La marraskuu 2016

Onnea taas ihanista ultrakuulumisista, ens tiistaina sitä itsekin saa kuulla kuulumiset masusta :')

Tuosta linea negrasta - minun siskolla on linea negra, vaikka ei ole edes raskaana :grin Pikkusen kun paino on noussut ja alavatsa käynyt pömpöttämään, niin tuli oikein selvä ja tumma linea negra napaan asti. Joku hormonijuttuhan se hällä on, mut ei oo poikaa eikä tyttöä tulossa.
Minulla ei ole mitään viivoja vielä missään - saa nähdä tuleeko kun masu suurenee.

Ihanaa että tullut paljon hyviä uutisia ultrista! :)

Muruliini83, ihana vauvamaha ja kivan näköinen tapetti :)

Ja sekin on vielä tosi ihanaa, että tunnen nyt jo monia kertoja päivässä pikkuisen liikkeitä ja jopa silloinkin kun olen itse liikkeelle <3 Aina tulee hyvä mieli kun tuntee.

Nasupossu, miten hienoa ettei ole sydän- tai suolisto-ongelmia! Itseäni ei niinkään pelottaisi itse down vaan juurikin siihen liittyvät riskit elimellisistä vioista.

Tunnen sekä työni että yksityiselämäni puolelta useita downeja, myös lapsuuteni olen viettänyt osittain downien, kuten muidenkin joiden kehitys ei ole seurannut ns. normipolkuja, seurassa. Tältä pohjalta haluaisin omalta osaltani kertoa että teidän lapsenne tulee olemaan ihana, valloittava ja täydellinen pieni poika :Heartblue Antakaa vain tunteiden myllertää, käyttäkää tietoa hyväksenne mutta luottakaa myös tulevaan. Arkenne tulee ehkä olemaan välillä erilaista, mutta veikkaan että se rikkauden ja rakkauden määrä mitä tämä lapsi elämäänne tuo korvaa sen moninkertaisesti.

Kärsiikö muut alavatsakivuista? Soitan ehkä huomenna tk:lle ja pyydän päästä pissitulehustesteihin.. Vähän huolestuttaa että mitä nämä kivut on. Alkoi kun tyhjensin rakon. Oliko sitten niin täynnä että tyhjentyminen sattui?

Rv 18+4

Miulla ainakii varpahat on välillä alavatsakipuja pissalla käynnin jälkeen. Edellisessä raskaudessa oli samaa. Oletan että johtuu siitä kun on joutunu hätää hetken pidättelemään niin sit lihasten rentoutuessa tulee jotain kramppia. Helpottaa kyllä melko nopeesti. Jos tuntuu yhtään vti:lta ni kannattaa toki käydä testeissä.

Siinäpähän se onkii kun en oikein tiedä miltä vti tuntuu.. Ei ole tainnut koskaan olla sitä.

Huomasin tänään, että mulle oli ilmestynyt mahaan tumma viiva eli linea negra! Ei auta yhtään tähän mun haluun saada tietää, onko tyttö vai poika :laughing002 vanhan kansan mukaan se nimittäin tarkoittaisi poikaa?! jännä nähä pitääkö paikkaansa!

Juu tyttöö povas meille eikä oo mitään tummaa rantuamasusa :happy112

Lueskelinki eilen enemmän juttuja tosta linea negrasta, eli jos on alhaalta napaan asti niin tyttö ja jos ylittää navan niin poika. Nää on tosiaan jotain vanhan kansan ennustuksia vauvan sukupuolesta :grin hauska kyllä lukea noita ennustuksia! Tänään tein hömppätestejä et onko tyttö vai poika ja kaikissa tuli tulokseksi että tyttö ja ihan tyttöolo mulla onkin kokoajan ollut :dummy1: saapi nähä kumpi lie, vai näyttääkö olleskaan! Kamalan malttamaton kyllä oon, pääasia että vauvalla kaikki hyvin kuitenkin :love017

Kärsiikö muut alavatsakivuista? Soitan ehkä huomenna tk:lle ja pyydän päästä pissitulehustesteihin.. Vähän huolestuttaa että mitä nämä kivut on. Alkoi kun tyhjensin rakon. Oliko sitten niin täynnä että tyhjentyminen sattui?

Rv 18+4

Mulla oli tänään aamulla ku heräsin ihan kauhee pissahätä ja kun pääsin tyhjentämään rakon niin alko tosi kovasti sattumaan alavatsaan, hetken sattui ja sit helpotti! Kyllä pissatulehuksen luulis huomaavan (on meinaan ihan kamalaa!), mutta jos kipu jatkuu niin kannattaa kyllä ottaa selvää mistä johtuu..

varpahat vti:ssa voi olla erilaisia oireitä ja myös oireettomia. Sen pari kertaa mitä itelläni joskus on ollu huomas kyllä, joutu koko ajan pissalla juoksee ja teki kipeetä. Jos kipu meni ohi ni en usko et mitään hätää, sillon vois olla tuota samaa kramppia-mitälie mitä miulla ja vissii muillakii on ollu.

Mulla alkoi pari päivää sitten vähän kirvellä pissaaminen ja mietin myös et voisko olla pissatulehdus. Mulla kun ei ikinä sitä oo ollut niin en tiennyt et miltä se tuntuu. No tänä aamuna sitten pissaaminen tuntu kun olis neuloja rakko täynnä joten soitin heti terveysasemalle ja sain oireiden perusteella viiden päivän antibioottikuurin pissatulehdukseen. Vähän ihmettelin että ei tarvinnut pissanäytettä käydä antamassa mutta kuulemma niin selkeät oireet että ei tarvii. Ja tosiaan pissaaminen kirvelee ihan pirusti eikä tätä yhtään helpota se että rakkoa saa olla tyhjentämässä vähän väliä.

rv 20+6

Ootteko kukaan hankkinut sellasta bola-korua? (raskauskaulakoru, jossa pieni helistin sisällä)

Meillä oli ru tiistaina ja päätin aikaisemmin että jos siellä kaikki hyvin niin sitten tilaan korun itselleni. Tänään lähti tilaus menemään :Heartred

Entä onko teillä kellään napakorua? Mulla on ja tilasin nyt raskausajan napakorun. Saattaa tosin olla että luovun koko korusta jossain vaiheessa kuitenkin.

rv 20+4

Mulla on napakoru ja hommasin kans raskausajankorun, en oo sitä kylläkään vielä vaihtanut.

Rv 18+5

Miullakin on napakoru, mut otan sen varmaan kokonaan pois enkä vaihda raskausajan koruun. En vaan oo vielä raaskinut ottaa... :grin

Kyllä miullakin koskee alavatsaan joskus pissalla käydessä, aamuisin siis jos rakko liian täynnä.. ja liian täydestä rakosta ei meinaa pissi lähteä tulemaan poiskaan, jotain painaa varmaan virtsaputkeen tms.. se koskee. Mut ei oo onneks ollu montaa kertaa rakko niin täys, parin kerran jälkeen en oo iltasin juonut mukikaupalla vaikka ois janottanut.
Vti itsellä ollut about 2x vuodessa, tänä vuonna ei kertaakaan *kop kop kop*.

Noista pissakirvelyistä. Varmaa noin kuukausi sitten mullaki kirveli ku pissasi. Oikeestaan kirvely alko/oli aina pissan lopussa joten aina tuntu et haluaa lopettaa pissan niinkö kesken. Kävin antaa pissanäytteen ku soitin neuvolaan mut se oli puhdas. Lisäsin vielä litran pari (eli sit oli oikeesti päivän vesimäärä niin 4-5 l) veden juontia ja kävin ostaa canesten voidetta. Ja tadaa... oikeen hävisi. Eli hiivatulehdus. Ja tuolloin ku oli lämpimämpää nii nestettä tarvi ihan älynä lisää. Nyt kun vähä lämpimämpää taas niin huomaa et vettä on taas lisättävä... reilusti.

Tuohon hiivaan vielä et luulin todellakin että tunnistan oireet koska parikymppisenä mul oli oikein hiivakierre (8 peräkkäistä kk hiiva, Jes! ). Silloin tuli oireet ja oireettomuuskin tutuksi.

Mut siis kirvely oliki hiivaa ja nesteen vähyyttä. Äidille ku tästä kirvelystä silloin sanoin niin se kans muistutti mua et mulla on nuorena kirvelly kun oon juonut liian vähän vettä tai elimistöllä vaan ei ole ollut tarpeeksi nestettä.

Rv 21+3

Ootteko kukaan hankkinut sellasta bola-korua? (raskauskaulakoru, jossa pieni helistin sisällä)

Meillä oli ru tiistaina ja päätin aikaisemmin että jos siellä kaikki hyvin niin sitten tilaan korun itselleni. Tänään lähti tilaus menemään :Heartred

Entä onko teillä kellään napakorua? Mulla on ja tilasin nyt raskausajan napakorun. Saattaa tosin olla että luovun koko korusta jossain vaiheessa kuitenkin.

rv 20+4

Mulla oli Napakoru. Ekaan ultraan piti ottaa pois ja sen jälkeen en enää laittanut :) teki jotenkin pahaa koko ajatus kasvavasta mahasta ja korusta.

Mä haluan sen bola korun :D

Isäntä jo yhden tilas yllätykseksi, mutta se on huono , siinä on sellainen jännä koriste kuori mikä painaa :( sovittiin että ultran jälkeen käydään yhdessä ostaa koru , joka on sit tytölle tai pojalle ;)

17+0

9280d4e297019d8206dce843bcac5c45

Tämmönen tää mun koru.. en tykännyt. Jos joku haluaa halvalla ostaa voin kyllä postittaa :)

Mullakin on bolakoru, sain mieheltä lahjaksi äitienpäivänä esikoisen odotusaikana. Napakorua ei oo enää, esikoisen odotusaikana otin pois, enkä laittanu enää takaisin, enkä viittiny raskausajan korua jostain hankkia.

20+6

Ahaa eli mullakin vois periaatteessa olla hiivakin? Tosin ei vielä ainakaan kutisevana.. Ja tuota vedenjuontiakin pitäisi ehkä lisätä, joinakin päivinä se unohtuu. Mulla myös sattuu alavatsaan tosi paljon jos suolistoon on jäänyt johonkin mutkaan ilmaa/muuta tavaraa jumiin. Ei siis tarvitse olla paljoakaan kun maatessakin koskee tai kylkeä käänteessä.

Takaisin