La marraskuu 2016

Miutkin oli tää forumi heittänyt pellolle itsestään. Onkohan joku päivitys tms ollut, kun niin monen on heittänyt?

Äsken kyllä meinasin ihan säikähtää kun miehen kanssa oltiin ajelemassa, kun eteen meinasi ajaa toinen auto, ja sehän oli väistämisvelvollinen. Oli aika nytkäytys kun piti jarruttaa melkein hätäjarrutus. Onneks mies oli valppaana kun ajoi, katsottiin molemmat jo jonkun matkan päästä, että tuo auto se ei varsin tajua väistää.. ja eihän se meinannut tajuta..

Sen jälkeen koskikin hetken vatsaan ja oon nyt kuulostellut, liikkuuko vauva.. mut normaalisti tuntuu porskuttavan, äskenkin kovat muksimiset..

Hui onneksi ei mitään pahempaa sattunut Mileim! Mulla tässä yks ilta kävi niin, että meidän 2v hyppäs sylissäni yhtäkkiä mun mahan päälle istumaan ja sattui hetken aikaa mahaan. Vauva ei liikkunut ja pelästyin kyllä kunnolla. Onneksi siitä jonkun ajan kuluttua alkoi vauva liikkumaan.

Voi ei Charm mikä tilanne. Mulla on joitakin kertoja aivastaessa lirahtanut vähän pissaa pöksyihin. Ei kyllä viitti aivastella enää muualla kuin kotona! :hilarious: Mutta esim. yöt oon ainakin vielä saanut nukkua ilman pissataukoja.

33+1

Oliko sulla sappiarvokin koholla?
Ymmärtääkseni se sappiarvo on se vaarallisempi vauvalle, ku maksa-arvo.
Ja älä huoli! Sinua kyllä seurataan ja asioihin puututaan ajoissa.
Nyt vaan kaikkea kolesteroolia vähentävää pöperöö! Ja guarkumia ruoan sekaan.
Ite sain laskettua arvot hyvin ruokavaliolla.
Mutta seurannassa edelleen. Kun saattavat heitellä.
Zemppiä!
Moi,Sappiarvo ei ollut vielä tullut.Se selviää maanantaina vasta. Ja Kiitos paljon :)

Itekki tänää säikähdin ku eessä ajava auto otti iskun metallisesta aidasta risteyspaikan jälkeen. Kerkesin säikähtää, et tulee peräänajo. Kyllä sitä jotenki pelkää, et ratissa sattuis jotaki, ku maha tuntuu olevan siinä niin "tyrkyllä" törmäämään rattiin/turvatyynyyn.

Meillä täällä "talo täynnä" porukkaa, ku on serkku lapsensa kanssa yökylässä. On ollu mukavaa ja vklp mennään heidän kanssa

Voi vitsi tänne on taas tullut juttuja ja pääsen itse sanomaan myös : voihan raskaus !

Sillä meillä mennyt päivä äitipolilla kun viime yönä alkoi supistukset , mitkä kyllä oli rauhoittunut paljon polille tullessa mutta otti yöksi seurantaan. Eli eka yö sairaalakamoissa , kai supistuksenesto lääkkeet sain ? Neljä sellaista oranssia , mitkä laski verenpaineen ja teki kamalan olon..

Mutta uskallan sanoa että meillä ei mitään hätää ole ja tää on hätävarjelun liiottelua ehkä nyt :)

Pissan pidätys vielä onnistunut , mutta mulla tosi runsas valkovuoto jota lorahtelee .. :(

Lakritsi 30+1

Mun täytyy tunnustaa että oon aina vihannu ajatustaki, että pitäis jumpata lantiopohjan lihaksia, tuntuu jotenki niin tylsältä ja ihan ku en osais. Tai mietin et oisko jotain parempaa tyyliä ku maata selällä ja nostella lantioo tai istualteen yrittää rutistella? Tuntuu jotenki tyhmälle..?o_O:bag:

Onneks ei sattunu pahemmin mileim!! Saa kyllä olla varovainen ku tuola ulkona liikkuu..

Mä oon yrittäny olla ahkera tänää, tehny ruokaa, pessy pyykkiä ja pessy verhot (huomenna pitäis lyhentää ne) sit alotin tekee vauvalle sängyn päälle mobilea huovasta ompelen pilviä ja värillisiä sadepisaroita :) tiskikoneen täyttäny ja tyhjänny, yritin tehdä pihlajanmarjakarkkeja mut ennemminki siitä tuli hilloa :hilarious:

Huomenna pitäis myös leipoo että mies saa viedä harjottelupaikalle herkkuja ku on sunnuntaina vimppaa päivää :)

Muistaakseni joku kirjoitti täällä jo jonkin aikaa sitten, että huonontuneet? kilpirauhasarvot oli menossa endolle kommentoitavaksi. En löydä viestiä enää ja olisinkin halunnut kuulla millaiset arvot oli ja mitä niistä sanottiin?

Muistaakseni joku kirjoitti täällä jo jonkin aikaa sitten, että huonontuneet? kilpirauhasarvot oli menossa endolle kommentoitavaksi. En löydä viestiä enää ja olisinkin halunnut kuulla millaiset arvot oli ja mitä niistä sanottiin?

Minä! Arvot ovat heitelleet koko raskausajan. Tällä hetkellä tsh 0,07 ja t4v 9.8. Thyroxin annostus 25-50mikrogrammaa/päivä. Ei tunnu noi arvot nyt millään menevän kohdilleen.

Rv 32+0

Voi Lakritsi, kaikki sympatiat sulle! On hyvä, että mieluummin hätävarjelllaan, onneksi saat nyt kauantarvitsemaasi apua myös julkiselta! Ja onneksi tilanne rauhoittunut!

Itse myöskin kävin jälleen makoilemassa päivystyksessä käyrillä ja tutkittavana. Tiistaina tosiaan oli pahoja supistuksia, jotka tuli kahdenkin minuutin välein hetken. Keskiviikon voin hyvin mutta torstaina illalla tuli viiltokipua ja paineentunnetta kohdunkaulalle illalla sekä oli alavatsasärkyä. To-pe yönä heräsin unesta tunteeseen, että vauva ponnistaa kohdunkaulankanavani lävitse, se tunne oli jotain aivan järkyttävää unen ja fyysisen tunteen sekoitusta. Enemmän ehkä unta mutta pelottava kuitenkin. Pe-aamuna taas tuntui raskaalta ja painavalta istua, tuli viiltokipua ja iltapäivällä kovat menkkamaiset kivut alavatsalle. Soitin Täysin synnärille, että olisiko aihetta tulla tarkistettavaksi ja kun oli, niin menimme.

Sain Taysissa todella hyvää ja kohtaavaa, ammatillista ja empaattista palvelua! Olen todella tyytyväinen niin puheluun vastanneeseen kätilöön, paikan päällä vastaanottaneeseen kätilöön kuin vielä erityisesti päivystäneeseen lääkäriin. Ahh, ihanaa saada korjaavia kokemuksia synnytystä varten ja ihanaa saada jakaa niitä myös muille ihmisille, että minä todella olen todella tyytyväinen Taysin toimintaan tämän käynnin osalta. :)

Kohdunkaulalla kaikki oli hyvin, viikkoihin nähden siis nimenomaan hyvin! Ulkosuu oli puolikiinteä ja raotti mutta se ei enää Tässä vaiheessa ole huolestuttavaa. Supistukset eivät olleet aiheuttaneet kohdunkaulalle muutoksia, sisäsuu oli kiinteä ja napakka ja kohdunkaulaa oli jäljellä sama 29mm kuin hieman yli viikko sitten. Lääkäri otti myös kaksi ennenaikaisuusriskitestiä emättimestä ja kohdunkaulalta, jotka mittaavat proteiinin määrää, joka lisääntyy, jos synnytys lähenee ja on mahdollisesti ajankohtaista tulevan viikon sisällä. Nämä molemmat oli negatiivisia.

Sikiö liikkui vilkkaasti ja oli kasvanut hyvin, nyt paino oli keskikäyrällä 1540g. Ah kuinka huojentavaa! Lääkäri myös todella ihanasti näytti vauvan eri kehonosia, kertoi kuinka virtsarakossa näkyi pissaa ja näimme myös ultralaitteesta kuinka Sisumme joi lapsivettä juuri. :)

Iisi elämä siis jatkunee, koska se on tuottanut hyviä tuloksia. Siltikin voi jälleen olla ehkä hieman huolettomammin kipujen ja supistusten keskellä, kun tietää, että tähän mennessä vaikka tämä kaikki on ollut helvettiä, paikat ovat pysyneet kunnossa.

Suosittelen kaikkia hakeutumaan päivystykseen tarkistettavaksi, jos vain vähänkin mietityttää voinnissa, supistuksissa jne. jokin. Se keventää omaa reppua ja huolen kehää, kun pääsee tutkittavaksi.

Tsemppiä ja voimia kaikille huolien kanssa taisteleville, olette ajatuksissani! <3

Rv 30+3

Minä! Arvot ovat heitelleet koko raskausajan. Tällä hetkellä tsh 0,07 ja t4v 9.8. Thyroxin annostus 25-50mikrogrammaa/päivä. Ei tunnu noi arvot nyt millään menevän kohdilleen.

Rv 32+0

Inhottavaa, kun arvot ei mene kohdilleen :mad: Millon menet seuraavaksi kokeisiin? Kerrothan sitten taas arvot.

Mulla kans kamppailua noiden arvojen kanssa. T4V nyt enää 10 ja neuvolassa vaan toitotetaan, että on edelleen viiterajoissa eli hyvä. Olen vähän eri mieltä, kun T4V pitäisi mun ymmärryksen mukaan nousta kun TSH laskee. Täällä kummatkin laskusuunnassa. o_O Kysyin neuvolalääkäriltä onko 4-10 astekoilla 5 hyvä koenumero, ei ymmärtänyt pointtia :grin Omakantaan kirjattu, että "kehoitettu" pysymään nykyisessä lääkityksessä :smiley-angelic006

Inhottavaa, kun arvot ei mene kohdilleen :mad: Millon menet seuraavaksi kokeisiin? Kerrothan sitten taas arvot.

Mulla kans kamppailua noiden arvojen kanssa. T4V nyt enää 10 ja neuvolassa vaan toitotetaan, että on edelleen viiterajoissa eli hyvä. Olen vähän eri mieltä, kun T4V pitäisi mun ymmärryksen mukaan nousta kun TSH laskee. Täällä kummatkin laskusuunnassa. o_O Kysyin neuvolalääkäriltä onko 4-10 astekoilla 5 hyvä koenumero, ei ymmärtänyt pointtia :grin Omakantaan kirjattu, että "kehoitettu" pysymään nykyisessä lääkityksessä :smiley-angelic006

Juu ei ole 10 hyvä arvo! Saisi olla paljon korkeampi, vaikka tsh onkin se mitä tarkkaillaan. Mikä sun tsh on? Mulla lääkitys on alkanut alentamaan molempia arvoja. Ens keskiviikkona käyn kokeissa eli perjantaina tiedän taas uusimmat tulokset. Tsemppiä kilpparin kanssa!

Plaah - mä olen nyt oksennellut viimeiset kolme päivää ja on semmoinen etova olo. Vauva painaa jonkin verran palleaan ja riehuu mahassa tosi paljon. Useimmat ruokalajit etovat mua tai maistuvat kellarilta(?). Ihmetouhua. Onneksi maanantaina on neuvola, niin pääsee purkamaan murheitani sinne. Onko kellään muulla loppuraskauden pahoinvointia? Mulla ei siis mitään muita oireita, paineet ok, ei kutinaa jne.

Madeline, täällä on. Ei oo ollu ikinä ennen. Mulla on tuskaisen kova närästys ja tuntuu, että mahalaukku on puristuksissa ja vauva jaloillaan sitä vielä nostelee. Oksennus saattaa lentää ihan varoittamatta ja kokoajan etoo. Suurin osa syömisistä on pieniä annoksia, juoda ei pysty kuin ehkä desin/puoltoista kerrallaan, tai se nousee heti takas. Närästys ei myöskään helpota asiaa.

Tsemppiä meille! Mulla ainakin on vauvan pää tossa pallean alla, mikä ei helpota ahdasta oloa yhtään.

Mulle on kans alkanut ilmaantumaan pahoinvointia. Aamulla sai tosiaan pidätellä ettei laatta lennä. Yhh :/

Mulla kanssa ollut välillä pahoinvointia, etenkin jos pääsee tulemaan kova nälkä.. oksentaa ei oo onneks vielä tarvinnu :/

Onko muita kenellä on vaikeuksia valita nimeä?
Mulle iski tänään aamulla paniikki kun ei olla löydetty ja osattu päättää nimeä! Poika siis tulossa ja jotenkin super vaikee valita, tytölle oltais jo keksitty:grin nyt selailen netistä nimiä ja oikeen mikään ei miellytä:shifty:
Pari nimeä ollaan mietitty mutta niistäkään ei ihan satavarma olo oo..:confused:

rv 33+6

Voi Lakritsi, kaikki sympatiat sulle! On hyvä, että mieluummin hätävarjelllaan, onneksi saat nyt kauantarvitsemaasi apua myös julkiselta! Ja onneksi tilanne rauhoittunut!

Iisi elämä siis jatkunee, koska se on tuottanut hyviä tuloksia. Siltikin voi jälleen olla ehkä hieman huolettomammin kipujen ja supistusten keskellä, kun tietää, että tähän mennessä vaikka tämä kaikki on ollut helvettiä, paikat ovat pysyneet kunnossa.

Suosittelen kaikkia hakeutumaan päivystykseen tarkistettavaksi, jos vain vähänkin mietityttää voinnissa, supistuksissa jne. jokin. Se keventää omaa reppua ja huolen kehää, kun pääsee tutkittavaksi.

Rv 30+3

Me mennään kyllä niin samoissa browneyedgirl .. Kiitos ja sinnekin voimia !! :)

Supistukset palasivat ja olivat tasaisia. Ollaan siis edelleen osastolla .. Ja lisää sitä lääkettä tässä otettu , ja nyt vaan tosiaan iisiä elämää ! Pojan sykkeet kuitenkin hyvät ja aina helpottaa että vauvalla kaikki hyvin vaikka tää tuleva äiti täällä vähän huonosti voikin :)

Lakritsi 30+ 2

Kaitsu, meillä on ongelmia toisen(ja kolmannen) nimen kanssa.. etunimi tytölle on ollu mun mielessä jo viimeset 10v,ja onneks se kelpas myös miehelle! Toki jos typy on kasvattanu itellee pippelin ni sit ollaa vähä pulassa.. tai no mulla ois joitain ideoita jo pojan nimeksikin mut en oo vielä saanu niitä kaupattua miehelle..

Kamala särky ollut viime yöstä asti alavatsalla. Sain nukuttua kun otin panadolin yöllä. Nyt kuitenkin särky jatkuu.. en usko että on suppareita koska koskee oikeastaan koko ajan ja jatkuva kipu.. mitähän mahtaisi olla?
Muuten en niin huolissani olisi mutta mies lähdössä miesten vkla viettämään ja jään yksin kotia, pitänee sanoa että pitää puhelimen lähellä jos tarvitsee lähteä käymään synnärillä.. meiltä se 70 kilsaa matkaa synnärille niin en uskalla kyllä yksin lähteä ajamaan jos tilanne pahenee..
Mutta toivotaan että tämä nyt menisi ohi ihan levolla ja lääkkeillä. Miksi aina nämä kivut tulee viikonloppuisin?

Takaisin