La marraskuu 2016

Unajama, kyllä keskenmenosta selviää, mutta aikaa se vie. Minulla on takana kaksi keskenmenoa ja kyllä niiden varjo kulkee mukana tässäkin raskaudessa. Fyysinen kipu on pienempi kuin henkinen. Olkaa miehen kanssa toistenne tukena.

Unajama olen niin pahoillani :(
Täällä on koko perhe käyny 4pvä:ssä oksennustaudin läpi (3 lasta ja minä) mies on vielä käymättä.. On kyllä ollu rankat päivät.. Itse vielä olen sängyn pohjalla kun mahaan sattuu.. Mutta toivotaan että menee ohi.. Hyvää äitienpäivää kaikille äideille :)

Voimia Unajama :Heartred Itse olen kokenut 3 peräkkäistä keskenmenoa, joista yhden kohdalla on jouduttu tekemään lääkkeellinen tyhjennys, muut tulivat spontaanisti pois. Ota särkylääkettä ennen Cytoja. Itse pelkäsin kipuja tosi paljon, mutta kipuja oli oikeastaan todella vähän. Henkinen puoli onkin sitten asia erikseen. Itse vahvasti uskon niin, että luonto korjaa pois nämä yksilöt, joilla ei tulevaisuutta ole. Hyvä, että se tapahtuu alkuraskaudessa eikä vasta myöhäisillä viikoilla, vaikka kyllä sitä vauvaa alkaa odottamaan jo heti siitä positiivisesta testistä lähtien.

Nyt raskaana 14+2. Nt-ultrassa seuloissa jäätiin kiinni. Vauvalla niskaturvotusta yli sallitun rajan. Valitsin NIPT-tutkimuksen lapsivesipunktion sijaan, koska on turvallisempi. Viime maanantaina käyty verikokeissa ja nyt pitkät viikot odotella vastausta niistä. Miehen kanssa melkein jo toivomme Down-lasta, koska niillä kahdella muulla, joita seulat myös hälyytti, ei ole tulevaisuutta ollenkaan.

Miten muitten halut? Mua käy ihan sääliksi miestä mut ku ei vaa tee mieli... :( jotain hyviä ideoita? Jotain syötävää tai jotain joka vois auttaa? :D
Mua taas haluttaa enemmän aina raskaana ollessa. Kolmekin kertaa päivässä ois hyvä :-) Sitten kun en ole raskaana voisin asua nunnaluostarissa, ei minkään näköisiä haluja. Oiskohan myynnissä jotain raskaushormoonia mitä voisi käyttää kun ei ole raskaana, kuitenkin ilman pahoinvointia ;-)

No haluista en viitsi edes mainita! Mitkä halut !

Mites teillä muilla on vatsan kasvun kanssa? Oon ihmetellyt ihan hirveesti, kun aikaisemmissa raskauksissa oon todellakin saanut odotella sitä kunnon vatsaa lähemmäs 20vk, mutta nyt olen niin selkeästi sen näköinen, että joku ylimääräinen on kyydissä . Omaa vararavintoa on vatsan(kin) seudulla, mutta nyt ilmeisesti kohdun pienikin kasvu on saanut omat lihat liikkeelle ja kumpu alkaa jo tissien alta .

Näytän todellakin siltä, että olisin jo noin puolessavälissä raskautta... enkä vielä haluaisi, että kaikki tietää. Kauhistelevat sitten kuitenkin, että kuinka voit olla jo NOIN suuri ...

Rv 12+6
Mullakin on ihan valtava vatsa. Tosin mulla ei oo minkäännäköisiä vatsalihaksia niin heti kaikki pullahtaa näkyviin. Joudun syömään koko ajan pitääkseni huonon olon loitolla niin varmaan suurimmaksi osaksi läskiä. Mäkään en oo pomolle kertonut ja varmaan näkyy jo ulospäin. Viikkoja kuitenkin vasta 12+4.

Avokado79 mutta tuossakin tapauksessa on vielä ihan mahdollista, että vauvalla onkin kaikki ihan hyvin, vaikka seula hälyyttikin. :)

Itseänikin jännittää tuleeko ensi viikolla soittoa seulan tuloksista, vai tuleeko jotain lappua postissa, vai kuullaanko vasta kahden viikon päästä olevassa neuvolassa mitä se seula näytti.. :nailbiting:

Mileim rv 13+6

Mileim on toki mahdollista (ja sitä tietenkin toivon enemmän kuin mitään muuta), mutta on tässä silti pitänyt miettiä kaikki niitä muitakin vaihtoehtoja siltä varalta, että kaikki ei olekaan hyvin.

Meillä on tulevana tiistaina nt-ultra. Kävin tietenkin vertailemassa omia seulontaverikoearvoja löytämiini keskiarvoihin, ja hyviltähän ne näytti. Meidän pikkuihmisen biologisen äidin ikä on alle 25, eli jos nt mittauksessa näyttää normaalia on riskiluvut alhaiset kokonaisuutena. Toivotaan, että kaikki saadaan hyviä tuloksia ensi viikolla!!
Unajamalle vielä tsemppiä ja voimia vaikean tilanteen käsittelyyn.
Katjusha rv. 12+3

Mä yritin ymmärttää mut en ymmärtäny noita tuloksia... :/ Siitä toisesta löysin jotain viitearvoja se pappa mikä se nyt oli mut se hcg vai mikä nyt olikaan niin sille en löytänyt... ei pitäis noita kattoo ite....

Saako kysyä Katjusha mitkä oli viitearvot? (Uskaltaako kysyä miltä sun arvot näytti?:D)

Vauvatoive, kyllä noissa menee pää sekaisin, kun pelkästään itse katsoo. Me käytiin nämä vielä neuvolassa läpi ja neuvolantäti sanoi, että todella hyviltä näyttää:
S-PAPP A 1210,0 ja S-HCG 45,2.
Down-riskistä viestii keskimääräistä matalampi S-pappa ja keskimääräistä korkeampi s-hcg (mikäli ymmärsin oikein nuo monien lähteiden sanankäänteet). Minulla verikoe otettiin rv. 10+0 (tarkka tieto raskauden kestosta)
ImageUploadedByVau Foorumi1462728326.061426.jpg
Tarkalleen en viitearvoja löytänyt ja tässä on tietysti todella tarkkaa verikokeen ottoajankohta (raskausviikot).

Kiitos vastauksesta toi hcg juttu oli kyll ylempi jotain yli 95... ja niin vissii myös toi papp a (ylempi kun viitearvot) noh... kohtahan se selviää... :S mulla ei Ihan tarkkaa raskauden kestosta vielä ole.... nää tekee hulluks, en tykkää omakanta jutusta... :P

Vauvatoive, just niin - jos on epäselvää raskauden tarkka kesto, niin ei kannata käydä liikaa pähkäilemään :) Niillä on hienot taulukot ja kertoimet, kunhan meidän muksut saadaan tarkalleen mitattua ;)

Mistä kohtaa oma kantaa työ ootte löytäny noita verikoetuloksia? Mie oon vielä uus kanta käyttäjä, vasta joku viikko sit kävin ekan kerran, ni en löydä sieltä mitää, en vissii osaa käyttää :grin

Icequeen, en nyt muista noita ihan mut vasemmalla oisko ollu tutkimukset? :D en ollenkaan muista....

Anteeksi et nyt koko ajan valitan....
Ja kun yhden asian olen saannut mielestä niin toinen painaa mieltä...
mullahan on selkä vaivoja (aikaisemmasta jo) ja tänä iltana vaivaa taas pahemmin vaikka en oo edes mitään erikoista tehnyt, eilen oli kyllä iltavuoro.. huono omatunto kuitenkin painaa (henkilöstö pula) niin paljon että mietin jos nyt kuitenkin vois mennä töihin huomenna... ääh... :S yleensä kuitenkin helpottanu aamuun meneessä...

vauvatoive 12+3

Kiitos tiedosta :) oikeesta paikasta oon ettiny mut ei taieta meillä niitä tuloksia laittaa näkyviin ennen ultraa, päivämäärä löytyy mut sen alla ei oo mitään.

vauvatoive ei saa olla liian tunnollinen työntekijä, sairastaa saa sillon kun on aihetta. Nyt jos et malta levätä niin saattaa kostautuu myöhemmin... Ei ole siun ongelma henkilöstöpula joten ei saa potea huonoa omatuntoa jos joutuu olee pois töistä. Jos yhtään tuntuu siltä ni ei huomenna töihin kannata lähteä. Toivotaan selälle parempaa vointia :)

Takaisin