Olikos täällä muita mahavaivaisia? Lähinnä niitä jotka ovat kärsineet vatsan liiallisen toiminnan takia jo ennen raskautta. Onko raskaus pahentanut oireita?
Lyhyesti selitettynä, mulla on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä (koska lukuisissa testeissä eikä tähystyksessä näkynyt syytä) ja olen kärsinyt tästä jo vuosikaudet. Vatsa siis menee aivan totaalusen sekaisin missä tahansa ja milloin tahansa. Stressi, jännitys ja pelko pahentavat oireita. Siksipä raskauskin osaltaan pahentaa, ja olen huomannut että vatsa on taas useasti sekaisin. Mietin vain että mitenköhän mä sitten kärvistelen kaksinkerroin kun vatsa on niin iso :/
Kohtalotovereita?
Rv 13+1
Lyhyesti selitettynä, mulla on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä (koska lukuisissa testeissä eikä tähystyksessä näkynyt syytä) ja olen kärsinyt tästä jo vuosikaudet. Vatsa siis menee aivan totaalusen sekaisin missä tahansa ja milloin tahansa. Stressi, jännitys ja pelko pahentavat oireita. Siksipä raskauskin osaltaan pahentaa, ja olen huomannut että vatsa on taas useasti sekaisin. Mietin vain että mitenköhän mä sitten kärvistelen kaksinkerroin kun vatsa on niin iso :/
Kohtalotovereita?
Rv 13+1
Siivosin myös oman vaatekaappini ja laitoin sivuun vaatteet, jotka ei mahdu mulle enää. Eipä jäänyt paljonkaan vaatteita kaappiin! Onneksi mulla oli äitiysvaatteita valmiina edellisiltä raskausajoilta, saa nyt ruveta niitä käyttämään sitten.
On se sitten greippimehua, karpalomehua, sitruunamehua, tyrnimehua..ja lisäksi välttää sokeria. Hapan neste huuhtelee rakosta tulehduspöpöt pois, sokeri sen sijaan pahentaa tilannetta. Karpalomehuissa on usein lisätty paljon sokeria joten kantsii valikoida.
mutta raskausaikana aina hyvinkin vilkas jota ei osaa ennustaa.
Ei ole fyysisesti ja henkisesti helepoin tauti tämä.