La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on käytäntönä että ensimmäinen ultra tehdään alakautta ja ohjeistus olikin että rakko tyhjänä paikalle. Sinänsä hyvä, kun tietää etukäteen...

No nyt ois varattu labra aika seulontatutkimukseen.. Viikon päästä maanantaina, sillon mentäisi rv 10+1

Tämmönen hölmö kysymys, joka tuli äsken mieleen. Oon siis menossa labraan niitä kokeita varten, niin riittääkö että vien mukanani ne virtsa putkilot vai pitääkö se purkkikin ottaa mukaan?

Ne putkilot riittää ja siellä piti vielä pissata klamydia testi purkkiin ja jättää purkki sinne... :)
Tunnin pissi piti ainakin olla rakossa...
Mä unohdin sen sillo viimeks ja kävin ison pissan tekemässä ennen labraan menoa niin kävin äsken pissaamassa purkkiin :)
1,5h vielä kestettävää... ARGH! :)

Jes. Sairaslomalla alkaa kesälomani, kun en migreenin takia öitä saa tehdä nyt aluksi ainakaan. Ehkä sitten kesäloman jälkeen elokuussa. :)

Viikon päästä alkaa olla jännittävät paikat, kun nt-ultra aika on 6.heinäkuuta klo 13. Kai tuolla joku on kun näin pahoinvoin koko ajan.

Nyt alkaa oikeesti mennä kärsivällisyys, kävin sielä neuvolassa 18.6 eikä vieläkään kuulu tai näy mitään kutsua sinne kätilöopistolle ultraan. Ei tää voi olla totta, pitäiskö oikeesti jo soittaa tonne Malmin neuvolaan vai odotanko nätisti? Entä jos mulle onkin varattu joku ultra, mutta posti onkin eksynyt jonnekin. Mua pelottaa että menee kohta ohi koko ultra jos sellanen onkin varattu ja en tiedä ajankohtaa... :o :D

Me ehdittiin varata Espanjan reissu marraskuun alkuun (2viikkoa!) just ennen kuin plussasin. Ja kun ei ollut suunniteltu raskaus niin ei tullut mieleenkään ettei toi reissun ajankohta olis hyvä.. Miulla on laskettu 30.1 ja mietin et uskallanko lähteä reissuun.. Takas tultaisiin 18.11..

Minulta ei ole kyllä koskaan ultrattu alakautta, onneksi! Riittää kyllä kun se lääkäri tonkii... se onkin sitten ensi viikolla edessä :(

Ja Blossom, ilman muuta reissuun! Ellei tule mitään estettä... Minä ainakin lähtisin :)

Mua on alakautta rönkitty jo niin paljon, noissa lapsettomuushoidoissa, ettei enää tunnu missään jos vielä rönkitään. Eikä se edes satu, jos pystyy olemaan jännittämättä.

Hemmutar ei mun tarvinnut mihinkään purkkiin enää paikan päällä pissiä. Vaikka kaikki testit piti mullakin siihen kuulua. Voi itku jos pitää sinne vielä uudestaa lähteä sen takia.

Vain kolme putkiloa verta ottivat ja tosi nopeesti meni koko homma :wink

Blossom Muista tarkistaa lentoyhtiön sivuilta, että päästävät sut koneeseen vielä niillä viikoilla, muuten ei kai tuossa ole mitään ongelmaa...

Tänään 13+3 :) kysyn täälläkin eli lähdemme mun vanhempien kanssa enskuun lopulla kesälomareisulle ja ajateltiin et käydään särkänniemes ja noh mun pikkuveli pakottaa mut hänen kaa tornaadoon ja haluisinkin mennä mut mietin et ku siin on se " ei suositella raskaana oleville" niin uskallanko mennä jos viel maha ei oo kasvanu ja ei ota niihin turva valjaisiin kii?? Trombiin en mee siitä en viimeskään tykäny ku oli tärsky kyyti ja pysähtyy äkilleen. ( tornaado mihin haluun on vuoristo rata mikä kulkee vaunu roikkuen kiskon alapuolella ja siinä istutaan.)

Blossom: joo kantsii tarkistaa ja voi olla et joutuu lääkäriltä hakeen matkustusluvan.
Siiseliini: jännitetään samana päivänä sit :)

Pakko kai nyt uskoa... Massussa on elämää :)
Mä olen kokoajan elänyt että olisi 12+5, neuvolapaperin mukaan 12+4 mut vastasi viikkoja 12+2.
Sellainen pieni 6cm ötökkä siellä oli nukkumassa :)
Pään muoto symmetrinen, molemmat aivopuoliskot näkyi olevan, 2 jalkaa ja 2 kättä ja voi mikä pylly näkyi kun se pyllisti meille <3
Niskaturvotuksen tuloksen saa vasta lääkärillä 2vkon kuluttua, tohon neuvolalappuun oli kirjoittanut että nt 1,1mm, eli tuo varmaan tarkoittaa sitä? :shy: Sydän näytti läpättävän siellä mutta se ultra täti ei antanut ääniä kuuluviin, sanoi vaan että kaikki näyttää olevan loistavasti :)

MUTTA, eniten lämmitti mieltä ja sydäntä se kun miten mies tuijotti sitä kuvaruutua, en ole koskaan nähnyt sen niin tuijottavan tietokonetta saatikka telkkua :happy: :Heartred

La 7.1

Tiita_ Itse en juuri sen takia käynyt särkänniemessä vaikka mahdollisuus oli. Normaalisti ei ole laitetta johon en menisi. Vaikka itse turvalaitteet eivät mahaa paina, niin pelkään istukan puolesta, tornadossa kuitenkin mennään aika kovaa ja pyöritään ympäri. En ainakaan ole kuullut että huvipuiston takia olisi keskenmenoa tullut ,mutten itse halunnut sitä riskiä ottaa. Jos itsestä tuntuu hyvälle niin siitä vaan, itselleni totesin että kyllä sitä nyt yhden kesän kestää ilman...

Hemmutar ihania uutisia, on ne miehet joskus niin söpöjä:grin

Blossom, itse en uskaltaisi varmaan enää tuossa vaiheessa lähteä. Ja huolikoohan kaikki lentoyhtiöt koneeseen noilla viikoilla? Lääkärintodistuksen varmaan ainakin tarvitsee.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mun piti kans sielä labrassa sillon vielä pissiä purkkiin (tunnin pidätys vähintään) kun vein niitä virtsaputkiloita. Klamydia siinä kai testattiin.

Ohjeissa kerrottiin että ultra tehdään alakautta. Ei tehty, vaan vatsan päältä riitti tällä kertaa. Edelleen eletään 13+5 aikataululla, eli 30.12.2015 ei kannata tehdä muita kalenterivarauksia. Seulonta ei ilmeisesti johda eteenpäin, koska riskit niin downiin kuin trisomiaankin olivat kovin pieniä. Syke oli 150 ja risat, kiivaalta kuulostikin. Liikettä oli ja näkyi niin käsiä, jalkoja, nenää, munuaisia, aivoja, sydämen lohkojakin kuten pitikin... Ei vaan vieläkään osaa ajatella aikaa eteenpäin. Istuskeltiin siellä vain vähän hölmistyneinä, eikä osattu kysellä mitään. Eletään nyt tässä hetkessä...

Muokattu viimeksi:
Takaisin