Tsemppiä toukkis!
Meillä oli eilen yksityisellä kohdunkaula seuranta kun supistukset alkoivat niin ajoissa .. Neuvolassa ei tunnu oikein olevan resursseja meille. No onneksi ollaan käyty tuolla yksityisellä koska nyt se kanava on sitten pehmennyt ja auki sormelle !!

on kuulemma vähän varhaista näin esikoista odottavalle. Viikot nyt 27+ 5. Supistukset ovat päivittäisiä , kesto n. tunnin eli 6-8 kramppia , menkkamaisia polttaja , alaselkä jumittuu ja vatsa menee kovaksi. Tuo vatsakipu sattuu.
Epäilen että se viisaudenhampaan poisto ja sitä seuranneet kohonneet tulehdusarvot tekivät tuhoja ..
Toinen asia on se että sokerit on ++ ja lapsi 7 päivää liian iso

viikon päästä sokerirasitus niin selviää enemmän .. Minulle siis ei ole sokerirasitusta tehty koska olen pieni ja hoikka , eikä isoja sukurasitteita ym.. Nyt yritän tota ruokavaliota seurata ja laittaa kuntoon. Pituus 160 ja lähtöpaino 53, nyt 61,5.
Sikiö on raivotarjonnassa ja sykkeet 150 ja liikkeet +.
Huomenna neuvola , toivotaan että oma neuvolatäti palannut ( ollut saikulla - kerran paikalla ) ja me ollaan menty hoitajalta hoitajalle ja muutenkin mennyt hieman huonosti neuvolassa . Jäänyt asioita hoitamatta ym ja nytkin meillä lista asioita mitkä pitää hoitaa : isyydentunnustus, Hyvinkäälle etukäteislomake, neuvola kortin täyttö ( Hyvinkäältä tuli täydennyspyyntö neuvolalle ) , sokeri asiat ja kohdunkaula seurannan jatko toteutus , töissä käynti ym..
Ei kyllä taideta tälläkään kerralla ehtiä puhua mun voinnista tai ajatuksista ym.. Ei meille kyllä oo mitään niitä parisuhde / psykologi kartoituksiakaan tehty.. Alkaa harmittaa tää touhu. Itse kuitenkin olen yrittänyt hakeutua neuvolaan. Onneksi on tämä palsta mitä seuraan kyllä päivittäin :)
Varpahat : olen huomannut että aina kun ajattelen että yksi huoli on ohi ( ultra , sikiöseulonta ym) , aina tulee uusi huoli ja tää raskaus tuntuu olevan pelkkää huolta. Sen lisäksi olen kuullut ettei se huoli tähän lopu vaan kasvaa vaan koko ajan kun lapsen kanssa on , joten yritän nyt vaan alkaa asennoitumaan siihen että tätä tää nyt sit tulee olemaan.
Kysymyksiä :
1. Onko muilla esikoista odottavilla kohdunkaula pehmeä ja auki ?
2. Mitä vinkkejä on tässä vaiheessa kun tuo kohdunkaula pehmennyt ja auki ? Saako liikkua ja miten paljon ? Työt ym? Kellään tietoa?
3. Onkos muilla noi sokerit ++ ja isokokoinen lapsi masussa ja onko tämä nyt sitten raskaus diabetes mitä tuomiota lähdetään sokerirasitukseen kuulemaan?
4. Mitäs olis ehdottomasti jätettävä nyt pois ruokavaliosta ? Karkit , limut ym ainakin ?
Kiitos kaikille jotka jaksaa tai viitsii vastata :)
Lakritsi 27+5