La marraskuu 2016

Varpahat, mä ilmoittaisin äitiyslomasta liittoon. Jos vaikka sitten myöhemmin sais ansiosidonnaista (en kyllä yhtään tiedä miten nää menee virallisesti).

Mun on vaikea uskoa, että mun vauva syntyis ennen laskettua aikaa. Eka syntyi 40+3, ja toinen 41+4.

Olen ollut nyt työttömänä ja liitto on maksanut ansiosidonnaista. Kun alan saamaan äippärahaa, niin pitääkö minun ilmoittaa siitä erikseen liitolle, vai enkö vain enää jatkossa lähetä päivärahahakemuksia?

Ilmoitat liittoon tilanteestasi. En tiedä mihin liittoon kuulut mutta esim. jäsenmaksuista voi saada vapautuksen perhevapaiden ajalta tai sitten jäsenmaksu on huomattavasti pienempi perhevapaiden ajalta.

Olen ollut nyt työttömänä ja liitto on maksanut ansiosidonnaista. Kun alan saamaan äippärahaa, niin pitääkö minun ilmoittaa siitä erikseen liitolle, vai enkö vain enää jatkossa lähetä päivärahahakemuksia?
Liitto saa kyllä kelalta tiedon asiasta mutta kyllä myös ite asian ilmotan :)

Itse olen myös liittoon ilmoittanut aiemmasta äitiyslomasta ja hoitovapaasta =) Tulevasta äitiyslomasta en vielä ole ilmoittanut, mutta toki ilmoitan siitäkin kuhan se lähestyy.

Juu, täälläkin se istukka edelleen huonossa kohdassa ja olenkin alkanut miettimään asioita jo sen varalta, jos sektioon menee. Olen myös senkin takia ottanut iisimmin, että ei vielä paikat alkais aukeilemaan.. kun jännittää kovin se jos alkaa istukka vuotamaan.

Eilen tilasin rintapumpun ja aikalailla kaikki vaatteet vauvalle mitä oli mielessä että tarvitaan vielä. Vielä pitäis hommata jossain vaiheessa kaikki tarvittavat hoitotuotteet, vaipat, tutit ja tuttipullot niin ja korviketta. Minulla maito noussut rintoihin vasta kotioloissa niin hyvä olla korviketta valmiina kaapissa. Täytyisi kai tehdä jokin lista että mitä sitä pitikään vielä.. Pinnasänky ja turvakaukalo meillä onkin mummulassa, mutta nepä mies saa tänne kuljetettua vaikka silloin vasta kun olen sairaalassa.

Auringonkukka rv 28+6

Horoskoopeista: Meillä mies jousimies ja ite oon vaaka. En kyllä toista jousimiestä meille halua, yhdessä on tarpeeksi :hilarious:
Skorppari tästä tulee aika lailla väkisin, kun alkukuusta laskettu. Tai jos päättää tosi etukäteen syntyä ni vaakakin ois mahdollinen. :joyful:

Ja ite ilmotin liittoon, että mammaloma alkaa 1.10. Kysyin samalla miten liiton rahat menee mammalomien jälkeen, ja hyvillä liitonrahoilla siis jatkuu, kun minulle jäi sinne käyttämättä about 430 päivää. Ei siis sinänsä ole kiire töihin, heti syyskuusta alkaen taas sais käydä liitonrahoja nostamaan (2017 siis)

Tääläkin aika varma skorpioni tulossa tänne meidän härkätaistelu kentälle :D ollaan siis miehen kans molemmat härkiä ja aina välillä kyllä sarvet kolisee yhteen kun kumpikaan ei voi perääntyä omasta kannastaan :D

Pikkumyy 31+0

Mun on pakko tunnustaa, että en ole edes katsonut mikä tämä tuleva lapsi voisi olla horoskoopiltaan :grin Ilmeisesti skorppari suurimmalla todennäköisyydellä. Mä itse olen leijona mutta en ole huomion keskipisteenä viihtyvä johtaja. Mies on vesimies ja aika samanlainen kun mun toinen sisko, joka on myös vesimies. Vanhemmat lapset ovat kaloja.

Mulla on tänään 5.viimeisin työpäivä ja työinto on ihan loppu jo. Mutta kai nämä viimeiset päivät jotenkin sinnittelee. Pidän sitten vielä lomia loppukuun kunnes äitiysloma alkaa 1.10.

Ellukkainen rv30+5

Jouduin sairaslomalle. Välillä supistellu kipeesti. Eilen tutkittiin ja paikat kyllä hyvin kiinni, mut kohdunkaula alkanu lyhentyä. Onneks sentään saan maata vielä kotona ettei osastolle tartte mennä. Ennenaikasuustesti näytti hailakkaa positiivista. Huoh. Voi ku päästäis ny ees lokakuun puolelle. Se on niin pieni vielä syntymään..

Vesimiehiä tuntuu olevan melko paljon. Itsekin olen vesimies, mun poika on vesimies ja miehen poika on vesimies. Täytynee myöntää, etten edes tiennyt miehen horoskooppimerkkiä ennen kuin vasta nyt katoin ja mies on oinas. Vauvelista olisi tulossa melko varma jousimies, skorpparikin toki mahdollinen. Mun synttärit osuu niin, että olen juuri vesimiehen ja kalojen rajalla ja lähteistä riippuen olen jompi kumpi. Olen kuitenkin aina ajatellut itseni vesimiehenä vaikka luonteeni puolesta kalat osuu enemmän kohdilleen.

Mun on pakko tunnustaa, että en ole edes katsonut mikä tämä tuleva lapsi voisi olla horoskoopiltaan :grin Ilmeisesti skorppari suurimmalla todennäköisyydellä. Mä itse olen leijona mutta en ole huomion keskipisteenä viihtyvä johtaja. Mies on vesimies ja aika samanlainen kun mun toinen sisko, joka on myös vesimies. Vanhemmat lapset ovat kaloja.

Mulla on tänään 5.viimeisin työpäivä ja työinto on ihan loppu jo. Mutta kai nämä viimeiset päivät jotenkin sinnittelee. Pidän sitten vielä lomia loppukuun kunnes äitiysloma alkaa 1.10.

Ellukkainen rv30+5

Sama juttu, ei mitään hajua mikä horoskooppi tulee olemaan :D

Jouduin sairaslomalle. Välillä supistellu kipeesti. Eilen tutkittiin ja paikat kyllä hyvin kiinni, mut kohdunkaula alkanu lyhentyä. Onneks sentään saan maata vielä kotona ettei osastolle tartte mennä. Ennenaikasuustesti näytti hailakkaa positiivista. Huoh. Voi ku päästäis ny ees lokakuun puolelle. Se on niin pieni vielä syntymään..

En ole kuullutkaan tuommoisesta ennenaikaisuustestistä, sairaalassako se tehtiin ja miten?

Sain eilen neuvolasta soiton toissapäiväseen sokerirasitukseen liittyen ja mulla ilmeisesti on raskausdiabetes :( Se paastoarvo oli mennyt yhdellä yli ja luokitellaan heti raskausdiabetekseen. Ennen koetta olin 10h ainakin syömättä ja juomatta, mutta yöllä närästi niin otin rennien. Kysyin neuvolatädiltä, että voiko se vaikuttaa kokeeseen, mutta ei osannut varmaksi sanoa. Mahdollisesti. Nyt vaihtoehtona olis mennä kokeeseen uudestaan, mikä ei ole hirveen houkutteleva tarjous :think005 Ehkä kuitenkin pakko mennä varmistamaan ellei joku fiksumpi osaa sanoa, että voiko rennie vaikuttaa tulokseen. Maanantaina kuitenkin neuvolaan kuuntelemaa jatkosuunnitelmia ja saan mittarit sun muut millä kotona seurataa sokereita :sorry:

27+4

Kuher, eli keho on lähtenyt nyt vähän turhan ennakkoon valmistautumaan synnytykseen, kun olet saanut kipeitä supistuksia.
Täällä pohdin, että mikä vaikutus harjoitussuppareilla on kohdunsuuhun. Missään ei ole selkeästi sanottu, että pitääkö niitä vältellä kaikin keinoin vai ei. Omalla kohdalla kohtuullinen liikunta eli rasitus aiheuttaa harkkareita (käytännössä kävelemään ei kannata lähteä ollenkaan, jos tiukasti haluaa vältellä). En haluaisi sohvaan heittäytyä loppuraskaudeksi, joten pitänee karvata lääkärille aika, niin saavat tarkistaa tilanteen. Ei tällaisessa epätietoisuudessakaan voi elää sinne rv. 36 lääkärineuvolaa odotellessa.
Katjusha 29+1

Mango16, voi jehna! No, kotona mittaus on kuitenkin suhteellisen helppoa, ja jos sulla oli vain noin pieni nousu siinä, niin luultavasti pystyt pitämään sen kotikonstein kurissa. Itselläni pitkä 12h paasto oli pahasta, ja normaali 9 tunnin paasto menee kyllä ja aamuarvot on yleensä ollut 4,8 tienoilla.

Meillä mies joskus suhteen alussa sano kun lapsista puhuttiin, että skorppioni tyttö me kummiskin saadaan. Oon aika hitosti vinoillu miehelle, kun ei montaa kuukautta menny, niin aloin tyttöä odottamaan :D .

Huhhuh, mikä väsy. Oli pari maitopurkkia menossa pahaksi, niin tein niistä eilen lättyjä perheelle. Ja tein lättyjen kanssa marjarahkaa, makeutuksena hunajaa, banaania ja vähän sokeria. Sitten vielä illalla mehustelin slow juicerilla omena-inkivääri-porkkana-lollo rosso salaatti mehua pulloon, että sais tää hemmetin lenssupöpö kyytiä. Napattiin miehen kanssa puolen litran lasilliset tota mehua jo illalla ja laitoin aamua varten toisen satsin pulloon.

Oon aivan kuoleman väsy, kun nuo tytön kuumepäivät menty ihan eri tahdilla. Kehon luontaisella rytmillä. Ja nyt tarvi taas palata takas normaaliin rytmiin. Onneksi viikonloppuna voi nukkua ja toki jos tuolle pienimmälle pojalle laittaa leffan, niin voi torkut itekkin ottaa.

Meillä on usein mies tehnyt tiskihommia yms iltaisin, mutta eilen vapautin sen urakasta. Sillä on jalat ihan tajuttoman jumissa ekojen työviikkojen jäljiltä. Hiilaria kunnolla ja pohkeiden availua. Mulla taas on pakarat melkeen kosketusarat, niin jumissa. Täytyy joogata ja treenata niin saa omat lihakset auki.

Uusperheellinen 29+2

Kuher, eli keho on lähtenyt nyt vähän turhan ennakkoon valmistautumaan synnytykseen, kun olet saanut kipeitä supistuksia.
Täällä pohdin, että mikä vaikutus harjoitussuppareilla on kohdunsuuhun. Missään ei ole selkeästi sanottu, että pitääkö niitä vältellä kaikin keinoin vai ei. Omalla kohdalla kohtuullinen liikunta eli rasitus aiheuttaa harkkareita (käytännössä kävelemään ei kannata lähteä ollenkaan, jos tiukasti haluaa vältellä). En haluaisi sohvaan heittäytyä loppuraskaudeksi, joten pitänee karvata lääkärille aika, niin saavat tarkistaa tilanteen. Ei tällaisessa epätietoisuudessakaan voi elää sinne rv. 36 lääkärineuvolaa odotellessa.
Katjusha 29+1

Toi tosiaan kiinnostaisi kovasti, et miten harkkasupparit vaikuttaa kohdunsuuhun? Ite olen heilunut ihan normaalisti niistä huolimatta ja nyt tosiaan käynyt siellä uimassa. Eipä sitä viitsisi vaan pötkötelläkään vaan varmuuden vuoksi, kun liikkuminen ja hyvä kunto ois tärkeää jos siihen vaan on mahdollisuus.

Sympatiaa Kuher! Ja Mango16 olipa harmillisen pienestä kiinni ja tosiaan jos se rennie saattaa vaikuttaa. Kuten Katjusha sanoi, varmaan suht helppo pitää onneksi kuitenkin kurissa kun noin pieni nousu.

Mä kyllä vähän petyn jos tästä lapsesta ei tule skorpionia. Olen itsekin, mies on kalat.

Mun siskon kummitäti kysyi vauvan tulevaa horoskooppia, kun kerroin että mitä todennäköisimmin skorpioni, totesi hän että o-ou. Kysyi sitten mikä minä olen, kun kerroin että skorpioni myös, huokaisi hän että "kyllä te sitten pärjäätte loistavasti" :D Tosin kysyi sitten vielä miehenkin, siihen totesi taputtamalla miestä olkapäälle että "koitahan pärjätä"...

Sain eilen neuvolasta soiton toissapäiväseen sokerirasitukseen liittyen ja mulla ilmeisesti on raskausdiabetes :( Se paastoarvo oli mennyt yhdellä yli ja luokitellaan heti raskausdiabetekseen. Ennen koetta olin 10h ainakin syömättä ja juomatta, mutta yöllä närästi niin otin rennien. Kysyin neuvolatädiltä, että voiko se vaikuttaa kokeeseen, mutta ei osannut varmaksi sanoa. Mahdollisesti. Nyt vaihtoehtona olis mennä kokeeseen uudestaan, mikä ei ole hirveen houkutteleva tarjous :think005 Ehkä kuitenkin pakko mennä varmistamaan ellei joku fiksumpi osaa sanoa, että voiko rennie vaikuttaa tulokseen. Maanantaina kuitenkin neuvolaan kuuntelemaa jatkosuunnitelmia ja saan mittarit sun muut millä kotona seurataa sokereita :sorry:

27+4
Aika varmasti rennie vaikuttaa tulokseen. Ehkä menisin uudestaan sokerirasitukseen, jos minulla olisi vastaava tilanne. Eihän sokerien seurannasta haittaa ole, vaikka olisikin aiheeton diagnoosi, mutta tahtoisin tietää oikean tuloksen. Riski saada myöhemmin kakkostyypin diabetes on kohonnut, jos on radi.

Takaisin