La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään kans neuvolassa käyty. Neuvolatäti sanoi että raskausajan omega on ihan ok mutta muita omega valmisteita ei suosittele raskausaikana.

Tänään ollu ihan kaamee olo. Oon niin loppu tähän yrjötykseen. Onneksi mies on myötätuntoinen ja hoivaa hyvin :)

Olen ihan loppu tähän huonoon oloon ja etomiseen.

Sitten tyhmänä olen itselleni laittanut 3 yövuoroa putkeen. Olen niin väsynyt! 10,5tunnin työvuorot vielä yössä. Tuntuu,että jalat on ihan spagettia.

Mä oon ollut viime aikoina lähinnä kovin väsynyt. Töistä kotiin n. Klo 17, viimeistään kasilta sänkyyn, ainakin pitkäkseen. Tänään töissä aamulla oli pelastus saada jäädä pois aamupalaverista, osastolle ns. Hätävaraksi. Minä käytin ajan hyödyksi ja lepäsin - teki oikein hyvää. Tänään olikin sitten kaikinpuolin pirteämpi päivä. Etovaa oloa aika ajoin, röyhtäyttää vaan tosi usein.

Älkää vain katsoko mtv3:a, tekevät siellä itse makkaraa :sick009 vaikka en pahemmin ole pahoinvoinnista vielä kärsinyt niin nuo kyllä ällöttää :D

Onko teillä ollut nipistyksen omaisia kipuja/nippailuja alavatsa-emätin-alueella? Mulla ollut viimeisen tunnin ajan useita tällaisia kipuja tässä sohvalla istuessa :( Huolestuttaa itseään ettei vaa alkais supistelemaan... ; (
Tänään pahoinvöinti kummitellut taustalla ja vain paahtoleipä maistunut.

Mulla kans alavatsan kivut vähentyneet nyt huomattavasti. Viime viikon tapaista pyyhintä vuotoakaan ei ole ollut.
Rinnat on vähän arat, etovaa oloa on pelkästään iltaisin. Jos illalla nälkä kasvaa isoksi niin tulee kamala olo eikä saattaisi enää syödäkään. Väsymys on ihan tolkutonta etenkin iltapäivän ja illan aikaan.
Tossa pistin pötkölleen sohvalle ja ajattelin ottaa pienet nokoset illalla. Piti nukkua puol tuntia ja nukuin 1h15min ku olin laittanut kellon soimaan ihan väärään aikaan :) tuleekohan uni, normisti ei tulis jos klo 20 herää "päikkäreiltä" :) tässä tullaan taas tähän ihanaan hajamielisyyteen..

Mulla on Siiseliini juuri samanlaisia oireita, ollut aikalailla ajoittain koko päivän! Ei satu pahasti, lähinnä vain tuntuu inhottavalta, koska alkaa huolettaa. Jos nämä kuuluu asiaan, niin eivät haittaisi. Ootko itse kuinka pitkällä? Minä oon 5+4.

Tein maanantaina testin, testiin ilmestyi raskaana 2-3vk tiistaina ostin halvemman jonku 5€ maksavan ja sekin ilmoitti kahdella viivalla. Tää oikeesti tuntuu niin epätodelliselta, meinattiin tossa yhdessä vaiheessa lähteä miehen kanssa tutkimuksiin että onko vika jommassa kummassa. Kun ei tuntunut kuuluvan mitään mistään, nyt kun se sitten on tapahtunut niin kyllä pidämme vaikka elämäntilanne nyt ei ihan ehkä paras olekaan. 2 vuotta kuitenkin yritettiin ja se on pitkä aika mun mielestä. P.s kyllä sitä hetken tuijotti testiä ja ihmetteli.. :) jos oikein oon laskenut niin olis laskettu aika tammikuun 26. Voi olla että saatan olla väärässäkin. Saako tähän lisätä kuvan? :) ImageUploadedByVau Foorumi1432750969.138889.jpg

Pikkanen, mulla rv 7+2 tänään. Itse kammoksun kaikkia näitä kipuja ja jomotuksia, kun ensimmäisessä raskaudessa en muista tällaisia olleen..

Jensky, minulla viikkoja nyt 8+0 ja ei tämä oireettomuus ole mihinkään viikkojen edetessä muuttunut. Kai se vaan pitää luottaa että kaikki in kunnossa :)

Siiseliini, täälläkin ollut menkkamaista jomotusta, just tuossa keskellä alhaalla, pikkuhousujen kuminauhan kohdalla suurinpiirtein, tänään kysyin siitäkin niin sanoi että normaalia että kiinnikkeet venyy ja paukkuu siellä, jos alkaa veristä vuotoa tulemaan enemmänkin niin täytyy soittaa neuvolaan.
Sanoi että ensimmäisten kuukautisten aikaan normaalia että pientä vuotoa voi tulla, samoin toisten..
Kiva oli kuulla että normaalia tämä jomotus.
Mutta nämä tissit... Nää repee kohta, yrittänyt rasvailla, niin kipeät.. Pitäs varmaan joku toppimallinen juttu ostaa yö käyttöön :(

Täällä 8+0

Itselläni on kyllä jo useampana päivänä ollut tällaista pientä jomotusta, vihlontaa ja särkyä. Vähän kuin menkkakipuja. Ja välillä ne tuntuu selässä, välillä keskellä alavatsaa ja välillä emättimessä, todella vaikea paikantaa välillä, että missä se tuntuu. Tällä viikolla pienen pitäisi kasvaa huimasti, niin sen vuoksi ainakin toivon näiden olevan normaaleja oireita. Minkäänlaista vuotoa ei ole ollut, muutakuin valkoista :) Itsellä kun on ensimmäinen raskaud, niin ei yhtään tiedä mikä voi olla normaalia ja mikä ei. Kaikenlaista on lukenut ja kuullut. Toivotaan, että helpottaisi viikonlopun aikana.

Hemmutar, minunkin tekisi mieli sahata nää hinkit irti. Noh tämä onkin ainut oireeni niin on sitten muidenkin edestä. Minulla on tosi hyvä kipukynnys mutta välillä kyyneet tulleet silmiin kun aamulla tekee niin kipeää. Olen yrittänyt myös rasvailla ettei nyt ainakaan arpia pukkaa. Nukun paksu urheilutoppi päällä mutta ei se juurikaan auta. Ai jestas jos on unissaan käynyt kyljelleen tai vatsalleen! En ole edes kovinkaan isorintainen.

Mullakin on tissit niin kipeet, herkät.. Ja huono olo, tälläkin hetkellä on etova fiilis. Pitäis kyllä saada jotain syötyäkin, kävin kaupassa 2 tuntia sitten ja silloin teki mieli vaikka mitä kaikkea. Ostin jopa pähkinöitä ja nyt ne vaan on tossa pöydällä kun ei pysty syömään..

Täällä tissin koko nyt jo G.. (Ympärys 75) et ihan kiitettävät jo nyt...
Tässä parin päivän aika tullut sellainen niinku kovat kivet olis tissien sisällä..
Pitäisi vain kääntää aivot siihen asentoon että kuulema hyvä merkki että on kipeät.. o_O

Niinali, mulla ei kyllä mitään oireita edelleenkään. Paitsi ehkä nälkä, tiiä sitten johtuuko se raskaudesta vai muuten vaan :) Viikon päästä neuvola, saas nähä onko siellä oikeasti joku kyytissä.

Kiiamaria: yövuorot on kyllä kauheita! Just lopetin tänä aamuna valvomisen, niin väsytti kyllä öisin paljon enemmän kun normaalisti. Päivällä nukuin tosi levottomasti ja päivällä kun heräs niin oksettava olo :o Varmaan ruokarytmitkin meni sekasin. Huoh.. Pitää toivoo että jatkossa ois mahd. vähän öitä!

Kirjoittelinkin jo aiemmin että eipä täälläkään enää oo muuta oiretta kun rintakipu. :/

Hemmutar, sovititko sitä takkia? Oliko hyvä? Vähän mua harmittaa jos se M kokokin liian reilu, vaikka normaalisti ton kokosia pidänkin.

Takaisin