La marraskuu 2016

Kiva kun täällä on jo monella se ihana keskiraskaus menossa :) Itelläni takana taas sellanen päivä kun mikään ruoka ei oo maistunu, ja oon saanu taas pidätellä oksennusta pojan vaippaa vaihtaessa ja roskista viedessä... Mut pitää olla kuitenkii tyytyväinen että en ole vielä kertaakaan oksentanu, ja syke kuuluu kotidopplerilla niin elämä masussa jatkuu. Heinäkuun alun ultraa odotellessa :)

IceQueen rv 15+4

Meillä on ru 16.6 eli vähän reilu parin viikon päästä ja en millään malttais odottaa! ja aiotaan kyllä kysyä kumpi on tulossa :)

Pahoinvointi ja oksentelu on loppunut lähes kokonaan ja on oikeastaan niin hyvä olo että ilman kasvavaa masua ja pieniä liikkeitä saattaisin melkein unohtaa olevani raskaana :D

rv 17+4

Meillä varmaan rakenneultra ihan viimeisten joukossa, jos ei jopa viimeisenä :grumpy: VASTA elokuussa, mutta sentään ensimmäinen päivä.. En todellakaan mitenkään malttaisi odottaa!

7.7 vasta rakenneultra ja aion kysyä sukupsuolta kun helpottaa hankinnoissa ja nimen miettimisessä. Kaikkihan ei sitä tosin kerro, mutta toivotaan että näkyis selkeesti ;)

Meillä rakenneultra 13.7. ja aion kysyä sukupuolta. Tavoitteena on kuitenki pitää salassa, mutta enpä tiiä onnistuuko. :) Mielestäni mulla ei oo vielä maha hirveesti näkyny, johtuen siitä että paino on noussu nyt vähän liikaa.. Tossa äskettäin herätessäni kun makasin selällään, katoin että kyllä alavatsa jo vähän pömpöttää vauvamaisesti, hän siellä kasvaa ja varttuu ❤️

14+2

Meillä rakenneultra 11.7. ja tarkoituksena ois ettei sukupuolta tällä kertaa kysytä. Van eihän sitä tiiä vaikka mieli muuttuu tässä matkan varrella =D Pitkä aika on kyllä siihen vielä siis, mutta tässä välissä äitipolia, neuvolaa ja labroja sekä toki isoimmat lapset pääsee kesälomille pian niin aika varmaan menee hurjaa kyytiä =)

15+3

Tasan 4 viikkoa rakenneultraan :arghh: kauheen pitkä aika.. tänään lääkärineuvolaa, jos kuulisi taas sykkeet vaikka :) en tiedä kuunteleeko siellä vai tekeekö vaan jotain sisätutkimuksia tms..

Muokattu viimeksi:
Meillä on rakenneultra 5.7. ja lääkärineuvola 7.7. Sukupuolesta ei niin väliä, mutta jos paljastuu niin paljastuu. Onpahan vähän suuntia, jos myssyn neuloo syksyä odotellessa :) Neuvolantäti laittoi viestin, että tuletko neuvolaan käväisemään 23.6. tässä välin. No, minähän menen, kun on vapaapäiväkin. Hyvähän se on seurata kaikkea, kun on kuitenkin riskejä esim. raskausmyrkytykselle yms. että ei pääse yllättämään suotta. Tällä hetkellä sekä hemoglobiini että verenpaine on laskusuunnassa.
Mileimille kivaa lääkärineuvolaa.
Katjusha rv. 15+5

Pahoinvoinnista : Mulla oli nyt viime viikko raskas ja ekaa kertaa oksensin kunnolla , en vain yökkinyt. Päätä särkenyt päivittäin ja olo todella väsynyt.

Sairasloma : ottaisin heti jos voisin ! Teen harjoittelua kouluun jossa ei tunneta sairasloma , eikä edes neuvola tunteja hyvitetä. Eli kaikki pitää korvata. Ei siis varaa olla yhtään poissa. Vaikka kroppa sitä vaatisi ! Stressi kerroin on aivan Kamala , kun tekee harkkaan täysiä tunteja , töitä , kurssia , muuttoa ja on vielä raskaana.

Sukupuoli : meillä ei viellä rk ultra aikaa , mutta ollaan ajateltu vk 16-17 mennä halvalle yksityiselle katsomaan sukupuoli tk:ssa kun sitä ei ole pakko kertoa / käyttää aikaa sukupuolen selvittämiseen. Meille suositeltiin aika lähellä olevaa paikkaa , missä hinta n. 50€ + toimisto maksut. Meinaako muuta käydä sukupuolen selvittämässä aikaisemmin ?

Neuvola : meillä vaihtuu nyt neuvola muuton takia. 3.6 pääsee tutustumaan itse ajattelen tämän muutoksen olevan hyvästä

52f07031f32632e7c207df7961766d73

Niin ja innostuin eilen hieman shoppaamaan ;) hups. :p

Nyt 13+ 5

Meillä rakenneultra 12.7. ja musta tuntuu että sinne on vielä ihan ikuisuus! 6 viikkoa! Mutta toivottavasti tämä aika menisi nopeasti, kesälomia odotellessa.. :) Saattaa toki olla että käymme Savonlahdella jo aikaisemmin, katsotaan miten hermot kestää. :)

Tänään oli neuvola ja sain sen sokerimittarin, nyt pitäisi sitten 3 päivää viikossa mitata, 4 kertaa päivässä. Voi mun sormiparkoja.. :D Mutta toivottavasti kaikki olisi hyvin eikä mitään kamalia insuliineja tarvitsisi ruveta pistelemään.

Sykekontrollissa pitää käydä 2 viikon välein ja tänään oli ensimmäinen kerta. Vauvan syke löytyi samantien kun neuvolantäti laittoi anturin vatsalle, sanoikin siihen ettei varmaan koskaan ennen ole ollut näin helppoa. :D Vauva liikahtelikin paljon ja se kuului dopplerilla, vielä en tunne kyllä mitään liikkeitä.. :) Satunnaisia muljahduksia vain silloin tällöin. Ihanaa. <3

Itse en ole vielä uskaltanut ihan hurjasti shoppailla, olisi kivampaa tietää sukupuoli ensin niin vähän tietäisi mitä ostaa. Mutta ystävä kävi kyllä tuossa yksi päivä ja toi ihan hirveät määrät vauvatavaraa, että sitä kasaa pitäisi sitten seuraavaksi alkaa käymään läpi. :D

15+1

Rakenneultra on 20.6 eli melkeen 3 viikkoa vielä..:rolleyes:

Paha olo on nyt palannut vähän takaisin, mutta en ole vielä onneksi oksentanut.
Päänsärkyä on joka päivä ja naama kukkii..:meh:

Tänään aamulla kävin avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sykkeet, ja oli 152 syke :)

Tänään siis rv 17+2 :)

En ole saanut aikaiseksi vielä, mutta meidän rakenneultran pitäisi olla juhannuksen jälkeisellä viikolla. Mulla on tosi hyvä olo ja käytänkin hyvältä. Vatsa on jo selkeästi edessä, en pysty vetämään sisään. Edestä päin ei näy, mutta sivusta näytän aika raskaalta - iltaisin todella!

Täälläkin rakenneultra vasta joskus heinäkuussa. Luulen että käydään yksityisellä kirkkaan masuun ennen tuota virallista rakenneultraa. Näin ollaan tehty aiempienkin raskauksien kohdalla ja niin varmaan nytkin :)

Tänään tuli vihdoin ja viimein kauan odotettu nipt testin tulos ja meille olisi tulossa tutkituilta kromosomeilta terve poika <3 ikäriski on aiemman Down tapauksen vuoksi 1:130, vaikka ikää vasta 29v. Yhdistelmäseulan riski downiin oli jotain 1:1800. Mutta ainakin täällä meillä päin mulle tarjottiin tuota niptiä jo pelkästään tuon aiemman sattumuksen vuoksi.

16+2

Meillä ei ole vielä rakenneultraa sovittuna. Toivon, että se osuisi kesälomalleni heinäkuussa! Sillon ainakin on se rv 20 täynnä. :D

Rv 14 13+5

Eipä ole täälläkään rakenneultraan varattu aikaa. 6.6. olis neuvola, jos sen jälkeen sitten varailisi.

Me ei esikoisesta sukupuolta tiedetty, silloin ei Kuopiossa ollut tarjolla kuin yksi ultra, jossa piti käydä rv 8-10 välillä. Toista kun odotin, jouduin 35 viikolla todella kipeiden supistusten takia äippäpolille. Kun sitten muutaman päivän päästä tuli lääkärin lausunto kotiin, minut tutkinut ja ultrannut lääkäri oli kirjoittanut paperiin "virkeä ja elinvoimainen poikasikiö". Että vähän niin kuin vahingossa saatiin tietää. Kolmannesta kysyin, jos viitsisi vilkaista näkyiskö kumpi on ja sen verran oli vilauttelija toi meidän kolmas, että minäkin tunnistin vehkeet ruudulta. :grin

Ajattelin nytkin kysyä, jos on nähtävissä. Jos ei ole, en aio asiasta stressata.

Sukupuolen saan tällä kertaa tietää ihan kromosomeista määriteltynä. Nyt tietenkin vain toivotaan tervettä!
Viime kierroksella ei ole saatu etukäteen selville, enkä olisi uskaltanut arvaillakaan.
Kiitoksia vastauksista, kyllä se pahoinvointi mulla fyysiseen rasitukseen näyttää yhdistyvän. Lepäilemällä olo pysyy vakaampana :P.

Vähän jänniittää (esikoinen on tulossa) rakenneultra. Onko pikkuisella kaikki hyvin.

Halutaan tietää sukupuoli jos vaan suinkin suostuvat kertomaan :) Oon kuullut tympeistä ei-kertojista. Hui.

17+4

Me ollaan myös mietitty, että haluttais itse tietää sukupuoli (ei ole väliä kumpi tulee) ja muilta pidettäis salassa. Käytännössä ei varmaan tule onnistumaan, koska molempien vanhempien tahoilta rupeaa varmasti tavaraa tulemaan ja vaikka suvaitsevainen olenkin, en poikavauvaa pukisi pinkkiin.. Heh

Ja aiheesta kukkaruukkuun..

Raa'an kalan kiellossa on siis kyse listeriabakteerista. Miten lasipurkkisilli? Oon nyt koittanu 30min googlettaa ja esimerkiksi eräässä oppaassa sanotaan että silli on ok, sillä se säilömistapa estää listerian? Mutta kun se on kuitenkin raakaa.. Soitan kohta neuvolaan ja kysyn, koska mun on pakko sitä saada jos se on sallittua :D

Takaisin