La marraskuu 2016

Lämpimät onnittelut piipaa! :Heartred Ihanaa, että kaikki hyvin!

Me saatiin esikoisen kohdalla itse päättää, että tuleeko neuvolan terkka kotikäynnille synnytyksen jälkeen vai mennäänkö me neuvolaan. Onneksi valittiin, että tulee kotikäynnille kun en olisi kyennyt autossa istumaankaan :grin Meilläkin kissoja ja ylivilkas koira, mutta ne nyt vaan kuuluu kalustoon. Terkalla oli opiskelijakin mukana ja siinä sitten mittailivat ja höpöteltiin keittiön pöydän ääressä ja käytiin synnytys ja sairaalassaoloaika läpi. Kahvitkin hörpättiin. Se oli tosi kiva käynti silloin.

Rv 33+1

Ihanaa piipaa!

Voi apua että meni maha kovaksi ja kipeäksi.. Mies toi hese ruokaa ja kaikki suju hyvin , seuraavan tunnin ja poitsu kovasti potkiskeli.

Nousin sohvalta ja sit alkoi. Vatsa aivan kivikova ja kaikki asennot tekee pahaa ja vessaan kun yritti mennä niin sukkapuikko kipuja riitti. Nyt selkäkin puutu ja mahaan ihan sattuu.. Huuuh. Oli vissiin vähän väärä ruoka valinta :(

Apua , mitä mä teen ??? :o

Lakritsi 32+2

Onnea piipaa pikku nyytistä!! <3 uu miten jänskää kun pien voi syntyä milloin vain! <3

Jeanney 36+1

Onnea piipaa <3 täällä viime yönä supisteli ja poltteli alaselkää.. päivällä muutamia supistuksia .. mulla oli tänään babyshowerit..oli niin ihanaa kun oli tärkeät ja rakkaat ihmiset vierellä <3
Olen kyllä niin valmis synnyttään jo.. olo on aika raskas ja ahistava ja täääää kutina..aaargh :(
Pilvisydän 36+3

Onnea Piipaa! Kerrothan synnytyksestä jos/kun tahdot. :D

Esikoisen kohdalla meillä kävi neuvolatäti ja se oli mielestäni tosi mukavaa. Hänen mukanaan tuli myös harjoittelija, joten täällä oli 2 naista katsomassa poikaa silloin. :)

Onnea piipaa, en nyt äkkiseltään muista mutta oliko sulla aiemmin supistuksia tai muita ennakko-oireita? :) tuliko lähtö täysin yllärinä? Niin jänskää :D

Onko sulla rennietä/samariinia/ruokasoodaa lakritsi? Koita jos se vähän helpottais oloa? Jos on vaan ärtyny ruoasta. Tai sit vaan soittoa synnärille jos ei lähe helpottaa levolla ja tuntuu et supistelee?

Paranemisia teille ketkä flunssassa olette, toivottavasti ei tarvii kipeenä kenenkää lähtee synnyttämään. Ite sain esikoisen synnyttää viikon flunssan jälkeen ja voin sanoo että oli kokemus, valmiiks oli jo voimat loppu sen sairastamisen takia mut jotenkii ihmeessä pojan kuitenkii sain puristettua ulos flunssasta huolimatta :grin

Meillä ainakii kysyttiin neuvolassa esikoisen synnyttyä halutaanko että th tulee kotona käymään vai mennäänkö neuvolaan. Ite en ois ees kyenny ulos ovesta astumaan ni oli selvää että tottakai tekee kotikäynnin. Kannattaa kysyä saako mieluummin mennä neuvolaan, ei ne väkisin kotiin tule, halutaan vaan tehdä mahdollisimman helpoksi pienen lapsen vanhemmille vauvan eka neuvolakäynti :) Eikä ne kenenkään kotia tuu kattomaan vaan sen vauvan mittamaan ja juttelemaan :)

Jee piipaa <3 onnea valtavasti koko perheelle!

Valivali ja ärrinmurrin, mutta tänään on ollu mulla eka oikeesti hankala päivä. Yläselkä on ihan jumissa niin että joka asennossa sattuu. Ja lapsi tekee kunnolla painetta alapäähän. Plus iskiasvaivat on heränny onkaloistaan. Iltapäivällä oli eka kivulias suppari, ja mä olin jo varma että tästä ne lähtee käyntiin, mut ei sit lähtenykään. Huomenna tulee 36 viikkoa täyteen. Eli tätäkö tää nyt on vielä neljä - pahimmillaan kuus viikkoa?? Ja loppuuko tää "vähän hankala olo" synnytykseen vai tuleeko sitten uudet, vielä inhottavammat jutut tilalle? Mä oon niin huono tässä..

Ja onnea Piipaa! Ihana uutinen ♡

Onnea piipaa:Heartred
tulee heti mukava olo itselle kun lukee näitä "kiireellisempiä" tapauksia, ku nämä kaks varmaa kans varaslähdön ottaa.. jotka menee noin hyvin et nopeeta pääsee kotiin jne. Päähän jässähtäny et kuukausien sairaalassa olo edessä jne. Onha se silti mahdollista kunnei tiedä mitä vaurioita heille kerkesi tulemaan:sad001

Lakritsi onko kipu ylämahassa/yläselässä jos on niin johtuu melko varmasti ruuan sulatus vaivoista, maitoa,rennietä yms. Itsellä ollut näitä muutamasti ja näytillä käyny ku vedet tulee silmistä kivusta, mut ei supistele tai mitään hätää pienillä ole ollut. On vaa oman suoliston polttelua.

Onnea piipaa! <3 Tässähän alkaa jo ihan itseänikin jännittämään :)

Täällä ei ole puhuttu vielä ainakaan mitään neuvolatädin kotiin tulemisesta, mutta eipä mua se juurikaan haittaisi. Mulla on ollut koko raskauden ajan sama henkilö ja hän on kyllä todella mukava. :) Ja tuntuu ihan kivalta ajatukselta, ettei itse tarvitsisi mihinkään sen kauemmas lähteä jos on vaikka kipujakin vielä synnytyksen jäljiltä. Kaksi kissaa täälläkin pyörii jaloissa, mutta tuskin heistä mitään haittaa on ellei satu olemaan allerginen.

Ja tosiaan ehkä mäkin sitten ajan kanssa rohkaistun tuon imettämisen suhteen, mutta nyt kun sitä jotenkin ajattelee niin en halua "tissi paljaana" heilua yhtään missään näkösällä, edes sukulaisten seurassa. :D Ehkä sitten ääni kellossa muuttuu kun siihen tulee sellainen rutiini ja varmuus mutta nyt jotenkin ajatus on sellainen että haluaisin tehdä sen rauhallisessa paikassa poissa katseilta.

Onnea piipaa!

Esikoisen kohdalla en halunnut että neuvolatäti tulee kotiin koska meillä oli silloin pelokas koira ja muutenkin tuntui vieraalta ajatukselta että joku vieras tulee meille. Tokalla kerralla olin vähän rennompi eikä silloin ollut enää koiraakaan niin silloin päästin tädin kotiin asti.

Olen pakannut sairaalakassia vain ajatuksen tasolla mutta nyt pari viimeistä päivää on ollut kipeitä supistuksia että varmaan tarvis jotain sinne kassin pohjalle heittääkin. Vaatteet katsoin valmiiksi vauvalle niin tulee sellaiset mistä itse pidän.

Ai niin ja imettäminen oli ahdistavan tuntusta esikon kohdalla, imetin n.kuukauden. jos samanlaista on näistäkin ni tuskin kauan imetän, muutenki tulee varmaan tarviimaan lisämaitoa ni en jaksa stressata, menee miten menee.

Lakritsi onko kipu ylämahassa/yläselässä jos on niin johtuu melko varmasti ruuan sulatus vaivoista, maitoa,rennietä yms. Itsellä ollut näitä muutamasti ja näytillä käyny ku vedet tulee silmistä kivusta, mut ei supistele tai mitään hätää pienillä ole ollut. On vaa oman suoliston polttelua.

Siis kipu on lähinnä tossa keskellä vatsaa ja nyt on mennyt tonne alavatsalle ja alkaa olemaan menkka maista, aaltoilevaa. Otin panadolia jo koska mulla supistusherkkä kohtu ja oltu jo estolääkkeillä yks v.loppu. Mulla siis piirtyy kyllä supistukset ja ne on just alavatsan menkka jomotusta ja välillä selkä menee turraksi / polttaa. Saattaa yhtä aikaa olla niitä sukkapuikko ja nivus kipuja ja tykytyksiä.. Mut toi vatsan meneminen kivikovaksi noin pitkäksi aikaa ei yleensä kuulu siihen !! :o

On vieläkin kova , ja jos liikkuu niin pahenee. Maata pystyy kyllä mutta tosiaan aaltoilevaa alavatsa kipua on.. En osaa kyllä sanoa voiko tässä olla nyt suolistokipuja ja supistuksia. Seuranta muistaakseni keskiviikkona.

Takaisin