La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis luoja mikä olo. Viideltä oli pakko nousta ylös kun oksetti. Oksensin ja nyt oksettaa taas ihan pirusti. Rv7+5, aamun pahoinvoinnin ymmärrän mutts että jo kesken yötä o.o

Olin juuri tilaamassa takkia ja olin jo kassalla niin tuli ilmoitus, että takki loppui varastosta kesken ostosten teon :(

Mä en uskalla sitä ällää tilata, kun on kuulemma niin reiluja kokoja. Ääh. Koitan kytsiä, jos niitä vielä sattus tulemaan lisää.

Lauruskaah: Mulla on myös öisin todella huono olo. Herään yleensä pissahätään joskus kolmen aikaan mutta en uskalla nousta ylös vessaan kun on niin huono olo. Kärvistelen ja yritän sitten nukkua sen pissahädän kanssa jonnekin viiteen. Yleensä olo on hetken aamulla helpompi ja sitten taas pahenee aamupäivällä. Ja toi huono olo alkaa taas pahentua illalla joskus yhdeksän aikaan ja jatkuu läpi yön. Että ei todellakaan mitenkään liity pelkästään aamuun.

Pikkanen, mä voin vannoa että sä hukut siihen L koon takkiin. Ite käytän M kokoa ja tilasin sen L koon ja huhheijjaa se oli iso! Mä olisin mahtunu sen takin sisälle kolmeen kertaan :D mutta kannattaa kytistää niitä kokoja, saattaa tulla lisää.

Wopwop mulla on ollu jo lääkäri, on ultrattu ja syke kaikki ok. Mutku on niin epäileväinen olo välillä että onko kaikki kunnossa. Piinaavaa vaikka joo tiiän, ei pitäis liikaa miettiä..

Lauruskaah mullakin on just nimenomaan öisin siinä kl 1-4 hujakkeilla ehkä kammottavin olo. Jonkun kerran oon ottanu veskiin ihan tyynyn ja täkin että ois helpompi olla kun on ollu niin öllöä. Enkä oo viittiny häiritä muitten unia ravaamalla ees taas (meillä on niin pieni talo).. En ois joo uskonu että öisinkin voi olla niin kökkö olo!

Joku pohti niitä kalaöljyjä ja omegoja ja kävin just kyselemässä apteekin mielipidettä asiaan. DHA pitoisuudet on nimenomaan tärkeitä sikiön kehitykselle, suositteli kovasti öljyjä. Mutta kalanmaksaöljy on sen sijaan haitallista. Laadukas ja puhdas kalaöljy on tärkeä ravintolisä jos ei syö normisti kalaa pari kertaa viikossa.
Niin apteekin kuin luontaistuotekauppojenkin kalaöljyt ovat hyviä mikäli ovat puhtaita ja luonnollisia, imeytyvyyksistä tietää ammattilaiset enemmän. Eroja meinaan on, ihan mitä tahansa en suuhuni laittais. Ja varsinkaan näin niinkus raskaana ollessani :smiley-angelic006
D-vitamiinistakin oli puhetta, sillä 10mcg:n suosituksella voi mennä jos haluaa mutta .... se ei nosta sitä pitoisuutta veressä juuri mihinkään. Kaikki on tietysti yksilöllistä, mutta testauksiahan tehdään. D-vitsku on kaikenkaikkiaan niin äärimmäisen tärkeä että itse ainakin napsin huoletta pikkasen reilumpaa annosta jotta ihan oikeasti saan kaiken hyödyn irti.
Maalaisjärkeä kandee käyttää niin hyvä tulee :angel3

Maanantaina olis käynti lääkärillä, selvitetään kuinka pitkällä mun raskaus on oikeesti jne.. Sitten sen jälkeen aletaan varaamaan aikoja ultraan ja muuta.. Jännittää, toivon että kaikki on hyvin ja ei tulis mitään keskenmenoa.. Jouduin laittaa töihin sähköpostia, että olis maanantaina tärkee lääkäri käynti ja työvuoro melkein samaan aikaan.. Oivoi..

Olen samaa mieltä Nannuska11:n kanssa :) Ja mä en ite suosittelis myöskään tavallista multivitaa raskausaikana. Siinä ku on se A-vitamiini valmiissa muodossaan, voi tulla riski saada sitä liikaaa ja sekin ensi oireena aiheuttaa verenvuotoa. Raskausvitamiineissa ei ole ollenkaa A-vitamiinia. Sitä kun saa lihasta, kananmunista, pinaatista, ja margariineistakin. Ja karoteenimuoto on turvallisempi kun se muuttuu A-vitamiiniksi vaan siltä osalta mitä keho sitä tarvitsee :)

Meillä olis lauantaina tiedossa Ikean reissu miehen kanssa.. Sitä on tässä jo pitkään suunniteltu, ennen plussaa oli siitä puhetta ja heitin vitsillä että olen silloin varmaan taas raskaana, kun aina Ikeaan mentäessä olen ollut raskaana, ettei vain tulisi tehtyä liikaa ostoksia.. Esimmäisen kerran olin viimeisilläni raskaana, istuskelin siellä aina kun tuli tuoli vastaan ja puuskuttelin tuskissani.. Toisen kerran olin edellisenä päivänä saanut tietää olevani raskaana, silloin meinasin pyörtyä kun tuntui ettei saa tarpeeksi happea. ja kas, niinhän siinä taas kävi ettei taaskaan pysty keskittymään shoppailuun vaan pitää päästä äkkiä pihalle haukkaamaan raitista ilmaa:laughing002

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, itselläni enää pientä ällötystä havaittavissa. Olisikohan tuo akupunktio tosissaan auttanut? Tänään vielä yksi sessio.

Olo muutoin ok, hieman sellaista "jännityskipua" vatsassa. Tosin mieltä ahdistaa tänään kuinka selviän tästä raskaudesta, kun pitää töihinkin mennä syksyllä ja pomokaan ei vielä raskaudesta tiedä. Ja sitten uusi hallitus muuttanut päivähoitoa niin ettei perheen muut lapset saa enää olla kokopäivähoidossa jos toinen vanhempi kotona. Miten sitä sitten selviää valvomisesta, vauvan hoidosta ja vielä 3 vuotiaan leikittämisestä.... Aaaargh.

Bettie, mulle eilen neuvolassa neuvottiin että tuon raskausvitamiinin voi lopettaa viikolle 12 ja jatkaa tavalliseen tapaan normaali multitabsia tai pelkkää D-vitamiinia. o_O
Lähtiissä vielä sanoi saman että jatka sinne 12 viikolle saakka niitä..

Itelläni on apteekista ostetut monivita ja omegat, molemmat on raskaana olevalle ja imettävälle tarkoitettuja, joten uskon olevan hyviä ja uskallan näitä käyttää. Eri juttu tietysti, jos neuvolassa hoitaja sanoo sitten muuta myöhemmin :)

Taas meinaa vihloa alavatsaan, inhottavaa :/ samalla särkee kyllä selkäänkin ja meinaa kipu säteillä jalkoihin, tämä nyt on tuttua minulle selkäni kanssa.

Mäkin haluan mun oireet takasin!
Miks tän alun pitää olla näin kauheen epävarmaa ja tuntuu ettei mitenkään oo hyvä? :D Nyt on sellanen olo etten edes tietäisi olevani raskaana, jos en olis plussannu kuukausi sitten.
Edelleen ainut oire on tissikipu. Ei enää ees pahasti turvota :o
Nyt menossa siis 7+5.
Tiistai ja ultra, tule jooo...

Kai muuten niitä raskausvitamiineja saa kuitenkin syödä sen 12 viikon jälkeen? :o
Mulla on Multivitan raskaus ja imetys vitamiinia ja avaamaton purkki Minisun Mama vitamiineja.

Kyllä mä ainakin ymmärsin neuvolassa käydessä että koko raskaus on ok vedellä noita raskausvitskuja ja lukishan siinä purkissa varmasti jos 12 vkon jälkeen ei sais syödä enää :)

Jipii. Ultrattiin tänään myös vatsaonteloa ym ja ei ainakaan pidemmälle edenneestä kohdun ulkopuolisesta näkynyt merkkiäkään. Kohtu näyttää raskauden merkkejä mutta asukki ei vielä näy eikä kuulemma kuulukaan näkyä näin alussa. Verikoe siirtyi huomiseen ja sitten tietää onko hcg noussut normaalisti. Lääkäri onnitteli raskaudesta ja odottelen nyt sitten huomisen tuloksia.

Takaisin