiinnitin kaiken huomion tuohon hcg arvoon. Käyn kurkkaan viel.

Ei näy :(
Siellä näkyy vaan suunniteltu päivämäärä 1.6 (??!?) ja sit se nimike ja nimen lyhennys, muuta ei.. Täytyy välillä ola kirkkailla tuonne :)
Kiitokset Sokerihuurre :)

Takaisin