Mullakin oli tota närästystä niin että lähti äänikin, aivan kauheaa, kun yölläkin tuli välillä tunne, että tukeutuu oksennukseen. Hyi. Niinpä hain taas, kolmatta kertaa tän raskauden aikana, reseptilääkkeet närästykseen ja nyt kun se vaiva on helpottanut, niin on hulluna tehnyt mieli syödä ja ihan rehellinen nälkäkin on usein. Nyt olen kyllä tosiaan syönytkin myös herkkuja vähän liian rennolla kädellä. En nyt haluais kyllä mitään loppukiriä painoon, kun olen onnistunut sen nousemisen välttämään ja saanut siitä aina terkkarilta hyvää palautetta. Ajatella, että voi hyvin olla, ettei mulla ehdi olemaan enää yhtään neuvolaa! Riippuu siitä, miten tiukkaa valvontaa haluavat tämän loppuajan tehdä äitiyspolilla. Yksi aika vielä varattiin neuvolaan, mutta kannattaa kuulemma perua se, jos sattuu kontrollikäynti muutenkin lähipäiviin.
Tuolla äitiyspolilla on tietysti siinä mielessä kivempi käydä tarkistamassa asiat, että aina ultraavat ja mittaavat ja ovat viime aikoina ottaneet sydänkäyrääkin, mutta kun siellä kuukauden välein olen käynyt ja nyt viime aikoina kahden viikon välein, niin melko kalliiksi tulee! Sairaalalla on vielä parkkimaksutkin ja poliklinikkamaksu aina 44,90/kerta. Neuvolat ja neuvolääkärit kun olis ollu ilmaisia. :/ No, ei nyt tietysti tämmöisessä asiassa voi valittaa, mutta oon vaan miettinyt välillä, että kuinkahan paljon kaikkia maksuja vielä kertyykään tän meidän erityistapauksen kanssa (vaikkei ole edes todettu mitään liitännäissairauksia vielä). Vakuutusta ei saatu, vaikka yritettiin, juurikin ton kromosomipoikkeavuuden vuoksi.
Hei, niille joiden kädet puutuu ja särkee yöllä, niin kun mulla on ollut sitä vaivaa puolesta välistä raskautta saakka, niin vinkiksi, että kannattaa ostaa/lainata/väkertää jonkinlaiset rannetuet yöksi. Mulla on nyt ihan terveyskeskuksen apuvälinelainaamon lastat öisin, mutta sitä ennen sidoin pahvista leikatun lastan tiukahkolla siteellä ranteen alapuolelle joka yöksi pitämään kättä neutraaliasennossa, eli suorassa ja loppui heräily. (siis puutumisen vuoksi heräily) Olen kyllä nukkunut suurimman osan öistä sen jälkeen erittäin hyvin. Aina väliin tulee huonompi yö, yleensä jonkun kivistyksen vuoksi. No juu, vessassa käyn kyllä joka yö.