La marraskuu 2016

Kuinkahan monta eri miestä mulla taas oli viime yönä?! :'D ihan vaan lennosta vaihdoin seuraavaan. Eikä ne mitenkään kovin kilttejä unia ole :D voi kauhistus..

Rv 23+1

Mulla ihan sama homma noiden unien kanssa. Ne ovat paljon raisumpia ja jotenkin muutenkin näen paljon enemmän unia. Herätessä on yleensä vähän sellainen vattöfak-fiilis :grin

Varpahat, paniikkihäiriön hengenahdistus ei ole samanlaista kuin astman. Siinä happea on pikemminkin runsaasti kuin liian vähän.

Mutta paniikki häiriö kyllä on stressi tila kropalle, joka välttämättä ei ole hyväksi. Jotkut saa apua kevyestä avaavasta paniikin tullessa ( poistaa palan tunnetta ) , jolloin kohtaus ei ala. Kannattaa kuitenkin puhua neuvolassa

Mä käytän pulmicorttia 2 krt/ päivä ja tarvittaessa puventoli ( eli sama kun ventoline aineena..). Kukaan ei oo mua varoittanut ? Oikeestaan on vaan sanottu ettei saa lopettaa :o

Mulla kyllä ei ikinä tää pulmicort oi menny näin pitkään.. alkava astma todettu. Ei siis edes kunnon astmaa. Luulet että mun kohdalla liittyy allergiseen astmaan , kun olen syntymästä asti ollut allerginen ja atopia. Tää astma oire alkoi home altistumisen jälkeen..

Jos nää lääkkeet vähentää supistuksia ,mun kohdalla se on varmaan nyt aikakin hyvä koska mulla paljon supistuksia ja siks olen sairaslomalla.

Suun terveys on kyllä todella huonona.. miten teillä muilla ?
Koska olis hyvä hetki hammaslääkärille ja odotanko synnytyksen yli ? Ikenet verestää, tulee välillä proppu ja henki haisee.. Käytän proppujen aikaan corsodyliä avuksi..

Mäkin liitin vaan siihen äitiysavustus-hakemukseen ja läpi oli mennyt se, äitiysraha sekä maaliskuun loppuun saakka vanhempainraha - lapsilisästä ei ollut vielä tullut päätöstä, kun täyttelin sen hakemuksen pari päivää myöhemmin.

Muistelisin että lapsilisästä päätös tulee vasta kun lapsi on syntynyt. Siitä seuraavasta kuustahan sitä aletaankin vasta maksaa :)

Lakritsi, Mulle sekä neuvolasta, että tuttu hammaslääkäri sanonut, et suu pitäisi hoitaa kuntoon ennen synnytystä... Menen hammashoitajalle parin viikon päästä tarkastukseen, ja sit tarvittaessa hammaslääkäriin...

Joo, aina raskaana ollessa pitäis käydä hammaslääkärissä. Ja aina ennen leikkauksia. Sitähän ei tiedä onnistuuko alakautta synnytys. Itsekin vasta nyt viime perjantaina muistin soittaa ajan ja sainkin sen parin viikon päähän. Kauhulla muistelen viime raskauden hammaslääkärireissua, kun kohtu painoi tärkeitä verisuonia ja huh huh mikä olo :wtf: Voikohan hammaslääkärituolissa olla vaikka kyljellään....

Mä kävin toukokuussa suuhygienistillä tarkistuksessa, anto uuden ajan hammaskiven poistoon, mikä oli kesäkuussa. Kolme reikää, joista kaks viisaudenhampaissa, mutta laitto vaan jonoon ja jonoa n. vuosi. Minä olin kuvitellu, että raskaana oleville hammashoito on ilmasta ja pääsee jonojen ohi ni kissan viikset! Molemmista kerroista on läppästy lasku kouraan ja vielä jonoonki jouduin. Ekasta tarkistuksesta tosin vaan käyntimaksu 7 e. No ei onneks oo kipeet, mutta huonommakshan ne koko ajan tietenki menee. Vois toki mennä yksityiselle..

Mä kävin pari viikkoa sitten suuhygienistillä kun syksyllä oli alunperin tarkoitus käydä mutta en ison mahan kanssa halua enää sinne tuoliin makoilemaan. Vähän oli hammaskiveä niin poisti sen ja sanoi, että voin varata samalla ajan hammaslääkäriin kun vissiin viimeksi noin kolme vuotta sitten olen käynyt ihan hammaslääkärillä. Mulla ei siis koskaan ole olllut reikiä tms mutta suuhygienisti sanoi, että jos hammaslääkäri vaikka haluaa ottaa röntgenit että näkee mikä on viisaidenhampaiden tilanne.

Sain siis hammaslääkärille ajan helmikuun lopulle ja heti aloin pohtia, että otanko nyt tämän vauvan sinne mukaan vai tuleeko joku sitä hoitamaan...Vauvahan on silloin vasta noin 3-4kk.

Ellukkainen rv25+0, poks!

Mua viime yönä jahtas eläintarhasta karannut mustamamba. Mentiin sitä unessa karkuun kellariin ja siellä käynnisty synnytys. Ei mikään kiva uni. Mutta heräsin rakkaan käsivarsilta. Toi mies on oikeasti niin ihana, kun pitää mua niin paljon lähellä. Olin kuudesta melkeen puol kasiin hereillä, kun havahduin johonkin uneen ja sitten tyttö alko melskaamaan mahassa. Sitten kun heräsin oikeasti yhdeksän maissa, olin ihan niin pihalla kun olla ja voi. Eilisen hiilari-turvotuskin laski vähän jo. Kevyt-yhdistelmät on tulleet postiin perjantaina. Katotaan koska mies ne hakis <3 .

Uusperheellinen 23+4

Mutta paniikki häiriö kyllä on stressi tila kropalle, joka välttämättä ei ole hyväksi. Jotkut saa apua kevyestä avaavasta paniikin tullessa ( poistaa palan tunnetta ) , jolloin kohtaus ei ala. Kannattaa kuitenkin puhua neuvolassa
Paniikkihäiriö on ehdottomasti myös vakavasti otettava ja stressi ei ole terveellistä, mutta en kyllä siihen lähtisi avaavaa lääkitystä ottamaan, pikemminkin paperipussiin hengittämistä tai mikä keino ennenkin on auttanut.

Mä oon nähnyt nyt viimeaikoina painajaisia yhdistettynä työuniin eli kahta kauheampia unia harva se yö.. mulla aina työstressi ilmenee työunina, joten pakko seurata tilannetta ja jos kovasti alkaa ahdistamaan, niin jäätävä sit kotiin huilaamaan.

Viime yön unessa karhu söi lapsuuden kodin naapurin koirat, joku hullu mies kuristi mun serkkutytön koiran ja oma kissa oli hukassa. :arghh: Mä vihaan tällaisia unia, en tykkää yhtään jos eläimiä kohdellaan kaltoin ja tuo mun kissa on vähän kuin mun karvainen vauva.. ei siis ollut mikään järin kiva herätys.

Kuinka monella teistä on nyt pesänrakennusvaihe menossa? Tänään tuodaan jo tuutu sängyn viereen ja nyt on ensimmäinen satsi vauvanvaatteita koneessa pyörimässä. Lähinnä siksi että saisi ne noista pusseista siirrettyä kaappeihin, eikä viitsisi likaisinakaan laittaa (ovat kumminkin kirppisvaatteita). Mietin vain että olenkohan nyt liiankin aikaisessa kun vauvan petikin on kohta jo paikoillaan?

Rv 23+1

Esikoisesta mulla oli kaikki näillä viikoilla paikoillaan. Meillä on kaksi koiraa, niin vaatteet pesen vasta aivan loppumetreillä. Kaappiin voi muuten päätyä jokunen koirankarva vaatteisiin ja vauvan vaatteista olen ihan ylitarkka. Muutenkin hoitopöytä puuttuu vielä, joten ei ole edes virallista vaatteidensäilytyspaikkaa.

Minun pesänrakennusviettini odottelee vielä. Ajatustyötä olen tehnyt ja suunnitelmia on, mutta käytännössä hankittuna on muutama vaate ja nekin pesemättä. Ei tässä vielä kiire ole.

Kyllä mää oon jo vauvan vaatteet pessy, sitä mukaa kun niitä tulee ostettua :p vielä en oo laittanu kotona mitää paikoilleen, kun muutto vielä edessä niin ei tiedä millaseen kämppään sitä joutuu muuttamaan! Eli en oo ostanu vielä pinnistä tms. Muuta mitä vauva kotiin tarvitsee..

Ite en oo vielä pessyt vauvan vaatteita, meinasin vasta syksymmällä pestä kerralla isommat satsit.

Plääh, tästähän joutas jo nukkumaan. Alkoi 12h paasto just tasan nyt, aamulla taas sokerirasitus.. Monta tuntia sitten yritin miestä houkutella et sauna laitettas päälle ja saunottas tänään. Ei lämmennyt idealle, kunnes äsken sitten sanoi, et vois sittenkin. Paskat nyt enää kun en voi saunan jälkeen juoda janoon edes vettä.... Ja aina on saunajuomana jotain kylmää saatava saunan jälkeen.. Aamulla on taas nälkä- ja janokuolema edessä + se kamalan makuinen "vadelma"litku :grin Yhyy.

Täällä olisi aivan mieletön pesänrakennusvietti, haluaisin laittaa kaiken kotona uusiksi! Ja ostaa vauvalle kaikki jo valmiiksi vaikka aikaa tässä olisi vielä vaikka kuinka paljon. <3

Mulla on muuten huomenna se kelaneuvola ja ajattelin jutella tästä järkyttävästä oksentelusta, että onko jotain tehtävissä. Ilmeisesti siis tuossa kelaneuvolassa on paikalla hoitaja, saako se myöntää sairaslomaa asian takia vai pitääkö taas mennä uudelleen lääkärille..?

Mulla on ainakin ihan kreisi pesänrakennusvietti menossa. Olen laittanut esikoisen huoneen uusiksi, keittiötä olen sisustanut, ja nyt pyöritän kaikki olohuoneen kalusteet ympäri (mikä ei olekaan ihan pikkujuttu, kun on flyygeli ja iso lundian kirjahylly) . Oma makuuhuone on vielä hiukan kesken, mutta olen sinnekin jo saanut laiteltua kaikkea. Sitten pesuhuoneen kimppuun jne. This is crazy!!!

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Takaisin