La marraskuu 2016

Joo, OP:lla näkyykin poistuneen nuo vakuutuksen ottamisen rajat. :P vielä hetki sitten sielläkin se 2kk oli. Ihan hyvä valtti heille, kun kaikilla muilla ne taitaapi olla. Ainakin niissä on missä ite oon ollut töissä :D

Mulla kanssa toi nukkuminen on vähän mitä on , mutta kaikista oudointa on se että mulla on joku pakara lihasten mielenosoitus :o

Selkää on särkenyt ja jalat puutuu herkästi , niin löysin sitten tossa pari päivää sitten kamalat kipukohdat pakaroista..

Meillä on nyt sit harrastettu peppu hierontaa ennen nukkumaan menoa. :P :D Hahah!

Mä oon miettiny, että saisko sitä mennä pakara/jalkahierontaan vielä näillä viikoilla? Alaselkähieronta kun on kuitenkin kielletty..

Onko joku, joka olis käyny ylipäätänsä hieronnassa?

Sonic, mä meen vielä akupunktioon ens viikolla. Olen käynyt 2 viikon välein jo vuoden ajan. Monet sanoo, ettei jalkoja pitäis hieroa, jos käynnistää synnytyksen (?), mutta kyllähän sitä niin ammattitaitoinen hoitaja pitää löytää, ettei synnytys ala ennen kuin viikot on täynnä :)
Jos alkaa mennä pitkäksi tämä homma, niin luultavasti kävisin edesauttamassa synnytyksen käynnistymistä varta vasten luotettavalla hierojalla/terapeutilla.

Täällä ikuinen siivousvimma vaan pahentunut :hilarious: vieraita tuli kylään niin eivät meinanneet sohvalle uskaltaa istua kun olin mukamas niin siististi viltit ja tyynyt asetellu! Kai mulla on joku outo pakkomielle tai jotain, kun kaiken pitää olla kokoajan tiptop ja suorassa :oops:
Yöt on yhtä tuskaa, kokoajan nousen pissille, mahaa särkee, ködet ja jalat puutuu ja en oo vielä kerennyt ostaa pimennysverhoa makkariin ja katuvalo paistaa suoraan naamaan o_O ens viikolla neuvola niin toivottavasti siellä nyt köytäis vähän edes läpi synnytystä ja miten se alkaa ja mihin pitää varautua jne. Tuntuu että olen ollut ihan pihalla koko raskausajan kaikesta, kun osunut aika huonoja neuvolatätejä mulle :mad:

Mä kyllä mietin kunnon kokovartalohierontaan menemistä...
En löytänyt kyseiseltä raskaushierontaa tarjoavasta sivustosta mitään kieltoa tiettyjen viikkojen jälkeen... enkä ollut aiemmin kuullut alaselkä/jalkojen hieronnan kieltoakaan... Miksi alaselkää ei saa hieroa enää?

Kävin 30 viikolle asti hieronnassa. Sain jopa olla "mahalleen" kun oli erikoistyynyistä tehty sellainen kolo.
Tämä hieroja sanoi (on tehnyt raskausajanhierontaa 20v) että ei se synnytys käynnisty ennen kuin vauva on valmis. Hieroi mulla aina myös alaselän.
Sanoi että siellä alaselässä on tiettyjä "pisteitä" jotka voisi mahdollisesti käynnistää synnytyksen, mutta sanoi myöskin ettei yksikään synnytys ole käynnistynyt, ainakaan tietoisesti, vaikka naiset on käyneet siellä sillä mielellä "että nyt kaikki keinot käyttöön ja vauva ulos" :-D

Mä käyn 1-2 kertaa viikossa (muista henkilökohtaisista syistä johtuen) fysioterapeutin luona 60min, jossa hierotaan selkää, alaselkää, pakaroita, lonkkia, pohkeita, hartioita, niskaa ja purentaa sekä rintalihaksia. Ei ole mitään esteitä raskauden suhteen asiaan ja ei ole ollut mitään puhetta, että alaselkää ei saisi hieroa, päinvastoin supistusten päällä ollessa on ollut puhetta, että se voi rauhoittaa niitä, samoin kokonaisvaltainen hieronta auttaa raskauden aikaista vointia paremmaksi, unettomuutta, lonkkasärkyjä jne. Ilman säännöllistä fysioterapiaa olisin varmasti paljon enemmän kärsinyt raskausoireista mutta nyt selviän niiden kanssa hyvin, kun paikkoja elvytetään kaksikin kertaa viikossa. Pahimpina tällä hetkellä kramppailevat pohkeet ja makuulla väsyvät lonkat raskauden näkökulmasta.

Rv 31+2

Vakuutusyhtiöstä kotiuduttu ja tuntu et meni pää pyörälle siellä. Kaikki vakuutukset oltais tietysti haluttu laittaa uusiks jne. Otin nyt Lähitapiolasta lapsivakuutuksen kun olin jo 2 päivää myöhässä sen ottamisen suhteen. Nyt on 14 päivää aikaa miettiä, että onko se nyt meidän valinta. Se OP vakuutus kummittelee mielessä kun olis ensimmäisen vuoden osalta aika tuntuva säästö. Mut sit mietityttää, että entä sen vuoden jälkeen kun voivat vastaavasti nostaa hintoja niin, ettei se vuosi ihan ilmanen ollukaan. Mä en usko tollasiin ilmasiin vuosiin :D Uskon et ne sen hinnan ottaa jossain vaiheessa takasin ja sit ei välttämättä enää vakuutusyhtiön vaihto onnistukaan. Se mietityttää..

Mitäs mieltä ootte. Saanko nukkua selällään? Mulla itselläni ei tuu siitä mitenkään huono olo ja se vaan helpottaa niin hirveästi tuota nukkumista kun ei lonkat joudu niin koville.. tosin oon niin sikeä nukkuja että saatan yöllä kääntyä selällään ja en edes tajua.. joten toivottavasti siitä ei vauvalle oo haittaa. Ainakin tänään on kovasti myllännyt masussa <3

Tiiimpuu, mulle neuvolatäti sanoi, että missä vaan asennossa voi nukkua missä tuntuu hyvältä. En usko et on vauvallekaan haitaksi jos ei itsestä tunnu pahalta.

Mago16, me otettiin osuuspankilta se perheenlisä-vakuutus! Ensimmäisen vuoden jälkeen siitä saa jättää osioita pois joita ei koe tarpeelliseksi ja näin ollen hintakin halpenee :)

Täällä olisi 7 viikkoa laskettuun aikaan ja lähipiiriä myöden alkaa jo vähän jännittämään. Oon suhtautunut synnytykseen ihan neutraalisti ajatellen, että kyllä kaikki järjestyy ja menee hyvin mutta nyt on vähän alkanut pelkojakin tulemaan pintaan. Pikkuhiljaa haluaisin jo vauvan vaan syliin jotta näkisin että hänellä on kaikki hyvin <3

Siivousvimma täälläkin välillä yllättää, mutta väsähdän todella nopeasti! Ja sitte alkaa särkeä selkä tai tulee supistus tai jotain muuta vastaavaa ja hommat jääkin kesken.. No onneksi on aina huominen, kun sairaslomalla tässä ollaan. 2 viikkoa viralliseen äitiyslomaan :)

Tiiimpuu, mä olen nukkunut selälläni koko raskauden ajan ja eilenkin nukahdin selälleni. Vasemmalla kyljellä en pysty olemaan kun alkaa rinnasta tykyttämään ja oikealla kyljellä nukun välillä, mutta tuntuu ettei siinä saa ihan hyvää asentoa kuitenkaan. Enpä usko että siis siitä mitään haittaa on jos sulla itellä ei ole epämukava tai kivulias olo niin ollessa :)

Mango16, mä en myöskään usko ilmaisiin vuosiin/ilmaisiin lounaisiin. Mä olen tosi skeptinen muutenkin ja ihmettelen tommosia "voit jättää pois osat mitä et tarvi"... Ööö? Mitä sairastumisia tai vammoja voi jättää pois ja luottaa siihen, että ei meille voi näitä tapahtua koskaan?

Mä nukun puolittain mahallani, kummallakin kyljelläni... Haluisin nukkua selälläni, mutta kohtu ja vauva niin syvällä lantiossa, että menee noi isot laskimot liikaa puristuksiin ja tulee kamala olo.

Mun kaveri sai kolmannen tossa pari viikkoa sitten. Meni yliajalle sen pari viikkoa, kuten edellisetkin. Kävi rv38 alusta synnytysjoogassa, synnytysakupunktiossa ja -hieronnassa ja joi jotai teetä jne. Totesi, että ihan humpuukia kaikki. Vauva syntyy kun on valmis, tai häädetään sairaalassa kovin keinoin. Liinutiinun hierojan kanssa olen minäkin samaa mieltä ja niin on tämä mun kaverikin.

Mulle on taas iskenyt väsymys. Semmonen ihan päikkäreitä vaativa väsymys. Tosin yöunet on ton närästyksen takia mitä sattuu. Viime yönäkin 4 tuntia valvoin helvetin tulien korventaessa sisuskaluja. Terkka sanoi neuvolassa, että jos ei ala rauhoittua ja/tai loppuu päivät ilman närästystä, niin sit vaan lääkäriltä reseptiä järeämpiin lääkkeisiin.

Mä taas havahduin tänä aamuna puoliks mahalteni.. vasemmalla kyljellä neuvotaan nukkumaan mut mä en siihe pysty ku tuo masutyyppi on eri mieltä.. nuku siinä sit ku yks nyrkittää ja monottaa patjaa.. oikee kylki on meillä se millä nukun mut sit ku on vaik puol yötä nukkunu yhes asennossa ni se alkaa käymää lonkan päälle..

Olin sit yöllä tosiaa kääntyny oikeen kyljen kautta mahalteni..siis sen verran mitä tän pallon kans nyt pystyy mahalteen olemaa. Mut ei tuo tyyppi siihe mitää todennu,normaalisti se kyl ilmottaa heti jos ei joku asento kelpaa.. toki aamul säikähin et eihä masus oo pikkupannukakku mut kyl mini on siihe mallii taas myllänny et ei siihe kai oo sattunu..

Nempsu 33+1

8bbbb1d90cea171bf9917f40afb2ca9b

Oonko ihan hakoteillä vai onko tämä maha jo ns "laskeutunut"? Ainakin hengittäminen helpottanut! Sen tiijän että raivotarjonnassa neiti on ainaski ollu jo hyvän aikaa.

Pikkumyy rv 35+0 (poks!)

Empä ossaa sanoa laskeutumisesta mutta piru ku näyttää pieneltä tuo masu :love7 söpö

Rv35+4

Milloin se Libero-laukku olikaan noudettavissa? Mitään lappua ei vielä ainakaan ole tullut.

31+4

Mullakin on siivousvimma! Laatikoita ja kaappeja tekee mieli järjestellä, ja joitakin oon jo järjestänyt. Ja kellarin varasto!! Se on nyt melkein 2 vuotta ollut täynnä tavaraa ja sieltä pitäisi käydä läpi niitä tavaroita. Aina oon välillä sieltä jotain käynyt läpi, mutta nyt! Nyt tekee mieli siivota koko varasto! Mutta minäkään en paljoa kerralla pysty siivota, enkä varsinkaan kantaa, kun voimat jo loppuu. Pikkuhiljaa oon sitten siivoillut, sen mitä päivän aikana jaksaa ja pystyy 2veen kanssa. :joyful:

Yöt alkaa olemaan hyvin katkonaisia... Viime yönä heräsin monesti harjoitussupistuksiin. Usein herään selältäni, kun olen unissani selälleni pyörähtänyt ja sitten on siinä asennossa huono olla.

34+1

Joo, OP:lla näkyykin poistuneen nuo vakuutuksen ottamisen rajat. :p vielä hetki sitten sielläkin se 2kk oli. Ihan hyvä valtti heille, kun kaikilla muilla ne taitaapi olla. Ainakin niissä on missä ite oon ollut töissä :D

Mileim, kun tiedät näistä vakuutusasioista niin kysäisempä mielipidettäsi. Kun aina on kovaa keskustelua siitä että onko näihin tarjouksiin haudattu joku jippo. Nythän on op:lla ollut tuo syntymättömän lapsen vakuutus sillai et ku nyt ottaa nii eka vuosi ilmainen. Mut eikös heidän pidä pitää se vuosimaksu sellaisena kuin ne sen nyt lupaavat (eli jos vaikka nyt ottohetkellä he laskee vakuutukselle vuosihinnan 490 € per vuosi ja lupaavat eka vuoden ilmaiseksi nii eikös se vuosimaksu pidä vuodenkin päästä ola toi 490 eikä esim yhtäkkiä nousta 600 €).

Tuli vaan mieleen...

Mileim, kun tiedät näistä vakuutusasioista niin kysäisempä mielipidettäsi. Kun aina on kovaa keskustelua siitä että onko näihin tarjouksiin haudattu joku jippo. Nythän on op:lla ollut tuo syntymättömän lapsen vakuutus sillai et ku nyt ottaa nii eka vuosi ilmainen. Mut eikös heidän pidä pitää se vuosimaksu sellaisena kuin ne sen nyt lupaavat (eli jos vaikka nyt ottohetkellä he laskee vakuutukselle vuosihinnan 490 € per vuosi ja lupaavat eka vuoden ilmaiseksi nii eikös se vuosimaksu pidä vuodenkin päästä ola toi 490 eikä esim yhtäkkiä nousta 600 €).

Tuli vaan mieleen...

Ei sitä tartte yhtiön samana pitää. Jos ne nyt sanoo, että tän ilmasen vakuutuksen arvo ois se 490e ni ens vuonnahan saattaa tulla vakuutusmaksukorotuksia vaikkapa, sillon tuokin maksu kyllä nousee. Ja voihan noita yhtiön omiakin maksukorotuksia tulla, vaikea silleen sanoo kun en tiedä op:n maksupolitiikka muuten. Tosin yleensähän ne maksut putoaa lapsen kasvaessa, mut on se ekoina vuosina ihan mahdollista, et onkin sit tuota hintaa kalliimpi. Ja tässä lähivuosina kaikissa yhtiöissä on tainnut maksut nousta vuosittain vähintään indeksissä, että ennemmin kannattaa miettii sen maksun olevan korkeempi, ilonen yllärihän se on jos ei jotain korotuksia tuukkaan.. :P

Ja ei noissa yleensä sen kummempaa jippoa ole. Todennäköisesti vaan se, kun alkaa olla maksuton eka vuosi takana, saat innokkaalta vakuutusvirkailijalta yhteydenoton, että päivitetäänkö kaikkia vakuutuksia ;) varsinkin, jos sattuu olemaan siellä vaan tuo lapsen vakuutus. Ideanahan todnäk koukuttaa asiakas tiettyyn yhtiöön kokonaan ja tässähän se onnistuu varsinkin, jos onkin ollut vakuutukselle käyttöä ja muissa yhtiöissä vastaavanlaiseen vakuutukseen tulisikin sit rajotteita tai ei myönnettäis enää edes vakuutusta. Sithän jää vaihtoehdoks pysyä asiakkaana tai olla kokonaan ilman vakuutusta.

Takaisin