La marraskuu 2016

Pakko kyl sanoa, että onni on nukkuva lapsi <3 varsinkin semmosen päivän jälkeen, ku ollaan oltu toisissamme kiinni melkeen koko ajan ja moni asia on vastustanu kummallakin. Nyt vähä nautin hiljaisuudesta ennen unta ja uuden päivän haasteita ;)

Mullakin on ollut tänään unelmien mies - koko päivän poissa kotoa :P

Vinkiksi helteistä kärsiville // magnesiumia sisältävää kivennäisvettä ja apteekista ostettavaa kivennäisjauhoa, yksittäispusseissa. Sain heti ikävät krampit, päänsäryn ja huonon olon pois.

Ei voi mennä tunteisiin, kun puhelimen maatilapelissä jotkut eläimet ovat "joutuneet" olemaan ilman ruokaa kauemmin kuin toiset.. herramunjee, en kestä näitä hormooneja. Ilmankos se isäntäkin ärsyttää normaalia herkemmin.. :meh:

Ootteko käyneet elokuvissa raskauden aikana?
Käytiin eilen isännän kanssa ja oli kyllä viiminen kerta tälle raskaudelle! :stop:
Eipä tullut mieleenkään mimmonen hyörinä ja pyörinä ja vääntely alkaa vatsassa kesken elokuvan...
Mikä kesti vielä 2 tuntia. :woot:
Kuin pieni olis jotenkin häiriintynyt siitä kovasta metelistä??
Niin ku siis varmaan olikin.
Ja niin meni yökin valvoen ja varmaan ihan samasta syystä...
Todella levoton ollut.
Mutta onneksi nyt jo rauhottunut. :shy:
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia??
-m-

Moona78: kun odotin esikoistani niin kävin rv 25+ muistaakseni elokuvissa katto Hobittia, oli aika kovat äänet. Niin esikko myllersi ihan hulluna mahassa ja elokuvan jälkeenkin, laitoin oman takin ja aviomiehen takin mahan päälle jos ois vähän ääniä vaimentanut. Olen ihan varmaan et silloin ne kovat äänet häiritsii esikoista mahassa. Ei se kyl vaarallista pitäisi olla kun lapsivesi aika hyvin vaimentaa ääniä ja se meteli mikä tulee äidin sydämesta ja verenkierrosta on jo aika kovan kuullosta mahan sisäpuolella oleskellessa :D

Ja toinen asia mihin olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota on toi meidän koira.
Siis voi ei!
Ihan hirvee pyllykärpänen ja koko ajan mun perässä joka paikassa ja iholla aina vaan kun mahdollista.
Isäntäkii saa ihan häätää sen kunnolla pois, että nyt hänen vuoro välillä olla rapsutettavana.
Ja sit toinen vaan tuijottaa ja narisee, et enkö minä nyt oikeesti muka aio sanoa tolle miehelle mitään?? o_O
Ja juu, olen kyllä lukenut, miten noi koirat vaistoaa, kun nainen on raskaana.
Ja kyllä todellakin vaistoaa!
Ainakin meillä! :happy:
Mutta on kyllä hauska seurata isännän ja koiran välistä kilpailua... :joyful:

Meillä en usko, että koirat tajuaa yhtään emännän tilaa. Toki ainut, joka nyt oleilee meidän kanssa sisällä huolehtii omista pennuistaan, ja huolimatta pentujen äärimmäisen terävistä hampaista, vielä osin imettää vauvojaan. Mutta itsellä tulee olemaan tunteisiin menevä hetki, kun meidän pienokaiset lähtee maailmalle! Vielä on nelisen viikkoa armonaikaa, ennen kuin luovutus tapahtuu. Keskiviikkona tulee ensimmäinen pennun varaaja katsomaan pieniä...
Katjusha rv. 20+4

Kylläpä meni eilinen päivä maatessa ja vessassa juostessa, ripuli, oikein kiva. Mies haki mulle vesimelonia kaupasta kun jotain oli pakko yrittää syödä ja se oli ainut mikä tuli mieleen että saattasin suuhuni laittaa pakastimesta löytyneiden mehujäiden lisäks. Eli loman jälkeen heti saikku, mut onneks nyt on jo parempi olo ni kai tästä päivässä tokenee, nyt uskaltaa jo pierasta. :laughing002 Mutta siitä mä yllätyin, että sain tk:sta soittamalla saikkua eikä tarvinnu mennä käymään. Ei ole ennen onnistunu.
Toivotaan että aamupuurot pysyy sisällä.

Ei vitsi mikä aamu. Oltiin lähdössä käymään kaupungilla ja mulle tuli puhelu just ennenkö päästiin ovesta ulos. Puheluun keskittyneenä mentiin pihalle ja unohdin avaimet. Jäin tutkiin taloyhtiön lappuja että tiedän mihin soittaa jos en saa avainta mieheltä. Oltiin menossa bussilla kaatosateen takia ja eiköhän se aja just ohi kun ollaan noin 50 metrin päässä pysäkistä. Seuraavalla bussilla onneks päästiin eikä tarvinnut oottaa kun puol tuntia. Olin kyllä ihan varma että siellä on sitten vähintään kolmet rattaat eikä me mahuttais mitenkään kyytiin :grin tyttö oli onneks rattaissa hyvin suojattu niin ei tarvinnut kun mun kastua. Pikkuinen mahassa ei tainnut pitää tapahtumista kun alkoi kova hyörintä vatsassa bussia odotellessa. Ja päästiin lopulta jopa kotiin. Huh.

Ja tästä tulikin mieleen, onko kellään kokemusta sisarusrattaiden kanssa liikkumisesta bussilla? Mahtuukohan sellaiset vierekkäin istuttavat mitenkään niin, että toiset rattaat mahtuu viereen. Vai pitääköhän suosiolla ostaa semmoiset joissa toinen istuu toisen edessä.. Sillointällöin kuitenkin pitää bussilla liikkua.

Mulla on sellainen olo, että ilman mahavauvan liikkeitä ei tuntuisi edes, että olen raskaana. Jotenkin niin normaali olo eikä ole mitään oireita. Paitsi ehkä välillä vähän mielialat vaihtelee.. Viikon päästä jo rakenneultra :)

Rv 19+4

Jos paljon käyttäisin bussia kahden pienen kanssa, niin ostaisin ehkä rattaat, joissa lapset ns. päällekäin. Tai tietysti jotkut bugaboot on vierekkäinkin tosi kapeat. Mulla oli joskus kahden kanssa semmoiset peräkkäin istuttavat ja en kyllä tykännyt niistä yhtään! Ne oli kyllä tosi rumatkin, mutta jotenkin ahdisti se pituus.
Nyt ei tarvitse kyllä tuota asiaa miettiä, kun siskot on jo niin isoja. Muuten kyllä ratasasia mielessä joka päivä, torstaina mennään yksiä vähän käytettyjä kattoo. Toivottavasti olis mieleiset! Torstaina mulla on seuraava neuvolakin ja tajusin, että saan lähetteen taas sokerirasitukseen, voi plääh! Mielenkiinnolla odotan tuloksia kylläkin, viimeksi selvisin hyvillä arvoilla viikolla 15. Saa nähdä miten nyt. Mulla on siis ylipainoa todella reilusti. Edellisissä raskauksissa oli vähemmän ja sokeriarvot oli loistavat. Mutta nyt tosiaan sekä painoa että ikää enemmän ja tuntuu tällä hetkellä fyysinen kuntokin todella huonolta. Että saa nähdä! Paino pysynyt onneksi aikalailla samana koko ajan, ehkä 500-700 g tullut lisää, vähän vaihtelee. Vaikka maha on kyllä kasvanut tosi paljon. Ei jää kyllä enää epäselväksi raskaanaolo. Ärsyttää vaan siinä sokerirasituksessa se, kun siinä menee niin paljon aikaa ja on jotenkin sen vuoksi ikävä tutkimus. Ja se juoma vähän ällöä. Nälkää huomattavasti pahempi on mun mielestä jano. Ja kun ei saa vettäkään juoda :/
Vauva täällä taas melskaa mahassa. Söin juuri pullan ja jotenkin musta tuntuu, että aina kun olen syönyt ja istun alas, alkaa hirmu pyöriminen. Ja ehkä makean syömisen jälkeen vielä enemmän. Mutta kiva kun liikuskelee!
Nasupossu 23+1

Hei apua! Onko kellään kokemusta näillä viikoilla paineentunteesta alavatsalla/alapäässä? Heräsin yövuoron jäljiltä vessaan tossa tunti sitten ja joka askeleella tuntu kauhee paineentunne! Mahakin tuntu tosi erilaiselta kun mitä normaalisti tähän asti. Soitin neuvolaan ja kehottivat varaa heti aikaa terveysasemalle jotta tsekataa kohdun tilanne. Soitin terveysasemalle, mutta lääkäri kehoitti tuomaan virtsanäytteen ensin ja jos se on puhdas niin sitten sisätutkimus. Mulla oli alkuraskaudessa virtsatietulehdus ja nyt ei tunnu samalta eikä kirvele, mutta eihän sen tarvitsekaan aina kirvellä yms. Kunpa olisikin vaan VTI eikä vaikka kohdunkaulan lyhentyminen tms.. ei houkuta mikään vuodelepo!

Rv 22+1

Hei apua! Onko kellään kokemusta näillä viikoilla paineentunteesta alavatsalla/alapäässä? Heräsin yövuoron jäljiltä vessaan tossa tunti sitten ja joka askeleella tuntu kauhee paineentunne! Mahakin tuntu tosi erilaiselta kun mitä normaalisti tähän asti. Soitin neuvolaan ja kehottivat varaa heti aikaa terveysasemalle jotta tsekataa kohdun tilanne. Soitin terveysasemalle, mutta lääkäri kehoitti tuomaan virtsanäytteen ensin ja jos se on puhdas niin sitten sisätutkimus. Mulla oli alkuraskaudessa virtsatietulehdus ja nyt ei tunnu samalta eikä kirvele, mutta eihän sen tarvitsekaan aina kirvellä yms. Kunpa olisikin vaan VTI eikä vaikka kohdunkaulan lyhentyminen tms.. ei houkuta mikään vuodelepo!

Rv 22+1
Huutelen tuolta syyskuisista! Mulla oli noilla viikoilla kans kauhee paineen tunne, kävin näytillä äippäpolilla ja kaikki oli hyvin. Kätilö sanoi silloin, että usein noilla viikoilla kohtu kasvaa hirveetä vauhtia ja aiheuttaa paineen tunteen. Myös harjoitussupistukset voi alkaa jo noilla viikoilla, niinkuin esim mulla alkoikin ja ne alkuun tuntu vaan kauheelta paineelta :)
Jennyhannele Rv31+4.

Kylläpä oli sellainen viikonloppu, että onneksi se on ohi!!! Olin lapsen kanssa kahdestaan, kun mies oli merellä kalastamassa ja rilluttelemassa. Lapsella sattui olemaan hankalat päivät ja itse olin/olen todella väsynyt. Ja koiralla oli veriripuli ja siis koko kämppä siinä ripulissa ja kissakin ripuloi :yuck: Tietenkin oli pyykkikone aivan täysi ja puhtaita astioita ei ollut. Ollaan kyllä miehen kanssa sovittu, että kotona pitää kaiken olla kunnossa ennen harrastuksia ja muita menoja.. Kappas miten tuollaiset jutut unohtuu!

Ja nyt siis tietenkin jääkaappi täynnä merilohta, mitä ei olisi suotavaa syödä ja mies oli oikein ostanut lakuja (mitä himoitsen) pussillisen.
Miten minusta tuntuu, ettei minua oikein arvosteta? :wideyed: Ihan hittoilultahan tämä jo alkaa tuntua! Taidan lähteä lapsen kanssa viikoksi mökille sanomatta mitään ja kaataa sieltä maahan kaikki oluet ja lonkerot :mad: Siinäpä miettii sitten kun ei olekaan lämmin ruoka odottamassa kun pääsee töistä, eikä kukaan tekemässä muitakaan hommia...

Rv 19+3

Rv 22+1

Minulla on ollut, enkä edes tajunnut että siitä pitäisi olla huolissaan :O Ajattelin sen olevan normaalia kohdunkasvua? Samaten kun rakko on täysi niin on kyllä niin kaamea paineentunne, ihankuin olisi isompikin lapsi kyydissä.

Täällä ollaan kyllä ihan hermoromahduksen partaalla! Ylihuomenna rakenneultra. Pelkään että löytyy jotain vakavaa. Silti selailin tänään vaunuja netistä, mutta tuntuu että silti jokin huutaa korvanjuuressa että niin ei saisi vielä tehdä.. Yhyy :(

Rv 20+2

Mullakin on tuota paineen tunnetta ollut jo pitkän aikaa,taisin kirjoitella siitä jo pari kuukautta sitten jo. Tuntuu kuin koko alapää turpoaisi ja jotain sieltä tippuisi pois. Näitä tulee yllättäen,eli ei ole mitään yksittäistä tekijää joka näitä paineen tunteita saa aikaan. Ikävällehän se kyllä tuntuu. En ole ollut huolissaan koska joka raskaudessa on ollut samanlaisia tuntemuksia,eli varmaan ihan nornaalia :)

Tänään käveltiin kunnon reissu, kun oli yksi asia hoidettavana kaupungilla. Eilen illalla laskin kalorit, arviolta 2400kcal tarvin nyt näillä liikunnoilla päivää kohden. Ens viikolla katson aamuvaa'alla, että osuiko kohdilleen arvio, etenkin näin raskaana ollessa tuo on vain arvio jota saattaa joutua tarkentamaan. Ajattelin muutaman viikon summittaisesti laskeskella, että oppii suunnilleen syömään riittävästi ruokaa. Ja myös katson hiukan, että proteiinit, rasvat ja hiilarit menee edes suunnilleen sinnepäin. Proteiineista saan olla kyllä aika tarkka, kun tuota treenaamista tulee harrastettua.

Pikkuneiti nukkunut tänään masussa paljon. Ihmekkös tuo, kun ollut keinutuksessa äiskän kyydissä. Kävelymatka oli semmoiset noin 3,5km/suunta ja siihen päälle kaupassakäynti ja apteekki. Askelmittari sanoi, että on kävelty yli 8 km reissulla. Ei ainakaan voi sanoa, etteikö liikuttua tulis :D . Lapset pelailee yhdessä pleikkaria ja mä löhöän koirien kanssa. Rauhallisista hetkistä otetaan kaikki irti.

Uusperheellinen 20+5

Rv 22+1
Virtsatietulehduksessa ei tosiaan ole samanlaiset oireet raskaana ollessa, ei välttämättä kirvele tai ei oo vaikea pissata. Sen takia neuvolassa joutuukin niin usein pissaamaan. Itselläni oli pari viikkoa sitten vti, mitään oireita ei ollut, tosin pissalla ravasin varmaan tunnin välein mutta oletin sen johtuvan kohdun kasvusta. Harjoitussupistuksia on mullakin ollut ja jos töissä "riehuu" liikaa alkaa supistaa ja tuntuu kuin joku viiltelisi skalpellilla alapäätä. Heti kun istahtaa kivut hellittää. Mullakin mitattiin kohdunkaula ja normaali oli. Kaikkeista kamalinta olisi kyllä joutua vuodelepoon kun en kerta kaikkiaan osaa olla tekemättä mitään.

20+5

Takaisin