La marraskuu 2016

Voi että kun haluttaisi käydä vielä ultrassa... Onko täällä ketään, jolle ei ole tehty ultrausta ton ru:n jälkeen eikä olla tekemässä? Olisi kyllä ihanaa nähdä vielä vauveli ja saada vähän tarkempia tietoja. Muutenkin olisi kiva saada selkoa vauvan asennosta, kun en osaa liikkeistä itse päätellä yhtään mitään. Muljahtelee tossa navan tienoilla puolelta toiselle ja "kaivelee" rakon suuntaan. Toivottavasti ensiviikon neuvolassa saisi edes jotain tietoa, mitään tietoa vauvan koosta tai asennosta ei ole ton ru:n jälkeen annettu.

Vimpa wau mikä superäiti oot! Ite en pystyis enää käveleen 10 km tuplarattaita työnnellen! :woot: Ihana sinun reipas poikasi. :)
Minun kävi niin sääliksi,kun katsoin kun poika sinkutti pyörällä menemään,mutta hän ei ollut moksiskaan. Pihalla hulmunnut vielä sen jälkeen vaikka kuinka kauan. Hyvä kun malttoi välipalalle tulla :) on nämä kaikki kovin liikkuvaisia lapsia olleet aina niin hyvä,että itsekin on pysynyt vielä vetreänä. Venyttelen joka ilta,en tiedä onko sillä vaikutusta,että ei mitään suurempia kremppoja ole,kuin satunnaisesti ohimeneviä. Ja kiitos sanoistasi Belle :)

Voi että kun haluttaisi käydä vielä ultrassa... Onko täällä ketään, jolle ei ole tehty ultrausta ton ru:n jälkeen eikä olla tekemässä? Olisi kyllä ihanaa nähdä vielä vauveli ja saada vähän tarkempia tietoja. Muutenkin olisi kiva saada selkoa vauvan asennosta, kun en osaa liikkeistä itse päätellä yhtään mitään. Muljahtelee tossa navan tienoilla puolelta toiselle ja "kaivelee" rakon suuntaan. Toivottavasti ensiviikon neuvolassa saisi edes jotain tietoa, mitään tietoa vauvan koosta tai asennosta ei ole ton ru:n jälkeen annettu.

Tuon liikkeiden kuvauksen perusteella täällä tekee täysin samaa, ja on pää alaspäin. :) pylly selkeesti vasemmalla puolella suurimman osan ajasta, kun kokeilee.

Marras16, mulle ei oo tehty muita ultria ru:n jälkeen. Tai no joo kun 28 vk vuosin verta niin käytiin käyrillä ja gyne ultras mutta ite en nähnyt mitään, normaali ultralaite oli rikki ja kone oli sellainen että gyne ei osannut sitä käyttää. Sen verran tietoa saatiin että hengissä ollaan ja silmämääräisesti vastasi kooltaan viikkoja. Ei siis osannut edes reisiluun mittaa koneella katsoa.. :D
Ja synnytystapa-arvionti tapahtuu neuvolassa ja siellä ei oo ultralaitetta. Eli näillä tiedoilla mennään synnyttämään jollei nyt tule mitään häikkää enää.

Ollaan vaan luottavaisin mielin :)

Milleim kiitos tiedosta! :) Mä en tosiaan itse jotenkin tajua onko se pää vai pylly joka tossa navan tienoilla heiluu ja punkee, mut ilmeisesti siis pylly. :)

Tiiimpuu Joo, ei kai tässä muu auta kuin olla luottavaisin mielin. :) Ei esikoisenkaan kanssa ollut muita ultria ja hyvin siitä selvittiin. Nyt vaan tuntuu, et lähes kaikki käyneet ties kuin monissa ultrissa ja tietää kaikki mitat yms. ja itsellä taas ei ole mitään hajua mistään. Ei mulla kyllä varsinaisesti mitään huoltakaan ole, joten kai tässä täytynee vaan jaksaa.

Meille ei oo tehty ultraa enää ru jälkeen. Tai no nyt maanantaina katsoivat että kummin päin neiti on kun ei tuntunu käsikopelolla päätä. Sitte sekä lääkäri että hoitaja katsoi sillä viime vuosituhannen ultralaitteella (eli koska siitä ei mtn selkoa saanu nii en laske että ois ultrattu ollenkaan) ja yritti päätellä onko jo raivotarjonnassa. Voin kertoa että meinas vähä naurattaa ku ne molemmat ääneen ihmetteli et tuossa on kyllä käsi mut ei tässä kyllä päätä näy :hilarious:

Mää oon täs miettiny että tosiaan miks osalle tehdään kokoarvioita ja muita... mulle ei kyllä oo kokoa arvioitu kertaakaa ja sf mittaki vetelee koko ajan ylimmän käyrän yläpuolella jo aika reilusti (vk 28 asti ollu yli)

Rv35+2

Sadetuuli manio toi ultraus! :hilarious: Joo, mäkin olen ihmetellyt miksi tuntuu, et osalle tehdään jatkuvasti noita kokoarvioita. Mullakin mennyt sf-mitta yli ylimmän käyrän koko ajan, tosin viimeksi oli hiukan laskenut, mut taisi olla tasan siinä ylimmällä käyrällä, mut mitään arvioita ei ole tehty. Toisaalta mun edellinen neuvola oli joskus viikolla 28 ja nyt seuraava ensi viikolla ni ehkä alkaa nyt vasta tarkemmin kattomaan.

Eipä täälläkään ole ultrattu ru:n jälkeen.

Toki terkka meinas jo viime kerralla että pitäisi käydä äitiyspolilla tarkastuksessa sf-mitan vuoksi. Se kun huitelee jossain yläkäyrillä.

Ja toivoisin todella että paikat ultrattaisi ja tehtäisiin synnytystapa-arvio. Kummatkin edelliset synnytykset kun ovat menneet samalla kaavalla, että avautuminen ja ponnistusvaihe on kestänyt ja kestänyt ja vauva on jäänyt päästä jumiin synnytyskanavaan ja lopulta imukupilla pihalle kun sydänäänet laskeneet.

Täällä kans touhuaa tossa navan seutuvilla ja on ollut nyt viimiset kaksi kertaa pää alaspäin. :) Välillä on kyllä niin inhottavaa, kun tuntuu siltä että tulee navasta tai mahasta läpi. :grin

Rv 30+6

Mä oon käynyt raskauden aikana nyt jo 5 kertaa ultrassa ja ainakin 3 tulossa. Kokoa seurattu,koska Raskausdiabetes ja hepatoosiepäily.Kyllä mä ite ainakin toivoisin ennemmin,että ei tarvis koko ajan käydä,koska siksihän niissä käydään,että on jotain sellaista,mitä tarvitsee erityisesti tarkkailla.Joten olkaa onnellisia,jos tosiaan kaikki mennyt ns.normaalisti eikä ole tarvinnut mennä

Huomenna neuvola, hoitaja+lääkäri. Tietääkseni ei ole ultraa ellei jotain erikoista tule ilmi.
Kävelystä on nyt viikon sisällä tullut ihan tuskaa, supistaa ja vihloo. Iskiaskipua oli koko viimeyö ja siks nukkunu hirmu huonosti. Heräsin kuudelta aamulla pissalle ja en saanu enää kunnolls unta vaan sellai pinnallisesti torkuttua... Kyllä väsytti raahautua koululle.. perjantaina alkais äitiysloma mutta enpä vielä pääse 2 viikkoon huilaamaan kun pitää opiskeluja tehdä niin pitkälle kuin mahdollista... Saas nähdä miten onnistuu :S
Liikkeet tuntuu just tuossa navan seutuvilla eli olettaisin että tyyppi on pää alaspäin kyllä. Välillä ottaa kunnolla kipeää kun myllertää :O

Jeanney 34+5

Mulla ei ole ollut ultraa ru:n jälkeen... eikä kokoarviotakaan ole annettu, muuta kuin "normaali"... 3vkon päästä on synnytystapa-arvio neuvolalääkärillä, ja siellä käsittääkseni ultrataan...

33+4

Meillä päin ei oo rakenneultran jälkeen ultria kun vaan sillon jos on jotain poikkeavaa, eli hyvä jos ei ultraan joudu. Myöskään mitään kokoarvioita tai synnytystapa-arvioita ei tehdä, eli "sokkona" mennään synnyttämään jos ei ole mitään erityistä syytä tutkia tarkemmin ennen synnytystä. Ite oon menossa yhteen ultraan vielä 36 viikon tienoilla radi diagnoosin vuoksi, sokeriarvot pysyneet hyvänä mutta kaikki diagnoosin saanet joutuvat lääkärille lopussa ja siellä tehdään synnytystapa-arvio ja kokoarvio. Esikoista oottaessa rakenneultra oli viimeinen tarkka mittaus, lopussa neuvola th vaan kokeili joka käynnillä käsikopelolla ja sanoi että ei tää liian iso ole, ja sillä mentiin :grin (syntyi 52cm 3,6kg poika)

Mä oon käynyt raskauden aikana nyt jo 5 kertaa ultrassa ja ainakin 3 tulossa. Kokoa seurattu,koska Raskausdiabetes ja hepatoosiepäily.Kyllä mä ite ainakin toivoisin ennemmin,että ei tarvis koko ajan käydä,koska siksihän niissä käydään,että on jotain sellaista,mitä tarvitsee erityisesti tarkkailla.Joten olkaa onnellisia,jos tosiaan kaikki mennyt ns.normaalisti eikä ole tarvinnut mennä

Juu, en mä siitä "kateellinen" ole, että ei ole mitään vialla ja ei ultrata, todellakaan. Tuntuu vaan, et käytännöt vaihtelee tosi suuresti näitten tarkistusten suhteen ihan asuinpaikasta ja neuvolatädistä riippuen. Jossain ultrataan herkemmin ja jossain ei melkein vaikka mikä olisi.

Mäkään en ole käynyt ru:n jälkeen ultrassa, eikä varmaan tule käytyäkään, ellei tule jotain äkillistä tai sokerit nouse. Nyt on sokerit pysyny vielä hyvissä lukemissa, mut eihän sitä tiedä. Aiemminkaan ei ole ultrattu enää puolenvälin jälkeen, terkka on vaan neuvolassa käsikopelolla mittaillut ja arvioinut asentoa. Niin ja lääkäri katsonut miltä lantio näyttää (eihän sitäkään etukäteen tiedä mahtuuko leveästäkään lantiosta pieni vauva). Se nyt ehkä saattaa aiheuttaa myöhemmin tarkkailua, kun vaavi on ollut pitkään vaakatasossa. Eilen mielestäni tunsin pepun kyllä tossa ylempänä, et oisko nyt kääntynyt rt. Mut oon huono tunnistamaan asentoa :) Toivon, että hän menisi rt, ellei jo ole, sillä vaakatasoisena ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin sektio. En taida itseasiassa haluta enää mitään ultria, sillä en halua tietää sukupuolta etukäteen :)

Mulle tulee ens viikolla viides kerta ultrassa. Ekaa kertaa kuitenkin KYS:llä. Saa nähdä millaisen ahdistuksen uus sairaala laittaa pystyyn, kun tottu tohon KHKS:n jo. Neuvolakäyntejäkin tuntuu olevan hirveesti, kun tällä viikolla oli viimenen täällä ja ens viikolla seuraava Kuopiossa. Onneks kuitenkin nyt näyttää siltä, että vaihto menisi helposti

Mun äitiyspakkaus oli vihdoin tullu postiin. Pitäs käydä sekin hakemassa sieltä pois.

Auringonkukka82, ohhoh!
Vaikka piti pitää onnitteluviestit minimissä, niin onnea pojan syntymän johdosta :)
Puhuttiin tuolla koira-aiheisessa ketjussa meidän beaglen oudosta käytöksestä, ja tänään sain todistaa epilepsiakohtauksen (oletan). Huoh, aamulla jos soittais eläinlääkäriin, että mitä se suosittavat. Koira on jo 11,5-vuotias, joten en tiedä, millä lailla tämän ikäisen lemmikin hoitoon suhtautua. Epilepsia edellyttää loppuiän lääkitystä ja meillä on kaksi muutakin karvaista "lasta" talossa..

Takaisin