La marraskuu 2016

Willa, onko sulla siis telakka jo kiinni autossa vai onko se tyylii olohuoneen nurkassa? Mä oon nimittäi huomannu kans et mä en saa kaukaloa irti telakasta ku tuo on tuossa olohuoneessa.. mies selitti et se asento on eri olla autossa ku lattialla.. autos ollessa se on helpompi saaha irti.. ainaki siihe mä luotan!

No tossa olkkarin nurkassahan se..näytti liikkeessä vaan niin näpsäkältä sen irrottaminen eikä se kyllä siellä autossa kiinni ollut. Jospa mää sen vielä kekkaisin ennen kun sille käyttöö tulee. On mulla toinenkin tuolla, mutta toi on niin paljon hienompi mitä haluan käyttää :joyful: Pyysin just kaveria kahville ja apuun!

Se on Willa ihan erilaista irrottaa se kaukalo telakasta siellä autossa kun olohuoneen lattialla. Mie kans tossa pari päivää sit taistelin kaukalon kaa kun erehyin testaamaan sisällä miten kiinnittyy telakkaan. Siihen jäi :hilarious:
Lisäys: Niin ja tosiaan telakallisesta kaukalosta on kyllä ennestään kokemusta.

Muokattu viimeksi:
Paniikki pelko ahdistus on nyt päällä! Eilen ja tänään ollu kaikkee touhuumista etten ole kerinnyt panikoida, mut nyt se iski ku esikko yökylään vietiin.. mitä jos mut leikataan huomenna:nailbiting: mitä jos mulle käy jtn. Ikävä esikkoa ja voisin vaan itkeä. En halua miettiä et mitä otan sairaalaan mukaan ku kummiski passittaa kotiin.. pienille turha miettiä vielä mitään kunneivat kotiin tule hetkiin pääsemään ku viikkoja vähän. Itse oletettavasti pääsen ennempää.. pelottaa:sad001

Nasupossu, varmasti taidot ovat hyvät eikä sen vuoksi tarvitse joka päivä raahautua eskariin. Nykylain mukaan esikoulu on kuitenkin velvoittava ja poissaolot pitää anoa aivan niin kuin koulussa, joten vapautus toistuvasti kerran viikossa ei ole lain hengen mukaista. Yksittäiset taidot eivät ole niin oleellisia kuin ryhmässä toimiminen.

Tänään oli niin vähän vauvalla liikkeitä parin tunnin liikelaskennan jälkeen, että piti mennä synnärille ihan laskentaan.

Ne piti mua vähän pidempään siellä kun sykkeetkin oli kuulemma sellaiset että piti tarkkailla:eek:
Tutkivat että vauvalla on kaikki hyvin ja ultrasivat. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja lyhentynyt kokonaan (onko toi oikea termi?:D) ja vauva oli täysin laskeutunut alas. Maanantaina neuvolassa vielä väittivät ettei olisi:shifty:
Lääkäri sanoi nyt, että on laskeutunut ja vauva on aivan alhaalla.
Jos ymmärsin oikein niin kohdunkaulaan hän ei ylettynyt(?), sanoi ettei ylety ihan sinne. Häho_Ooon niin kujalla kaikesta noista kohdunkaulasta ja kohdunsuusta yms:grin
Mutta kyllä tuli huojentunut ja hyvä olo kun sai varman tiedon että vauvalla kaikki hyvin ja liikkeiden vähyyskin selvisi: vauva potkii istukkaan päin. Istukka siis takana oikeella aika ylhäällä:)

rv 38+3

Kaitsu mä en tunne paljonkaan liikkeitä. En edes niitä, jotka näen mahan päälle silmillä :) Siksi en lähe liikelaskuihin mukaan lainkaan. Aina silloin tällöin pysähdyn tarkkailemaan, jos jotain liikettä näkyy tai tuntuu. Mulla on istukka edessä navan vas puolella, joten kun sillä asennon vuoksi potkut ja huitomiset tulee nimenomaan vasemmalle, en tunne suurinta osaa potkuista. Pikkukätöset hommailevat jotain ajoittain tuolla alhaalla häpyluun yläpuolella. Vauva on ollu pää alaspäin ainakin 2 kuukautta. Tänäänkin ultrassa vauva voimisteli vaikka mitä, enkä tuntenut sitä.

Nasupossulle tsemppiä hankalassa tilanteessa. Jotenkin omat murheet tuntuvat pieniltä, kun tällä hetkellä herään noin klo 7 ja kuskailen muksuja klo 8 ja 9 kouluun ja eskariin ja iltapäivällä useimmiten pääsevät eri aikoihin. Pyörällä mentäis muuten jos se ei sattuisi niin pirun paljon. Luultavasti vauvan synnyttyä pakkailen aamuisin vauvan aamupalan jälkeen ja kävellään/autoillaan eskariin ja kouluun.

Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa, verenpaine hyvä. Lääkäri tunsi vauvan pään sisätutkimuksessa mutta kohdunsuu oli vielä kaukana, vaikka olikin kohdunkaula pehmeä ja sormenpäälle auki edelleen. Että eipä ollut harkkasupistuksilla ja kivuilla vaikutusta. Lääkäri meinas ettei synnytys ole ajankohtainen vielä lähipäivinä, mutta eipä sitä lähetä estelemäänkään jos jotain sattuisikin tapahtumaan.
Streptokokki-testi otettiin ja sain influenssapiikin. Laitan neuvolakuulumisiin sitten tarkemmin huomenna. Huonon yön jälkeen ei ny oikein jaksa paljon ajatella.

Maatuska83 rv 35+1.

Tsemppiä mmmaria huomiseen!! Hyvin se menee :)
Täällä se aamuinen lorahdus oli ilmeisesti vain limatulppaa ja muuta siihen liittyvää vuotoa.. ei oo tullu mitään enää sen jälkeen. Tänään ei oo supistellutkaan. Nukuin viimeyönä tosi huonosti, nukuin n. Klo 3-7 ja sitten sain uudestaan unta klo 10-14.. hyvä rytmi :/ tänää hirvee väsy sit tietysti..

Jeanney 38+5

Kyllä! Tänä aamuna just miehelle kirosin et "värkki tippuu!" Alapää on nii hellänä,tökkii ja jomottaa ja kaikkee.. sit jos kävelee pidempää,esim.eile kaupungilla,on välil pakko pysähtyä ku tuntuu et jotai repee justiisa tuola alhaalla.. viime yönä alko tuntuu taas häpyliitoksessa kipua,oisko tuo laps vihdoin parkkeerannu ihtesä asemiin..

Rv 36+6
Käytiin nyt iltasella kaupassa ja ennen lähtöä kotona kuului mahasta pari kertaa poks ja tuntui hirveitä rusahduksia. Kaupassa kävely oli tuskaa,ihan kuin jotain kalvoja repeilisi tuolla sisällä koko ajan. Vauva mylläsi koko ajan ja hirveästi tuntui noita kipuja joka askeleella. Helpotti kun pääsi autoon istumaan. Kotona huomasin,että maha oli tipahtanut alaspäin huomattavasti. Hengittäminenkin helpottui kummasti,kun vatsa ei ole ihan rinnoissa kiinni. Varmaan täälläkin vauva alkaa parkkeeraamaan itseään lähtökuoppiin. Hui,en ole vielä valmis synnyttää,kaikkee hommaa olis vielä tekemättä. Jotenkin nyt alkaa tajuamaan että kahden viikon sisällä tää vauva tulee syntymään :o 39+2

ErykahB
Mulla on kuuma koko ajan. Mies valittaa,että palelee ja pukee pitkähihaista paitaa sisällä ja villasukkia ja mä hengailen t-paidassa ja pikkuhousuissa :) tyttöjä odottaessa olen aina ollut hiki päässä ja molempia poikia kun olen odottanut niin olin hirvee vilukissa :)

Sain tänään labratulokset kun lauantaista asti ollu vti oireet. Verta pissassa, kirvelee/vihloo jatkuvasti jne. Tuloksissa ei näkynykään mitään! Ainoastaan se et on verta pissassa, mut ei mitään tulehdukseen viittaavaa. Olin ihan varma et on vti kun oireet on tosi selkeet ja inhottavat :( Koko päivän odotin et saan lääkkeet ja kohta helpottaa, mutta ei.

Mitä ihmettä? Voiko muka oikeesti olla niin et tälläset oireet tulis pelkästään siitä et on juonu liian vähän? Plus se et limakalvot kuuleman raskaana ollessa ärtyy mikä voi aiheuttaa sen verisen pissankin. Tosi inhottava tunne kun tänäänkin koko päivän kirvelly ja vihlonu. Viime yönä en sen takia meinannu saada unta ollenkaa. Jännityksellä odotan ens yötä :/

ErykahB
Mulla on kuuma koko ajan. Mies valittaa,että palelee ja pukee pitkähihaista paitaa sisällä ja villasukkia ja mä hengailen t-paidassa ja pikkuhousuissa :) tyttöjä odottaessa olen aina ollut hiki päässä ja molempia poikia kun olen odottanut niin olin hirvee vilukissa :)
Mä oon kans ihan kokoajan avaamassa kaikkia ikkunoita täällä, enkä saa öisinkään nukuttua, jos ilma ei kierrä kunnolla. Oon nukkunu ilman peittoa jo pitkään ja mun ääreisverenkierto on yleensä tosi huono. Nyt koko ajan lämpimät kädet ja jalat. Mies on meistä ollut se kuumempi, mut nyt mä oon kyl vieny lämmössä paalupaikan, kun tuo tuntuu palelevan koko ajan.

Mä nukun kanssa ilman peittoa ja en voi pitää sukkia ollenkaan edes ulkoillessa ja vedän tuolla kylillä pelkässä hupparissa, kun on niin tuskaisen kuuma kokoajan!

Onnea Ellipsi! Ihanaa :) paljon ikimuistoisia hetkiä sinne!

Mua vaivaa niin paljon noi labratulokset missä ei mitään vti:hin liittyvää löytyny et piti äsken vielä googlettaa. Ei olis pitäny kun sieltä löyty vaan kaikkea ikävää. Esim voi olla merkki kasvaimesta tai muusta vakavammasta :( Nyt iski sitten kunnon huoli ja täällä itkua tihrustan kun pelottaa, että mikä nyt on vialla :(

Onnea Ellipsi!! :)

Mango16 voi olla ihan hyvin että limakalvot ovat niin kuivat että se veri näkyy sen takia virtsassa. Se verihän voi tulla tuossa matkalla sinne sekaan, ei ole välttämättä niin että sitä olisi jo siellä virtsarakossa. Mutta mä ymmärrän täysin miksi olet huolissasi, minä oon ihan samanlainen panikoija ja googlettelija :/ tsemppiä, ja muista että jos kokoajan mietit ja stressaat asiaa niin rohkeesti vaan yhteyttä takaisin neuvolaan!

Mua vaivaa niin paljon noi labratulokset missä ei mitään vti:hin liittyvää löytyny et piti äsken vielä googlettaa. Ei olis pitäny kun sieltä löyty vaan kaikkea ikävää. Esim voi olla merkki kasvaimesta tai muusta vakavammasta :( Nyt iski sitten kunnon huoli ja täällä itkua tihrustan kun pelottaa, että mikä nyt on vialla :(

Älähän ressaa ainakaan siitä kasvaimesta. Mulla on ollut ja voin kertoa että se ois sinulta huomattu näiden ultrien aikana jo, jos sellainen olisi. On meinaan niin paljon raskauden aikana ultrattu mahaa, munasarjoja ja kohtua. Nyt huoli pois!

Nyt lisää tänään litra, huomenna toinen ja ylihuomenna vielä kolmas litra vettä päivän nestemääriin. Sehän toki tarkoittaa älytöntä kusella ravaamista mutta huomaat varmasti että kirvely vähenee. Mulla ainakin on aina ollut suora vaikutus kirvelyllä veden juonnin vähyyteen. Raskauden aikana mun on pitänyt juoda siis vähintään 4 l vettä per pv.

Toivottavasti oireet vähenee!

Rv 39+3

Takaisin