La marraskuu 2016

Ultrauutisia. Meillä kaikki hyvin, painoarvio 402g ja vastasi 21+0.
Vaavi makaili masullaan ja ei meinannut sukupuoltaan näyttää, mut ultraaja tökki sillä sauvalla tarpeeks kauan masun päältä ja sieltä se sitten kävi sätkyttelemään - ei näkynyt pippeliä ja ultraaja sanoi, että "en saa tästä kyllä poikaa tekemälläkään". It's a girl! :Heartpink
Isi järkytty raukka parka. Sanoi vähän pahasti kun päästiin sairaalalta pois.. saa sulatella hetken omissa oloissaan, joutui sulatella koko vaavia sillon alukskin. Oli mielessään mieltänyt jo pojaksi.

Mileim rv 21+1

Mileim, meillä mies toivoo niin hartaasti tyttöä ja on kyllä niin varma asiasta että tytön hän teki että kerran jouduin tosissani kysymään että pettyykö hän oikeasti jos mahassa onkin poika :/ ja olen jo nyt varma että jos ultrassa selviää pienen olevan poika niin sieltä joku ajattelematon kommentti tulee..

Joo meillä just toisin päin tilanne ja varmaan oli ihan ajattelemattomuuttaan mitä suustaan päästeli. Kunhan märehtii mielessään ajatusta jonkin aikaa, että hän saa pienen tytön, kyllä se siitä. :)

Meillä mies sanoi, että ihan sama kumpi tulee. Mutta kyllä mulle itselle olis ollut aika järkytys jos tämä olis ollut poika. Ei sillä, että pojissa jotain vikaa on. Mutta mun suvussa pojat on vaan haastavia. On eka ennenaikaisen synnytyksen uhka, sitten heti vauvan synnyttyä koliikki ja ruokayliherkkyydet ja temperamenttia kuin pienessä kylässä. Monta kertaa mun tyttöni kanssa katellaan vierestä suut auki noita poikien raivareita. Kyllä tyttökin suuttuu, mutta se on semmonen hetkellinen kovaääninen pyörremyrsky mikä menee ohi. Sama se on itelläkin, että en suutu helpolla mutta kun suutun, niin sen todella kuulee tai sitten suuttuessa loukkaannun ja menen täysin mykäksi. Ja mun suuttumisen eteen joutuu todella tekemään töitä. Mun pojilla taas mielialat vaihtelee ja draamaa riittää ja poikien kanssa saa vääntää joka päivä jostain asiasta. Monilla on asia päinvastoin, että tytöillä sanotaan pienestä olevan enemmän temperamenttia, mutta ei meidän suvussa.

Tosin olen aina "tiennyt" että saan kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Tytön odotuskin oli helpompi jos ei lasketa yli puolen välin jatkunutta pahoinvointia.

Eilen illalla mulle iski muuten taas pahoinvointikohtaus. Olin jo sängyssä ja ois tullut ylös jos oisin sängystä noussut. Liitokset myös on ihan tulessa. Mutta on tää paljon helpottanut. Eiliset kivut johtui vissiin siitä, että olin liian monta tuntia jalkeilla ja pahoinvointi tummasta makaronista.

Iik, huomenna jo puoliväli

Uusperheellinen 19+6

Kirjoitinkin jo tuonne rakenneultra-osioon, että tänään siellä käyty ja toista prinsessaa meille lupailtiin. :Heartred Sydäntä ei aivan niin hyvin päässyt näkemään kuin lääkäri olisi halunnut, kun paksu sektioarpi tulee eteen. Kaikki mitä näkyi, oli kuitenkin kunnossa. Lisäksi istukasta vauvaan menee vain yksi valtimo kahden sijasta, mutta yhdelläkin kuulemma pärjää. Ylimääräinen ultra tuli kuitenkin elokuulle, jossa tarkistetaan vauvan kasvu. Oliko jollakulla vastaavasta kokemusta?

Kiva kuulla taas hyviä uutisia ultrista :) Ja Maaria83, hyvä että yhdellä valtimolla pärjää, varmasti silti hyvä että ylimääräinen ultra varuiksi, pääsetpä ainakin näkemään pienen vielä ennen marraskuuta :)

Mulla on kauhea vimma alkaa katsomaan tytön vauvavaatteita läpi ja päättää mitä jää tälle tulokkaalle ja mitä menee kirppikselle. Mutta ultraan aikaa vielä vähän alle kaks viikkoa niin pitänee oottaa sinne asti. Tosi iso osa vaatteista kun on punasta/pinkkiä ja jos tää pikkunen suostuu näyttämään sukupuolen ja onkin poika niin taidan laittaa suurimman osan punasävyisistä eteenpäin. Jotenkin aattelen että pojan voi pukea vaaleanpunaiseen mutta kuitenkaan en itse jostain syystä niin tulisi tekemään. Mikähän siinäkin on :rolleyes:

Voikukka9, niin se vaan mäkin aloin haaveilemaan prinsessamekoista vaikka koko ajan oon sanonutkin, ettei tyttöä tarvii pukea vaaleanpunaiseen.. ja ei noissa mun haalimissa unisex-vaatteissa kyllä kovin paljon punaisia sävyjä ole vaikka "kyllä kaikki värit käy kaikille".. :rolleyes:

Koitan nyt silti toppuutella itseäni ja pitäytyä niissä neutraaleissa väreissä ettei sitten oikeasti käy niin, että joudun pistämään kiertoon hirmuisen kasan prinsessa hepeneitä, kun tyttö osoittautuukin syntyessään pojaksi.

Yhden ihanan talvihaalarin joudun kyllä varmaan ostamaan (joopa joo.. suorastaan pakko..), kun se on kauniin seeprakuvioinen eli siis musta valkoinen, mutta tereet on pinkit ja annoin itselleni luvan, että jos tyttö saadaan, niin se haalari mun on saatava. :happy:

Maaria83,meillä selvisi rakenneultrassa myös yhden valtimon puuttuminen napanuorasta. Elokuussa meilläkin on kasvukontrollissa käynti. Kieltämättä vähän jännittää,meneekö kaikki hyvin loppuun saakka,mutta eipä se stressaamalla siitä kummene. Toivotaan,että kaikki menee hyvin. Kätilö ainakin sanoi,että kun muuten rakenteet kunnossa niin ei pitäisi olla huolta :) jostain luin,että jos yksi valtimo puuttuu,niin yleensä se yksi valtimo olisi normaalua paksumpi,mikä kompensoi toisen valtimon puuttumista. Nyt oli kasvanut nirmaalisti rv 21+0 ja reilu 400g oli paino arvio.

Te jotka ootte käynyt rakenneultrassa niin kuinka nihkeästi tai suopeasti ultraaja on suhtautunut sukupuolikyselyihin? Onko vauva "vilauttanut" sattumalta vai onko etsimällä etsitty? Mun aiemmat ultraajat on aika tökerösti sanonut että hän ei kerro tai muuten tehnyt selväksi että sinne kurkataan lähinnä terveyden takia. Mulla huomenna ultra ja jännittää mitä tuleman pitää. Ihan tyttö olo mutta poikakin tervetullut. Mulla ennestään molemmat. Olishan se hassu ruveta ostelemaan kymmenen vuoden tauon jälkeen dinosauruksia ja muita hirviöitä :)

Täällä eletään aika hyvinvoivasti keskiraskautta. Jospa sitä sais liikuntaakin lisättyä päivärytmiin

Tyttö kipeenä, joten omat suunnitelmat menny uusiksi lähipäiville. Onneksi vaikuttaa että alkaa paranemaan suht nopiaa..

Mitenhän mmarialla ja pikkuisilla tytöillä menee? Muistaakseni oli ma se uusinta ultra heillä...

Rv 19+4

Meillä kyllä kätilö nyt viimeksi kysyi itse, että olemmeko miettineet haluammeko tietää sukupuolen. Ja kyllä siihen sukupuolen selvittämiseen myös käytettiin reilummin aikaa koska vauva oli niin haastavassa asennossa. Kahden edellisen kohdalla ovat myös suopeasti suhtautuneet sukupuolen selvittämiseen (eri ultrauspaikka kuin tästä kolmosesta). Kahden ekan kohdalla ei kyllä sukupuolta ole tarvinut paljoa erikseen selvitellä, haarat on olleet hyvin näkyvissä.

kiki80, Meillä ultraaja kysyi halutaanko tietää... ja kun haluttiin, ni sitä sukupuolta selvitettiin oikein hartaasti. Tyttösellämme oli reidet sen verran tiukasti yhdessä. Katsottiin monesta suunnasta ja vähän tönittiin jne. :)

kiki80, Meillä ultraaja kysyi halutaanko tietää... ja kun haluttiin, ni sitä sukupuolta selvitettiin oikein hartaasti. Tyttösellämme oli reidet sen verran tiukasti yhdessä. Katsottiin monesta suunnasta ja vähän tönittiin jne. :)
Voi kunpa meilläkin olisi yhteistyöhaluinen ultraaja. Huomenna viisaampi.

Ihanaa tosiaan lueskella teidän rakenneultrakuulumisia ja tulee niin hyvälle mielelle kun kaikki hyvin :Heartred Sitä omaa ultraa saa vielä odotella reilun kuukauden, aika tuntuu pysähtyneen. Kuitenkin rauhallisin mielin odotellaan, koska liikkeet oikein hyvin tuntuu.

Oon ihan ihastunu tuohon tori.fi:n. Sieltä ostettiin mökille ihana vanha syöttötuoli ja pinnasänky. Maksoi 30€ yhteensä ja olen enemmän kuin tyytyväinen noiden kuntoon. Alan kyllä ehdottomasti käyttämään tuota enemmänkin! Tämähän liittyy asiaan sillä tavalla, että ei vauvan tarvikkeisiin välttämättä tarvitse omaisuutta pistää :grin

En tunne ketään kenen tietäisin odottavan lasta, niin tosi ihanaa kun te olette täällä! Pääsee jakamaan tätä odotusta ja itselläni ainakin on tarve jutella näistä asioista, mutta ketä kiinnostaa kuka ei ole samassa tilanteessa?

Minä olen myös miettinyt, että mitähän mmmarialle kuuluu...

Rv 18+3

Meillä oli myöskin vähän hassu ultraaja. Ei puhunut tai kysellyt sukupuoli asiasta mitään. Käytiin rakenteet perusteellisesti läpi ja niistäkin ultraaja oli aika vähäsanainen. Oli jo tavallaan lopettamassa ultraamista kun sitten kysyi että onkos meillä kysyttävää tai jotain muuta mielenpäällä. Sanoin sitten että oltiin ajateltu että selviäiskö sukupuoli. Hieman vastahakoisesti ultraaja vastasi että voidaanhan se katsoa, jos näkyy. Sitten vain totesi että teille tulee tyttövauva.

Pikkumyy ja prinsessa 21+4

Meillä ultraaja oli kiva ja selitti hyvin kaikki mitä näki, lopussa kysyttiin että osaisiko sanoa sukupuolta ja yritti eri suunnista tutkia kovasti mutta ei saanut selvää kuvaa kuitenkaan. Ehkä tyttö. Yritti kyllä kuitenkin kun kerran pyydettiin :)

Jeanney 21+4

Meillä myös kysyi heti, että jos näkyvyys antaa myöten, niin kertooko sukupuolen. Sanoi myös ettei lähde arvuuttelemaan, vaan kertoo ainoastaan, jos tapaus on hänestä selvä. Kun sitten sanoin, että ollaan vähän erimieltä asiasta, niin ehdotti itse sitä, että kirjoittaisi tiedon lapulle ja näyttäisi vaan sille, joka asian halusi tietää. Mutta kuten sanoin, tää ultratäti onkin ihan huippu!

Mä olen kans tietoisesti koittanut olla esim. töissä puhumatta vauva-juttuja, kun ei varmasti kaikkia kiinnosta, mutta ne penteleet kyselee kovasti. :grin Ja kaikki on muutenkin jotenkin tosi kiinnostuneita mun voinnista ja haluamisista.

Saattoi vähän meikäläistäkin stressata tuo rakenneultra, kun vasta nyt tajuan, että oon ollut kireä kuin viulunkieli viimeiset pari viikkoa. Isännällekkin oon äkkäillyt kuulema koko ajan huomaamattani. Pakko oli pyytää anteeksi omaa käytöstä, johon mies vaan totesi "mä rakastan sua, kun et oo äkäinen, mutta siinä mielessä oot outo nainen, että rakastan sua vaikka olisitkin äkäinen.", aaw. :Heartred Kyllä tästä vielä hyvä tulee, vaikka molemmille tilanne onkin uusi ja varmasti aiheuttaa vielä paljon ihmetystä ja harmaita hiuksia.

Takaisin