La marraskuu 2016

Tuli noista harkkasupistuksista mieleen et käyttääkö kukaa astmalääkettä nimeltä Ventoline (samaa millä tää norjalainen hiihtäjä just kärys douppingista :hilarious:) ? Kun mulle tio rakenneultran tehnyt synnärilääkäri sanoi et lääke on supistuksia vähentävä/poistava mut kehotti toki ottaa ihan kunnolla jos henkeä ahdistaa. No minähän kyllä otan mutta aloin vaan miettiä että milloin lääke kannattaisi jättää pois että tulis niitä harkkasupistuksia? 2 kk ennen la:ta vai aiemmin? Osaiskos joku neuvoa☺

Rv 25+5

Mulla on Seretide astmalääkkeenä ja tarvittaessa kohtaukseen Ventoline. Mulla ainaki astma sen verta paha että en pysty astmalääkettä jättämään pois. Mulla ainaki neuvolassa painotettu että raskausaikana astman hoitotasapaino on erityisen tärkeä, koska jos ei itsellä henki kulje niin ei se lapsikaan sitä happea saa :o

Pikkumyy 25+1

Voihan närästys! :sad001 Eilen alkoi ja tänään jatkuu... Rennietä kävin apteekista hakemassa tänään ja vei se sen neljäksi tunniksi pois. Seuraavaa siis naamaan.

Rv 21+2

Minua on edellisissä raskauksissa kannustettu käyttämään Ventolinea hyvinkin herkästi eikä missään tapauksessa pihtaamaan edes lopussa sen käyttöä, että vauva varmasti saa happea riittävästi.

Mulla ei oo todettu astmaa mutta paniikkihäiriön takia on paljon hengenahdistusta ja nyt raskausaikana varsinkin saa haukkoa henkeään jatkuvasti. Voikohan se olla vaaraksi sikiölle?

Rv 23+0

Nyt on Kela-neuvola takana, torkka kädessä ja Kelasta haettu kaikki avustukset mitkä saa. On muuten ihmeellistä, että tuo pitää liittää erikseen kolmeen eri hakemukseen. Voisko tehdä vaikka sellaisen homman, että samalla tehtäisiin kaikki hakemukset ja liitteet laitettaisiin vain kerran... Mutta kai se on vaikeaa, eihän ihminen ole kuin kuussa käynyt ja tolleen. Anteeksi avautuminen, en ole aiemmin mitn Kelan hakemuksia täytellyt, joten vähän turhautti. Tänään ollut muutenkin niin huono päivä, että tämä sai niidenkin raivot päällensä. Ekaa kertaa itkin sellaisessa tilanteessa, kossa en olisi ilman raskautta.

Ettäs näin, mites muilla tämä päivä männyt?

Tänään ollut jostain syystä tosi ärsyttävä päivä,melkein joka asia ottanut päähän vaikkei mitään erityisen ärsytävää ole tapahtunutkaan. Mielialat näkyy välillä vähän seilaavan :\ noh,saunassa käyty ja lapset menossa nukkumaan niin saa hetken istahtaa ja huokaista ja lähteä ajoissa nukkumaan. Tänään nousin jo ennen klo 6. Tein aamupalat valmiiki;leivät,kasvikset jääkaappiin jo valmiiksi odottamaan. Astiat pöytään yms. Venyttelin rauhassa ja meikkasin ja laitoin hiukset yms, eli hyvin alkoi aamu mutta sitten jostain iski tähän mammaan känkkäränkkä. Toivottavasti huomenna paremmalla fiiliksellä.

Nyt on Kela-neuvola takana, torkka kädessä ja Kelasta haettu kaikki avustukset mitkä saa. On muuten ihmeellistä, että tuo pitää liittää erikseen kolmeen eri hakemukseen. Voisko tehdä vaikka sellaisen homman, että samalla tehtäisiin kaikki hakemukset ja liitteet laitettaisiin vain kerran... Mutta kai se on vaikeaa, eihän ihminen ole kuin kuussa käynyt ja tolleen. Anteeksi avautuminen, en ole aiemmin mitn Kelan hakemuksia täytellyt, joten vähän turhautti. Tänään ollut muutenkin niin huono päivä, että tämä sai niidenkin raivot päällensä. Ekaa kertaa itkin sellaisessa tilanteessa, kossa en olisi ilman raskautta.

Ettäs näin, mites muilla tämä päivä männyt?

Öö mitähän mä olen täytellyt kun laitoin hakemuksen äitiysavustukseen, äitiysrahaan(?) ja jo etukäteen siihen vanhempainrahaan. Laitoin sitten sieltä "liitä tiedostoja" mikälie kohta liitteenä sen raskaustodistuksen, oletan että se tajutaan sieltä :D Saa nähdä menikö oma hakemus päin mäntyä..

Ja kaisukkene,samaa itsekkin päivittelin kun noita kelan juttuja täyttelin,että kai nyt yhdessä hakemuksessa olisi voinut olla täpät joihin merkitä kaikki kerralla.. Mutta liian helpoksihan se sitten menisi :)

En mie liittänyt raskaustodistusta kun yhteen hakemukseen netissä hakemuksia täyttäessäni, kun sitä siihen yhteen vaan pyydettiin. Tais olla äitiysavustuksen hakemus, ehkä. Ja kyllä kaikista jo on hakemukset hyväksytysti käsitelty.

Antakaas vinkkejä huonosti toimivaan vatsaan! Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää tämä muumina olo :'(...

Kotikonsteina ruisleipä (mikä kyllä pistää pierettämään :D), marjat, luumut + yrittänyt vielä entisestään juoda enemmän vettä. Silti saattaa mennä päivätolkut ettei mitään tule ulos...
Pitääkö tässä nyt suosista hakea apteekista apua?
Hermostuttaa, ahdistaa ja pierettää... siinäpä meikäläisen kuulumiset lyhykäisyydessään :D :-\

Charm3 24+2

Mulla nimenomaan liian vilja/kuitupitoinen ruoka vetää suolen ihan jumiin. Magnesium ja merisuolavesi avaa jumissa olevan suoliston.

Huhhuh mikä pöhö. Tänään on vedetty synttärijuhlien takia kakkua, karkkia ja vähä kaikkea hiilarihöttöä. Supistuksia, liitoskipuja ollut jne. Muistui miten kamalaa oli nuorimman odotus. Taidan ottaa vielä illalla vihermehua ja suolavettä, että saa tämän turvotuksen hiukan maltillisemmaksi.

Charm3, magnesiumvalmiste! Osta magnesiumia, jossa magnesium on oksidia, magnesiumoksidia siis, niin se laittaa vatsan toimimaan. Magnesium on todella hyvä ummetusapu, koska ylimääräinen annos ei ole missään nimessä vaarallinen, mutta laittaa vatsan toimimaan. Ota siis heti kaksi annosta, niin varmasti vatsa alkaa seuraavana päivänä toimia. Ja muutoinkin magnesium on todella tärkeä raskauden aikana, ehkäisee keskenmenoja, auttaa supistuksiin jne.

Tsemppiä kipujen ja kolotusten kanssa painiville! Mä olin tänään kävelyllä ja ylämäessä puuskuttaessa mietin harjotussupistuksia. Että onko ne niitä, kun maha tuntuu tavallista pinkeemmältä ja siinä on paineen tunnetta. Ei oo siis ollu mitään kipuja, mutta vähän inhottavaa fiilistä. Terkkari käski niissä tilanteissa istua alas, mutta lenkillä se on vähän hankalaa :D ja luulen, että liitoskivut alko viime yönä. Tai repivä kipu tuntu vasemmassa nivustaipeessa vessasta tullessa (luulin aluks että muurahainen purasi, kun oon mökillä) ja se meni aika nopeesti ohi. Kaikennäköstä tapahtuu kropassa semmosta, mistä ei oo aiemmin oikeestaan kuullukaan..

Jep, nimenomaan oksidi laittaa herkästi juoksemaan vessassa. Jos taas haluaa esim madaltaa verenpainetta tai merkittävästi vähentää supistelua, niin joku muu valmiste kuin oksidi on paras :) .

emmahima,ihan harjoitussupistuksilta kuulostaa. Vatsa menee kovaksi ja tulee epämukava olo,semmonen ahdistava,mutta ei kipua. Mullakin on päiviä kun tulee useita harjotussupistuksia,sitten saattaa mennä yli viikko ettei mitään ja taas yhtenä päivänä useita kertoja. Kipeitä supistuksia tullut vain synnyttämään lähtiessä,eli niistä en ole raskauden aikana vielä ainakaan joutunut kärsimään. 25+5

Mulla ei auttanut kotikonstit, joten otan LaxoSoftia noin joka 3. päivä. Auttaa pehmittämään suolensisältöä, ei auta mitään tähän puuttuvaan suolen matamisliikkeeseen. Mutta otan silti, parempi apu ku muu.

Öö mitähän mä olen täytellyt kun laitoin hakemuksen äitiysavustukseen, äitiysrahaan(?) ja jo etukäteen siihen vanhempainrahaan. Laitoin sitten sieltä "liitä tiedostoja" mikälie kohta liitteenä sen raskaustodistuksen, oletan että se tajutaan sieltä :D Saa nähdä menikö oma hakemus päin mäntyä..

Kävin tarkistaa tuossa, että se olikin vain kahteen johon tartti tuon todistuksen eli vanhempainpäivärahaan ja äitiysavustukseen. Tai noihin mä sen laitoin, kun liitettä pyydettiin ja minähän tyttö liitin :D Kyllä sulla varmaan mennyt ihan hyvin, koska jos Mileimillä meni kaikki läpi yhdellä niin varmasti meni sullakin. Mä en uskaltanut olla liittämättä, jos vaikka menee jonon alimmaiseksi, kun puuttuu toisesta... Aattelin kyllä, että kai ne käsitellään samassa paikassa, joten kai ne olisi sen osannut sieltä toisesta kattoa, mutta mutta... Saipahan jostain syntipukin koko päivän pskuudelle :D

Varpahat, paniikkihäiriön hengenahdistus ei ole samanlaista kuin astman. Siinä happea on pikemminkin runsaasti kuin liian vähän.

Mäkin liitin vaan siihen äitiysavustus-hakemukseen ja läpi oli mennyt se, äitiysraha sekä maaliskuun loppuun saakka vanhempainraha - lapsilisästä ei ollut vielä tullut päätöstä, kun täyttelin sen hakemuksen pari päivää myöhemmin.

Mää en liittäny mihinkää enkä saaut edes paperillista versiota ku en sitä tarvi.. työsopimus ehtii loppua 5pv ennen äitiyslomaa nii eitarvii töihinkään toimittaa. Neuvolasta sano et laittavt sen sähkösenä suoraa kelalle ja kai se on menny ku äitiyspakkauksenki kävin eilen hakemassa matkahuollosta :)

Takaisin