La marraskuu 2016

Tänään käyty niskapoimu ultrassa ja kaikki oli paremmin kuin hyvin. Saatiin heti tietää riskiluvut ja ne oli aivan olemattomat, onneksi. Mulla oli ultraamassa kaksi kätilöä ja laite edustaja, huone oli siis väkeä täynnä x) olivat saaneet jonkun uuden ultra laitteen, jota nyt sit minuun testasivat. Katsottiin kaikkia eri kuvia vauvasta mm 3D ja livenä näkymää kohdusta, aika ihmeellisiä nuo nykyajan vimpaimet!!

Onko neuvola käyntiä vielä ennen rakenneultraa? Mulla rakennneultra heinäkuussa.

12+3

Auringonkukka mä oon hoitanut hitaasti toimivaa vatsaa omatekemällä luumukiisselillä. Jonkin verran auttaa mutta ei ihmeitä tee ;)
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!
Katjusha rv 13+5 ja monet entiset housut mahtuu vielä.

Mulla on nännit ainakin todella kipeät. Tai siis ainakin sillon, jos niihin osuu jotakin. :/ Muuten ei rinnat ole kyllä kipeät. Hieman taitaa olla turpeat. Olen tässä pelkkien urheiluliivien kanssa elellyt, kun en tykkää enää normaaleja rintaliivejä käyttää. :D Ummetustakin hieman havaittavissa ja kaipailisin siihen apukeinoja? :(

Ylihuomenna ensimmäinen ultra! <3 Voi kun jännittää!!

Rv 12 11+5

Tänään käyty niskapoimu ultrassa ja kaikki oli paremmin kuin hyvin. Saatiin heti tietää riskiluvut ja ne oli aivan olemattomat, onneksi. Mulla oli ultraamassa kaksi kätilöä ja laite edustaja, huone oli siis väkeä täynnä x) olivat saaneet jonkun uuden ultra laitteen, jota nyt sit minuun testasivat. Katsottiin kaikkia eri kuvia vauvasta mm 3D ja livenä näkymää kohdusta, aika ihmeellisiä nuo nykyajan vimpaimet!!

Onko neuvola käyntiä vielä ennen rakenneultraa? Mulla rakennneultra heinäkuussa.

12+3

Aika ihanaa! :)
Itellä on rakenneultra 28.6 ja sitä ennen (vielä tässä kuussa) on ainakin neuvola + neuvolalääkäri. Todnäk on ennen rakenneultraa toinenkin neuvola vielä, meillä ainakin ru tehdään sairaalassa ja neuvola on sit terveyskeskuksen yhteydessä.
Olettaisin, että sinullakin on ainakin yksi neuvola ennen rakenneultraa.

Mileim rv 15+1

Huomenna keskellä työpäivää nt-ultra, kyllä hirvittää :nailbiting: koko aamupäivän saa vielä jännätä, hyi.. Vähäsetki oireet tuntuu "väljähtyneiltä" tai sit vaan luon taas kauhukuvia :D tissit edelleen kipeinä tietyllä tapaa koskiessa ja tää jatkuva päänsärky alkaa jo v*tuttaa. Jos huomenna ois kaikki hyvin ni vois hetkeks lakata stressaamasta.. Mukamas :D

Tuntuu hurjalta että melkein kaikki on jo noin "pitkällä" että ultrat ja muut käytynä. Mut tätä perässähiihtämistähän tää tavallaa on kun LA vasta loppukuusta :joyful:

LareS 12+2

Mullakin neuvola ja neuvolalääkäri vielä ennen rakenneultraa; neuvola tällä viikolla ja lääkäri ens viikolla. Rakenneultra on juhannusviikolla ja sitten seuraava neuvola ainakin neuvolaohjelman mukaan vasta rakenneultran jälkeen. Mä oon aina saanut seuraavan neuvola-ajan neuvolassa käynnillä niin tietää kyllä, milloin mennä seuraavan kerran :)

Tissit eikä nännit ole enää kipeät. Kasvaneet tissit kyllä on mutta ei se haittaa kun pienirintainen muuten olen. Kunhan ei nyt ihan julmetun kokoisiksi kasva ja tuskin kasvavatkaan jos samalla kaavalla menee kuon kaksi edellistä raskautta.

Ellukkainen rv 15+2

Mulle ei viime neuvola käynnillä annettu seuraavaa aikaa :0 mietin että mahtaako tulla postissa seuraava aika (tuskin x)) mut tarvii huomenna soittaa sinne ja selvittää :))

Kertokaa tyhmälle että mitä pelkillä neuvolakäynneillä käydään läpi ja mitä lääkärikäynneillä? Meikä on ihan ulapalla.

13+3

Täällä alkanut ilmeisesti se seesteinen keskiraskaus. Oikeastaan oireita ei ole juuri mitään. Pinna on ollut kireällä jo alkumetreiltä ja se jatkuu kyllä edelleen mutta muuten voisi kuvitella ettei edes olisi raskaana. Ainoa asia mikä tällähetkellä raskauden paljastaa on valtava vatsa joka on mennyt tisseistäkin ohi jo ajat sitten. Siihen ei kyllä minun kohdalla paljoa vaadita koska tuota rintavarustusta ei minulle ole juurikaan siunaantunut :D
Pari päivää on ollut omituista vatsakipua. Suolistoon liittyvältä vaikuttaa/tuntuu mutta en varmaksi voi sanoa. Tänään kuitenkin mietin että josko kuitenkin johtuisi kohdun kasvusta kun tuntuu että koko vatsaa kiristää ja välillä koskee tuonne vasemmalle puolelle navan korkeudelle niinkuin siellä olisi suoli solmussa tai järkyttävä ilmakupla jumissa. Ilmaa ei kuitenkaan pihalle asti tule ja siksipä olo on välillä aika tukala.

TTiitu rv 14+6

Viisaammat korjaa ja lisää kiitos ☺ mutta neuvolakäynnillä hoitaja tsekkaa yleisvoinnin ja mittaa hemoglob ja verenpaineet ainaki. Lääkäri esim tekee täällä ainski sisätutkimuksen ja kertoo edellisten mittausten tulokset (verikokeet yms).

TTiittu,kokeile auttaisiko vichy tuohon ilmakuplaan. Mulla oli kolmosta odottaessa järkyttäviä vatsakipu kohtauksia ja nt ultrassa kätilö neuvoi juomaan vichyä,se auttoi minulla nopeasti. Kuulema johtuu juuri siitä,että suolenmutkiin pääsee ilmaa ja kipu voi säteillä olkapäähän saakka. Minulla on aina vichyä kaapissa siltä varalta,että vatsaan jää ilmaa. Muistan vieläkin miten tuskallisen kipeä vatsa oli silloin kun ilma jäi pyörimään jonnekin suolen mutkaan.

Täällä alkanut ilmeisesti se seesteinen keskiraskaus. Oikeastaan oireita ei ole juuri mitään. Pinna on ollut kireällä jo alkumetreiltä ja se jatkuu kyllä edelleen mutta muuten voisi kuvitella ettei edes olisi raskaana. Ainoa asia mikä tällähetkellä raskauden paljastaa on valtava vatsa joka on mennyt tisseistäkin ohi jo ajat sitten. Siihen ei kyllä minun kohdalla paljoa vaadita koska tuota rintavarustusta ei minulle ole juurikaan siunaantunut :D
Pari päivää on ollut omituista vatsakipua. Suolistoon liittyvältä vaikuttaa/tuntuu mutta en varmaksi voi sanoa. Tänään kuitenkin mietin että josko kuitenkin johtuisi kohdun kasvusta kun tuntuu että koko vatsaa kiristää ja välillä koskee tuonne vasemmalle puolelle navan korkeudelle niinkuin siellä olisi suoli solmussa tai järkyttävä ilmakupla jumissa. Ilmaa ei kuitenkaan pihalle asti tule ja siksipä olo on välillä aika tukala.

TTiitu rv 14+6

Suolistosta puheenollen (:D) mulla kans noita ilmakramppeja on tosi paljon. Samoin mun peräsuolta on alkanut vihlomaan.. :D

Mie en edellisestä raskaudesta muista mitä eroo oli th ja lääkärineuvolakäynneillä, ei kai mitää o_O Miulla ei sisätutkimustakaan tehty ekassa raskaudessa kun vasta synnytyssaliin mennessä... Ei siis tarvinnu raskauden aikana ottaa housuja pois kertaakaan ennen synnytystä :grin

Onnea ihanista ultrakuulumisista :Heartred

Minun pitää kärvistellä elokuuhun saakka ennen rakenneultraa:wideyed: Kun teillä niin monilla on jo kesäkuussa.
Ja kyllä tosiaan tuntuu välillä, kuin olisi suolet solmussa ja välillä repäisykivut pysäyttää. Mutta kun tietää, että se kuuluu asiaan niin eipä hätiä.

Sen verran lisäystä tähän, että kyllä täälläpäin lääkärineuvolassa tehdään sisätutkimukset alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa. Th hoitaa pitkälti muut asiat.

Rv 12+4

Joo kyllä meilläkin on alku ja loppu raskaudessa lääkärin sisätutkimus. Klamydia testi muistaakseni on automaattisesti otettu joka alkuraskaudessa sisätutkimuksen yhteydessä. Neuvolassa vaan mitataan verenpaine,katsotaan pissa ja paino ja kuunnellaan sykkeet ja kohtu mitataan paljonko kasvanut. Jutellaan voinnista yms ja jos jotain mielen päällä niin saa kysyä. Aika nopeita neuvola käyntejä itsellä. N 15min menee,kun kaikki on ok :)

TTiittu,kokeile auttaisiko vichy tuohon ilmakuplaan. Mulla oli kolmosta odottaessa järkyttäviä vatsakipu kohtauksia ja nt ultrassa kätilö neuvoi juomaan vichyä,se auttoi minulla nopeasti. Kuulema johtuu juuri siitä,että suolenmutkiin pääsee ilmaa ja kipu voi säteillä olkapäähän saakka. Minulla on aina vichyä kaapissa siltä varalta,että vatsaan jää ilmaa. Muistan vieläkin miten tuskallisen kipeä vatsa oli silloin kun ilma jäi pyörimään jonnekin suolen mutkaan.
Meillä mies juo paljon vichyä mutta ei oo oikeen mun suosikkeihin kuulunut, täytyy kuitenkin kokeilla jos siitä olis apua koska ajoittain on todella tukala olo eli kaikki helpotus keinot on tervetulleita :)

Littlefoot kyseli neuvolakäyntien määrästä. Tuolla neuvola jutut ketjussa Moona laitto hyvän listan miten heillä/meillä päin on neuvolakäynnit, ennen rakenneultraa pitäs ainakii yks tai kaks käyntiä olla. Kannattaa soitella neuvolaan jos ei seuraavaa aikaa oo saanu etteivät unoha :) Meillä ainakii varataan aina valmiiks seuraava käynti, viimeks varattiin jo kaks seuraavaa jotka molemmat ennen rakenneultraa.

Mulla on myös kaikissa raskauksissa lääkärikäynneillä ollut sisätutkimus, ei se muuten oikein th:n käynnistä eroa paitsi että lääkäri ei toki tee noita perusmittauksia (paino, verenpaine jne). Kysellyt on lääkäri vointia jne, mitä nyt yleensäkin jos lääkäriin menisi.

Meillä on oman sairaanhoitopiirin nettisivuilla listattuna neuvolakäynnit, että mitä milläkin viikolla, varmaan aika monen muunkin kunnan neuvolan sivuilta löytyisi tuo neuvolaohjelma? Meiltä sieltä löytyy myös tarkempi selostus, että mitä esim laajassa terveystarkastuksessa tehdään.

Huomenna keskellä työpäivää nt-ultra, kyllä hirvittää :nailbiting: koko aamupäivän saa vielä jännätä, hyi.. Vähäsetki oireet tuntuu "väljähtyneiltä" tai sit vaan luon taas kauhukuvia :D tissit edelleen kipeinä tietyllä tapaa koskiessa ja tää jatkuva päänsärky alkaa jo v*tuttaa. Jos huomenna ois kaikki hyvin ni vois hetkeks lakata stressaamasta.. Mukamas :D

Tuntuu hurjalta että melkein kaikki on jo noin "pitkällä" että ultrat ja muut käytynä. Mut tätä perässähiihtämistähän tää tavallaa on kun LA vasta loppukuusta :joyful:

LareS 12+2

Täällä kanssa perässähiihtäjä ja nt-ultra myös tänään parin tunnin päästä! Voi KÄÄK! Mulla kanssa ollut nyt pari päivää sellanen olo, et ehkä olenkin vaan kuvitellut kaiken, enkä mitään raskaana ole. Vaikka just eilen illallla taas yökötti, väsymys ei ole väistynyt kokonaan ja tissit kosketusarat.

Tsemppiä kaikille joilla ultra tässä vielä viimeisten joukossa! Kohta aletaankin kaikki olla onnellisesti toisella kolmanneksella. :)

12+0

Takaisin