La marraskuu 2016

Heipähei pitkästä aikaa!
Minä olen nauttinut näistä ihanista ilmoista tuon 1-veen kanssa, ollaan lähes asuttu pihalla :)
Noista selkäkivuista sen verran, että itselläni niitä ei normaalitilassa ole, mutta sitten raskaana... Kyllä vain on! Nyt jo alkanut kipuilemaan.. Viime raskauden loppupuolella oli todella tuskaista. Sängystä ylösnousuun meni vähintään 15 min. Yöt meni siinä että kun vessassa piti käydä kymmenen kertaa, niin loppuyö menikin ylösnousemiseen :wideyed:
Ihanaa olla juuri nyt juuri tässä vaiheessa raskautta. Kesä menee tässä vähän helpommassa keskiraskaudessa ja syksyn viileillä on sitten helpompaa ison mahan kanssa olla :)
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, selkävaivaisille sekä muille :Heartred

Rv 13+4 (kai?)

Muokattu viimeksi:
Mulla kaveri pääsi 4D ultraan ku oli laitteen opastaja ollut ja liuta oppimassa...täällä 2D ultra vaan mahdollista....

Voi miten kurjia uutisiakin oli tänne tullut, kovasti voimia Yllatys ja toivoa tulevaan!

Mulla oli tänään se sokerirasitus, meni onneksi ihan ok. Kaikista pahin oli se paastoaminen ja istuminen siellä sairaalan käytävällä! Peppuhan siinä puutui. :D Se litku ei ollut mitään ylikamalaa ettei sitä olisi pystynyt juomaan, todella makeaa tottakai mutta se auttoi että oli todella kylmää. Kahdella juomiskerralla vedin sen alas ja koitin olla turhia maistelematta. :D Hieman ällö olo tuli sen juomisen jälkeen joksikin aikaa, mutta onneksi meni ohi.Nälkä oli kyllä kova.. Kolme verikoetta otettiin yhteensä, nyt vaan jännityksellä odotan ja toivon että tulokset olisivat hyviä.. Apua.

Täällä myös kärsitään selkäkivuista, pahinta se on illalla kun pääsee töistä kotiin. Ja kun menen sänkyyn maate niin siitä on jo vaikeuksia päästä ylös, pelottaa mihin suuntaan tämä tästä vielä kehittyy..

Täällä mennään ihan perusarkea. Viime viikko oli henkisesti rankka ja miehellä paljon töitä. Tämä viikko sit normaalimpia päiviä. Valitettavasti mulla ja tytöllä flunssa päällä. Oon ite sen takia sit kiukkunenki, ku väsyttää ja kurkku ja pää kipee. Ei huvita mikään läheisyys kauheesti ja tyttö sitä kaipaa normaalia enemmän ku on kipee. Nämä kotipäivät kipeenä ei oo mitään herkkua muutenkaa.. Huoh.

Oon niin väsyny, mutta onnellinen.

Just kuuntelin sykkeet ja niin ne oli taas ihanat. <3

Rv 14+4

Syytän raskautta/hormoneja siitä, että rexona on pettäny mut viime aikoina päivä toisensa jälkeen. Normaalisti hikoilen aika vähän ja rexona on pitäny urheillessakin hyvin, mutta nyt ei. Ei siis tunnu, että hikoilis yhtää sen enempää kun ennenkään, mut kainalot on kosteet ilman urheiluakin :/

13+2

Meillä oli muutama päivä sitten neuvolakäynti, jonne raahasin isännänkin mukaan, ihan vaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Etuseinänistukasta huolimatta vauvan syke löytyi tosi nopeasti, ja miehen mielestä kuulosti ihan hevosradalta :joyful: 154 se pieni sydän siellä pumppasi :) muutenkin oli kyllä mukava käynti, kun paino oli ensimmäisestä neuvolasta tippunut n. 4 kiloa, verenpaine oli hyvä, ja hemoglobiinikin saatu niin nousuun ettei rautalisää välttämättä tarvitsisi käyttää enää:smiley-bounce012 enää kuukausi rakenneultraan! :eek:

15+5

Täällä elellään taas perusarkea, kun työt jälleen maanantaina alkoivat. Ei ihan niin tuskaa enää ole aikaiset aamut, kun olo alkanut selkeästi tasaantumaan. Toki joskus tulee ällötyksiä, eikä vireystaso ihan normiluokkaa, mutta huomattavasti paremmat olot mitä pahimpina aikoina. Eilen jaksoin jopa töiden jälkeen kierrellä hiukan kaupoilla, kun mun viime kesänä ostamani löysät helletopit on armottomasti liian lyhyitä. Olen aina kiertänyt Gina Tricot liikkeen kaukaa, koska kuvitellut, että se on joku superkallis merkkiliike. No nyt sitten päätin käydä kurkkaamassa ja ihan edullistahan siellä oli ja tosi kivan näköisiä vaatteita! Oppia ikä kaikki. :) Sieltä sitten löytyi pari edullista helletoppia. Tosin en niin järkevyydestä tiedä, kun nyt ovat juuri sopivan pituisia, mutta sitten kun vatsa tästä kasvaa, niin jäävät nekin lyhkäsiksi. Noh, sitten mentävä ostamaan uusia. :) Noi oli sikäli kivoja, et hyvin menee ens keväänä/kesänä imetyspaitoina, kun kaula-aukko venyy kuminauhalla.

Mulla on hiukan kestänyt tämä helteisiin totuttelu, mutta nyt kyllä jo ihan nautin. Alkuun olojen ollessa vielä huonompi auringonpaiste tuntui jotenkin liian kirkkaalta ja viihdyin sisällä hämärässä. Nyt taas pystyy nauttimaan. Eilen luin pojalle iltasatua takapihalla viltin päällä, olisi voinut jäädä sinne torkkumaan. :)

Nukkumisesta, mä nukun lähes kaikissa asennoissa, selällään, vatsallaan ja kyljellään. Nyt olen huomannut, et selällään maatessaan alkaa jossain vaiheessa selkään sattua ja mahan kasvaessa se alkaa mennä hankalammaksi, joten se vaihtoehto karsiutuu siinä, sitten tietty vatsallaan nukkuminenkin alkaa vatsan kasvaessa käydä mahdottomaksi niin jäljelle jää vaan toi kyljellään nukkuminen. Tulee kyllä olemaan hankalaa, kun ei voi enää asentoa hirveästi vaihtaa.

Milloin teillä on toinen neuvola-aika varattu? Mulla on kesäkuun alussa se eka lääkärintarkastus ja heinäkuun puolessa välissä rakenneultra, mutta toisesta neuvola-ajasta ei ole mitään tietoa. Varataanko se lääkärintarkastuksen yhteydessä vai miten? Kuitenkin meillä se tarkastus on samassa paikassa kuin neuvola.

Marras16, meilläkin samassa paikassa ja terveydenhoitaja antoi ensimmäisellä käynnillä sekä lääkäriajan että seuraavan ajan itselleen. Lääkäri kyllä myös kysyi, että onhan jo seuraava aika saatu, joten kyllä sen varmasti voi saada sitäkin kautta.

Mulla alkaa myös olla nukkuminen hankalampaa, viime yönä just tunsin muutaman kerran mahalle mennessä että kohtu painaa. Jo tässä vaiheessa :wideyed: yleensä nukun kyljelteen tai mahalteen niin se on yritettävä pysyä jatkossa kyljelteen.

Meilläpäin aina lääkärineuvolan yhteydessä terkkari tekee kaikki mittaukset ja antaa seuraavan ajan. Meillä ihan pikkuinen neuvola, missä vain yksi terveydenhoitaja ja lääkäri kerran viikossa.
Ja minä ainakin tunnistan itsessäni "hormonihien" hajun :yuck: Raskaana ollessa ja imettäessä hiki haisee ihan toisenlaiselle kuin normaalisti, tuntuu että deodorantissa voisi uida :grin

Onko kellään toisella Hyvinkää omana sairaalana? =)

16+5

Meillä taitaa olla Hyvinkää :)
Päijät - Hämeestä muutto uusimaalle juuri ja seuraava neuvola jo tässä päässä 3.6. :)

Jos ei Hyvinkää sitten sen täytyy olla Porvoo.

Oli kyllä eilinen np - ultra helpotus kun kaikki kunnossa ! luulin että eilisen aamun yhtäkkinen oksentelu ja huono olo olisi jännitystä , mutta täytyy varmaan todeta että raskaus pahoinvointi palaa taas.. :( yök.

Muutenkin taas niskat kipeät ja nenä kutiaa ja aivastuttaa , pääkipu ja tää ällö olo. Voi kun voisi vaan jäädä kotiin lepäämään ..

Mä itkin kun selitin avopuolisolle, miten mua harmitti etten voinu ostaa mustaa makkaraa vaikka se huusi mun nimeä.. Kyyneleet vaan valu pitkin poskia! Ei oo ihan tervettä touhua :D

Minäkin itkeskelen tyhmille jutuille, oikeestaan ihan sama mitä telkkarista katsoo niin kohta kyyneleet on silmissä :hilarious: liikuttavia iltauutisia tai säätiedotteita...

Mileim rv 16+2

Mä mietin eilen että mulla on vähän mielialaa vetänyt jotenkin "huonoksi" viimeaikoina.
Tuntuu että pitäisi olla tosi onnellinen ja iloinen, mutta en tunne niin.
Jotenkin mietin, että olenko mä oikeutettu ollenkaan tähän onneen. Jotenkin menneisyys ei päästä irti ajatuksissa. Parisuhde, vauvan tulo jne.
Vuosi sitten oli aika kovat riidat äitini ja siskojen kanssa. Arvostelivat kovin kärkkäästi minun tekemiä valintoja elämässäni.
Välejä on selvitetty jne. Mutta mulla on semmoinen tunne että nyt he vain yrittää ja teeskentelee eivätkä ole aitoja. Puhe ja käytös minua kohtaan. Ovat jotenkin hienotunteisia. Ja tuntuu että takuulla keskenään puhuvat pahaa ja arvostelevat jälleen.

:/

Voi ellami, olet kyllä ihan täysin oikeutettu onneen <3 Ikävää että olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Mielestäni jokainen kuitenkin tietää itse mikä on parhaaksi omassa elämässä, ei muiden mielipiteiden mukaan pidä eikä kannata elää. Toivottavasti löydät ilon ja onnen tunteen taas :)

Ellami, sympatiaa... :/ Luultavasti monet meistä on aika herkillä tässä kohtaa sekä hyvässä että pahassa. Mielialat heittelee suuntaan jos toiseen.
Mulla on myös itkuherkkyyttä, ja onhan noita syitäkin kun on 10 vuoden odotuksen jälkeen tämä raskaus päällä, koiralauman jäsenissä yks synnyttää ensi viikolla, ja toisella on kasvaimia... Ei paljon uskalla asioitaan edes ajatella :)
Joo, mulla oli tänään sääntömääräinen neuvola. Sormenpäähemppa oli laskenut 6 yksikköä, vaikka käytän kahta rautalisää. TSH uhkaa nousta lähelle ja yli 2,5, joten kohta joutuu ottamaan sekä rautaa että thyroxinia enemmän. TSH-Verikoe varattu 8.6., joten sittenpä tuon tietää, jos TSH-arvot vielä heikkenee, niin pitää vähän lisätä annoksia. Painoa tullut noin 2,2kg, mikä on ok. Lääkärineuvola 16.6. ja sokerirasitus ensi viikolla 3.6.
Katjusha rv. 14+6

Mulla on kans noiden tunnetilojen kanssa vaihtelevaa, oikeastaan en ole vielä kunnolla kokenut sitä onnellusuuden tunnetta. Enemmän olen jatkuvasti vaan peloissani ja huolestunut, ja mietin mitä jos kaikki ei menekkään hyvin.

Rv 14+4

Takaisin