Kiitos! ♥ En ihmettele, jos syyllisyys painaa, voin hyvin kuvitella. Onneksi silti edelleen tunnet, että teit oikean ratkaisun! Sitä juuri tässä miettii paljon itse, että osaisi tehdä ratkaisun, joka ei myöhemmin tunnu väärältä. Ajatukset mulla sahannut laidasta laitaan, mies enemmän pysytellyt siinä, mistä aiemmin sovimme, eli ettei pelkkä down -diagnoosi saa meitä päätymään aborttiin, vaan asiaan vaikuttaa ensisijaisesti sikiön rakenteet ja kehittyminen.
En ole ollut mikään fanaattinen abortin vastustaja koskaan, mutta aiemmin ajattelin, että kohdallani se tulisi kysymykseen vain erittäin äärimmäisessä tilanteessa. Kuitenkin nyt, tämän kaiken kokeneena asenteeni asiaan on muuttunut ja ymmärrän aivan täysin esimerkiksi juuri teidän ratkaisun. Olisin voinut päätyä samaan. Etenkin, jos mies olisi ollut enemmän keskeytyksen kannalla. Nyt kun omat ajatukset ovat olleet niin äärettömän sekaiset ja ristiriitaiset, on jotenkin helpotus, että miehellä on selkeämpi mielipide ja uskallan vähän nojata siihen. Toki, jos tuntuisi jossain vaiheessa kokonaan väärältä vaihtoehdolta, tiedän, että mies tukisi minua kuitenkin, eli en joudu tekemään päätöstä vain mieheni vuoksi. Siinä vaiheessa, kun abortin miettiminen jäi taka-alalle jäi aikaa alkaa käymään läpi sitä, että meille on tulossa erilainen lapsi. Äitiyspolilta soitettiin onneksi eilen ja pahoiteltiin, että mulle ei oltu tajuttu kertoa ihan kaikkea. Nyt näyttää aikoja järjestyvän niin neuvolapsykologille kuin jollekin sosiaalineuvojallekin, joka kertoo meille lisää downien elämässä pärjäämisessä. Aiemmin kukaan ei kysynyt, miltä tämä asia meistä tuntuu ja miten jaksamme ja ehdin jo miettiä, että tätäkö tämä tosiaan on.
Ja tosiaan, valittakaa ihan rauhassa omia "turhia" murheitanne! Mullakin on edelleen myös niitä ja juuri siksi olen päättänyt jäädä myös tähän ryhmään, että en halua kaiken pyörivän down-asian ympärillä. Tämä luultavasti on mun viimeinen raskaus, joten en aio pilata koko aikaa murehtimalla, vaan yritän myös nauttia siitä, että sisälläni jokatapauksessa kasvaa pieni ihme! Olen kuitenkin hirmu kiitollinen tsempeistä!
Ai niin, on alkanut tuntua siltä, että taidan tuntea jo ensimmäisiä liikkeitä!!! Muistelen, että edellisillä kerroilla vasta puolessa välissä, joten tosi aikaisin nyt, jos tosiaan liikkeitä ovat!
Ultran mukaan tänään olis jo 15+1, mutta koska LA pysyi samana, niin lasken kyllä edelleen viikot sen mukaan, eli 14+4