La marraskuu 2016

Mulla huomenna ultra!!! Täällä oli vissii 2 muuta joilla oli? Mua ainakin jännittää, saakohan nukuttua?? :D

Täällä alkaa pikkuhiljaa hermostuttaan oikein kunnolla. Nyt pari päivää ollut tuskainen olo vatsassa ja ihan niin kuin supistelisikin aina kovemman rasituksen jälkeen. Mitään ihmeitä en ole tehnyt, mutta pyörälenkkejä ollaan heitetty lasten kanssa ja perus kotitöitä tehnyt.

Tuntuu kuin jokaisen vähäisenkin fyysisen suorituksen jälkeen alavatsalla alkaa kipuilu ja kovettuu jonkun verran. Päätin olla panikoimatta, mutta nyt kieltämättä alkaa huolestuttaan. Pitänee soittaa neuvolaan jos vielä jonkun aikaa jatkuu...

Onko muilla ollut mitään vastaavaa?

Mullakin fyysinen rasitus alkaa nippailemaan vatsasta. Nyt perjantaisen verenvuodon takia mut käskettiinkin pariksi päiväksi oikeastaan vuodelepoon.

Mulla kans huomenna nt-ultra!! Jännittää niin paljon!

Rv 12+3

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Jos tuota supisteluongelmaa on, niin suosittelen testaamaan magnesiumia. Kannattaa testata ensin muutama sata milligrammaa hyvin imeytyvää (esim magnesium sitraatti) valmistetta. Ite vedän 500-1000mg koviin supistuksiin. Ainut riski on se, että verenpaine laskee. Kohtu on lihas ja supistus lihaskramppi, johon vaikuttaa toki hormonit. Magnesium laukaisee kramppeja.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista <3

Ja osanotot Mymmelistille :(

Mulla on ollu menoa tässä viime päivät ja ollu tosi kivaa ja aika juossu ku siivillä. Nyt sit pari päivää vaan kotosalla oloa mahdollisesti, joten saa vähän rauhoittua ja keskittyä tyttöön ja itteensä.

Vauvan liikkeet tuntuu ihanan vahvasti ja on paljon iloa niistä joka päivä <3

Onneks kohta on kesä. Jotenki ootan lomaa ja aurinkoisia päiviä ja kesäreissuja niin suuresti!

Rv 12+4

Tietääkö täällä kukaan onko hieronnasta jotain haittaa? Huomenna olis hieronta aika ja nyt vasta tajusin että onko se jotenkin haitallista. Vatsallani pystyn vielä olemaan ainakin sängyssä mutta mitenkä se kova hieronta pöytä mahtaa vaikuttaa asiaan? Niskoja ja hartioita olisi tarkoitus hieroa mutta myös ala selästä oli puhetta ja täältä netin syövereistä kaivelin sen verran tietoa että ala selkää ei vissiin saisi hieroa. Lähinnä mietityttää tuo vatsallaan olo että onko se turvallista ja että pitääkö se ala selän hieronta jättää välistä. Nyt siis viikkoja 13+5 (ei 13+6 niinkuin äskeisessä viestissä vahingossa laitoin :D)

En tiedä vastaanko ollenkaan sun kysymykseen mut kävin osteopaatilla rv 8 js hän sanobrt ei ne hieronnat yms voi aiheuttaa esim keskenmrnos mut pitää sanoo jos joku asento tuntuu hankalalta tai epämukavalta... ja ei hän mua ees mahalle sit pyytäny eli vältettiin niitä hoitoja joissa ois pitäny olla kokonaan masun päällä.

Varmaan järkevintä pyytää jos voisin olla kyljelläni tai istumassa ja ala selän hieronnan taidan myös varmuudeksi jättää välistä. vaikka en usko että se voisi keskenmenoa aiheuttaa niin en silti halua ottaa riskiä. ajattelin vielä aamulla soittaa neuvolaan ja kysyä sieltäkin mielipidettä kun samalla pitää varata lääkäri neuvola aika. Taidan olla vähän turhan vainoharhainen tämän hieronta homman suhteen :D

En mä tiedä :D ainakaan yksivuotiaille ja imettäessä sitä ei suositella. Minä kun tunnun popsivan vähän mitä mieli tekee ja jälkeenpäin jostain luen ettei saisi syödä. Ajattelin tällä kerralla ensin varmistaa :D

Mulle käy just samalla tavalla :joyful: hyvä et on muitaki

TTiitu luulen et hieronnasta ei oo muuta haittaa kun se et mahan enemmän kasvaessa mahallaan olo ei oo hyvä. Jostain oon lukenu et hieronta ois siks kielletty raskaana kun kuona-aineet lähtee siinä liikkeelle ja ne kulkeutuis sikiöön o_O sanoisin et tuo on huuhaata. Ite kävin esikoista oottaessa joitai kertoja hieronnassa, alkuun pysty mahallaan olee mut sit lähempänä puoliväliä joutu siirtyy istuvaan asentoon hierottavaks. Kerroin hierojalle jo heti raskauden alussa (ehkä ennen 12 viikkoa) et välttää alaselän painelua ettei tuu painetta kohtuun, vaikka eipä se kohtu vielä siinä vaiheessa tainnu kovin ylhäällä olla. Jossain on ihan raskaana olevien hierontaakin, oon kuullu et hierovat sillee et hierottava on kylellään pöydällä, kuulostaa tosi epämukavalta joten ite ihan perushierojalla käyn jos käyn. Muistaa vaan mainita hierojalle raskaudesta ni ammattitaitonen hieroja osaa kyllä käsitellä. Rentouttavaa hierontaa :)

View attachment 36066
Tänään vihdoin ja viimein koitti meijän kauan odotettu uä-aika! :)
Tässä meidän ike! <3 viikkoja on 12+6 mutta vastasi viikkoja 13+2 LA ei silti muutettu. Niskaturvotusta oli vain 1milli ja sanoi vielä et on aivan täydellinen pikkuinen<3
Kyllä piti kyyneleitä pyyhkiä kun näki sydämen tykyttävän!! Näkyi kädet ja sormet ja jalat ja selkäranka <3 oon aivan haltioissani!!! :)

Ikäviäkin uutisia... Mun isä kuoli eilen, nyt ei oo enää kumpaakaa vanhempaa mulla :(
Onneks olen läheinen miehen äidin kanssa ja onneksi on monta hyvää

Osanottoni isäsi poismenosta ja hienoa että on läheisiä ihmisiä ympärillä joiden kanssa surun voi jakaa :Heartred

(Eipä näkyny tuo kirjoitukseni :sorry:)

Osanottoni isäsi poismenosta ja hienoa että on läheisiä ihmisiä ympärillä joiden kanssa surun voi jakaa :Heartred

Rv 15+2

Muokattu viimeksi:
Mulla huomenna ultra!!! Täällä oli vissii 2 muuta joilla oli? Mua ainakin jännittää, saakohan nukuttua?? :D

Mä oon paripäivää nukkunut huonosti ja on ollu vähän huono olo.. Mutta se on mun tapa jännittää kaikkea tulevaa :) tänä yönä jos sais nukuttua kunnolla! :)

Okei, eli vissiin aika yleisiä nuo pumpun "häiriöt" näin raskausaikana.. pitänee kuitenkin mainita ens viikolla neuvolassa. Ja toisekseen vaivaako muita alavatsa kivut? Mulla siis aivan alamahassa ja munasarjoissa tuntuu välillä tosi kovaa vihlovaa kipua ja lisäksi esim aivastaessa repäisevää kipua. Johtuukohan kohdun kasvusta? Oon tosi epäluuloinen ja varpaillani kaikkien kipujen ja tuntemusten kans ku eka raskaus ja en yhtään tiijä mikä on "normaalia" ja mikä ei.. :o konkarit auttakee! :D

Pikkumyy 14+4

Täälläkin nyt alkanut nuo repäisykivut ja munasarjavihlonnat. On tuntemusta jos jonkinmoista. Muistan ekastakin raskaudesta, että olin monta kertaa aivan varma, että tämä oli nyt tässä. Koviakin kipuja voi olla ja usein ovat ihan normaaleja kohdun kasvaessa ja kiinnikkeiden venyessä. Viime viikolla supistelu säikäytti ihan tosissaan. Puristi ihan kunnolla alavatsaa, eikä meinannut hellittää millään. Tunnin verran kärvistelin, mutta levolla meni ohi. Se johtui ihan stressistä ja jännityksestä.
Olikohan se juuri noitten sinun viikkojesi aikaan, kun kohtu nousee ylemmäs lantiosta ja aiheuttaa paineentunnetta alavatsaan/häpyluun kohdille :)

Mulla kans varsinkin iltaa kohden alkaa alavatsaa särkeä. Välillä kipu on kovaakin. Oon ajatellut sen johtuvan just tosta kohdun kasvusta, mutta oikeeta tietoa ei ole koska on kans eka kerta ja kaikki uutta:) Kaikki kivut kyllä just mietityttää, että onko normaalia vai ei...

kaisu 14+2

Mulla ainakin noita repäisyjä ollut ja ne kait ihan normaaleja on. Tänä iltana ilmestynyt outo paineen tunne/kipu tuonne oikean munasarjan kohdalle. Ihan niinkuin siellä joku painaisi jotain hermoa tai jotain kun oikea reisi kipuilee myös oudosti. Esikoiselta muistan käyneeni useamman kerran päivystyksessä nimenomaan oikealla puolella olleen kivun takia ja jossain vaiheessa epäilivät jopa umpparia mutta mitään järkevää selitystä ei löytynyt vaikka kävin koko vatsan alueen ultrassakin. En vaan muista oliko se kipu juuri tälläistä mitä nyt tuntuu tuolla oikealla. Jotenkin sitä tässä toisessa raskaudessa ei enää niin säikähdä ihan jokaista kipua tuolla vatsan seudulla niinkuin ensimmäisen kohdalla oli melkein joka ilta soittamassa päivystykseen. Johtuu ehkä myös siitä että tässä raskaudessa on ollu paljon vähemmän mitään kipuja vaikka kovasti neuvolassa sanoivat että näin lyhyen ajan sisällä edellisestä kun tulee raskaaksi niin kaikki vaivat ja oireet tulee tuplasti pahempana

Tuosta hieronnasta sen verran et mie oon kuullu et alaselkää ei sais hieroa ku saattaa aiheuttaa supisteluja ja sitä kautta synnytyksen käynnistymistä ja ennenaikasuutta yms.. ja yks tuttu ainaki kävi täysillä viikoilla hierotuttaa nimenomaa alaselkää et synnytys käynnistyis nopeempaa, en tiiä oliko vaikutusta mut seuraavana iltana synty..

Mun on pakko paljastaa että mun säärikarvat on just niinku karvasella apinalla, tai alkaa olemaan. En vaa jotenki nyt oo pystyny ottaa sheiveriä käteen ku jotenki vaa ällöttää niin paljo ettei pysty.. saa nähä pitääkö pakottaa mies hommiin tai keksiä jotaki korvaavaa jos ei pikkuhiljaa ala pystymään :D

Tonttu 13+5

Mulla tuli nyt illalla lorahdus ruskeaa verta!! ;( pelottaa!! Oon illan aikana oksentanu 2 kertaa ni mietin voisko johtua niistä ponnisteluista vai onko jotain muuta... En oo aijemmin oksentanu ku yksittäisiä kertoja... Nyt lävähti kyllä kaikki pelot niin silmille ettei tosikaan ;( miten tässä uskaltaa mennä nukkumaan? :( pitää soittaa aamulla neuvolaan et pääsee kuuntelee sydänääniä!

Jeanney 14+5

Okei, eli vissiin aika yleisiä nuo pumpun "häiriöt" näin raskausaikana.. pitänee kuitenkin mainita ens viikolla neuvolassa. Ja toisekseen vaivaako muita alavatsa kivut? Mulla siis aivan alamahassa ja munasarjoissa tuntuu välillä tosi kovaa vihlovaa kipua ja lisäksi esim aivastaessa repäisevää kipua. Johtuukohan kohdun kasvusta? Oon tosi epäluuloinen ja varpaillani kaikkien kipujen ja tuntemusten kans ku eka raskaus ja en yhtään tiijä mikä on "normaalia" ja mikä ei.. :eek: konkarit auttakee! :D

Pikkumyy 14+4

Siis täysin samaa. Eile istuin päivän autossa ja vikana oli parin tunnin palaveri iltapäivällä. Voi jekku kun alkoi kouristella alamahasta ja oli sitte illalla vähän väliä kipee. Ja mielestäni minulla on korkea kipukynnys:woot: nyt aamulla ei ollu enää kipeenä että näyttää lepo auttavan.

Rv 15+2

Itsellä kun näyttää paino nousevan tasaisen tappavan tahtiin niin oispa mukava kuulla muiden kuulumisia asian suhteen. Nyt vois jo ajatella ainakin omalta kohdalta et enin turvotus ous jo hävinny.

Itsellä on noussu noin noin 0.8 kg/3vk :woot: apua!!! Mitrn tuon syömisen sais kuriin. Sitähän kerää tätä menoa vähintään 25 kg extraa :nailbiting: ja olen tosi huono laihduttamaan :sad010

Rv 15+2

Takaisin