La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä pitkästä aikaa laatta lenti eilen illalla nukkumaan mennessä ja tänä aamuna :( Että huomenta vaan massu..! Toivottavasti sais päivän aikana jotain alas..

Ihanan aurinkoista päivää teille ihanille naisille :D

Moikka! Täällä yks viime sunnuntaina plussannut ja la olis 24.1.16. Oon seurannut tätä keskustelua plussasta asti ja nyt rohkenen ite kirjottamaan, koska huoli on herännyt. Tein nyt aamulla testin uudelleen, koska tuntuu, että oireet (rintojen arkuus, turvotus) häviää? Väsynyt olen edelleen, mutta se onkin ainoa. Testi oli siis aamullakin positiivinen, mutta aika haaleea viiva siihen vaan tuli. Turhauttaa tää epätietoisuus! :/ Ja hei, onnea kaikille plussanneille!! :) <3

Kyfi9... Mulla oli kans aivan tosi haalea viiva, tein toisen testin jossa oli myös melkein näkymätön viiva, sit menin ja ostin clearblue digital testin, kallishan se on vaan ei tarvinnu enää mietiskellä kun testissä lukee selvästi raskaana tai ei raskaana :) teeppäs sellainen niin ei tarvihe arvuutella, helpottaa kummasti omaa mieltä!

Minulla kanssa haaleat viivat ja digi näytti edelleen viikkoja 1-2, pitäisi olla 3+. Käski neuvolantäti suoraan ultraan ensi maanantaiksi, arveli kuitenkin että hormonintuotanto on lähtenyt hitaasti käyntiin eli ei huolta. Haluaa varmistaa koska jos ei erityisiä kipuja ole ja vuotoa niin ellei elämää ole, keskeytys aloitettaisiin hetimmiten.

huolehtii :( jäi kuitenkin positiivinen olo kun tervhoitaja on uusi tuttavuus

Mä en kestä, heräsin tähän oksetukseen. Pyörin sängyssä ku hyrrä. Ei ole hyvä olla! :( ja haluaisin vielä jatkaa nukkumista.... Ja mies lähti hetki sitten salille.

Miuku90 mulla esikoinen syntyi rv 32+0 eli ennenaikainen normaali synnytys, lähti ihan lapsiveden menolla ja syntyi neljässä tunnissa. Syytä ennenaikaisuuteen ei löytynyt. Tässä raskaudessa toivonkin tiheämpää seurantaa (vaikka maksaakin ekstraa). Sikäli meillä kaikki meni hyvin, tyttö oli terve ja normaali kaikinpuolin, vain pienikokoinen syntymäpainoltaan.
Onnea plussasta! :)

Meillä meni myös kaikki hyvin ja neiti oli ja on terve. Pieni hänkin oli ja keskolassa oli yhden kk, painoi 2012g kun pääsi kotiin ❤️
Mulla tulee jotain extra käyntejä ja tutkii vissiinkin nyt vielä enempi raskauden kulkua.

Tänään alkoi 9+0 :) Eilen tein oman "ennätyksen" eli oksentamaa joutu kolmeen kertan, ja tänääki oon jo kaks kertaa joutunu. Huomenna olis yhdet yo-juhlat, joihin pitää mennä. Tie on pitkä ja mutkanen. Esikko kärsii matkapahoinvoinnista ja onkii oksentanu joka kerta sinne mennessä, ja nyt pelkää et itellä lentää laatta myös samalla matkalla:shifty: Nyt mietin et pitäskö ne pahoinvointirannekkeet käydä hakemassa meille molemmille, jos vaa paikallisesta apteekista löytyy.

Outoa kun raskausoireet senkun jatkuu vaikka on epäilys keskeytyneestä keskenmenosta, ens viikolla pitäis päästä uusinta ultraan ja jos kasvua/sykettä ei silloin näy niin asia on aika selvä sitten :( Mahaa turvottaa ja iltaa kohden oksettaa ihan mahottomasti :/ Neuvolassa olivat aika positiivisella kannalla ja neuvolatäti sanoi ettei ole pitkäkään aika kun eräällä oli sama tilanne ja lasettuaika siirtyi jopa 2-viikolla...Jos on kesken menny niin alkais edes vuoto tai loppuis nää oireet :(
Tälläsiä valituksia tänään....

Itsellä taas vihlovat kivut hellittivät yöllä, eli näköjään aina pahenevat iltaa kohden ja nukkumaan mennessä, yöllä helpottavat ja aamulla niitä ei juurikaan ole. Nyt oli kyllä ekaa kertaa huono olo myös aamulla ennenkuin nousin sängystä, aamupalakaan ei meinannut maistua yhtään (sain syötyä kaksi digestive keksiä ja juotua mehua, normaalisti syön puuroa raejuuston ja mehukeiton kanssa) ja nyt töissä kahvi maistuu niin hemmetin pahalle, että kuppiin jää. Viime viikolla kävi töissä kahvin kanssa samoin, maistui sille kuin joukossa olisi sokeria ja suolaa (juon kahvini mustana). Kotona kahvi oli ihan ok makuista. Puhdistettiin töissä keitin, kun ajattelin sen olevan likainen. Noh, muutama päivä meni taas että se oli ihan ok, mutta tänään taas ei. En tiedä johtuuko raskaudesta vai tuosta keittimestä tms :D Oksentanut en ole vieläkään, pientä etovaa oloa on ajottain. Itselläni siis suurin ja inhottavin oire on nuo vatsakivut, jotka vihlovat välillä myös selässä ja säteilevät jalkoihinkin.

Täällä ainakin huomannut jos toooodella väsynyt on illalla niin alkaa juilimaan alamassua, yöllä ne sitten helpottaa ja aamulla ei ole mitään enää :)

Jospa se pikkuinen siellä ajattelee että nyt olis äippä nukkumaanmeno aika niin minä täällä kasvan sillä välin kun sinä lepäät :joyful:

Non nih.. Tuli sitten melkein kattilallinen syötyä pekonipastaa mustapekkakermaan tehtynä :wideyed:
Millon tää ruuan himo helpottaa :)

Voi kökkö! Mää oon ihan vollotuksen partaalla ollut töissä..
Tänään kuulin että joudun kolmeksi viikoksi sellaiselle osastolle töihin missä saattaa päivä mennä painiessa väkivaltaisten asiakkaiden kanssa :( raskausviikot on 9-11 silloin. Pikkunen tietty on vielä aika suojassa, mut kyllä mua sen puolesta silti hirvittää. Jouduin nyt sit sanoon pomolle raskaudesta ja onnitteli kovasti. Sanoi samaa et pikkuinen on suojassa vielä, mut eihän se hyvä ole jos joutuu sen puolesta pelkään.
En kyllä haluaisi mitään riskiä kyllä ottaa :(

Olisin varmaan aivan paniikissa jos saisin potkua/iskua vatsaan vaikka onkin näin alussa.

Jeeee! Kävin aamulla suihkussa ja oli pakko tulla keskenkaiken pois, kun iski niin kova nälkä :D eli edes joku oire on tullu takasin!

Kertokaas mulle vinkkejä. Lähdetään huomenna juhlimaan kaverin synttäreitä mökille. Ostin 4 alkoholitonta juomaa, mutta millä ihmeellä mä saan juotua ne ettei kukaan huomaa noita kissan kokosia alkoholiton tekstejä? Onneks yks kaveri joka juhliin tulee, tietää raskaudesta, mutta muut ei. En halua vielä muille kertoa, koska riskiviikot ei oo ohi.

Enni, eikai sun oo pakko työtehtäviä vaihtaa? Kyllä olis itelläkin pelko kokoajan jos jotain sattuukin, vaikka se pieni kuinka olis turvassa :/

Täällä pelätään hullun lailla.. eilen illasta asti ollu maha aivan törkeän kipeä. Samallalailla ku menkat olis. :sad010 viikkoja 9+1 tänään. Kesken kai tuo vielä menee näillä kivuilla:meh:

mimi: kerro, että sulla on joku antibioottikuuri esimerkiksi. trikozolin kanssa ei suositella alkoholia....

Huh niin öklö olo ettei kertaakaan vielä ollut, mikään syöminen ei enää auta. Ensimmäinen oksukaan ei varmaan enää ole kaukana. Miten tän kanssa oikeen pitäis olla arjessa? Pelkään, että yrjöän kun menen kohta hakemaan tutkintotodistusta ja ensi viikonlopun yli kestävä päivystysvuoro, huh...

Pikkanen: Mulla on kanssa välillä tuollaisia kipuja, mutta ehkä enemmän sellaisena jomottavana särkynä ja välillä kovempina viiltoina. Tuohon selkäsärkyyn liittyen, ar-ultrassa lääkäri totesi, että mun vasen munasarja, josta nyt siis tämä munasolu on irronnut, on jostain syystä kääntynyt kohdun taakse ja koska keltarauhanen tuottaa siellä sitä hormonia niin se aiheuttaa noi selkäsäryt. Itse kun olin ihan varma, että kyse on keskenmenosta. Tuo tieto ainakin helpotti minun mieltäni noiden kipujen osalta.

Terveisiä neuvolasta, siellä se pieni oli oikeassa paikassa ja viikotkin täsmäsi, sydänäänetkin pääsin kuulemaan, Terkka onnitteli kovasti ja itkuhan siinä meinas ultratessa tulla. 2 viikonpäästä sitten se ensimmäinen virallinen neuvola jossa sit pissanäytteet, verenpaineet sun muut katotaan ja samalla terkka tekee lähetteen sinne NIPT-tutkimukseen, tulee monta tutkimusta lähekkäin kun tuo nippitesti otetaan vkolla 10+ ja sitten Np-ultra seulaverikokeineen on melko pian. Huh helpotti kun tietää että sikiö on oikeassa paikassa ja sydän lyö.

Takaisin