La marraskuu 2016

Toivoisin että olis tuon "Sympatiaa"-arvion lisäksi myös "voimaa ja tsemppiä", sillä sitä toivon nyt Auringonkukalle! Keskoselämä on rankkaa, mutta ainakin vauva ja sinä saatte nyt parasta hoitoa! Pienet on pippurisia!

Mullakin edellinen ultra oli ru.
Viimeksi neuvolassa katsoivat toooodella vanhalla ultrauslaitteella että onko vauvan pää alhaalla kun eivät olleet varmoja. Ei kyllä siltikään varma olo tullut kun sanoivat että laite on muinaisaikainen ja sitähän se oli, ei siitä saanut mitään selvää.
Terkkarit naureskelivat itsekin sille laitteelle.
Eli sitä "ultrausta" ei lasketa :D sanoivat vielä ettei mitään kokoarviota voi tehdä tai mitään mutta väittivät ainakin että pää olisi alhaalla..

Ajattelin ettei enää mennä ultraan kun niin vähän enää aikaa jäljellä. Ellei sitten lähetä jonkun syyn vuoksi ultraan niin sitten tietenkin :)

rv 34+3

Melkoinen vuorokausi takana.
Lyhyesti sanottuna meidän pienoinen poika syntyi tänääm rv32+4 sektiolla. Tuli taas verta ja supistuksia. Pojalla kaikki suht ok tällä hetkellä, keskolasssa on tietysti. Itse osastolla jo.

kerron myöhemmin lisää.

Onnea kuitenkin pikkumiehestä! :Heartred odotellaan tietenki innoissaan kerrontaa mut otatte oman aikanne.

Voi olla vähän hakuammuntaa, mutta kysynpä silti jos jollain olisi tietoa ja/tai kokemusta. Eli mietin vakavissaan synnytyssairaalan vaihtamista vielä näin loppuvaiheessa. Saman sairaanhoitopiirin, eli Husin, sisällä kuitenkin molemmat vaihtoehdot. Kaikki tutkimukset on tehty Jorvissa ja vielä olisi yksi ultra jäljellä. Miten tällainen sairaalan vaihto käytännössä tapahtuu, mihin kaikkialle pitää olla yhteyksissä? Ja onnistuukohan vaihto ihan vaan omalla päätöksellä..?

Ei kellään sattuisi olemaan sitä äitiyspakkauksessa olevaa lippulappusta niistä liivinsuojista? Oliko siinä osoitetta mistä niitä sais tilattua? Ne on ainoot mitkä tähän mennessä on käyny mulle ja löysin netistä aikasemmin niitä että sais tilattua mutta nyt en löydä vaikka kuinka googlaan. Merkiltään ne on close parent mutta se ei nyt etsinnässä oo auttanu :D tai onko jollain suositella oikein herkkäihoiselle suojia? Kaupasta löytyvät kertakäyttöset ja kestikset on jo kokeiltu, kaikki kutittaa... (Mulla siis iho sellanen että kaikki vaatteiden pesulaput yms pitää leikata pois tai iho ärtyy ja kutisee)

Joia, mulla on sekä Lohja että Jorvi tässä vielä vaakakupissa.
Ilmoittauduin ensin Jorviin ja siellä tehtiin nt- ja r-ultrat. Koska olemme kiinnostuneet Lohjasta, jos siis pääsemme 37. viikolle, olen puhunut molempiin sairaaloihin, että päätöksemme on vielä auki ... (Tai siis enhän voi edes tietää, mille viikoille päästään, ei tämä täysin ole oma päätös). Maanantaina käyn Lohjalla kasvukontrollissa. Mikäli kaikki on hyvin (ma ollaan 33+4), luultavasti pyydän siirtämään rv 36 synnytystapaultran Jorvista Lohjalle. Sairaalat voivat keskenään sopia, että ei tule tuplavarausta.
Neuvolasta sanoivat, että sairaaloiden on hyvä tietää, mitä meillä on mielessä. Itsellä ollut aiemmin komplikaatioita, joten aluksi en uskaltanut edes ajatella pienempää sairaalaa, mutta nyt näen että pienemmästä voisimme saada kuitenkin sen mitä tässä nyt tarvitaan.
Katjusha rv 32+6

Onnea Auringonkukka82!

Esikoinen oli tehovalvonnassa 10 päivää syntymän jälkeen, arki siellä osastolla tuli tutuksi. Pikkuinen on varmasti hyvissä käsissä, itseäni se ainakin lohdutti kovasti vaikeina aikoina.

Voi olla vähän hakuammuntaa, mutta kysynpä silti jos jollain olisi tietoa ja/tai kokemusta. Eli mietin vakavissaan synnytyssairaalan vaihtamista vielä näin loppuvaiheessa. Saman sairaanhoitopiirin, eli Husin, sisällä kuitenkin molemmat vaihtoehdot. Kaikki tutkimukset on tehty Jorvissa ja vielä olisi yksi ultra jäljellä. Miten tällainen sairaalan vaihto käytännössä tapahtuu, mihin kaikkialle pitää olla yhteyksissä? Ja onnistuukohan vaihto ihan vaan omalla päätöksellä..?

Mä en oo ainakaan mihinkään tiettyyn sairaalaan "ilmoittautunut". Ultrat tehty naistenklinikalla ja silloin kätilö sanoi, että mun ensisijainen synnytyssairaala on Kätilöopisto. Ja synnytyksen käynnistyessä sinne siis oltava yhteydessä. No joo, niin oli esikoisenkin kanssa, mutta sitten kun synnytys käynnisty, niin Kättärillä ja Naikkarilla oli sulut. Eli jouduin/pääsin Jorviin synnyttää. Sielläkin vein silloin viimeisen paikan, että seuraava vaihtoehto olis ollut Hyvinkää. Kaikista lähin sairaala meille on kuitenkin Kätilöopisto.

Lämpimät onnittelut auringonkukalle ja pienelle ihmeelle, isää unohtamatta :Heartblue Voimia ja kaikkea hyvää teille!

Täälläkin viimeksi ollut rakenneultra, eikä muita ole tulossa. Sekä mies, että minä ollaan oltu yli 4 kg syntyessämme ja esikoinen myös, joten eiköhän tämäkin jäbä ole samaa kaliiberia, jos kaikki hyvin menee ja lasketulle ajalle päästään.

Noista liivinsuojista minulle käy ainoastaan äitiyspakkauksen suojat ja natusanin kertakäyttösuojat, vaikka en tosiaan ole herkkäihoinen, eikä ole mitään allergioita. Muut hankaa nännin nilelle ja jää jotenkin kiinni ihoon.

Rv 31+5

Takaisin