La marraskuu 2016

Voi sitä iloa!! Löysin nettikirpparilta 5€ käytetyn dopplerin, ja saatiin sillä jopa pienen sydänäänet kuulumaan! :happy: Pienet epäilykset oli kun laite on aika vanha, mulla on istukka etuseinässä, ja taaksepäinkallistunut kohtu, mutta sieltä "vuorten takaa" ne pienet äänet kuului :Heartred Nyt voi huokaista taas hetkeksi helpotuksesta, ja siirtyä odottelemaan innolla 1,5 viikon päästä tulevaan rakenneultraan :angelic:

Onko jollain hyviä vinkkejä naaman näppyihin? Mulla on naama täynnä kipeitä paukamia sekä pientä hormooninäppyä, näytän siltä että pahempikin teini-ikä pukkaa päälle :meh: En kuitenkaan viitsisi mitään meikkivoiteita niin kauheasti läträtä, mutta kun ei tunne itseään oikein hehkeäksikään tällä turvalla :bored:

tiiuska91 miulla kukki otsa kauheesti ja käytin siihen tollasta Oriflamelta joskus ostamaani voidetta nuorelle rasvaiselle iholle. Itellä siis rasvottu otsa nopeemmin ja ilmeisesti senKIN takia puski tuota pientä näppyä. Myös leuka kukki, mut siihen tuli isoja syviä finnejä. Otsaan voide auttoi noin viikossa ja otsa pysyykin nyt sillä aisoissa, mut leukaan se ei auttanut ollenkaan. Leuasta hävis tässä viikko kaks sitten vasta kaikki näpyt ja ei oo nyt uusia tullut, mut nyt onkin naama sit ihan rutikuiva. Paitsi otsa..
Kiva naama miulla...

Mut se ei melkein auta kun kokeilla jollain rasvalla auttaako yhtään, varmaan eka vähän miettii et onko otsa/kasvo rasvasemmat tai öljysemmät mitä ennen, vai oisko kuivuutta..
Ja kokeilla siihen pieneen söheröfinniin auttasko sit se rasva. Isoihin finneihin en keksiny itekään mitään keinoo, en kehannut mennä apteekista hakemaan mitään aknevoidettakaan et ois sitä vaikka vaan paikallisesti taputellut niihin isoihin, kun ei nyt silleen aknea puskenut.. Arvelin et jos tästä raskaudesta selviää kunnialla niin olkoot nuo isommat finnit, kunhan pikkusöherö lähtis pois :D

Muokattu viimeksi:
Muistatko yhtään minkälaisella tahdilla/annoksilla lopetit?
Muistan että varovasti lopetin, olisikohan se lopetusaika ollut pari viikkoa ainakin. Ensin puolitin annoksen ja sen vielä puolitin ja lopuksi otin tuon annoksen (puolesta puolet) joka toinen päivä. Ei tullut oireita.

Tänään kävin neuvolalääkärillä ja kaikki oli kunnossa :) Lääkäri teki sisätutkimuksen, kuunteli dopplerilla sykkeitä ja katsoi ultralla vauvaa. Ja tää kaikki tehtii tuplasti kun opiskelija teki kaikki ensin ja sen jälkeen vielä lääkärikin. Lääkäri yritti jopa ultralla selvittää sukupuolta, mutta pikku kaveri oli tiukasti jalat ristissä :wink

Väsymyksen takia menen ens viikolla käymää labrassa kokeissa, mut todennäkösesti ihan normiväsymystä. Tänään sai tosissaan töissä taistella väsymystä vastaan!

15+3

Tänään kävin neuvolalääkärillä ja kaikki oli kunnossa :) Lääkäri teki sisätutkimuksen, kuunteli dopplerilla sykkeitä ja katsoi ultralla vauvaa. Ja tää kaikki tehtii tuplasti kun opiskelija teki kaikki ensin ja sen jälkeen vielä lääkärikin. Lääkäri yritti jopa ultralla selvittää sukupuolta, mutta pikku kaveri oli tiukasti jalat ristissä :wink

Väsymyksen takia menen ens viikolla käymää labrassa kokeissa, mut todennäkösesti ihan normiväsymystä. Tänään sai tosissaan töissä taistella väsymystä vastaan!

15+3

Voi sitä iloa!! Löysin nettikirpparilta 5€ käytetyn dopplerin, ja saatiin sillä jopa pienen sydänäänet kuulumaan! :happy: Pienet epäilykset oli kun laite on aika vanha, mulla on istukka etuseinässä, ja taaksepäinkallistunut kohtu, mutta sieltä "vuorten takaa" ne pienet äänet kuului :Heartred Nyt voi huokaista taas hetkeksi helpotuksesta, ja siirtyä odottelemaan innolla 1,5 viikon päästä tulevaan rakenneultraan :angelic:

Onko jollain hyviä vinkkejä naaman näppyihin? Mulla on naama täynnä kipeitä paukamia sekä pientä hormooninäppyä, näytän siltä että pahempikin teini-ikä pukkaa päälle :meh: En kuitenkaan viitsisi mitään meikkivoiteita niin kauheasti läträtä, mutta kun ei tunne itseään oikein hehkeäksikään tällä turvalla :bored:

Mulla on ollut leuka se kaikista pahin alkuraskaudesta saakka ja lisäksi muutama näppy otsaan tullut nyt myöhemmin ja samoin rintakehään. Nyt oon vaan antanut niiden olla, alussa yritän puhdistusaineita yms mutta ei ne auttaneet. Kotona olen muutenkin ilman meikkiä, jos johonkin lähden niin sitten niitä yritän vähän peitellä. Eiköhän tuo helpota aikanaan :)

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Oli hieman pettymys. Kyseli vain yleisesti kaikkea ja sitten kysyi että halutaanko kuunnella sydänäänet,. No tietenkin halutaan! Ja sitten niitäkään ei pitkään kyllä antanut kuulla, joku 5 sekuntia varmaan.
Heti kun pikkuinen liikkui niin lopetti kuuntelun.
Sanoi tulevasta rakenneultrastakin vähän negatiivisesti että ei siitä sukupuolesta voi olla varma sitten....:shifty:

Olin luullut että ultraisi (kaverilla oli just ultrattu toisessa neuvolassa) joten hieman oli pettymys :sad001 Onneksi alle 1,5 viikon päästä sitten on rakenneultra:)

Ilyana miulla kävi esikoisen odotusaikana niin että alotin keräämään kuitteja kaikista vauvahankinnoista ajatuksella että kiva nähä miten paljon vauva maksaa. No muutaman kuukauden niitä keräsin kunnes rupes hirvittää se kuittikasa enkä oo sen jälkee kuitteja säästäny tai koskenukkaan siihen kuittinippuun :grin Ehkä mie vielä joskus uskallan sen kuittipinon inventoida niin nään miten paljon sain rahaa menemään muutamassa kukaudessa, ei siis todellakaan ees kaikki hankinnat siinä...

IceQueen, tarkemmin ajateltuna ehkä todella huono idea, vaikka tiedänkin ettei se lapsen hoitaminen missään nimessä ilmaista ole. :p

Mä meinasin suunnata huomenna apteekkiin itkemään tästä herpeksestä, että on sitten jatkossa jotain mömmöä, jota sutia huuleensa heti ensimmäiset kihelmöinnit tuntiessaan ja samalla sitten katsastaa, olisko näihin näppylöihin jotain helpotusta saatavilla. Ja kai se on käytävä ostamassa ensimmäinen meikkivoide vuoteen, kun ei tuo sävyttävä päivävoide näytä enää riittävän - kotosalla en käytä lainkaan meikkiä, mutta töissä olisi kiva edes yrittää näyttää ihmiseltä.

Voi, tein kyllä niin hyviä vauvanvaatekauppoja nettikirppikseltä: vajaat 30 vaatetta parilla kympillä, joukossa on kuitenkin lappuhaalareita, velour-pukuja, yöppäreitä sun muuta. Eikä edes pelkästään pieniä kokoja, vaan myös sellaisia, että menevät vielä loppukeväästäkin. Jee!

Mä oon ajatellu että pyydettäis kummit (3kpl) sitten rakenneultran jälkeen, joka on siis juhannusvkolla. Vois vaikka juhannuksena kysyä :happy: Uskon että se sopii miehelle kans.

Jee, onneks ens vkolla on lääkärineuvola, niin pääsee kuulemaan vaavin sydänäänet pitkästä aikaa. Salaa toivon että olis ultrakin :rolleyes:

18+5

Voi hyvää päivää näitä unia.. Oon valvonu jo 1,5 tuntia (kello siis nyt 4:48 ). En taida uskaltaa nukahtaa kun en tiedä mitä unia seuraavaksi nään! Kuinka moni on katsonut Hopeanuolta? Jokatapauksessa näin unta että olin talossa ja kaikin voimin roikuin ovenkahvassa kiinni ettei ne karhut, lähinnä Akakabuto pääse sisään! Huhhuh.
653e9195d17961603a2dd05b45a06f9c

Rv 16+6

Huomenta!

Ihania uutisia Nasupossu! :Heartred

Ja varpahat, mikä uni! :grin

Tänne tullut kamalasti kaikkea mihin haluaisi kommentoida, mutta ei kerkiä.

Mulla on tänään viimenen työpäivä. Kamalaa haipakkaa ollut töissä ja odotan todella, et päivä on ohi. Sit lähetäänkin heti hippulat vinkuen Hesaan kuuntelemaan Uriah Heepiä ja Deep Purplea. Sit saa vaan olla ja ens viikolla lähen mökille, missä mun poika jo on ja kalastelee ukin kanssa innokkaana. Ikävä omaa höpöttöjää! :Heartred Meillä ollut miehen kanssa poikkeuksellisesti lapseton viikko, mut eipä siitä ole voinut erityisemmin iloita, kun hirveästi töitä ja pientä flunssaa (miehellä ihan kuumettakin) vielä kummallakin. Nooh, ehkä tässä joskus vielä, ehkä eläkkeellä on kahdenkeskistä aikaa jolloin ollaan jopa terveinäkin. o_O

Neuvolalääkäri oli täälläkin tällä viikolla. Oma ihana neuvolatäti oli jäänyt äitiyslomalle, joten neuvolajutut hoiti pikaseen yksi todella nuori ja kokemattoman oloinen tyttö, ihan mukava kylläkin. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen ja paljastui, että mulla on hiivatulehdus. Ei ollut mitään oireita ollut, joten hyvä et selkis ja varmaan vielä aika alkuvaiheissa, kun ei ole ollut oireita. Mulla ei ole ollut hiivatulehdusta ikinä ennen ja inhosin niitä puikkoja, tuntui tosi epämiellyttäviltä, joten olen nyt käyttänyt pelkkää voidetta. Toivottavasti se riittää. Sit lääkäri kuunteli dopplerilla, muttei saanut ääniä kuulumaan, niin sitten ultrasi ja siellä meidän vauva heilui kovasti ja pieni sydän sykki normaalisti. :Heartred

Siinä se sitten olikin. Seuraava neuvola vasta heinäkuun lopulla ja r-ultra 15.7. No onneksi tässä on mökkeilyä, juhannusta ja viikko Gotlannissa tiedossa ennen sitä, joten nopeasti se tulee... Tulee se.

Mä en ole jotenkin uskaltanut tehdä vielä mitään hankintoja, sen yhden yöasun lisäksi, jonka ostin np-ultran jälkeen. Ei sikäli, et uskoisin mihinkään huonoihin karmoihin tms. mut jotenkin vaan himmailen. Ja ei tässä ole kyllä ollut aikaakaan shoppailla. Ja nyt kun toi r-ultra niin lähellä niin oottelen nyt siihen.

Mukavata perjantaita viileistä keleistä huolimatta! :)

Täälläkään ei ole kauheasti hankintoja tehty, vaan tarkoituksena jättää hankinnat syksyn puolelle. Isoimmat tavarat meillä onkin jo entuudestaan, mutta vaatteista olen jo luopunut.

Yhden kummin olen jo pienokaiselle kysynyt, mutta muut jäänee odottelemaan tuonnemmaksi =)

Auringonkukka rv 16+6

Muokattu viimeksi:
Me ollaan tosiaan ne yhdistelmävaunut tilattu ja nyt pitääkin sit varmaan ostaa kaikkee pientä tilpehööriä tässä kuussa. Ei viitsi vielä sänkyä ostaa, kun ei sitä vielä viitsisi koota paikalleen ja ei sille ole missään säilytystilaa pitää kokoamattomanakaan..
Sitteri ja rintareppu tietty vois olla seuraavat hankinnat, kun se sänky jää sinne syys-lokakuulle.

Saun serkulta kyllä sellaisen kantoliinan vauvalle, mut miusta vähän tuntuu etten osaa sitoo sitä oikein ja sit oon vaan ihan solmussa sen liinan ja vauvan kanssa.

Mileim rv 18+4

Vapaa päivä. Lojuttiin miehen kanssa pitkään sängyssä ja sitten tunsin sen: ihan pienen pieni, mut ilmiselvä potku! :Heartbigred
Aiemminkin oon tuntenut jotain, mut en ikinä oo ollut varma onko se potku vai suolisto... Nyt ei ollut epäilystäkään. :smiley-bounce012

17+6

Nyt seuraa avautuminen.

Mulla on ollut kestovaippoja toisella ja kolmannella lapsella. Toisen kanssa kestoilin innokkaasti varmaan 7kk ja sit osakestoiltiin, kunnes erinäisten syiden vuoksi siirryttiin kertiksiin. Kolmannen kanssa osakestoilin melkein vuoden.

Mulla oli valtavasti vaippoja ja annoin ne lainaan ystäväperheelle. Saatiin vaipat takaisin pestyinä ja hahtuvapöksytkin oli lanoliinitettu.

No, sitten lainasin niitä uudelle rundille miehen siskolle. Sain tänään ne takaisin. Ja voi kirosana!!! Osa on pesemättömiä, kaikki tahroilla, teipit hajonneet, hahtuvapöksyissä REIKIÄ! ja ne on vielä pesty koneessa pilalle!

Hermostuin niin jumalattomasti! Koko säkki lensi roskiin. Olin ajatellut, että menevät tällä tulokkaalla vielä hyvin.

Hääh?! Miten hahtuvapökät voi saada semmoseen kuntoon? Niinno, jos ne heittää vaan muiden vaippojen kaa koneeseen niin tietty tarrat repii kiitettävästi. Onko se sun miehen sisko ollu yhtään perillä tosta kestovaippailusta?
Saisin varmasti itekin melkoisen p***ahalvauksen jos saisin vaipat lainasta tuossa kunnossa ja saattaisin kysäistä ko. henkilöltä että onko hän nyt ollut yhtään perillä siitä, että kyseessä on siis kalliit, pestävät ja huollettavat kestovaipat eli ne eivät ole kertisvaippoja.
Vähän nihkeästi kans lainaan kellekään mitään enää juuri tuon takia, kun takaisin saa sitten järkyttävässä kunnossa. Esim. joskus lainasin veljelle Nalle puh -sitterin kun saivat ekan muksun. Noh, sehän oli tietämättäni ollut pihakäytössä ja sain sen takaisin homeessa ja ruokatahroissa. Roskiinhan se meni ja harmitti ku joutui uuden ostamaan. Pakko siinä oli kielensä nielaista kun ei halunnut veljen kanssa ryhtyä riitasille sitteristä. Ja uskon että lainaamaani rintapumppua en enää takaisin halua, sekin varmaan makaa pesemättömänä heidän kaapissaan niin ei kiitos. Joten tuntuu, että kaiken lainaamansa saa unohtaa ja ostaa tilalle uutta.

Lähinnä ihmettelen, että miten ihmiset kehtaa ees palauttaa lainaamansa tavarat huonossa kunnossa ilman että edes ovat pahoillaan jos on tapahtunut jollekin jotain vai eikö sillä vain ole väliä koska ei ole omia?

Hyi,täälläkin näky painajaisia. Esikoistyttöni hävisi ja monta päivää etsin,kunnes löysin jostain ränsistyneestä rivitaloasunnosta sängyn alta,voi luoja että oli hirvee olo kun heräsin. Minäki joka raskaudessa nään unia jossa menetän jonkun tosi läheisen. Kerran olin hautaamassa äitiäni jonkun talon lattian alke,muka naulasin lautoja vasaralla kiinni. En tiedä mistä johtuu,mutta olen raskaana olevilta ystäviltäni kuullut samasta ongelmasta. Vauva liikkuu jo kovasti,mieski tuntee jo potkut selvästi,kun laittaa käden vatsani päälle. Olo ei tunnu yhtään raskaana olevalta. Eräa tuttava kysyi,että tuleeko minulle syysvauva. Meinasin jo aluksi kysyä että ei,miten niin :D ennen kun hoksasin että raskaanahan minä olen ja muut varmasti vatsasta jo näkee :D

Nyt lens doppleri roskiin :(
En vaan kuule sillä. Paristot vaihdettu. Ei auta. Onko se liian vanha? Siis en tiedä kuinka vanha mutta ei järin uuden näköinen. Merkkiä en enää muista.
Kehittelin aamuyöllä paniikin vauvan voinnista.
Kun mulla nyt se ruusu puhkes naamaan ja antibioottikuuri...
Yöllä oli punoitus alue poskella hieman levinnyt.
En kehtaa soittaa neuvolaan. Mutta kaikki viime päivien stressi ja kaikki :( itku.

Maatuska83, meiltä on miehen siskolla lainassa myöskin sitteri ja rintapumppu, kuten myös hoitopöytä ja pinnis. Pelkään pahoin, että nekin tulevat roskiskunnossa takaisin. Sylettää jo valmiiksi ja harmittaa oma hyväntahtoisuus.

Takaisin