La marraskuu 2016

Mä en itse ole sit taas pystynyt kahvia pian neljään viikkoon juomaan. :D Mieli on tehnyt ja viime viikollakin kun maistoin, niin samantien syljin pois kun maistui niin järkyttävältä. :D

Rv 14 13+6

Ihanaa kun oksentelu alkaa helpottaa, mutta selkäkipu tullut tilalle! :o en tiijä kumpi on pahempi. Dopplerilla todella helposti löytyy vahva syke, alkaa vaavi olla jo sen kokoinen että ei pääse piiloon. Luulen myös että kuplinta mahassa on pikku kaverin liikkeitä :) kaikki on uutta ja ihmeellistä kun ensimmäistä oottelee. Maha alkaa olla jo hyvin erotettavissa vaikka paino on puonnut sen 3kg!

Pikkumyy 17+5

Mä en itse ole sit taas pystynyt kahvia pian neljään viikkoon juomaan. :D Mieli on tehnyt ja viime viikollakin kun maistoin, niin samantien syljin pois kun maistui niin järkyttävältä. :D

Rv 14 13+6

Mulle ei kahvi maistunut huhtikuussa eikä toukokuun puoleen väliin lainkaan. Nyt pystys taas juomaan sit senkin edestä. :p

Mä tilasin nyt itelleni kanssa ton babyboxin, jee! Sit kun tota hakee ni voi sit katsastaa myös liikkeen muut valikoimat sillä silmällä. :grin

Nyt ois kyllä niin tilausta kahville. Silmät puolitangossa nuokun täällä.:hungover: No noin tunti enää, jaksaa jaksaa.

Mä lopetin aamukahvin juonnin jo aikasemmin talvella, ennen raskautta, hyppyytti niin paljon vessassa aamupäivisin että alko ärsyttää. Nyt menee kahvia ehkä se pari kuppia päivässä, toisinaan huomaan illalla etten oo juonu päivän aikana ollenkaan kahvia, eli en ainakaan riippuvainen siitä oo.
Pakko tunnustaa että söin tänään maksalaatikkoa, mitenkähän ison virheen tein? En pystyny vastustamaan kun se on niin hyvää ja monta päivää oon haaveillu maksalaatikosta. Ei tee yhtään tiukkaa olla ilman kypsentämättömiä kaloja ja lihoja, en syö niitä koskaan muutenkaan koska se koostumus ei vaan istu mun suuhun.

14+3

Viiperi, mäkin söin maksalaatikkoa alkuraskaudessa (kahdesti). Luulisin, että kun ei tavaksi ota, niin en pienistä annoksista yöunia menettäisi :)
Joo, onneksi monet kielletyistä ei kuulu ruokavalioon muutenkaan, niin mielipidettä tai valintaa ei tarvita :)

En ymmärrä itseäni. Kotona ihastelen vauvamahaani (joka siis ei vielä vauvasta voi niin muhkea olla) ja olen oikein ylpeä siitä... mutta ulos kun lähden, on saatava päälle ne kaikkein löysimmät paidat, ettei kukaan huomaa... :wideyed:
Ihan kuin raskauden julistaminen ja ylpeys voisi jotenkin tuoda jotain pahaa karmaa... Ehkä tää menee itsestään ohi, kun viikot vierii... :) (...ja löysissä paidoissa piilotteleminen käy mahdottomaksi :rolleyes:)

16+4

Noh, kyllähän tuo masupallero on ihan vauvamaha, enkä ole vaan lihonut kuten on tuntunut. Painoa ei ollu paljoo tullu, n.100g/viikko. Luulin/pelkäsin painon nousseen hurjasti koska liikkuminen on huomattavasti vähentynyt/hidastunut/rauhottunut. Mielialat ja vaivat ja ennenkaikkea väsymys puhuttiin läpi. Th suositteli vähän huilia kotona. Perjantaiksi lääkäriajan antoi. Mulla on hb vielä 122 että ei oo siitä tuo väsymys. Verenpaine senkun laskee...

Vauvan syke kuului tänään heti kun th asetti laitteen mun vatsalle.

Minä oon syöny kerran nyt graavilohta suoraan kalastajan tiskistä. Ja vähän salmiakkia ja cokista.

Vaatteista. Mä oon nyt jo about viikon aja töissä ollu rehellisesti maha näkyvissä. Siinähän katsoo ja ihmettelee. Kysyy kuka kehtaa.
Samoin vapaalla...

Ja rv 16 lähti käyntiin tänään.

Muokattu viimeksi:
Mua ihmetyttää miten eroaa nää ohjeistukset..
1. Raakakala (graavi) multa kiellettiin suoraan neuvolassa, ihmeellistä kun jossain se on kuitenkin ok?
2. Multa kiellettiin magnesiumlisä, koska mama vitamiinissä sitä jo on. Kärsin kuitenkin helvetillisistä suonenvedoista ja viime viikonloppuna en päässyt kunnolla edes kävelemään niiden takia. Mutta saan käyttää ainoastaan iholle voideltavaa magnesiumia.
3. Mun kahvinjuontia taas ihmetellään, missään vaiheessa se ei ole tökännyt, edes silloin kun mikään muu ei ole pysynyt sisällä..

Toukkis30 Rv 16+1 :happy093

Toukkis30, mä ihmettelen noita vitamiinikieltoja. Mä syön raivntoterapeutin ohjeistuksella ihan hirveän paljon isompia annoksia monia vitamiineja ja hivenaineita kuin mitä mama-vitamiinit sisältää. Perus-mama-vitamiinin lisäksi syön mm. 1000mg C:tä, 1200mg kalsiumia, 60ug D3:ta, magnesium-kalsium -yhdistelmää, magnesiumia erikseen, probiootteja. Osa johtuu omasta osteopenia-taustastani, mutta osa on on ihan yleistä ruoansulatus/raskaushyvinvointiasiaa. Useimmilla ihmisillä on tietämättään magnesiumin puutosta. Mulla magnesiumin lisääminen helpotti mm. ummetusvaivoja välittömästi.

piipaa 18+1

Toukkis30, mä ihmettelen noita vitamiinikieltoja. Mä syön raivntoterapeutin ohjeistuksella ihan hirveän paljon isompia annoksia monia vitamiineja ja hivenaineita kuin mitä mama-vitamiinit sisältää. Perus-mama-vitamiinin lisäksi syön mm. 1000mg C:tä, 1200mg kalsiumia, 60ug D3:ta, magnesium-kalsium -yhdistelmää, magnesiumia erikseen, probiootteja. Osa johtuu omasta osteopenia-taustastani, mutta osa on on ihan yleistä ruoansulatus/raskaushyvinvointiasiaa. Useimmilla ihmisillä on tietämättään magnesiumin puutosta. Mulla magnesiumin lisääminen helpotti mm. ummetusvaivoja välittömästi.

piipaa 18+1

Siis mä syön minisun mamaa ja foolihappoa lisäksi enkä mitään muuta. Ennen raskautta en ole edes tiennyt mitä suonenveto on mut nyt niitä tulee harvasa yö molempiin jalkoihin että herään omaan huutooni kun jalat on ihan solmussa.. mutta saan siis vaan voidella ulkoisesti.. onpa ihmeellisiä eroja..

Niin joo ja foolihappoa tosiaan vetelen vielä 1mg noiden mama-tablettien lisäksi (niissä taitaa olla 800ug)

Minulle on neuvolassa suositeltu magnesiumlisää, vaikka syön mama-vitskuakin. Kärsin suonenvedosta ja levottomista jaloista. Viime raskauden vika kolmanneksella nukahtamiseen meni joka ilta vähintään kaksi tuntia levottomien jalkojen vuoksi. Sen takia jopa ajattelin, etten halua enempää lapsia :eek: Aika kultaa muistot. Nyt jo levottomat jalat kiusana :sad001 Hellesäällä lisääntyy ihan selvästi sekä suonenvedot että levottomat jalat, vaikka kuinka tekisi töitä nestetasapainon ylläpitämiseksi :arghh:
Minulla myös "ulkonäköpaineita". Jotenkin en halua, että kaikki nyt jo saavat tietää ja pukeutuminen on vaikeaa. Vaikka kuitenkin olen todella iloinen ja ylpeä kasvavasta vatsastani..

Muokattu viimeksi:
Täällä menee se 2-3 kahvikupposta per päivä. Aamuisin tulee se kaks juotua ja iltapäivällä vielä yks jos mieli tekee, välillä kyllä ei uppoo alas vaikka mieli tekisikin.

Muokattu viimeksi:
Mulla oli just neuvolalääkärikäynti ja kaikki näyttäs olevan hyvin :) eka kyseli vaan perussairauksista, voinnista ja muista mielen päällä olevista asioista :) sitten mittas sykkeen (tosin tol oli aamujumppa menossa ni oli vähän haastavaa :D ) ja teki sisätutkimuksen mitä ei ois tarvinnu välttämättä tehdä jos ois hiljattain ollu gynekologikäynti. Nyt sitten rakenneultraa odotellessa :)
Kahvinjuonnin lopetin jo alkuraskaudessa kun alkoi etomaan niin kovaa ja en ole sen jälkeen aloittanut uudestaan... Teetä juon kupillisen (ison) päivässä yleensä ja kokista silloin tällöin. Hirveen tarkka en oo kyllä syömisten kanssa ollut, raakaa kalaa, maksaruokia tai kypsentämättömiä juustoja en oo syönyt, tosin en oo noita kyllä hirveesti syönyt ennen raskauttakaan :)
Mulla meinaa kyllä olla kriisi tän koon kasvun kanssa, yritin löytää juhlamekkoa mutta eihän ne mitkään istu päälle niinkuin ennen! Hirvee valas olo vain kaikissa... Maha pömpöttää ja perse leviää.. Lopulta onneksi löysin kivan, missä on kans kiva olla :)

Niinjoo ja sain ekat raskausarvet!! Toista rintaa kutisi tossa päivä-pari sitten niin eilen illalla huomasin että nyt on repsahtanut iho :( :( hirvee rasvausrumba heti sen jälkeen. Pitäis ostaa varmaan sitä Bio-Oilia jos nyt jo tulee arpia!

Jeanney 17+6

Mäkin ostin Bio-Oilia toiveikkaana edelliseen alkaneeseen raskauteen. Toivon hartaasti, että tälle kertaa pääsen tositoimiin eli käyttämään!!

Mulla maistuu alkuraskauden jälkeen taas kahvi normaalisti. Olen kyllä vähentänyt radikaalisti, ennen meni puoli pannua heti aamusta! Yksi keino vähentämiseen on se, että lämmittää maitoa mikrossa n.puoli kuppia ja lisää siihen kahvia. Semmonen tee-se-itse-latte :)

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja aika turha käynti. Ei osannut mun mielestä oikein niitä sydänääniäkään kuunnella. Sai vain ihan hetkeksi kuuluviin ja yritti paljon alempaa kuunnella kuin kätilö viimeksi.

Millaisia vatsakipuja teillä on ollut vai onko ollut ollenkaan? Itsellä satunnaisia menkkajuilimisia vaan, mutta eilen sattui alavatsaan ihan toden teolla kun menin nukkumaan. Vatsaa oikein särki, oli arka koskettaessa ja kipu säteili hieman alapäähänkin. Vatsa tuntui myös hieman pingottuneelta. Noh, nukahdin kuitenkin enempää asiaa ajattelematta ja olin yöllä jopa nähnyt untakin että vuodan verta. :/ Onneksi niin ei aamulla kuitenkaan ollut. Aamupissa oli vaan myös jotenkin kivuliaan tuntuinen tuohon alavatsaan. Nyt olo tuntuu ihan ok,mutta mietin jo hetken pitäisikö huolestua.. Vai onko pelkkiä kasvukipuja?

Takaisin