La marraskuu 2016

Tässä loppuvaiheessa kun viikkoja ei ole enää paljonkaan jäljellä niin tuli mieleeni, että ootteko enemmän kotosalla sen vuoksi jos supistukset alkaa/lapsivesi menee? Vai uskallattelo liikkua ihan normaaliin tapaan asioilla?
Mä en oo ikinä kuullut esim. kokemuksia siitä että jos kaupassa menisi lapsivedet:grin
Mä en jotenkin jaksa istua vaan kotona ja tuli mieleen että jos lapsivedet menis vaikka kaupassa:grin

rv 36+4

Just luin tänään jostain että "älä jää kotiin odottelemaan synnytystä. Aika käy todella pitkäksi. Tapaa ystäviä, käy kaupoilla" jne. Jos ne vedet menee kaupassa ni sit ne menee :D
Eihän siinä ole mitään noloa. Apua varmasti saa. Enemmän vältän mihinkään metsäpolulle kävelylle menoa yksin tässä vaiheessa. Mieluummin liikkuu siellä missä ihmisiä ja kännykkä toimii. Minä kyllä ihan luonnollisesti tykkään nyhvätä kotona. Sen muutaman tunnin mitä yksin saa olla kun muksut eskarissa ja koulussa.

Mie saan influenssarokotuksen 38+0, jos lapsukainen edelleen on matkassa.. ja miks ei olis, ei hää varmasti tule etuajassa vaikka miten toivon. mies ei aio ottaa rokotetta ja se ottaa minua pattiin, kun ei ymmärrä..... :mad:

Ite just mietin tuota, et missä vaiheessa ei uskalla enää liikkuu ihmisten ilmoilla, ois nimittäin ihan supernoloa jos menis lapsivedet vaikka hulahtamalla jossain kaupassa... :bag: ja minähän oon siis muutenkin kotona 24/7, et hyvin voin ootella synnytystä täällä. Pakkaseenkin pitäs ostaa/tehdä valmiiks jotain syömistä itelle sairaalasta kotiutumisen jälkeisille päiville. Mies ei osaa ostaa mitään kumminkaan ja minä en synnäriltä suoraan kauppaan lähde...

Mä tykkään olla kotona. Oon aika kotikeskeinen (paniikkihäiriö varmaan vaikuttaa tähän), mutta kyllä mun on pakko päästä välillä ulos ja vaikka vaan kävelemään Prisman käytäviä... edellisissä raskauksissa jotka meni yli lasketun mä oikein hakeuduin julkisille paikoille siinä toivossa, että vedet menis silleen ku telkkarissa... mutta ei ne menny ei.

Mä oon varmaan kotona nimenomaan siksi, että mun toleranssi idiooteille, pelottelijoille, kyselijöille jne. on niin minimaalinen, että ei jaksa. Ei yhtään.

Viihdyn kyllä kotona, mutta välillä sieltä pitää päästä pois. Ja käyn kyllä mettälenkillä, koska me asutaan oikeasti ihan korvessa, missä ei ole naapureitakaan lähistöllä. Mökkiläisiä vaan kesäisin. Ja koirahan on ulkona käytettävä, kun tuo sattuu olemaan sellanen, ettei pihaan tee eikä myöskään pihasta lähde itsekseen. Harvoin muistan edes puhelinta ottaa mukaan, mutta nyt viimeviikkojen aikana koittanut skarpata tässä asiassa.

Otan rokotteen mutta mulle sanottiin että niitä annetaan vasta marraskuun puolessa välissä?
Täälläkin alkaa rokotukset vasta 14.11 eteenpäin. Olisin halunnut ottaa sen ennen kun vauva syntyy ja aiemmin sitä on mulle tarjottukin alkusyksystä kun olen raskaana ollut. En tiedä vaikuttaako kun on uus terveydenhoitaja,ettei aikaisemmin edes tarjoa piikkiä vai mikä :\

Täälläkin ois rokotteen saanu vasta myöhemmin, mutta otin työterveydessä viime viikolla. Aiemmin en oo ottanut, mutta nyt otin vauvan takia.

Oltiin muuten eilen tutustumassa sairaalaan. Konkretisoitui tämä raskaus siellä viimeistään, kun kierreltiin synnytyssaleissa ja vuodeosastolla :grin Kiva tietää mihin pitää mennä, mistä ovesta jne. sitten kun lähtö koittaa. Kätilö näytti meille n. 3 tuntia vanhaa tyttöä, joka näytti niin pikkuiselta, että olisin luullut 3-kiloiseksi (kätilön mukaan iso, yli 4 kg), taisin rakastua :love7 Tutustumisesta, henkilökunnasta ja sairalaasta jäi todella positiivinen fiilis :)

Mie meinasin nyt ottaa influenssarokotteen jos/kun sitä neuvolassa tarjotaan, ens viikolla seuraava aika rv 35+5. Esikoisen kanssa sairastettiin influenssa viime talvena, poika oli sillon reilun vuoden ikänen. Oli rankkaa sairastaa kun poika ei syöny viikkoon ja oli kovassa kuumeessa, itelläni kans muutaman päivän kuume kun muuten ei koskaan kuumetta ole. Mies pysy ihme kyllä terveenä, tai ei ainakaa samanlaisena sairastanu. Mietin että mitenköhän esikoisen influenssarokotus, tarjotaanko sellasta neuvolassa samalla kun miulle? Ja entä mies? Toki tuo isäntä ei niin paljoa liiku ihmisten ilmoilla kun minä ja poika niin ei ehkä mistään influenssaa mukaansa nappaa. Meiän poika taas saa vissii kaikki taudit kun nyt on kolmatta kertaa tänä syksynä kipee...

Mie liikun koko loppuraskauden ihmisten ilmoilla ihan normaalisti, eli siis sen vähän minkä harjoitussupistuksiltani jaksan. Lapsivesien meno yleisellä paikalla on niin epätodennäköistä että en jaksa siitä huolehtia, ja jos niin sattuis käymään ni olis sit hollywood synnytys ja sais kertoo että vedet hulahti kaupan lattialle niinku elokuvissa :grin

Kaitsu, juuri tänään mietin, että mitä jos lapsivedet meneekin jossain muualla kuin kotona. Minulla on ohjeena käydä heti pitkälleen ja soittaa ambulanssi, jos niin käy. Ei houkuttele maata kaupan lattialla tai jossain kenturalla! Minulla molemmat synnytykset ovat alkaneet vesien menolla, onneksi öiseen aikaan kotona. Tällä kaverilla on vaan niin runsaasti vettä, että siihen liittyy riskejä. Eikä todellakaan pysy pää alaspäin.

Ihanaa että täällä on muitakin kotihiiriä :) oon kans käytännössä 24/7 kotona, kavereita nään harvoin ja vieraita ei käy juuri koskaan. Erakko mikä erakko :D viihdyn niin paljon hiljaisuudessa ja miehen seurassa. Mullakin myös paniikkihäiriö vaikuttaa.

Mä oon kans enimmäkseen kotona. Toki mielelläni käyn kaupassa,en ihmisten takia vaan iha siks et pääsee ees hetkeks pois neljän seinän sisältä.. mä oon nii ujo ja arka et jollei ois tuota miestä ni varmaa oisin aina vaa kotona! Ei oo varsinaista paniikkihäiriötä mut pelkään uusia ihmisiä ja vihaan liikkua esim.julkisilla koska niis on yleesä muitakin.. oon hirveen epävarma itsestäni jne.ni vähä on kieltämättä pohdituttanu se et hautaudunko mä vauvan kanssa vaa tänne kotiin.. mut veikkaan et mun tuurilla jos johku kaupungille vaik meen ni varmasti menee lapsivedet just sillon.. ja mäku en yhtää tykkää olla vieraiden keskipisteenä :D

Ihanaa että täällä on muitakin kotihiiriä :) oon kans käytännössä 24/7 kotona, kavereita nään harvoin ja vieraita ei käy juuri koskaan. Erakko mikä erakko :D viihdyn niin paljon hiljaisuudessa ja miehen seurassa. Mullakin myös paniikkihäiriö vaikuttaa.

Kuullostaa niin multa :joyful: vaikka ei oo paniikkihäiriöö, niin silti on kiva olla kotona :happy:

Mähän puhuin ihan terapiassa asti siitä kun mua itteeni ahistaa se kun tykkää kulkea baareissa missä mun ikäisten "kuuluisi" kulkea (ei tää kyllä se syy ollut miksi terapiaan hakeuduin :D) niin siellä kyllä opin arvostamaan itseäni juuri tällaisena, kukaan ei voi sanoa mikä on oikea tapa elää :) joten te kaikki erakkosiskoni, nauttikaamme omasta ylhäisyydestämme!! :D

Mie meinasin nyt ottaa influenssarokotteen jos/kun sitä neuvolassa tarjotaan, ens viikolla seuraava aika rv 35+5. Esikoisen kanssa sairastettiin influenssa viime talvena, poika oli sillon reilun vuoden ikänen. Oli rankkaa sairastaa kun poika ei syöny viikkoon ja oli kovassa kuumeessa, itelläni kans muutaman päivän kuume kun muuten ei koskaan kuumetta ole. Mies pysy ihme kyllä terveenä, tai ei ainakaa samanlaisena sairastanu. Mietin että mitenköhän esikoisen influenssarokotus, tarjotaanko sellasta neuvolassa samalla kun miulle? Ja entä mies? Toki tuo isäntä ei niin paljoa liiku ihmisten ilmoilla kun minä ja poika niin ei ehkä mistään influenssaa mukaansa nappaa. Meiän poika taas saa vissii kaikki taudit kun nyt on kolmatta kertaa tänä syksynä kipee...

Mie liikun koko loppuraskauden ihmisten ilmoilla ihan normaalisti, eli siis sen vähän minkä harjoitussupistuksiltani jaksan. Lapsivesien meno yleisellä paikalla on niin epätodennäköistä että en jaksa siitä huolehtia, ja jos niin sattuis käymään ni olis sit hollywood synnytys ja sais kertoo että vedet hulahti kaupan lattialle niinku elokuvissa :grin
En tiiä onko käytännöissä paljon eroa, mutta täällä (tai ainakin meidän kylän) neuvolassa annetaan koko perheelle rokotukset.

Yksi kotihiiri täälläkin. Viihdytään koko perhe tosi hyvin kotona. Mutta toki myös liikutaan ihmisten ilmoillakin mutta ei jatkuvasti olla jossain menossa. Ihan normaalisti olen vielä käynyt kaupoilla, vienyt lapsia harrastuksiin jne enkä linnoittautunut kotiin. Metsään en lähde enää lasten kanssa yksin (enhän mä edes pysy kahden ikiliikkujan perässä enää) mutta muuten ihan normaalia elämää eletään ja tänäänkin oltiin kavereilla leikkimässä. Mun synnytykset ei ole käynnistyneet vesien menolla niin en osaa sitä nytkään pelätä. Vähän olen kyllä miettinyt, että kannattaako esim mun yksin ollessa lämmitellä leivinuunia kun varsin just sillon synnytys käynnistyy kun tulet on uunissa tai sitten synnytys käynnistyy huomenna kun mies vie lapset uimaan ja ei ole edes puhelimen ääressä :grin

Mä kävin tänään miehen (ja esikoisen) kanssa pelkopolilla. Siitä ei juurikaan ollut mitään hyötyä, tuli vain paska fiilis, kun piti käydä sitä edellistä huonosti mennyttä synnytystä läpi. Nyt on ensi viikolla aika erikoislääkärille synnytystapa-arvioon, ja toivon mukaan päädytään suunniteltuun sektioon. Olen aika ahdistunut nyt vielä, kun ei ole mitään päätöstä tehty, eikä mulle ole tehty edes sisätutkimusta ollenkaan tämän raskauden aikana. Jotenkin semmoinen suru puserossa -fiilis.

En kyllä mäkään haluaisi että lapsivedet menisi kaupungilla, että kai sitä pitää alkaa linnoittautumaan sitten vaan kotiin kohta puolin:grin jos vaan osaisin:grin
Meen ihan sekaisin kotona jos oon pitkään yksin ja alkaa ahdistamaan, mutta ehkä ens viikolla on pakko alkaa rauhoittumaan kun on sitten rv 38 jo :D

Ihan normaalisti liikun, pakkokin on tuon esikoisen takia. Ei sen kanssa jaksa pelkästään kotona olla :D Toki en lähde yksinäni mihinkään keskelle metsää tms. Viime raskaudessa menin vielä pitkin Helsinkiä hieronnoissa tms. lasketun ajan jälkeen.
Ainoastaan varotoimenpiteenä voisin nyt laittaa yhdet puhtaat alkkarit ja pari sidettä hoitoreppuun :D

En kyllä mäkään haluaisi että lapsivedet menisi kaupungilla, että kai sitä pitää alkaa linnoittautumaan sitten vaan kotiin kohta puolin:grin jos vaan osaisin:grin
Meen ihan sekaisin kotona jos oon pitkään yksin ja alkaa ahdistamaan, mutta ehkä ens viikolla on pakko alkaa rauhoittumaan kun on sitten rv 38 jo :D

Täällä samanlaisia. Liikaa kotona olemista sekoittaa pään. :) tarvitsen sosiaalista kanssakäymistä. Pelottaakin jo vähän valmiiksi kun huomenna alkaa äitiysloma ja mietin mitä ihmettä sitä tekisi äitiysloman ajan. Kun ei kokoajan jaksa siivotakkaan ja kaikki kaverit normaalisti töissä. Eikä pysty sen suurempaa tekemistä kuitenkaan tehdä. :) vasta esikoinen tulossa joten ei ole kotonakaan ketään seurana paitsi koirat. :) ja olen ollut hyvissä ajoin liikenteessä kun kaikki tarpeellinen on tehty vauvaa varten. [emoji23]

Mie bongasin semmoisen tänään luontaistuotekaupassa kun Weleda imetystee. En ostanut, vielä... onko kukaan kuullut, kokeillut? Pitäisi kaiketi ymmärtääkseni vaikuttaa maidon tuloon...? Jossain luki et voi juoda jo raskausaikana. Ostinpa minäkin ihan vaan kokeilumielessä sen clipper vadelmanlehtiteen. Luin että helpottaisi myös jälkivuotoa ja palautumista synnytyksestä. Tuolla se kaapissa nyt oottelee...

Takaisin