Katjusha
Kunnioitettu kommentaattori
Katsotaan, onko itselläkin edessä tuo tilanne vielä jossain kohtaa - yhdyn Varpahan kommenttiin siinä mielessä, että korvien välissä meillä on monenlaista "nauhoitusta" ja oletusta ja ajatusta, miten työhön ja sairauslomaan ylipäätään itse suhtautuu tai miten olettaa, että muut suhtautuu raskaana olevien erilaisiin tilanteisiin. Juuri nyt välittäisin piut paut moisesta, mutta sanotaan 2-3 vuotta sitten olin vielä kovinkin ahdistunut tällaisista jutuista.
Mähän kävin niissä tarkentavissa verikokeissa, kun tuli "juoppoarvot" siihen punasolujen keskitilavuuteen. Folaatti on niin tapissa, kuin voi olla, en ole yhtään huolissaan, jos otan vähemmän foolihappoa tällä hetkellä.
fE-Folaatti (osatutkimus) fE-Folaat 1097 nmol/l (viite 208-972 nmol/l)
B -Erytrosyytit, tilavuusosuus B -HKR 33 % (viite 35-46 %) -> liittyy jollain alhaiseen hemoglobiiniin, jota tässä nyt hoidetaan
P -C-reaktiivinen proteiini P -CRP <3 (viite -3 mg/l)
P -Transferriinireseptori P -TfR 3.4 (viite alle 4.4 mg/l)
S -B12-vitamiini, aktiivinen S -B12-TC2 >128 (viite yli 35 pmol/l)
Soittelen puhelinaikana neuvolaan, jos tästä tulee jotain toimenpiteitä.
Mulla oli aamulla paljon ihailevia tunteita miestäni kohtaan, koska hän oli vahingossa käyttänyt minun verensokerimittaria omansa sijaan, ja saanut lukeman 5,7 aamupaastolle! Jep jep, oma aamupaastoni on 4,7, joten kiittelin häntä "laittoman suuresta" lukemasta mittarissani(minähän niitä sitten selittelen, jos yrittävät insuliinia tuputtaa... murr)
Katjusha rv. 25+0
Mähän kävin niissä tarkentavissa verikokeissa, kun tuli "juoppoarvot" siihen punasolujen keskitilavuuteen. Folaatti on niin tapissa, kuin voi olla, en ole yhtään huolissaan, jos otan vähemmän foolihappoa tällä hetkellä.
fE-Folaatti (osatutkimus) fE-Folaat 1097 nmol/l (viite 208-972 nmol/l)
B -Erytrosyytit, tilavuusosuus B -HKR 33 % (viite 35-46 %) -> liittyy jollain alhaiseen hemoglobiiniin, jota tässä nyt hoidetaan
P -C-reaktiivinen proteiini P -CRP <3 (viite -3 mg/l)
P -Transferriinireseptori P -TfR 3.4 (viite alle 4.4 mg/l)
S -B12-vitamiini, aktiivinen S -B12-TC2 >128 (viite yli 35 pmol/l)
Soittelen puhelinaikana neuvolaan, jos tästä tulee jotain toimenpiteitä.
Mulla oli aamulla paljon ihailevia tunteita miestäni kohtaan, koska hän oli vahingossa käyttänyt minun verensokerimittaria omansa sijaan, ja saanut lukeman 5,7 aamupaastolle! Jep jep, oma aamupaastoni on 4,7, joten kiittelin häntä "laittoman suuresta" lukemasta mittarissani(minähän niitä sitten selittelen, jos yrittävät insuliinia tuputtaa... murr)
Katjusha rv. 25+0
). Itseasiassa mun äitikin sitä nimeä vauvasta käyttää jo, kun nimivaihtoehdoista juteltiin. Hän siis otti juuri sen valitun nimen käyttöön, vaikkei sanottu, että juuri se tullaan suurella todennäköisyydellä valitsemaan. Mutta se sopii kivasti esikoisen nimen kanssa "yhteen", joten siksi se jäi kai äidillekin päälle.
Kun kuitenkin halutaan, että kummi jossain määrin täyttää sen "oikean" tehtävän kristillisestä kasvatuksesta ja sellaisena läsnäolevana ja turvallisena aikuisena olemisesta. Vaikeaa!
...tai tyyliin joku vanha luokkakaveri jonka vuoksi nimi on jo "varattu".. Meillä on esikoisella "peruspekka" nimi ja haluan että tyttökin on samaa perinteistä suomalaista kantaa..
Tai samoin minusta olisi hassua jos toinen lapsi on Pekka Tapio Möttönen ja sitten toinen Luca Thomas Alexsander Möttönen 

On ollut niin paljon menoa, että ei ole kerennyt paljoa ajatustakaan suoda masuasukille ja siitä on ihan jotenkin huono omatunto.