La marraskuu 2016

maatuska, mä kävin sillon äitipolilla rv 32+0 pyörällä ja isoja ylämäkiä tuli poljettua ja reippaasti muutenkin painasin sen matkan, niin seuraavana päivänä oli nivuset ja alapää niin jumissa, että säikähdin jo että en pääse koko loppuaikana liikkumaan normaalisti. Iltaisin vain väkisin piti venytellä paikat auki. varmaan viisi päivää kesti ne alapään kipuilut, kävely teki tuskaa kun pakko oli eskarilainen viedä ja hakea joka päivä. Päätin etten pyöräile tän raskauden aikana enää :)

Kylläpä teki tiukkaa kävellen hakea postia tuolta vajaan kilometrin päästä.. en muista millon oon edes viimeksi päässyt sinne asti kävelemään kun tuntuu että lonkka on ihan tulessa. Nyt päätin että menee vaikka 5 tuntia ni käyn :D noh ei se ihan hirveän reipas vauhti ollut mutta selvisin!

Täällä on myös ollut noita tosi kouristavia ja vihlovia kipuja! Neuvolassa myös sanottiin niitä sukkapuikkokivuiksi ja ovat kuulemma ihan normaalia. Erittäin epämiellyttäviä vaan.. Kaupassakin pitää pysähtyä ja ottaa pieni lepotauko ennenkuin pystyy taas jatkamaan kävelyä. Onneksi en ole enää töissä.. Äippäloma alkaisi virallisesti 15.10. :)

Onko muuten kenelläkään Brio Two hoitopöytää? Me saatiin sellainen, mutta siihen kuuluvat ruuvit/pultit ovat kuulemma kadoksissa ja tarvitsee ostaa uudet. Mistä sellaisia saan? Lastentarvikeliike vai perus rautakauppa? En edes tiedä myykö Brio enää tuollaisia hoitopöytiä..

31+4 <3

Hei kaikille! On tää raskaus kyllä raskasta.On Raskausdiabetes ja nyt tänään todettiin,että maksa-arvot koholla.En oikein jaksais enää mitään uutta huolenaihetta.Kamala tietää,että tuon raskaushepatoosin myötä kohtukuoleman riski kasvaa... Nyt sit pitää kotona vain odotella maanantaita ja että tekeekö neuvola lähetteen äitiyspolille.Pitäis yrittää rentoutua,mutta vaikeeta on...

Eikä :( mulla on nyt seurattu kanssa noita maksa-arvoja mutta vielä olleet normaalit, ens ti taas tsekkaus... :/

Löysin pentikistä ihanan soivan tuutulaulukirjan! Soittaa kappaleen melodiaa ja sitten on nuotit ja sanat 30 laululle! <3

Liitteet

• 1474637082480.jpg
    1474637082480.jpg
    42.9 KB · Katsottu: 52
Tsemppiä Omena1987 :Heartred

Jeanney, meillä on tuo sama kirja :) Ainut vaan, että kaikenmaailman hormonipöllyissä tää äiti alkaa itkemään heti ensisävelmissä, että ei kyllä laulamisesta tule mitään :grin

Rv 31+0

Liikkeiden väheneminen johtuu näillä viikoilla pikku hiljaa siitä, että ei ole tilaa myllätä enää. :) Lisäksi vauvat alkavat asettua sinne pääalaspäin paikoilleen. Tämä lisää myös liitokipuja ja pistoja häpykummussä. Pää siellä puskee tilaa itselleen. :)

Sinänsä hassua, että itsekin koen ne nyt ekaa kertaa kun esikoinen tosiaan oli koko ajan perätilassa. Ihan eri paineen tunne alhaalla kun siellä onkin varpaiden sijaa pää.. :eek::rolleyes: Samoin harkkasupisteluja tulee nyt helpommin...kai se pää stimuloi jotain kanavia siellä helpommin kuin ne pienet varpaat.. :grin

Iiik, me lähdetään huomenna viikoks Kreikkaan lomalle! Vähän jänskättää, vaikka kaikki onkin masussa kunnossa :) päässä kuitenkin käväsee aina "mitäjosmitäjos"- ajatukset, mut koitan kuitenkin rauhottua. Menee pitkään ennen kun päästään seuraavan kerran lomalle! :D

Hei kaikille! On tää raskaus kyllä raskasta.On Raskausdiabetes ja nyt tänään todettiin,että maksa-arvot koholla.En oikein jaksais enää mitään uutta huolenaihetta.Kamala tietää,että tuon raskaushepatoosin myötä kohtukuoleman riski kasvaa... Nyt sit pitää kotona vain odotella maanantaita ja että tekeekö neuvola lähetteen äitiyspolille.Pitäis yrittää rentoutua,mutta vaikeeta on...

Oliko sulla sappiarvokin koholla?
Ymmärtääkseni se sappiarvo on se vaarallisempi vauvalle, ku maksa-arvo.
Ja älä huoli! Sinua kyllä seurataan ja asioihin puututaan ajoissa.
Nyt vaan kaikkea kolesteroolia vähentävää pöperöö! Ja guarkumia ruoan sekaan.
Ite sain laskettua arvot hyvin ruokavaliolla.
Mutta seurannassa edelleen. Kun saattavat heitellä.
Zemppiä!

Hitto, puhelin oli heittänyt mut jostain syystä ulos tältä foorumilta enkä mä poloinen muistanut enää salasanaa. :bored: Meinas tulla paniikki, että joudunko olemaan koko viikonlopun erossa teistä, kun en mukamas löytänyt mistään kohtaa, josta voisn tilata uuden salasanan.. :facepalm: Onneksi tilanne ratkesi kuitenkin parhain päin.

Saas nähdä, koska oikeasti on pakko vetäytyä vaan ottamaan lepiä.. nyt touhusin niinkin paljon, että tiskasin ja tein ruoan, niin heti kovettui vatsa. :shifty: Illasta pitäis lähteä katsomaan stand uppia, toivottavasti selviydyn sieltä vielä kunnialla himaan..

Tänään on muuten verkkokauppojen ostoskorit laulaneet.. oikein hirvittää itseäkin, miten paljon sitä oikeasti on saanut rahaa palamaan tässä parin päivän aikana. :nailbiting: Sit kun mieleen tulee kuitenkin koko ajan kaikkea, mikä puuttuu.. pakko oli esimerkiksi ostaa pari uutta kattilaa, kun mulla ei ole ollut kunnon soppakattilaa, niin pääsen keittelemään pakkaseen varastoja marraskuulle. Mmm.. siskonmakkarakeittoa..

Tein jopa itelleni pitkästä aikaa kasvonaamion ja laitoin kynnet, jos sitä oikeasti koittaisi näyttää ihmiseltä tänään - en usko, että isäntäkään laittaisi sitä ollenkaan pahakseen, kun saattaa mennä nykyään monta päivää, etten lätki naamaani meikinhiventäkään, hyvä jos hiukset saan harjattua.. :oops:

Hitto, puhelin oli heittänyt mut jostain syystä ulos tältä foorumilta enkä mä poloinen muistanut enää salasanaa. :bored: Meinas tulla paniikki, että joudunko olemaan koko viikonlopun erossa teistä, kun en mukamas löytänyt mistään kohtaa, josta voisn tilata uuden salasanan.. :facepalm: Onneksi tilanne ratkesi kuitenkin parhain päin.

Saas nähdä, koska oikeasti on pakko vetäytyä vaan ottamaan lepiä.. nyt touhusin niinkin paljon, että tiskasin ja tein ruoan, niin heti kovettui vatsa. :shifty: Illasta pitäis lähteä katsomaan stand uppia, toivottavasti selviydyn sieltä vielä kunnialla himaan..

Tänään on muuten verkkokauppojen ostoskorit laulaneet.. oikein hirvittää itseäkin, miten paljon sitä oikeasti on saanut rahaa palamaan tässä parin päivän aikana. :nailbiting: Sit kun mieleen tulee kuitenkin koko ajan kaikkea, mikä puuttuu.. pakko oli esimerkiksi ostaa pari uutta kattilaa, kun mulla ei ole ollut kunnon soppakattilaa, niin pääsen keittelemään pakkaseen varastoja marraskuulle. Mmm.. siskonmakkarakeittoa..

Tein jopa itelleni pitkästä aikaa kasvonaamion ja laitoin kynnet, jos sitä oikeasti koittaisi näyttää ihmiseltä tänään - en usko, että isäntäkään laittaisi sitä ollenkaan pahakseen, kun saattaa mennä nykyään monta päivää, etten lätki naamaani meikinhiventäkään, hyvä jos hiukset saan harjattua.. :oops:
Minutkin oli heitetty täältä mäkeen ...

Ohhoh. Onhan taas... miks mulla alkaa kaikki oudot oireilut AINA perjantaina?! Ku neuvolaan ei voi huomenna soittaa.. olo on ku kuumeisella(mittari näyttää 36,1), päässä heittää vaikka vaa istun, ja pumppu hakkaa miljoonaa(okei,106 on tän päivän lukema).. haluisin mennä suihkuun mutta pelkään nousta tästä sohvalta etten pyörry.. ja toki mies on just tänää vielä reissussa.. verenpaineet ja sokerit on ok.. oon tänää ollu muutenki superväsyny,nukuin 2h päikytki..tiiä kui pitkää oisin nukkunukaa jollei ois iskeny pissahätä.. ihana raskaus!

nempsu87 mulla ollut välillä aivan samaa. Olo oli kuumeinen ja mittari näytti just 36,1 kun normilämpö on sellaiset 36,7, kans huippailua ja väsymystä. En ole asiasta ollut erityisemmin huolissaan ja ajatellut, et on joku pieni flunssa yhdistettynä raskauteen tai sitten vaan puhtaasti raskausvaivoja. Mä olen huomannut, et jos jonain päivänä touhuilen vähän enemmän, ei mitään ihmeellistä, mut siivoilen, pesen pyykkiä, kokkailen ja hääräilen koko päivän ni sit olen seuraavana päivänä aina superväsynyt.

Mutkin foorumi heitti tänään pois ja panikoin myös tota salasanaa, mut onneksi meni ekalla yrittämällä oikein, kerrankin.

Taysiin olen minäkin menossa nyt ekaa kertaa synnyttämään. En ole eritysemmin huonoa kuullut, mutta nyt vähän alkoi jännittämään. Varmaan tosiaan tuuristakin paljon kiinni millainen kokemus jää. Olen synnyttänyt aiemmin kättärillä ja siitä ei jäänyt erityisen hyvää kuvaa, joten ajattelen ja toivon ettei Tays nyt varmaan paljoa pahempi voi olla.

Muutoin kaikki ihan jees. Remppa on nyt listoja ja sähkötyöviimeistelyjä vaille valmis. Huomenna ois hyllyjen kokoomista niin sitten saakin alkaa taas järkkäilemään vaatteita uusille paikoilleen.

Up:n uutiset järkytti todella ja olen jotenkin halunnut käpertyä vaan sisäänpäin. En voi ymmärtää ja jotenkin haluaisin niin paljon lohduttaa ja auttaa jollain tapaa, mutta mitäpä tässä voi? Lämpimiä ajatuksia kovasti Up:lle vaikka tuskin tätä lukee. :Heartred

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Voi nolouksien nolous... tyyppi punkee nyt päätään tonne alas niin kovaa, että pääsi sitten kunnon pissat hennesin kassajonossa :D. Ja koko kauppareissu piti sitten vielä hoitaa pissat housussa...
Kaiken lisäksi joku pikkutyttö huusi Prismassa, että "katso äiti kuinka iso vatsa tolla tädillä on"... ei jaksanut pissat housuissa naurattaa...
Palautuukohan kunnon pidätyskyky enää ikinä? Tai normikokoinen vatsa? Taidan pysyä kotona marraskuuhun asti :D

Charm, toivotaan näin että palautuu kyvyt ja muodot! Tunnistan pidätysongelmat ihan raskausajan ulkopuoleltakin (ylivilkas rakko) ...

Voi nolouksien nolous... tyyppi punkee nyt päätään tonne alas niin kovaa, että pääsi sitten kunnon pissat hennesin kassajonossa :D. Ja koko kauppareissu piti sitten vielä hoitaa pissat housussa...
Kaiken lisäksi joku pikkutyttö huusi Prismassa, että "katso äiti kuinka iso vatsa tolla tädillä on"... ei jaksanut pissat housuissa naurattaa...
Palautuukohan kunnon pidätyskyky enää ikinä? Tai normikokoinen vatsa? Taidan pysyä kotona marraskuuhun asti :D
Voi ei :sad001 Sympatiseeraan kovasti ja voin kyllä hyvin samaistua.. On tällä hetkellä niin onneton pidätyskyky, että hohhoijaa. Ja tietysti aivastuttaakin paljon tavallista useammin, että aina saa pelätä että kohta on pissit housussa :wideyed: Joo, pitäis treenata noita lantionpohjalihaksia vähän reippaammin, mutta olevinaan niin paljon kaikkea muuta :oops:

Charm (ja kaikki muutkin), nyt vaan lantionpohjajumppaa ja kunnolla! Mähän kävin näistä syystä muutaman kerran fysioterapiassa ja tosiaan muutama rutistus sillon tällön ei riitä, siihen pitää ihan oikeasti keskittyä ja toistoja pitää olla kymmeniä, jopa satoja päivässä. Mä katon nykyään iltasin telkkaria samalla kun hoitelen noi "alapääjumpat". Poikittaista vatsalihasta pitää myös vahvistaa ja noita lantionpojanostoja tehdä sekä makuultaan, istualtaan että seisaaltaan. Sellasia pitkiä pitoja ja nopeita pikatoistoja. Se pidätyskyky ei välttämättä koskaan tule "itsestään" takaisin, sitä pitää ihan oikeasti jumpata. Nää on näitä äitiyden riemuja taas...

piipaa 34+3

Voi Charm3 Mäkin oon oottanu koska sattuu vahinko. Pahimmillaan juoksin alkuraskauden aikana varmaan kolme kertaa tunnissa vessaan. Nyt kuitenkin helpottanut ja pystyy pidättämään kunnolla eikä maailma kaadu pieneen pissahätään. En edes heräile öisin vessaan

Takaisin