Muruliini83: Hiiva voi olla oireetonkin. Mulla oli alkuraskaudessa hiivavaivaa (välillä oireili vähän, välillä ei ollenkaan. Diagnoosi tuli oireettomassa vaiheessa) ja Canesten-voide ei tuntunut auttavan. Sain yhden "puikkokuurin" antibioottia ja lääkäriltä kehotuksen käyttää Vagisan-voidetta ennaltaehkäisevästi. Se on kyllä auttanut ja sitä aina silloin tällöin laittelen iltaisin, eikä tulehduksia ole ollut. Lisäksi söin maitohappobakteerikuurin ja panostan hapanmaitotuotteiden säännölliseen nauttimiseen. Ja tietty ilmakylvyt öisin on hyvä juttu!
Pikkumyy93: Meilläkin ollut Aventin käsikäyttöinen ja oon tykännyt kovasti! Se on kivan kokoinen, laadukas ja toimii hyvin.
Vakuutusasiasta sen verran, että oletteko tulleet ajatelleeksi sitä, että vakuutusta ei tarvitse aina käyttää siihen, että vie lapsen
yksityiselle? Siis vakuutushan kattaa yleensä myös julkisen puolen poliklinikkamaksut. Minusta tuntuu, että monella nyt on sellainen käsitys, että se on vain varakkaille tyypeille, jotka haluaa "mennä jonon ohi" yksityiselle, eikä halua jonottaa rahvaan keskellä arvauskeskuksessa (sori, kärjistin). Mutta siis vakuutuksen tarkoitus on kai tuoda
taloudellista turvaa, eikä mitenkään asettaa erilaiseen asemaan. Toki vakuutus voi tuntua kalliilta ja sitähän se monesti onkin, mutta monet vakuutukset kattavat kyllä ihan nuo kunnallisen puolet polimaksut sekä myös
reseptilääkkeet. Meillä on sellainen vakuutus nyt molemmilla lapsilla, jossa ei ole ollenkaan omavastuuta, joten sillä katetaan sekä yksityislääkärit, kunnallisen puolen maksut, lääkkeet ym. ym. Ja voin sanoa, että vaikka esikoinen ei ole kovasti edes sairastellut, niin kyllä vakuutus on jo maksanut itsensä takaisin, koska kaikki maksut ollaan saatu 100% takaisin!
Minä kyllä suosittelisin, että kaikki kynnelle kykenevät ja vakuutuksen ylipäätään saavat sen myös ottaisivat ja jos tuntuu, etteivät siitä hyödy niin sitten irtisanoisivat. Minua muuten myös ihmetyttää ihmiset, jotka eivät ota kotivakuutusta, koska "ei mulla mitään omaisuutta oo". No joo, ehkei ole, mutta vakuutus kattaa asunnossa myös kiintokalusteet, rakenteet ym. ja esimerkiksi tulipalossa ja vesivahingossa vakuutus siltä osin on TODELLA tärkeä, vaikka irtain omaisuus sinänsä olisikin "arvotonta". Vuokra-asujalle voi tulla kalliiksi maksaa omasta pussista sellaisia vahinkoja, jos vakuutusta ei ole. Onneksi monet vuokranantajat sen nykyään edellyttävät! Äh. Saarnaamiseksi meni, mutta monet ei vaan ymmärrä vakuutuksia ja se saa mun sapen kiehumaan...

Toppapukuasiassa ajattelin pärjätä äitiyspakkauksen puvuilla. Minusta se pakkauksen makuupussi on myös tosi lämmin, joten sillä mennään. Tämän vuoden kuosi oli myös todella kaunis

Turvakaukaloa varten ostin Eisbärchen-lämpöpussukan, joka toimii varmaan myös vaunuissa tarvittaessa. Se on yllättävän lämpimän oloinen, vaikka on suhteellinen ohutta fleeceä. Ostin sen, koska sitä on kovasti kehuttu. Vaikuttaa hyvältä ostokselta. Veikkaan, etten ulkona nukuttele vauvaa ihan keskitalvella ja kovimmilla pakkasilla, mutta vaikka nukuttaisinkin, niin uskon, että äitiyspakkauksen kamppeet + joku lämmin viltti riittää vallan mainiosti. Tietysti, jos heti aikoo paljon ulkoilla vauvan kanssa, niin ne haalarit on varmaan aika isot vauvalle

Siinä tapauksessa varmaan joku pieni toppapussi olisi hyvä, sinne ei tarvitsi kauheasti vauvaa topata alle.