La marraskuu 2016

Käsittämättömiä nuo henkilöt, jotka vihjailevat vahingosta. Multakin eräs suorapuheinen, tosi mukava kaveri kuitenkin, kysyi, että oliko suunniteltu lapsi. Öö, no oli täysin suunniteltu ja toivottu lapsi, kun muuten vaan ollaan jo kohta kolmekymppisiä ja useamman vuoden naimisissa ja yhteensä oltu yli 10 vuotta yhdessä. Ja vaikkei olisikaan suunniteltu, niin ei tuollaista vaan kysytä! Oikeasti, missä on ihmisten hienotunteisuus?! :eek:

Lisäyksenä, että joillekin meidän perheen kasvaminen tuli jossain määrin yllätyksenä, koska jotkut pitävät meitä "uraohjuksina". Mutta olen kyllä osoittanut, että uraa voi tehdä myös perheellisenä, ja perheen ehdoilla. Minulle työ on ollut aina kakkosena perheeseen verrattuna, ja tulee olemaan jatkossakin. Se ei ole estänyt minua menestymästä työssäni.

Tsemppiä teille Nasupossu! :)

Nasupossulle tsempit!!

Ja omanapaa, tai naamaa!! Mitähän vielä? Siis mulla iski naamaan ruusu! Aamulla heräsin kun nenä kipeä ja turvonnut. Alkoi punottaa ja kuumottaa ja levisi poskipäille. Lääkäri tuumasi että ruusu. Kun oon miltei 3kk niistänyt allergian takia. Limakalvot rikki. Bakteeri päässy ja nyt puskee ihon alta. 2 vko antibiootti kuuri :/ jos ei auta 3 päivässä niin takas lääkäriin... Kaikkea sitä tuleekin! Ja ei olis pitänyt netistä tässäkään tapauksessa lukea mitään! Huh hui.

Rakenneultraan on vielä pari viikkoa aikaa ja pientä stressiä kyllä sitä ajatellessa löytyy. Nettiä en tasan lue, koska sieltä se stressi vasta tuleekin! Esikoisen rakenneultraa edeltävänä yönä näin unta, että vauva olikin lohifile ja sillä oli reikä sydämessä. Ihmislapsi siellä kuitenkin oli, tosin sydämessä oli pari pientä reikää. Reiät kyllä huomattiin vasta syntymän jälkeen ja olivat niin pieniä, että sulkeutuivat itsekseen. Saa nähdä millaisia unia sieltä tällä kertaa tulee. :nailbiting:

Ei saisi nauraa mutta tuo lohifile... :D minähän selailin tänään nettiä ja tokihan silmiin osui keskusteluja miten sikiö oli kuollut kohtuun rv 16.. Ja viime yönä näin unta että aloin vuotamaan hirveästi verta. Hirvee stressi vaan tulee tämmösistä. Mulla rakenneultra vasta 6.7 :(

Rv 16+5

Hei paljon teillä paino noussut ? Mulla nyt 2-3 kg riippuen missä vaiheessa päivää punnaa

Nyt siis 14+6

Näissä raskausasioissa kyllä tasan tarkkaan tieto lisää tuskaa! Esikoisesta olin huolettoman hämmästynyt vaan kaikesta, mutta jo kolmannesta ja tästä neljännestä olen ihan paniikissa kaikesta. :nailbiting:

Lohifile! :grin

Mä esikoista odottaessa synnytin unissani sammakoita. Niitä vaan tuli ja tuli lisää ja koko huone oli niitä pomppivia sammakoita täynnä ja käyilö vaan päivitteli, "kylläpä näitä nyt tulee!" ja mä huusin paniikissa näkyykö sieltä vauvaa ollenkaan. :hilarious:

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Joo 3kg tullut mullekin lisää painoa. Pelkään että tulee se 30kg lisää kun olen muutenkin ylipainoinen..

Multa ei kukaan (vielä) ole kysynyt lapsen hankkimisen suunnitelmallisuudesta, mutta en ole vielä asiasta kaikille kauempana asuville kavereille/sukulaisille kertonutkaan. Myönnän kyllä tilanteen niin vaatiessa, että vaikka Munanen ei ollut suunniteltu, niin silti tervetullut yllätys.

En pääse yli tuosta lohifileestä. Tai sammakoista. :grin:p

Mä en ole nähnyt kuin epämääräisiä seksiunia. Viime yönäkin näin jotain ihan mystistä unta, jossa lämmittelin tuntematonta miestä ja yllytin harrastamaan seksiä mun homokaverin (joku mielikuvitustyyppi) kanssa.. :wacky:

Tänään oon hieronut lastenvaatekauppoja oikein urakalla, toivottavasti ei tuo huonoa onnea, kun rakenneultraan on vielä kolmisen viikkoa.. sisko toi jo pinon vaatteita ja pari kassillista vielä olis kuulema jemmassa. Sillä on sellainen 90 senttinen tytöntyllerö, joten saan sieltä sitten jatkossakin vaatteita - poika jos tulee, niin miehekkeen siskolla on puolentoista kuukauden ikäinen poika, joten tuskin ihan hirveästi tarvitsee itse mitään ostella. :smug: Ai, niin! Ostinhan mä yhden yökkärin ja pari bodya jopa ihan uutena, ajattelin että kyllä kai tulokkaalle voi muutamia uusia vaatteita edes ostaa?

Voisikin jatkossa koittaa vähän pitää kirjaa, paljonko sitä rahaa oikein vauvaan kuluukaan - ihan siis puhtaasti mielenkiinnosta. Mulla kun nimittäin yleensä on ollut sellainen paha tapa, että lähtee aivan lapasesta kaiken ihanan hankinta.. :rolleyes: Että jos sitä edes tämän kerran sais pidettyä kuluerät jotenkin hanskassa.

P.s. V*tutta tää herpes.. :shifty:

Lakritsi, mulla on mennyt varmaan kolme kiloa rikki painonnousussa. Lähtötilanne 64,3/176 eli melko alhainen painoindeksi, nyt jotain 67,5 kg seutuvilla.
Parahdinkin tuonne Raskausdiabetes! -ketjuun, että niin se diagnoosi sitten tänne pärähti, vaikka miten terveellisesti on koittanut elää. Paastosokeri 5,5, 1h 6,8 ja 2h 5,6. Mulla muuttui lääkärineuvola TAAS, joten hipsin neuvolaan radi-merkeissä 23.6. ja jatketaan siitä sitten lääkärin kanssa samana aamuna. Niin, ja itse ehdotin tuota sokerirasitusta, en siis näköjään turhaan.
Katjusha rv. 17+0

Miulla kans meinaa aina lähtee lapasesta ostelut, varsinkin kun nettiostoksia tekee.
Sitä kerää kaikkee aivan ihanaa ostoskoriin - menee kassalle - katsoo loppuhintaa - nauraa hysteerisesti ja sulkee sen jälkeen tietokoneen. :hilarious:
Noh, ei ihan, mut melkein..
En uskalla mennä mihinkään vauvanvaatteita katselemaan, vaikka mieli tekisi. Palkkapäivä ensiviikon ke, saa nähdä mitä tulee silloin ostettua.. Vaipparoskista äsken katselin netistä, liekö sellanen tilattava.. :p

P.S. Minulla lähtöpainosta nyt neuvolan vaa'an mukaan 4kg lisää tullut. (Lähtö 154/55) Seuraava neuvola vasta 7.7 joten siihen mennessä tulee varmaan pari kiloa ehkä lisää, ellei enemmän.. johan sillon ollaan yli puolen välin muutamalla viikolla.
Kotona en uskalla mennä edes vaa'alle. Ja varsinkaan tänään, kun tykyiltiin juuri äsken ja söin itseni ihan ähkyyn kun oli niin hyvää ruokaa :grin

Muokattu viimeksi:
Mun ei pitänyt ostaa mitään, kun vasta ihan loppuraskaudessa. Nyt on jo vaunut hommattu ja muutaman vauvan vaatteen ostin kirppikseltä. Rakenne ultran jälkeen lähtee saletisti mopo käsistä ja tulee hommattua kaikenlaista :grin Kun ei vaan malta olla ostamatta. Niin ja vaihdettiin autokin jo tila-autoon :grin

Tänään lorisi pönttöön verta ja säikähdin pahanpäiväisesti. Tais kuitenkin onneksi tulla peräpäästä kun on niin kova ummetus.

18+6

Mitäs mieltä ootte onko liian aikaista pyytää kummeja? :)

Rv 15+0

Oon minä pyytäny jo heti ekoilla viikoilla, kun kaksi parhainta ystävääni raskautumisyrityksestä tiesivät ja muutenkin tiesivät pääsevänsä kummeiksi. :)
Toiselle laitoin viestillä raskaustestistä kuvan ja onnittelin kummia :D Hää ihan liikuttu.
Toiselle soitin heti plussan jälkeen tyylillä "arvaa mitä arvaa mitä arvaa mitä" :D Ei tarvinnu enää ees kertoo kun hälle kummius oli itsestäänselvyys jo.

Vielä ehkä pyydetään kuitenkin yhtä tai kahta kummiksi.

Nyt seuraa avautuminen.

Mulla on ollut kestovaippoja toisella ja kolmannella lapsella. Toisen kanssa kestoilin innokkaasti varmaan 7kk ja sit osakestoiltiin, kunnes erinäisten syiden vuoksi siirryttiin kertiksiin. Kolmannen kanssa osakestoilin melkein vuoden.

Mulla oli valtavasti vaippoja ja annoin ne lainaan ystäväperheelle. Saatiin vaipat takaisin pestyinä ja hahtuvapöksytkin oli lanoliinitettu.

No, sitten lainasin niitä uudelle rundille miehen siskolle. Sain tänään ne takaisin. Ja voi kirosana!!! Osa on pesemättömiä, kaikki tahroilla, teipit hajonneet, hahtuvapöksyissä REIKIÄ! ja ne on vielä pesty koneessa pilalle!

Hermostuin niin jumalattomasti! Koko säkki lensi roskiin. Olin ajatellut, että menevät tällä tulokkaalla vielä hyvin.

Miten voi palauttaa kestovaipat likaisena?!! Herranen aika... En ole koskaan kestoillut, joten anteeksi jos en ole aivan perillä mitä niille pitää tehdä, mutta kai pesu on ihan ykkös asia? :o

Terveisiä rakenneultrasta! Kaikki näillä näkymin ok, downista ei ollut oikeastaan merkkejä näkyvillä. 20.6. lastenklinikalla Helsingissä tutkitaan sydän vielä tarkemmin, mutta lääkäri sanoi sielläkin rakenteiden olevan kunnossa, eli jos jotain löytyy, sen ei pitäisi olla mitään kauhean vakavaa. Aivot ja raajat oli ok. Vilkas ja eläväinen poika on (sen on kyllä äitikin jo havainnut), lääkäri sanoi että päivän aktiivisin sikiö!
Huhhuh, aikamoinen helpotus siis ja kiitos tsempeistä! Ylihuomenna lähdetään viikoksi Italiaan ja aion yrittää nauttia niin reissusta kuin raskaudestakin, nyt viimeinkin, kun näyttää, että ei enää tarvitse miettiä pidetäänkö vauva vai ei. Muutenkaan ei jaksa tuota down-diagnoisia pyöritellä koko ajan. Tää kun todennäköisesti jää mun viimeiseksi raskaudeksi, niin ei ole järkeä vaan murehtia koko ajan!

Takaisin