La marraskuu 2016

Joo siis niin raivostuttavas tuo "joko" kysely ja se, että kysellään et supisteleeko tai onko tuntemuksia et tulis kohta tms. Ja oma äiti pahin höösääjä kaikista. Tekis mieli sanoo et vit kerron kyllä sit...
Raivostuttavin kysymys oli äidiltä toi, kun sen pitäs lähtee viikonloppuna hakemaan itselleen koiraa Joensuusta, jonne siis reippa 100km meiltä. Pyysi minua ja miestäni lähtemään ajamaan sinne. Muuten hyvä, mut laskettu sen verran lähellä ja ihan täysin väärä suunta jos rupeaakin matkalla tapahtumaan, ollaan menossa kuitenkin Kuopioon synnyttämään. Ja äiti kysyy "onks siulla sit tuntemuksia jo nyt että viikonloppuna syntys". Silleen mitä helv, mikä kysymys tuo oikein on. Niitä tuntemuksia kun ei oo yleensä kolmee vuotta etukäteen, muutenhan tää oiskin aika iisi piisi. Juu ei lähetä hakee siun kanssa koiraa kun tää syntyy lauantaina kello 11.31 stna.... :bored:
kyllä ajeltas vielä joensuusta takas kotiin tuomaan äiti ja koira ja vasta sit lähettäs kohti synnäriä, jonne meiltä se 160km.......

Mileim, voisi luulla, ettei äitisi ole koskaan synnyttänyt! Minulla ei ainakaan ole aiemmin ollut mitään etukäteistuntemuksia siitä, milloin vauva syntyy. Jonain yönä vain lapsivedet loiskahtaa ja siitä se sitten alkaa. Paitsi jos tällä kertaa menee käynnistykseen. Sitäkään ei varmaksi tiedä.

Kun puhutaan tuosta ettei etukäteistuntemuksia välttämättä ole minkäänlaisia ennen kuin synnytys alkaa niin voiko olla että jos kohdunkaula on kiinteä ja kohdunsuu kiinni eikä lyhentynyt mikään paikka että synnytys alkaisikin pian? Vaikka ei mullakaan ole vielä viikkoja niin paljoa että synnytyksen pitäisi edes käynnistyä niin mietin että voiko kaikki alkaakkin ihan ykskaks? Mulla ei oo paikat kypsyneet nimittäin millään tavalla mutta haluan synnyttämään pian!

Rv 36+5

Yölento no niin tosiaan luulis, vaikka kahdesti on. Tosin sektiolla ollaan tultu kumpikin, en itseasiassa tiedä onko hällä mitään käsitystä supistuksista. Muuten kovista kivuista kyllä kun ekassa epi tms ei toiminut ja veitsi leikkasi jo vatsaa auki, sit nukuttivatkin välittömästi.. ja kun toisessa irtosi istukka niin se oli ollut kivuliasta, mutta en tiedä oliko ne supistuksia. Tuskin tietää itsekään :grin
Ärsyttävä panikoija on kuitenkin luonteeltaan, en ymmärrä miten iskä on aikanaan jaksanut kuunnella.. jos sieltä samaa tekstiä on tullut mitä nyt minulle tulee. Mitään ei saa tehdä tai tyyliin tapat vauvan..

Varpahat, kyllä voi silti synnytys käynnistyä vaikkei olis yhtään paikat kypsänä :) Mulla ainakin oli ekan kanssa niin, että neuvolalääkärin tarkastuksessa 35 tai 36 viikolla ei ollut mitään tapahtunut, eikä ollut mitään ennakkosupistuksia, mut niin vaan syntyi 40+3 esikoinen 12 tuntia ekan supistuksen jälkeen :)

Multa ei oo onneks kukaan vielä kyselly jokojokojoko :) Muistan kyllä kuinka se ärsytti silloin ekan kanssa. Toisen kohdalla olin varmaan niin kypsänä, ettei kukaan kysyny toista kertaa (syntyi 41+4)... Tästä oon sanonu aina ku joku on kysyny laskettua aikaa, että tuskin syntyy ennen joulukuuta ;)

Mileim, mä en edes pystyisi istumaan tollasta matkaa autossa enää, sen verran tuskaa istuminen on mahakkaana.

Ja kyselyt on alkanu joo ja mulla kuitenki vielä 3 vko la. Tosin kaikki olettaa et tämäkin tulee noin 2 vko ennen la, niinku kolmonen teki.
Huvittavaa se "ilmoita sit heti" joo o.... no mut toisaalta, aika kiva kun jopa naapureita mietityttää meijän vauva :D

Mä kyllä tänään kilarit sain kun mies lähetti jotain meidän koiran kuvia jollekin naiselle ja mä satuin näkemään ohimennen vaan ne sen naisen lähettämät sydämet. Saakeli että ottaa aivoon vieläkin. Vedin kunnon marttyyri mykkäkoulun.

Ja eilen, halusin mukavalle iltakävelylle niin mies... "älä sitte valita jos supistelee". Siis prkl.
Joo toinen aatteli siinä kohtaa mua mutta mun pinna oli jo kiree siitä että olin monta tuntia maannu sohvalla heikon olon takia. Erehdyin ajattelemaan et pien raitisilma tekis hyvää.

Ja sitäkin nyt mietin, että vasta tiistaina kävin kutinoista labrassa niin jo huomenna pitää mennä uudestaan.

Tääne iski kans kunnon kuolemaflunssa fiilis! Mies tuli eilen kotiin kurkku kipeenä ja kuumehorkassa ja tänään alko mulla, vaikka ajattelin et ei tääkää ny tartu muhu ku ei viimekskään tarttunu ja mikä pahinta: lauantaina olis ne ristiäiset!! :arghh::sorry: nyt oon sit tankannu c-ja d-vitamiinia sekä sinkkiä, otin panadolin ja painun nukkumaan!!

Mun äiti kyselee joka päivä että joko.. Argh niiiin ärsyttävää alkaa olemaan...
Varsinkin kun itse yritän kohdistaa ajatuksia muualle, ja se on jo valmiiks ihan tarpeeks vaikeeta! Tiedän ettei se pahalla, on vaan valmiiksi niin innoissaan, mutta ääh..

Kiva,että muitakin ärsyttää tuo kysely. Mies kyseli,että miksi oon niin hermona,että eikö pitäis olla positiivisella mielellä kun ihmisiä kiinnostaa. No mä en oo,uhkasin laittaa puhelimen loppu ajaksi kiinni jos yksikään viesti tai puhelu vielä tulee.
Yritin eilen ehdottaa miehelle vähän petipuuhia,kun synnytyksen jälkeen tulee väkisin muutaman viikon tauko ja joutuu taas sadetakit kaivamaan kaapista,niin hän tuumas vaan,että eihän sinuun enää uskalla kajota,mut voitahan sä suihin ottaa. Jäi tosi haluttava fiilis :) no vitsillähän se vähän sen heitti. Mutta ei siis hommiin alettu,pitää koittaa tänään ehdotella uudelleen :)

Multa ei ole kukaan kysellyt mitään, et sikäli ei haittaisi vaikka kysyiskin. Tietty LA:kin vielä kuukausi aikaa, ettei ihan vielä senkään takia ole alkanut kyselyt. Mä vaan stressaan, et pysyisi nyt vielä mielellään kolmisen viikkoa masussa, et ehtisi kaiken. Remppa tosiaan valmis ja vielä "vaan" kamojen uusiin paikkoihin sovittaminen ja perusteellinen siivous. Kerrankin oikein odotan innolla, et pääsen imuroimaan kunnolla koko kämpän.

Tsemppiä kaikille flunssan kanssa kärvisteleville. Mullakin ollut sitä enempi vähempi jostain syyskuusta asti. Sitkeimpänä vaivannut nuha, joka nyt tuntuu alkavan lopultakin hiukan hellittää. Ei tarvi enää ihan jatkuvasti olla niistämässä.

Tsemppiä myös kaikille muista vaivoista kärsiville tai muuten vaan jännääville! Jänniä aikoja tässä kaikki elellään.

Joo tsempit tosiaan muillekkin flunssalaisille!! Ei oo hehkeetä näin viimeisillään ollessa :/

Mutta tämä mahan toiminta.. Siis jatkuvasti sekaisin tai muuten vaan saa juosta pikaisesti vessaan. Ei puhettakaan että tässä mihinkään kyläilemään lähtisi tai muuten poistuisi kovin kauaksi kotoa. Vauva varmaan painaa jotain suolenmutkaa..

Kyllä voidaan ihmistä kiusata! Aamu kuudesta asti vaihtelevasti supistellu, välillä pitkiäkin taukoja ja sit ku salama kirkkaalta taivaalta supistaa niin kovaa että tuntuu että jalat menee alta. Argh! Selkää särkee kanssa vaihtelevasti ja supistuksen jälkeen särkee hetken vatsaa ja selkää sillai menkkakipumaisesti mut voimakkaammin. Alkais kunnolla ni pääsis synnyttää ja kunnon kipulääkkeille mut ei ku ei >:( vatsa ripulilla jo kuinka monennetta päivää täällä kanssa..

38+6

Multa ei oo onneksi kukaan vielä kysynyt, että joko. Laskettuun aikaan 2 viikkoa ja kaikki tietää et mun vauvat on tavannu syntyä lasketun ajan jälkeen. Baby showereissakaan kukaan ei veikannut vauvan syntyvän ennen laskettua aikaa. :grin Edellisessä raskaudessa la:n jälkeen kyselyt kohdistuivat miehelleni ja hyvä niin. Kerran lähdin silloin kävelylle ja naapuri jotaki kyseli ja hokas mun mielentilan ja kysyi, että "alkaako olemaan raskasta?" Meinasin purskahtaa itkuun, että niin herkällä mielellä olin silloin la:n jälkeen. :grin Itse en koskaan kysele mitään joko-juttuja raskaana olevilta.

Mun yhden tutun kaveri ei ilmoittanut tutulleni vauvan syntymästä. Vasta sitten kun tuttuni kysyi jotain, niin tuli vastaus, että "vauva syntyi viikko sitten." Että kaikki ei näköjään automaattisesti ilmoittele. :eek:

Mulla alkoi eka synnytys ilman yhtäkään ennakko-oiretta. Yhtäkään harjoitussupistusta ei ollut ja viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä paikat olivat kiinteät ja ei yhtään auki ja kaulaa 3cm. Poika syntyi rv 41+1 (käynnistyi itsekseen yhtäkkiä rv 41+0, mutta meni seuraavan vuorokauden puolelle).

Jestas kun on tänään ollut energiaa! Päästiin aamupäivällä tytön kanssa pitkästä aikaa leikkikentälle, tyttö on niin hyvin nyt parantunut. Tytön päikkäreiden aikaan askartelin joulukortteja ja illalla imuroin, siirrettiin hoitopöytä oikealle paikalleen, pesin hoitopöydän, pinnasängyn ja eteisen kaapinovet ja koneellisen vauvanvaatteitakin. :)

Suihkussa yritin käsipeilin avulla vähän siistiä tuota alakertaa, mutta hankalaa oli! Joten pyysin sitten minäkin miestäni apuun ja tulihan se. :joyful: Nyt on vähän paremmas kuosis sitten sekin alue! :grin

Rv 38+0

Belle, mua jännitti niin paljon kun mies siisti mun alakertaa etten muistanut välillä hengittää :D pelkäsin että kohta lähtee leikatessa muutakin kuin karvaa.. :P

Kyllä voidaan ihmistä kiusata! Aamu kuudesta asti vaihtelevasti supistellu, välillä pitkiäkin taukoja ja sit ku salama kirkkaalta taivaalta supistaa niin kovaa että tuntuu että jalat menee alta. Argh! Selkää särkee kanssa vaihtelevasti ja supistuksen jälkeen särkee hetken vatsaa ja selkää sillai menkkakipumaisesti mut voimakkaammin. Alkais kunnolla ni pääsis synnyttää ja kunnon kipulääkkeille mut ei ku ei >:( vatsa ripulilla jo kuinka monennetta päivää täällä kanssa..

38+6

Täällä ihan samaa [emoji30][emoji31]
Ja vielä ihan samat viikot!

38+6

Belle, mua jännitti niin paljon kun mies siisti mun alakertaa etten muistanut välillä hengittää :D pelkäsin että kohta lähtee leikatessa muutakin kuin karvaa.. :P

Meilä kans mies hoitaa alakerran siistimisen,oikeestaa myös muullonki ku nyt raskausaikana. Mulla tarvii olla siin joku kirja tms että saan ajatukset harhautettua ku muute kiljun "ai! Auts!" Vaikkei ees sattuis.. se paikallaan pysyminen on kaikkei hankalinta ku kutittaa!!

Huhhuh, nyt on alaselkä ja alavatsa niin kipeet et tulee ihan huono olo. Enkä tiiä enää liittyykö tää niihin "vti" oireisiin vai mihin. Eilenkin oli alaselkä ihan hämärän tuntunen. Istuin sohvalle ni sattu niin et meinas itku tulla. Sellanen ihmeellinen sykkivä kipu. Nyt on ihan samanlaista.

Onko muilla ollu vastaavaa?

Aamulla tarkotus mennä päivystykseen kun ei näihin "vti" oireisiin tuu loppua ni pakkohan niiden on tutkia, että mistä ne sitten johtuu.

35+3

Mä oon siinä onnellisessa asemassa, että raskaudesta tietää kourallinen ihmisiä ja kukaan ei uskalla kysellä, kun tietävät miten edelliset on menneet yli lasketun ja oon aikaisemmin suunnilleen haistatellut jokaiselle, joka uskaltaa kysyä.

Mä kyllä kerron sitten niille, joiden tarvii tietää. Lähikaupan kassa ei niihin ihmisiin kuulu. :D

Takaisin