La marraskuu 2016

Mulla oli ensimmäisestä neuvolasta paino noussut 2,4 kg eli n.0.34 kg/7 vk. Mutta lähtöpainoon on tullut kiloja lisää jo 6kg. Ja kaikki on tullut kyllä ihan hyvän ruokahalun ansiosta ;)
Mä laihdutin viime vuonna 10 kg ja oli kyllä työn ja tuskan takia. Siksi en haluisi saada hirveästi extraa. Neukkutäti sano, että 15 raskauskiloa olisi mulle semmonen hyvä "tavoite". Tulee kyllä poksumaan reippaasti yli jos tätä menoa jatkuu....

kaisu 14+3

En tiedä vastaanko ollenkaan sun kysymykseen mut kävin osteopaatilla rv 8 js hän sanobrt ei ne hieronnat yms voi aiheuttaa esim keskenmrnos mut pitää sanoo jos joku asento tuntuu hankalalta tai epämukavalta... ja ei hän mua ees mahalle sit pyytäny eli vältettiin niitä hoitoja joissa ois pitäny olla kokonaan masun päällä.

Joo, ei ainakaan meidän hierojat ole sanonut, että haittaa olisi :) itse meinaan käydä vielä ihan raskauden lopulle asti. Jossain vaiheessa pitää vaan siirtyä kylkiasentoon (aika pian luulen).

14+5

Mulle on tullut nyt raskauden aikana kaksi kiloa lisää. Se on vielä suht ok, varsinkin kun en ole jaksanut tehdä muuta kuin maata ja nukkua. Viimeksi raskauskilojen poissaamiseen meni 8 kuukautta, mutta ne lähti kyllä kokonaan ja tietoisella treenillä. Kiloja tuli edellisessä raskaudessa paljon, olisko ollut jotain 20 ainakin... Kieltäydyin loppuvaiheessa enää katsomasta vaa' an tulosta, kun rupesi vanhat syömishäiriöajatukset heräilemään.

Miulle oli ekalla neuvolakäynnillä tullut +3kg ja sen jälkeen kävinkin vasta viime viikolla vaa'alla.. vielä oli kilo tullut.. eli 4kg/13vk. 0,3kg viikossa vauhti.. ja ihan vaan kun oon hyvin syönyt.
Vielä ei oo mennyt paino yli 60kg, noinkohan uskaltaa vaa'alle edes mennäkään ennen seuraavaa neuvolaa. :inpain:

Mileim rv 14+2

Täällä odotellaan ultraa sydänkohtauksen partaalla, meinasin oksentaa sairaalan käytävälle. Illalla ja aamulla pyyhittäessä tulee ruskeaa vuotoa..

Rv 12+4

Hieronnoista sen verran, että mulla täällä Amerikassa sanottiin että ekalla kolmanneksella ei pitäisi hieroa, koska se on sellaista "herkkää aikaa". Ja jalkoja ei silloin hieronut ollenkaan (syystä jota en nyt muista enää). Nyt tästä eteenpäin aion käydä kerran kuussa ja mun hierojalla on sellainen "raskauspöytä", eli tissien ja mahan kohdilla on reiät, ettei ala ahdistaa. Kannattaa kysyä sellasta. Oli tosi ihana kun kävin viikko sitten. Ja mun ongelmakohdat on nimenomaan hartioissa ja yläselässä ja niskan alueella, joten alaselän jättää yleensäkin aika vähälle...

piipaa 15+1

Ikäviäkin uutisia... Mun isä kuoli eilen, nyt ei oo enää kumpaakaa vanhempaa mulla :(
Onneks olen läheinen miehen äidin kanssa ja onneksi on monta hyvää ystävää.
Lämmin osanotto! Mä menetin itselleni todella tärkeän ja läheisen sukulaisen ainoastaan muutamaa kuukautta ennen, kun aloin toista lasta odottamaan. Rankkaa se on. Voimia!

Ei vissiin Varpahat näkyny verta kohdussa? Olisko sit limakalvoilta vuoto tai ollu se hematooma, mikä itelläkää ei enää seuraavassa ultrassa näkyny?

Hieno et kaikki oli hyvin <3

Ei näkynyt (tai kai se hoitaja olisi nähnyt?) istukka on takaseinässä.

Alkaa olla ihan tuskaa oottaa sitä nt-ultraa. Vielä yli viikko! Ei varmaan edes tarvi luetella mitään tuntemuksia, pelkoja ja epäuskoa... Ja ärsytysihmetys että se tosiaan on vasta 12+6 kun 3 aiempaa olleet 11+1-3
Kävin kyllä ar-ultran ... Mutta silti...
Jankutan itselleni että kaikki on hyvin.

11+4

Mulla kans tihkuttelee edelleen ja alamahaa kivistää :( neuvolatäti sano ettei olis hirveen huolissaan mutta pääsen pikakäynnille tänään kuitenkin.. Koitetaan saada sydänäänet kuuluviin. Illalla olin tuntevani liikettä masussa mutta en oo vielä ollu noista varma onko vaavin liikettä vai hukassa oleva pieru...

Jeanney 14+5

Hei muuten, te joilla ollut vuotoja, oletteko ajatellut että jos olis ns. valekuukautiset? Olisko vuodon aikaan just kuukautiset jos ei olisi raskaana?

Mulla on nyt kanssa jotain kummallista kohtukipua. Ei mitään kovaa, mutta sellaista aristusta. Tietenkin kaikkea kun nyt vahtaan, niin tästäkin olen hiukan seinillä. Mutta eihän tässä auta kuin olla. Turha murhe pois, kun mitään ei voi toisin tehdä.

Varpahat, muistankohan mä oikein nyt: näkyikö sulla sitä verta siellä kohdussa, kun joku aika sitten kävit ultrassa? Ehkä se nyt vuotaa ruskeana mikä näkyi.
Toivottavasti kaikki ok. Kohdussa voi olla hematooma, eikä sen kummempaa ongelmaa. (Toivottavasti en sekoita nyt henkilöä :)

Mulla vuorossa tänään sekä sokeri että suolatippa. Tänään tää tiputus on vielä tylsempää. Kanyylin paikka on arka ja tippaneste palelee. Näin vauvaan liittyviä painajaisia viime yönä, oon väsynyt ja on huono olo on taas pahempi. Mutta joskos tää tästä.

Rv 13+0

Vielä viikko ultraan täälläkin. Ei jaksais odottaa..

Iltasin mullakin on sellasta menkkakipua muistuttavaa jomotusta. Välillä suht kovaakin, mut en osaa siitä olla huolissaan. Taitaa kuulua asiaan ja muistelen, että sitä oli ekassa raskaudessakin.

Vielä oon malttanu olla kertomatta kellekään. Vaikka mieli teki monta kertaa kun oltii viikonloppuna perheen luona. Äitienpäivän juustokakku jäi syömättä :)

Mun pitäis kanssa rajottaa syömistä kun painoa tulee muutenkin niin helposti. Herkkuja menee joka päivä ja niistä ei voi edes raskautta syyttää kun meni jo ennen sitä. Pitäis vaan tehdä sellanen totaalinen stoppi.

11+2

Takaisin