La marraskuu 2016

Höh. Tilasin tutin isyyspakkaukseen yhdestä nettiliikkeestä ja ihmettelin kun tänään postilaatikossa oli jo kolmas tutti. Asiaa sitten selvittelin ja tilauksen käsittelijälle oli sattunut virhe, koska oli juuri saanut tietää lapsensa vakavasta sairastumisesta. Sain pitää ylimääräiset tutit, mut eipä tunnu yhtää kivalta. :sad001

Oispa kiva Marre nähdä kuva sun tuplamasusta:smiley-angelic006 kehtaisitko laittaa?

Rv 31+2

Laitan uuden masukuvan, vaikka saman kokoisena on pysynyt viime kuvasta :)

Mulla hajosi tietokone, niin en ole koneelle päässyt keskiviikon jälkeen. Kännykällä en tykkää käydä netissä. Nyt toimii kuitenkin taas kone. :)

Saa nähdä tuleeko näistä tytöistä vaakoja vai skorpioneja. Käynnistetään rv 38 joka tulee 21.10 täyteen ja horoskooppi vaihtuu 23.10
Mies on skorpioni, minä oinas ja lapset härkä ja rapu.

Iskeeköhän mulle joku raskausajan dementia. Unohdin mennä toissapäivänä neuvolaan. :grin Täytyy maanantaina soitella uutta aikaa, koska perjantaisin neuvola on kiinni. Tekee kotikäyntejä. Maanataina on kuitenkin taas lähtö Jyväskylään äitiyspolille. Siellä ei kuitenkaan katota hemoglobiinia tai virtsasta proteiinia.

31+0

Niin paljon kun tätä syntymätöntä lastani jo rakastan, niin saa kyllä nalkutukset äidiltään kunhan syntyy. Kääntyis nyt hyvä lapsi jo toiste päin, että lakkais tämä kamala alapäähän potkiminen !

Eilen illalla katseltiin miehen kanssa telkkua kun potkas niin sopivasti, että lorahti pissaa pöksyyn ja miehen mielestä se oli oikeinkin hauskaa. Olin eri mieltä.

Tänään oltiin kuopuksen kanssa kaupassa ja maitopurkkia kurotellessani tuikkas taas virtsarakkoon ihan kunnolla ja pissaakin lorahti ihan reippaasti. Stressi/paniikkisupparin iski samantien päälle ja siinä sitä sitten kipiteltiin vatsa kovana ja pissat housuissa kotiin. Ei kiva. Mikähän kotikeino sais muksun kääntymään?

Charm 30+1

Mikähän kotikeino sais muksun kääntymään?
Hartiaseisonta ja jääpussi/pakastehernepussi.

Molemmat jalat sohvan päälle ja itse selin makuulle lattialle. Siitä nosto hartiaseisontaan, eli lavat ylös lattiasta. Kylmä pussi mahan yläosaan. Joko itse jos tasapaino riittää tai mies hommiin. Se kylmä lähellä päätä ei tunnu vauvojen mielestä kivalta ja tolla keinolla käänsin mun jääräpää-neitin aikanaan, kun uhkailtiin jo ulkokäännöllä :) . Samaa kikkaa käytetään joissakin jenkkiläisissä birth centereissä.

Oliko sulla kohdun ulkosuu vai sisäsuu sormelle auki pari viikkoa ennen synnytystä?

Emmietiiä. Se mitä neuvolakorttiin on merkattu. Nyt kotona neuvolakorteista tarkistin miten ollu.
Eka, 28+1 pehmeä. 36+1 auki sormelle, syntyi 39+6.
Toka, 25+2 alkanu lyhentyä ja pehmetä. 35+3 aueta. 39+5 syntyi. Ja kolmas, 29+2 alkanu pehmetä ja lyhentyä. 37 aueta. Syntyi 38+4.

Kaikissa raskauksissa jonkin verran supistuksia liikkuessa ja levossa, mutta ei kovinkaan kipeitä.

Päikkäreistä asti jomottanu menkkamaisesti vatsaa ja alaselkää. Ei meinaa mennä millään ohi. Johan niistä on vasta 5h :meh:

Mua niin korpee kun en tiedä mistä kivuista pitää huolestua ja mistä ei. Joka päivä tuntuu vatsassa jonkinlaista kipuilua, ehkä eniten vihlontaa. Tosi kevyitä menkkamaisia kipuja on välillä alamahan ja alaselän kohdalla. Neuvolassa kysyin niin täti tuumasi vain että ei ne varmaankaan mitään supistuksia ole, kyllä sä sit tiiät mikä on supistus. No enhän tiedä, varsinkaan näin ensikertalaisena. Välillä osaan selkeästi arvioida kivut suolistoperäisiksi mutta ei ne niitä kokoajan ole.

Rv 28+6

Varpahat,mulla kans tänään tuntunut vihlovaa kipua välillä tuolla oikealla alavatsalla. Samanlaista kipua,kun jos lenkillä alkaa kylkeen sattumaan,mutta melko alhaalla nyt tuntuu nuo vihlonnat. En tiedä mistä lie johtuu. Muistan,kun esikoista odottaessani neuvolasta minullekin sanottiin että kyllä mä sit tiedän,kun supistaa,kun kysyttäessä sanoin etten oo varma onko mua supistanut. Sitten kun synnytys lähti käyntiin ja sain ekan supistuksen niin sen kyllä tiesti nyt tää on oikee supistus,usko pois kyllä sen sit tuntee :) asiasta kolmanteen, hirmu kiva kun mulla on ollut n viikon tosi kovs yskä,niin kun tulee yskä kohtaus niin joka kerta tirahtaa kusi housuun niin että on pakko vaihtaa pikkarit monta kertaa päivässä,tosi ärsyttävää.. Mies vitsailee,että sitä se ikääntyminen teettää,ei paljon naurata..

Iskeeköhän mulle joku raskausajan dementia. Unohdin mennä toissapäivänä neuvolaan. :grin Täytyy maanantaina soitella uutta aikaa, koska perjantaisin neuvola on kiinni. Tekee kotikäyntejä. Maanataina on kuitenkin taas lähtö Jyväskylään äitiyspolille. Siellä ei kuitenkaan katota hemoglobiinia tai virtsasta proteiinia.

31+0[/QUOTE]

Mulla kyllä on katsottu joka kerta äitipolilla proteiinit.. Kuinkahan sun kohdalla on poikettu?
Mikähän kotikeino sais muksun kääntymään?

Charm 30+1[/QUOTE]

Meillä tyyppi tällä hetkellä perätilassa.. Viimeksi neuvolantäti koitti arvuutella asentoa ja totesi vaan että jopas se on omituiselle mutkalle itsensä värkänny.. luulis olevan hankalaa.. kysyin että kuinka vois itse koittaa saada kääntymään takas raivotarjontaan. Niin isän pitää iltaisin sohia taskulampun valolla alas päin.. lapsi näkee valonkajon kohtuun ja lähtee kuulemma seurailemaan sitä. Tästä on kuulemma ihan tutkittua tietoa että lapsi on saatu kääntymään tuolla tavalla.. en sitten tiedä. Mullakin maanantaina äitipoli jollon saan tietää taas tyypin asennon.. sen tiedän et eri päin on ku viimeksi..

Toukkis30 Rv 29 + 3

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Vimpa, juu etinen istukka on. Takaseinässä oli alkuun mullakin mutta kuulosti että viimeksi rv 27+2 tarkastuksessa se oli entistä enemmän edessä. Jotenkin ei ole enää kovin toiveikas olo asian suhteen, mutta ihmeitä toki tapahtuu.. Vielä ei ole onneksi vuotanut yhtään, mutta itselläkin nuita nostoja tulee väkisinkin kun kotona on 2,5 vuotias taapero ja itselläkin mies pitkät päivät kauempana töissä, illat toki kotona. Aiemmassa raskaudessa paikat alkoi jo vähän aueta näillä viikoilla joten senkin takia otan iisimmin että ei vielä aukeis.. Verenpainetaudin takia kontrolli rv 31+ ja tosiaan istukan siirtymistä täälläkin seurataan sinne 34 viikolle asti.

Auringonkukka rv 29+0

Vimpa, juu etinen istukka on. Takaseinässä oli alkuun mullakin mutta kuulosti että viimeksi rv 27+2 tarkastuksessa se oli entistä enemmän edessä. Jotenkin ei ole enää kovin toiveikas olo asian suhteen, mutta ihmeitä toki tapahtuu.. Vielä ei ole onneksi vuotanut yhtään, mutta itselläkin nuita nostoja tulee väkisinkin kun kotona on 2,5 vuotias taapero ja itselläkin mies pitkät päivät kauempana töissä, illat toki kotona. Aiemmassa raskaudessa paikat alkoi jo vähän aueta näillä viikoilla joten senkin takia otan iisimmin että ei vielä aukeis.. Verenpainetaudin takia kontrolli rv 31+ ja tosiaan istukan siirtymistä täälläkin seurataan sinne 34 viikolle asti.

Auringonkukka rv 29+0

Huomenta Auringonkukka!
Juteltiinko sinun kanssa mitään semmoisesta vaihtoehdosta, että istukka siirtyy "jonkun verran", jolloin voidaan käydä keskustelua lääkäreiden kanssa synnytystavasta?

Meille lääkäri sanoi, että kun istukka on tietyn senttimäärän kohdunsuun reunasta voidaan yhdessä jutella vaihtoehdoista ja riskeistä ja saan siinä tapauksessa itse päättää kuinka haluan ryhtyä synnyttämään...? Tuntuu hitusen erikoiselta ja todella isolta vastuulta, mutta tottakai kaikki vaihtoehdot kuunnellaan. Jos ei ole siirtynyt enää yhtään, tai ei tarpeeksi, niin keskusteluja ei tarvita ja sektio ainoa mahdollisuus... :(

Charm 30+2

Voi huh! Olen ihmetellyt, että miksi (raskaana olevat) ihmiset niin niistä suonenvedoista puhuu, kun eihän ne kauhian kivuliaita voi olla... KUNNES heräsin aamuyöllä kolmen maissa aivan h*lvetilliseen ja pitkäkestoiseen kipuun pohkeen krampattua ekan kerran ikinä. Siinä oli yöunet. Vieläkin tuntuu astuminen hankalalta. Hyi!

Eli apteekkia kohti! Onkohan joku Multivitan magnesiumsitraatti ihan ok ainakin alkuun kokeiltavaksi!? Esimerkiksi tämmönen:

ImageUploadedByVau Foorumi1472881564.435306.jpg

Voi huh! Olen ihmetellyt, että miksi (raskaana olevat) ihmiset niin niistä suonenvedoista puhuu, kun eihän ne kauhian kivuliaita voi olla... KUNNES heräsin aamuyöllä kolmen maissa aivan h*lvetilliseen ja pitkäkestoiseen kipuun pohkeen krampattua ekan kerran ikinä. Siinä oli yöunet. Vieläkin tuntuu astuminen hankalalta. Hyi!

Eli apteekkia kohti! Onkohan joku Multivitan magnesiumsitraatti ihan ok ainakin alkuun kokeiltavaksi!? Esimerkiksi tämmönen:

View attachment 42511

Mulla on tätä!
magnecit60-200.png

On pitänyt ainakin minun järkyttävät suonenvedot poissa *koputtaa puuta*

Rv 29+0

Alkaa olla joka öinen vaiva et tulee selkä kipeeks ja pitää vaihdella kyljeltä toiselle eikä sekään tunnu auttavan. Onko muilla samaa? Toivon, että menee raskauden jälkeen ohi..

Mymmelintytär Mulla on just tota, tosin ei purutablettina. Toistaiseksi riittänyt ihan yksi tollainen iltasin. Jos tuntuu ettei riitä niin voi huoletta ottaa toisenkin. Jos annostus liikaa niin maha menee sekaisin. Mulla heti kun unohtui ottaa, iski suonenveto kolmeen kohtaan jaloissa yöllä, et kiltisti olen nyt niitä popsinut.

Mango16 Mulla ei selkä kipeydy, mutta lonkat, joiden takia pitää vaihtaa tosi tiheeseen asentoa. Ärsyttää kun tunnin välein lonkka kipeenä ja on vaihdettava kylkeä ja siinä samalla tuntuu, et vessassakin taas käytävä. Hyvä kun kerkeää puoli tuntia tai hiukan yli olla oikeassa unessa putkeen.

Mulla on myös tuota selkäongelmaa mutta viime yö meni huonosti nukkuessa lonkkien takia. Ei auta tyyny jalkojen välissä. Oli kyllä tosi inhottavaa.

Huomenia Charm3 :) . Jotain ne mainitsi jostain niistä senttimetreistä ja muusta, mutta jäi vähän keskustelu sitten siihen kun pikaisesti tuli joku erikoislääkäri toisen lääkärin kutsumana asiaa katsomaan. Joo, en kyllä itse aio mitään riskejä sen suhteen ottaa ja herkästi kyllä sektioon menen.

Kaikille magnesiumin popsijille muuten se huomautus, että mikään magnesium ei auta optimaalisesti, jos ei suola-vesi tasapaino ole kropassa kunnossa. Jos syö eineksiä (esim leipä, makkarat, leikkeleet, margariini, marinoitu liha), niin tuskin suolan puutteesta kärsii. Jos syö hyvin puhtaasti, niin voi suolatasapainokin olla pielessä.

Mutta vesi. Kahvi ja cola kuivattaa. Ja usein lisää nesteen tarvetta. Kahvi on kaikista isoin kuivattaja. Hiilihydraatti sitoo vettä ja siten voi kuivattaa, jos nestetasapaino on jo valmiiksi pielessä. Vähintään 1,5l pitäisi jokaisen naisen juoda vettä. Mieluummin 2l, etenkin liikkuvien naisten. Ja raskaus lisää monella nesteentarvetta.

Kaikista tärkein terveysteko on juoda mieluiten aterioiden välissä 2 lasia vettä. Mieluummin tosiaan aterioiden välissä, jotta mahahapot toimii optimaalisesti ruuan yhteydessä. Mahahapot vaikuttaa mm proteiinin ja monien vitamiinien imeytymiseen, joten suurempi veden nauttiminen kannattaa ajoittaa vähintään +/-30min ateriasta.

Huomenta Auringonkukka!
Juteltiinko sinun kanssa mitään semmoisesta vaihtoehdosta, että istukka siirtyy "jonkun verran", jolloin voidaan käydä keskustelua lääkäreiden kanssa synnytystavasta?

Meille lääkäri sanoi, että kun istukka on tietyn senttimäärän kohdunsuun reunasta voidaan yhdessä jutella vaihtoehdoista ja riskeistä ja saan siinä tapauksessa itse päättää kuinka haluan ryhtyä synnyttämään...? Tuntuu hitusen erikoiselta ja todella isolta vastuulta, mutta tottakai kaikki vaihtoehdot kuunnellaan. Jos ei ole siirtynyt enää yhtään, tai ei tarpeeksi, niin keskusteluja ei tarvita ja sektio ainoa mahdollisuus... :(

Charm 30+2
Mä muistelen,että mulle lääkäri tais sanoo että 2cm päässä jos on kohdunsuulta,niin sillon voi kokeilla alatie synnytystä. En ihan sata varmaksi muista,kun aikaa on jo yli puolitoista vuotta.

Takaisin