La marraskuu 2016

Meillä oli tänään neuvola (jotenki tuntu et pitkästä aikaa). Paino kuosissa. Villi syke kuulu mutta ei liikkeitä tunnu vieläkään. Neuvolatäti koitti rauhoitella. Kyselin tiosra turvotuksesta jota mul oli lämpimillä keleillä. Ei po kuulemma vaarallista jos lähtee laskeen. Mut siis aivan koin 4-5 l/pv ja kui mitää ei ois kunnolla tullu ulos. Sit ei menny ku varvassantsut jalkaan:nailbiting: olipa fiksu olo töissä :hilarious:

Viel jakso tämää vetää mäkireenin... vaikka voin kertoa et tasaloikat oli aika alamahaa "hytkyttäviä":smiley-bounce022 voi jee tosiaan pitää varmaa vähä rajottaa jo mut ku nyt jaksaa ja vielä voi ja etenkin on intoa liikkua. Karkkipäivätki on pysyny kahdessa/vk. Jee!

Käytii miehen serkun lakkiaisissa lauantaina ja voi sitä onnittelujen määrää mulle/meille :confused5 kun koitinki jo sanoa et nehän on sen juhlakalun kinkerit... ei meidän. Mutta kaikki vaan hössötti ja kyaeli ja kerto ja kuunteli. Heh sanoinki että jokaisen nimen voin laittaa siihen voitovuorokalenreriin nii saatte keakenään sopia kuka ottaa rääpäleen hoitoon millonki :grin

Toivottavasti muillakin menee yhtä kivasti kuin meillä :Heartred:bored: enkä saa taaskaan pois tota jälkimmäistä naamaa

Rv 19+0

Voi ellami :( tuntuu pahalta puolestasi. Parisuhteen tärkein pilari on kuitenkin luottamus. Tilanteeseesi on niin vaikea sanoa mitään.. <3

Ellami, en edes pysty kuvittelemaan miten pahalta susta tuntuu! :Heartbigred

Olen joskus miettinyt (edellisissä seurustelusuhteissa) tuota joidenkin ihmisten tarvetta hakea kokoajan ikäänkuin hyväksyntää "vapailta markkinoilta". Siis tarvetta kokoajan päivittää sitä omaa arvoa, että kelpaanhan mä vielä, vaikka tässä nyt olenkin parisuhteessa. Olen törmännyt tämmösiin ihmisiin (miehiin ja naisiin) myös aikoinani duunissa, kun parikymppisenä tytönhupakkona olin ravitsemusliikkeessä oluenlaskijana. Välillä ihmetytti mitä kaikkea ihmiset voi sanoa sulle ääneen ja pitää samalla sormusta nimettömässä!

Ellami, kovasti voimaa ja rohkeutta. :Heartpink

Kyllä asiat tuppaa järjestymään jotenkin, ei huonoon suhteeseen kannata jäädä. Ansaitset enemmän.

Ellami, kuulostaa kamalalta tilanteelta :( mutta kuten itsekkin sanoit, suhde ei voi jatkua noin. Erityisesti kun mies on tehnyt näköjään selväksi että ei aijo parantaa tapojaan! Tulee paha mieli sun puolesta, miehenhän pitäis rakastaa ja kunnioittaa sua, sä ootat teille yhteistä lasta joka on aika iso "uhraus" naiselta ja osoitus siitä että haluaa yhteisen tulevaisuuden. Mutta totuus on että enemmän sua sattuu pettyä mieheen aina vain uudestaan ja menettää sun arvostus itseä kohtaan kuin pärjätä lasten kanssa yksin. Meni miten meni, niin toivon sulle hurjasti jaksamista ja virtuaali hali! <3

Pikkumyy 18+3

Ellami voimia tuohon tilanteeseen, voin kokemuksestakin sanoa miten syvältä peestä petetyksi tuleminen tuntuu. Minua petti exäni kolmesti ja yritin joka kerta aina antaa anteeksi, mutta aina vaan se tapahtui uudelleen.. ennenkun siitä suhteesta pääsi lopulta irti.
Nykyinen mieheni laittoi humalapäissään eräälle tytölle viestejä joskus kahden vuoden seurustelumme jälkeen (nyt ollaan kohta seurusteltu 6v) että miten se tyttö näyttää hyvältä ja mieheni haluaisi pussailla häntä. Ja mieheni jäi tästä kiinni koska luin puhelimesta hänen viestejään. Tiedän, oli törkeää, en olisi saanut jne jne, mutta minun mielestäni toisen puhelinta voi katsoa jos siellä ei ole mitään salattavaa. Minunkin puhelinta saisi tutkia aivan rauhassa. Mutta palatakseni asiaan, vedin totta kai tästä ihan kamalat raivarit ja tästä meinasi tulla totaalinen ero. Vaikka oli vain viestejä ja mitään konkreettista ei ollut koskaan tapahtunut. Tämä tyttö tiesi mieheni olevan varattu ja ei lähtenyt tähän juttuun mukaan (thank god, vaikka en vieläkään tiedä kuka tämä tyttö edes oli..), enpä tiedä mihin se olisi päätynyt jos tytöllä ei olis ollut järkeä päässä.
Tämän jälkeen saatiin kyllä asiat selvitettyä ja mieheni ei ole tämän jälkeen antanut mitään syytä epäluottamukselle, vaikka minun itsetuntoni tästä todella kovan kolhun saikin. (Ja minähän otin tämän niinkin vakavasti siksi, että minä, avopuoliso, en kuule mieheltä kehuja ja en saa viestejä miten minua halutaan pussailla. Ja minulle täysin vieras nainen saa niitä mieheltäni).

Asiat selviävät aina parhain päin, jos ratkaisu on ero, sekin on varmasti loppupeleissä kun erosta on toipunut, vaan sinulle parhaaksi. Pettämistä en anna enää koskaan anteeksi, se on jo nähty. Vaikeaa se oli viestienkin jälkeen, mutta enää ei ole tarvetta tutkia toisen puhelinta, koska nyt luotan mieheeni täysin. Jos vastaavaa tapahtuu, mies tietää saavansa kengän kuvan persukselle.

Voimia Ellami! Kyllä sitä pärjää yksinkin, vaikkei se aina helppoa ole eikä se helpoin reitti. Mutta miksi olla huonossa suhteessa? Onhan se lapsellekin parasta, että äiti voi hyvin ja on onnellinen.

Ellami, itselläni myös vastaavasta kokemusta. Lähes 7vuotta jaksoin edellisessä suhteessa uskoa että ei enään viestittele, petä tmv. Sitten vain yhtäkkiä tuli stoppi että päätin lähteä pois. Liittyi kyllä paljon muutakin eroon mm.alkoholi. Vähän liiankin pian olin jo uuden miehen matkassa, mutta se ei tokikaan ollut virhe, vaan elämäni paras päätös <3 Reilu kahdeksan vuotta on nyt yhteistä matkaa kuljettu ja toivon kumpa vaan tämä matka ei päättyisi koskaan. Nykyinen mies on opettanut mitä oikeesti luottamus ja toisen arvostus on.

Yritän vain sanoa että jotku on ikuisia lupailijoita, toiset taas osaa parantaa tapansa kunhan vain arvostaa itseään ja etenkin kumppaniaan.

Voi Ellami! :Heartred Todella ikävää kuulla. :sad001 Itsekin huonosta suhteesta lähteneenä ja yksinhuoltajaksi jääneenä voin kokemuksesta sanoa, että kyllä todella kannatti. Alun totuttelun jälkeen voin kaikin puolin paremmin ja jaksoin paremmin, kun ei tarvinnut huolehtia toisen sekoiluista. Helppoa päätös ja ero ei ole varmaan koskaan ja kestää oman aikansa siitä toipua, mutta se kannattaa, kun luvassa on jotain niin paljon parempaa kuin huonossa suhteessa roikkuminen. Voimia! :Heartred

Voi ei ellami :sad001 voimia päätöksen tekoon. Muista että kaikkea ei pidä antaa anteeksi. Kerta vielä saattaa mennä (ite en varmasti kertaakaan antaisi anteeksi, en ainakaan ennen ole vaan parisuhde on siihen loppunu) mutta jos samaan tyyliin selkeesti jatkaa niin se on merkki ettei tapojaan halua parantaa. Onko siulla tukiverkosto kunnossa? Perhe lähellä, vanhemmat? sisarukset? ystävät? Ettet ihan yksin jää kun päätöksen teet.

Kiitos teille viisaista sanoista.
Se tässä tuntuu niin super epäonnistuneelta. Kun olen jo ollut naimisissa, siitä lapsia, mutta eronnut (alkoholi ja pelireissut ym oli perhettä ja parisuhdetta tärkeämpiä miehelle). Olin suhteessa vain lasten takia, kunnes tajusin lähteä.
Sitten tapasin tämän nykyisen. Suhteen alussa mies oli tosi mustis minusta ja tuntui että kyttää mun menoja yms. No syy selvisi joulukuussa. Itsellään oli toinen suhde.
Joulukuussa lupaamansa on nyt rikkonut jo tietääkseni 2-3 kertaa. Viestejä muille. Niitäkään en tässä tilanteessa hyväksy. Some on nykyään aikamoinen paikka tehdä vaikka mitä. Mikäs siinä jos vaihtaiskin vaan kuulumisia joskus jonkun kanssa mutta kun taustalla on toi suhde ja näytti samat tavat jatkuvan lupauksista huolimatta. Olin niin typerä että suostuin helmikuussa kosintaan. No häitä nyt ei tule!! Vauva oli miehelle iso haave. Eipä riittänyt sekään että olis käyttäytynyt mua kohtaan paremmin.
Älyttömintä on että mies syyttää niitä muita naisia yhteydenpidosta eikä näe vikaa itsessään! No sitten hetken päästä pyytää anteeksi jne. Mutta kun ei se riitä. Olen pettynyt. Turtunut. Surullinen.
Ja tottakai mua hävettää, oma tyhmyys ja sinisilmäisyys.
Miten kehtaan kertoa läheisilleni... Kyllä minä heiltä saan tukea. Mutta hävettää.

Voi ellami..
Jos olet päätöksen tehnyt ja olet sitä mieltä että nyt riitti , se on vaan toimittava ! Saatava sanottua jollekin ja laitettava asia eteenpäin jotta oma olosi helpottaa. Se on nyt tärkeintä. Olet raskaana ja muutenkin herkkä asioille.

Suosittelen kuitenkin että aloitat miehestä ja kerrot syyt ja seuraukset omalle toiminnallesi, ennen kuin teet mitään. Mies varmasti välittää sinusta paljon ja voi itsekin olla shokissa tilanteessa , joskus puolustus on suojelukeino, vaikka se satuttaa toista vain enemmän.. :'(

Pettämistä en itse hyväksy. Olen sen kokenut. Mutta viestit olen pystynyt antamaan anteeksi.

Ole rohkea , tuo esille se mikä sinua satuttaa ja tee muutokset omaa hyvinvointi kuunnellen ♡ jos ei mies , niin ainakin läheisesi varmasti arvostavat sinua !

Mites neuvolassa oli sykkeet? Meillä meni lujaa ja 155 oli tulos uskotteko näihin ennustuksiin, että tytöllä korkeat sykkeet ja pojalla matalat ? :p

Mites on jos toistaiseksi voimassa oleva sopimus ( pienillä tunneilla ) , jää äitiyslomalle , maksaako työnantaja jotain ?

Muokattu viimeksi:
Ellami tuli vielä mieleen onko lapsi miehesi ensimmäinen ? Oletteko puhunut miten mies suhtautuu isyyteen? Tuntuuko se rasitteelta, tai että pitää kantaa vastuuta ym ? Ettei hae muutos vaiheen pakokeinoa juttelemalle muille naisille ? Ja valitse siksi sinun ystävää että tietää ettei homma voi mennä yli ? Osaako puhua sinulle asiat vai onko helpompi viestillä " tuntemattomalle " avautua ?

Vai oliko viestit ihan täysin flirttiä ja yritystä ??

Kävin viime viikolla avoimessa neuvolassa ja pikkuisen syke oli 152 :)
Mietin noita samoja ennustuksia kanssa :grin
Ja eikö sekin ole yksi tommoinen uskomus että jos syke kuulostaa hevosen laukalta niin olisi tyttö ja pojan kanssa kuulostaisi junalta, vai miten päin se menikään :grin

Torstaina ensimmäinen neuvolalääkäri, saa nähdä onko syke silloin about sama :)

rv 18+2

Kävin viime viikolla avoimessa neuvolassa ja pikkuisen syke oli 152 :)
Mietin noita samoja ennustuksia kanssa :grin
Ja eikö sekin ole yksi tommoinen uskomus että jos syke kuulostaa hevosen laukalta niin olisi tyttö ja pojan kanssa kuulostaisi junalta, vai miten päin se menikään :grin

Torstaina ensimmäinen neuvolalääkäri, saa nähdä onko syke silloin about sama :)

rv 18+2

Enpä tajunnut kuunnella tota hevosenlaukka / juna asiaa ;)
Onko kellään ollut tässä vaiheessa sykkeet alle 140?

Enpä tajunnut kuunnella tota hevosenlaukka / juna asiaa ;)
Onko kellään ollut tässä vaiheessa sykkeet alle 140?
On, viime viikon lääkärineuvolassa syke oli n. 140, mutta kävi allekin sen. Ja tyttö pitäisi olla tulossa. Mulla on ennestään poika ja tyttö, ja heidän sykkeet meni just niin, että tytöllä oli korkeampi syke.

Minusta meillä kuulosti syke hevosen laukalta viime kerralla, sitä edellisellä junalta.. tiedä sit kumpi siellä on :D ollut nyt syke 150 luokkaa

Takaisin