La marraskuu 2016

^ mä oon kans ootellu et koska se siivousvimma iskee.. kattelen kämpäs ympärilleni"no kyllä täällä pitäis siivota... mut ku tiiän mitä kämpän kunto voi pahimmillaa olla ni ei täs vielä hätää oo.." jonkun toisen silmään meillä on sotkusta ja sekasta mut.. minkäs teet..

Me on nyt viime päivät vietetty parisuhdeaikaa parhaimmillaa,lätkitty korttia! :D mut nii siin samal tulee juteltua ihan eri tavalla ku jos istuttais sohvalla tv:n eessä.. oon jotenki nauttinu näistä päivistä,toki vois kai sitä tehä jotai järkevämpääkin mut ei aina jaksa..

on juteltu mm. Siitä et kui elämä tulee muuttumaa ku vauva syntyy(hyvä se kai nyt täs vaihees on jutella ku LA on 7vk:n päästä)..oon kertonu mun omasta epävarmuudesta ja jännityksestä siihe et miten se arki lähtee rullaamaa ku sairaalasta lähetää ja ovella toteevat et "tää on nyt teiän armoilla,pitäkää se hengissä.." mies ihanasti on koittanu tukea ja muistaa aina kertoa et kyllä hän auttaa! :)

Joo op pohjolassa on, otin just pari viikkoo sitten sen :)

Miten mä en onnistunu netistä löytämää tietoa?

Jos ottaa sen ilmasen vuoden eikä haluu sen jälkeen ko. vakuutusta pitää niin saako siinä vaiheessa toisesta vakuutusyhtiöstä lapsivakuutuksen?

Mä soitin suoraan sinne ja kysyin :) joo sen voi mun mielestä irtisanoo milloin haluu ja voit ottaa sit minkä vaan. Kantsii varmistaa tietty vielä sieltä :)

Mulla oli ensimmäisenä asiana sairaalakassissa levy salmiakkisuklaata :D Nyt siellä on kyllä kaikki muukin (latureita ja laitteita lukuunottamatta). Mutta mun tuurilla tää ei nyt sitten tuukaan yhtään etuajassa vaan just viimesellä hetkellä...

piipaa 35+2

Mä oon parkunu koko illan kun rakas kissa piti viedä eläinlääkäriin joko suuren virtsakiven tai kasvaimen takia, huomenna kaupunkiin isompiin tutkimuksiin. Toinen on niin tokkurassa ja sekaisin että enhän minä nukkumaan voi rueta vaan pitää valvoa toisen vierellä :( mammanpoika <3 kyllä nämä karvaiset lapset on yhtä tärkeitä kuin karvattomatkin.

Miten mä en onnistunu netistä löytämää tietoa?

Jos ottaa sen ilmasen vuoden eikä haluu sen jälkeen ko. vakuutusta pitää niin saako siinä vaiheessa toisesta vakuutusyhtiöstä lapsivakuutuksen?

Musta sen saa vaihtaa , mutta kannattaa ottaa huomioon se vaihtoehto että jos lapsella todetaan vuoden aikana jotain tai synnytyksessä käy jotain ne jää aina merkintöihin ( rasitteeksi) ja seuraavaan vakuutukseen ei niitä saa .. Tästä syystä me otettiin suoraan kaikki vakuutukset samasta paikasta.

Lakritsi 31+0

Mulla on huomenna tai siis tänään Lähitapiolassa aika varattuna kun käydää valuutuksia läpi. Pitää siellä muistaa kysellä.

Pitää itekin laittaa sairaalakassi valmiiksi. Jos ottaa esim. ipadin sairaalaan mukaan ni onks siellä joku lukollinen kaappi tms mihin voi jättää tärkeimmät tavarat. En muista yhtää. Viimeks meillä oli oma huone, mut tällä kertaa tuskin tulee olemaan.

Jotakin on sairaalakassiin jo nostellut. Mulle just sairaahoitajaserkkuni sanoi, että arvotavarat jätä kotiin - sairaaloissa liikkuu epämääräistäkin porukkaa. Eli tavarat halvimmasta päästä, niin ei ärsytä niin paljon, jos lähtee. Kamera olis kiva kyllä ottaa, meidän kännykkäkamerat taitaa olla melko rajalliset loppupeleissä. Jonkun kirjan ja pienen neuleprojektin voisi kyllä ottaa matkaan.

Kait sitä vois itsekin alkaa täällä vähän kattoa edes mitä sinne sairaalakassiin laittais... :)

Varausvakuutus / syntymättömän lapsen vakuutushan pitää ottaa 2-3kk ennen laskettua aikaa, yhtiöstä riippuen, se meillä kaikilla taitaa olla jo ummessa? Tai tänään taitaa ehtiä vielä ottaa jos laskettu aika on 30.11. Jos ei oo ottanut varausvakuutusta ja haluaa sairauskuluvakuutuksen sit syntymän jälkeen, niin jos vauva syntyy oikeaan aikaan ja terveenä ym, ainakin LähiTapiolassa uutta sairauskuluvakuutusta vauvalle saa hakea kunhan on sairaalasta kotiutunut. :)

Varausvakuutus / syntymättömän lapsen vakuutushan pitää ottaa 2-3kk ennen laskettua aikaa, yhtiöstä riippuen, se meillä kaikilla taitaa olla jo ummessa? Tai tänään taitaa ehtiä vielä ottaa jos laskettu aika on 30.11. Jos ei oo ottanut varausvakuutusta ja haluaa sairauskuluvakuutuksen sit syntymän jälkeen, niin jos vauva syntyy oikeaan aikaan ja terveenä ym, ainakin LähiTapiolassa uutta sairauskuluvakuutusta vauvalle saa hakea kunhan on sairaalasta kotiutunut. :)

Mä hain just op:sta sen vauvan vakuutuksen ja la on 4.11 että riippuu ihan firmasta miten saa :) siellä ei ainakaan puhuttu mistään aikarajoista :)

8bbbb1d90cea171bf9917f40afb2ca9b

Oonko ihan hakoteillä vai onko tämä maha jo ns "laskeutunut"? Ainakin hengittäminen helpottanut! Sen tiijän että raivotarjonnassa neiti on ainaski ollu jo hyvän aikaa.

Pikkumyy rv 35+0 (poks!)

ellami Tosi kurjaa toi kiusaaminen. :sad001 Mun poika tosi samanoloinen, reipastui eskarivuonna ja nyt ymmärtääkseni eka luokka mennyt ihan kivasti. Vaikuttaa kyllä paljon, että tuli useampi kaveri eskarista samalle luokalle. On semmoinen hidas lämpeämään uusille lapsille yleensä ni tiedä sitten jos ei olisi tuntenut ketään. Jotenkin sitä vaan pelkää kovasti lapsensa puolesta, kun tietää miten paljon kouluvuodet vaikuttavat ihmiseen. Nyt vaan kiusaaminen puheeksi opettajan kanssa, toivottavasti hommalle saataisi pian stoppi.

mmmaria Ihan varmasti esikoiselle tulee mustasukkaisuutta jossain määrin. Mutta uskon, että pikkusisaruksesta on paljon enemmän iloa ja hyötyä kuin haittaa. Oppii jakamaan asioita ja siitä saa seuraa ja on läheinen toivottavasti vielä aikuisenakin. Ja 5-vuotias jo sen ikäinen, että ymmärtää jo asioita ja varmasti on mielellään hoitamassa vauvaa. :)

Mileim ihana koira! :hilarious: Munkin koira harjoitteli nuorempana kaunistautumista. Makasi sohvalla syyllisen näköisenä ja näin pitkän meikkisiveltimeni hiukan pilkistävän sen tassun alta. Yritti olla siinä muina miehinä, et ei mulla täällä mitään ole. Ai tämä? Mites tämä tähän tuli? On ne mainioita. :)

Iskisipä tännekin siivousvimma. Eilen piti siivota, mutta olin niin väsynyt etten saanut mitään aikaiseksi. No on tässä tullut huseerattuakin. Nyt vaan tuntuu, että kun aletaan olla rempan suhteen loppusuoralla ja pitäisi vaan hyllyjä asentaa kaappeihin ja sitten alkaa purkaa noita olohuoneessa olevia laatikoita ja säkkejä kaappeihin niin ei jaksaisi jotenkin enää yhtään. Plääh...

Sairaalakassia aattelin alkaa pakkailemaan vasta joskus tossa kuukauden päästä, kun LA vasta marraskuun lopussa. Jos nyt jotain yllätyksiä sattuu niin mies voi sitten tuoda kamat tai jos alkaa olla merkkejä et ois tulossa aiemmin niin pakkailen sitten.

Mäkin kyllä odotan, et saisi taas nukkua missä asennossa vaan ilman kolotuksia. Tuntuu ihan luksukselta pelkkä ajatus, että voisi nukkua selälleen tai mahalteen. :eek::)

Pikkumyy, mä sain tuntuman mun kylkiluihin takas viime viikolla, ja neuvolan kätilö totesi perjantaina, että kyllä on sitten viime näkemän selvästi laskeutunut ja käsin tunnustelemalla näin olikin. Mulla on suunnilleen samanmuotoinen kroppa ja sama sijainti masulla kun sulla :)
33+1

Ai niin varpahat Tsemppiä kissalle! Toi on aina niin kamalaa kun rakkaalle lemmikille tulee jotain ja huoli on kiva. Toivottavasti saa hyvää hoitoa ja paranee pian!

Siis voi piip mun lonkat ja selkä!! En enää tiiä miten mä nukkuisin:sorry: lonkkia särkee aina siltä puolelta minkä päällä oon ja tyyny lepuuttaa päällä olevaa jalkaa, mut tuntuu et ei auta enää yhtään. Sit alaselässä ajoittain kauhee paineen tunne ja räsähtää/napsahtaa yli kovaa ku sen suoristaa ja viime yönäki meni kolme kertaa lukkoon.. selällä en pysty nukkumaan, hetken voin lonkkia lepuuttaa puoli selällään makaamisessa. Raukka ku ei toi mieskää saa nukuttua kunnolla ku mä käännyn sotanorsun lailla sängyssä, ähisen ja puhisen ku en löydä asentoo missä olis hyvä olla.. :oops:

Mäki kattelin just eilen et alkaako maha laskeutumaan hiukan :)

32+4

Kiitos noista sairaalakommenteista :) Todennäköisesti kallistun nyt toiseen vaihtoehtoon, mutta lopullisen päätöksen asiasta teen vasta 10.10 ultran jälkeen, kun olen saanut lisää oleellista tietoa. Sinänsä noissa sairaaloissa ei ole eroa, oma fiilis vaan on enempi toisen puolella.

Takaisin