La marraskuu 2016

Mun neuvolatäti sallii graavilohen, kunhan on aivan tuoretta ja mielummin häntäpään pala kuin läheltä kiduksia. Oon siis surutta käynyt syömässä lohisushia laadukkaissa sushiravintoloissa ja aion käydä jatkossakin. :pVahingossa olen syönyt parmakinkkua ja medium miinus hirven sisäfileetä ja carpacciota. Alkuraskaudesta vedin myös kokonaisen lakupiipun kun en muistanut koko raskautta tai kieltoja. :facepalm: Ulkomaisia tuoreita mansikoita ja pensasmustikoita menee päivittäin, huolella huuhdeltuina.

Meillä rakenneultra 15.7., huh miten pitkä aika. Mies väläytteli, et jos kyselisi vauvan sukupuolta siellä. En ollut itse älynnyt edes ajatella asiaa, mut nyt kun olen miettinyt niin joo, mikä ettei, helpottaisi sitten hankintoja. Rakenneultran jälkeen ajattelinkin sitten alkaa noita hankintoja pikkuhiljaa tekemään. Mut hei, rakenneultrahan on jo ensi kuussa ja monilla jo tässä kuussa! :grin

Ruokarajoitteista, pyrin pääasiallisesti noudattamaan suosituksia, mut jos salmiakkihimo iskee, niin syön hyvällä omalla tunnolla alta sen 50g, ei tule kuitenkaan päivittäin syötyä. Joskus tullut jossain kahvilassa vedettyä jotain mozarellasämpylää tms. eikä ole tullut kyseltyä sämpylän sisällöstä esim. onko pastoröimattomasta maidosta jne. Ja samaten jos jossain juhlissa on niin ei tule kyseltyä onko salaatissa oleva kala mistä peräisin. mutta eipä noita juhliakaan erityisemmin ole. Alkoholi on ehdoton ei. Kahvin kanssa on hankalampaa, kun uusien suosituksien mukaan sitä saisi juoda vain sen 2 kuppia (yht. 3dl). No joskus, toi vielä onnistuu, kiskon heti aamusta ton 3dl ja töissä en juo kahvia, mut joskus jos on totaaliväsy ja töissä pitäisi jaksaa niin on kyllä mennyt ylikin. Toisaalta en siitä stressiä ota jos joskus menee yli, se oli kuitenkin haitaksi vaan jos säännöllisesti vetää yli suositusten. Eilen aamulla ostin työmatkalla kahvilasta jäälaten ja siinä oli varmaan reippaasti kofeiinia, tuntui ainakin en pompin elohiirenä vielä iltapäivällä. :smiley-bounce012

Marras16, mä oon ratkaissut kofeiiniongelman sekoittamalla yli puolet mukista kofeiinitonta kahvia kiehuvaan veteen ja sitte terästän sen lorauksella normikahvia ja maitoa. Näin päivittäinen kofeiinikahviannos on vain yhden mukin :) on temppuilua, mutta ei tuu huono omatunto kahvihetkistä.

Marras16, mä oon ratkaissut kofeiiniongelman sekoittamalla yli puolet mukista kofeiinitonta kahvia kiehuvaan veteen ja sitte terästän sen lorauksella normikahvia ja maitoa. Näin päivittäinen kofeiinikahviannos on vain yhden mukin :) on temppuilua, mutta ei tuu huono omatunto kahvihetkistä.

Täytyypä ostaa tota kofeiinitonta. :) Harmi kun just ennen raskautta heitin lähes täysinäisen kofeiinittoman kahvipurkin roskiin, kun olin ostanut sen pojan synttäreille tekemiäni mokkapaloja varten ja aattelin, etten sitä kyllä tasan mihkään tartte. Nyt ois tarvetta. Noh, täytynee ostaa uusi. Maidon kanssa juon onneksi kahvin muutenkin ni sen kanssa helppo kikkailla.

Meikä täällä vaan töistä palstailee törkeästi. Odotan vastausta yhen sovelluksen teknisestä tuesta, enkä pääse töissä eteenpäin ennen sitä. Ärsyttävää, mut voi odotellessa hengailla täällä. :cat:

Vettä mulla menee kevyesti se 2l päivässä ja ylikin. Turvotusta ei ole muualla kuin mahassa. Musta tuntuu, et mulla menee nesteet samantien läpi. Vessassa saa kyllä ravata ihan alati.

Mitäs teidän kilpparihäiriöisten tsh arvot ovat nyt olleet? Soitin viimeisimmistä tuloksista ja tsh oli 0.47, kuulemma ihan alarajoilla että nyt pitää seurata ettei mene liian alas. Ainakin lääkitys tepsii!

Rv 15+4

Varpahat, mulla oli viimeksi se "huonohko" 2,36. Mulla on ensi viikon keskiviikkona seuraava kontrolli, ja luultavasti joudun hilaamaan lääkitystä ylöspäin. Nyt mulla menee nyt 150 mikrogrammaa, mutta voipi olla ensi viikon jälkeen sitten joka toinen päivä 175 mikrogrammaa esimerkiksi.
Joo, ja viimeksi kävi myös eka kerran 20 vuoteen, että menin ottamaan lääkkeen aamulla ennen verikoetta. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut T4V:hen, vaikka vannotetaan, että lääkettä ei saa ottaa ennen verikoetta.
Mun kaverilla meni yöunet kuukausiksi, kun sillä laski TSH alle 1,0 (luonnostaan)
Katjusha ja Pikku-Iippo rv. 15+6

Mulla oli viimeksi Tsh alle 0,3. Onko se sitten huono? Ja se toinen jotain 18? Kilpparilääkitystä ei ole.

Tänään alkaa reilun kuukauden jälkeen taas työt ja puolen vuoden jälkeen takasin tähän paikkaan. Vähän jännittää, että mitä siitäkin taas tulee! Ja miten siellä suhtaudutaan raskauteen sitten kun sen aika tulee. Nythän näytän vaan lihoneelta..

Vähän on tunteet pinnassa kun tulee itku vähän väliä sarjojakin katellessa. Selvä raskausoire :D

14+2

Mullakin kilppariarvot oli laskeneet ihan rajoille ja nyt kuulemma pitää tarkkailla.. ens viikolla neuvolalääkäri päättää että pidetäänkö sama lääkitys vai vähennetäänkö.

Madeline sun arvot voisi jollekin aiheuttaa "ylikierroksia" eli liikatoiminnan oireita. Mutta ihmiset on yksilöllisiä ja hyvä vointi on tärkeintä.
Meillä kenellä on vajaatoimintaa, yritetään raskausaikana pitää TSH alle 2,5 että vauva kasvaa terveeksi :)

Mulla oli viimeksi Tsh alle 0,3. Onko se sitten huono? Ja se toinen jotain 18? Kilpparilääkitystä ei ole.

Mulle sanottiin että ei saisi mennä alle 0,4. Ja mulla oli nyt arvo 0,47 ja joudun kuukauden päästä taas uudestaan kokeisiin.

Onkohan ihan normaalia kun mulla on tän päivän kutissut toinen rinta kauheesti, voiko olla raskausoire? Arkuutta oli aiemmin paljonkin ja se on lähes kokonaan kadonnut.. Tämä siis täysin uusi juttu ja ihmetyttää miten vasta tässä vaiheessa tälläistä..

Rv 14+5

Mullakin kutisee tai ennemminkin tavallaan kihelmöi. Etäisesti jotain maidon nousua muistuttavaa tuntemusta, ei niin voimakasta kuitenkaan. Jännää! Tissit on parin viime viikon aikana kasvaneet aivan valtavasti! Nyt jo aikamoiset utareet :scratch Sinänsä ihan kiva, koska edellinen imetyksen lopetus aiheutti sen, että tisseistä oli jäljellä enää tyhjät kuoret laughing7

Parina yönä nuoruudesta tutut pohkeiden suonenvedot palanneet. Voi että miten inhottavaa.
Aamun aloitin heti magnesiumtabletilla :D
Pitää tänään käydä ostamassa kalvopäällysteisiä.

Viimeksi kun kävin pari viikkoa sitten neuvolassa niin hb oli laskenut 127 -> 118. Lääkäri samalla reissulla sanoi, että veden juonti vaikuttaa olennaisesti asiaan. Nyt sitten koitan joka päivä juoda 3-4 litraa. Aika helpostihan se näinä kuumina päivinä menee :)

Mitkä fiilikset porukalla ollut nyt? Joko tuntuu liikkeitä?
Itellä välillä kuplintaa ja ihan kuin välillä pieniä "potkuja" vasemmalla alamasussa. Esikoinen kyseessä niin ei voi tietää :) Vitsi! Pari hassua viikkoa rakenneultraan!

17+5 :happy:

Oi joi, rakastan sushia, mutta oon jo henkisesti orientoitunut siihen, etten sitä syö ennen kuin joulukuussa. Ehkä tosiaan, jos on todella tuoretta kalaa jne. niin olisi turvallista. Mutten vaan jotenkin uskalla riskeerata. Tämä on kuitenkin sen verran lyhyt aika, että mielelläni "palkitsen" itseni hyvästä työstä sushiplatterilla ja 12 cl jääkylmää valkkaria, kun lapsi on syntynyt :happy: Niin ja isolla ja haisevalla juustolautasella. Ja graavilohella. Ja joulusaunassa otan sitten yhden tumman oluen. Aaah... :rolleyes:

En myöskään uskalla ulkomaisia marjoja syödä, sillä viime vuonna sain niin kauhean noron espanjalaisista mansikoista, että traumatisoiduin loppuiäkseni :depressed: Odotan suosiolla kotimaisia marjoja, joita aionkin vetää kaksin käsin!

EDIT. Kaksinaismoralisti kun olen, syön kyllä parman kinkkua ja sinihomejuustoa esim. pizzan päällä, mutta tällöin ne on kuumennettu ilmeisen kuumaksi kuitenkin.

Muokattu viimeksi:
Mä oon muuten noudattanut ruokarajoitteita,mutta kahvia juon sen 3 kuppia päivässä. 6:00,11:30 ja 17. Graavikalat yms saavat odotella loppuvuotta :) rakenneultra 20.6 sillon rv 21+0 ja kysytään jos sukupuoli näkyy. Tytöt olleet jakat ristissä,mutta pojat oikein levitelleet vehkeiyään ettei ole jäänyt epäselväksi :D

Mä kyllä ajattelin käydä lähiaikoina yksityisellä ultrassa. Ihan jo senkin takia, että kunnallisen puolen ultrat ovat jotenkin ylimalkaisen oloisia ja kestävät niin vähän, ettei itse ehdi oikein fiilistellä tilannetta ollenkaan. Rakenneultra on nimittäin vasta joskus heinäkuun toisella viikolla, enkä jaksaisi odotella sinne asti.:excited001 Ja kyllähän sitä mielellään kuulisi myös tulokkaan sukupuolen :love7

MC_Natunen, tämä taitaa olla niin tuurista kiinni, että missä kunnassa tai sairaalassa sattuu olemaan, että ihan harmittaa.
Me käytiin hoidoissa 7 vuotta Väestöliitossa ja kyllä oli kiinnostusta asiakasta kohtaan :) Meille sattui julkisella niin kyllästyneen olonen hoitaja nt-ultraan... En tiiä, mikä siinä oli, oliko sillä vaan asenne, koska olen jo yli 40 ja iVF, että ei riitä sympatia vai mitä. Tokihan hetken hohdosta osan vei se, että tämä oli meille 4. ultra, koska piti tarkastella ekat viikot yksityisellä, että ylipäätään kasvaa. Kai se olis niillekin mahtavampaa, kun kaikki tulis eka kertaa pienokaistaan ihmettelemään ja herkistymään rv. 12-13 ... Seuraava ultra 5.7. ja toivottavasti siellä on joku muu vastassa :)
Katjusha rv. 15+6

Katjusha, näinhän se taitaa olla. Meillä kyllä ultraaja oli sinänsä ihan motivoituneen oloinen, mutta tosiaan itse ultraus kesti todella vähän aikaa ja tuntui, ettei itse ehtinyt nähdä kunnolla oikein mitään. Mutta toki luotan hoitajaan, kun hän sanoi, että kaikki on kunnossa, istukka toimii ja sydän sykkii vahvasti. Mutta jotenkin olen siinä mielessä itsekäs, että haluaisin saada itsekin sellaisen tunteen, että kaikki on hyvin ja nähdä pikkuisen vähän pidemmästi, ettei tarvi olla huuli pyöreänä ultran jälkeen :shy: Sen muistan, että esikoisesta se kunnallinen rakenneultra oli kyllä floppi. Hoitaja oli tympeä ja hätäinen, eikä osannut sanoa yhtään, kumpi tulossa. Onneksi olin silloin edellisviikolla käynyt yksityisellä, joka oli tarkkaan katsonut, että kaikki rakenteet ym. olivat ok ja antoi myös 100% varman lupauksen lapsen sukupuolesta, joka myös piti paikkansakin. :sour:

Mulla muuten tosiaan tuo väsymys jatkuu aina vaan, ja ärsyttää, kun en jaksa kotona touhuta juuri ollenkaan. Nyt alkaa vaikuttaa jo töiden tekemiseenkin, kun olen aamusta asti aivan tööt. Neuvola ohjeisti aloittamaan rautakuurin, vaikka hemoglobiini ei sinänsä kovin alhainen ollutkaan, vaan siinä alarajoilla. Mutta toivon todella, että rautakuuri auttaisi, muuten alkaa syödä naista tämä tahaton flegmaattisuus :angry1

Mä olen malttanut jättää kahvin juonnin myös kahteen tai kolmeen kuppiin päivässä. Töissä on hyvä, kun ei ikinä edes ehdi juomaan kuppia tyhjäksi asti, niin hyvällä omallatunnolla voi sit juoda pari kuppia enemmän, kun kuitenkin mahaa asti päätyy vaan puolet kuppien sisällöstä. :grin

Takaisin