La marraskuu 2016

Täällä on hyvä vointi! Yritän kuumeisesti pähkäillä mitä herkkua käyn hakemassa kaupasta näin vapun kunniaksi! :) Pieni lentsu painaa tosin päälle, päivällä käytiin hiukan kokeilumielessä lätkimässä golf palloja ja olin aivan poikki sen reissun jälkeen!

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Täällä kans podetaan huonoa oloa mutta oksulle asti en ole vielä onneksi joutunut! Kohtu myös ilmoittelee itsestään. Eilen nousin sängystä nopeasti ylös, tosi ikävästi repäisi tuosta oikealta puolelta ja kipu kesti hetken aikaa. Oikein säikähdin, että tässäkö tämä nyt oli mutta ei onneksi sen jälkeen ole ollut enää mitään. Töissä olen kertonut raskaudesta, kun kävi ilmi että olemme työkaverin kanssa molemmat raskaana ja sama LA melkein myös! :D

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Täällä edelleen jatkuva kuvotus ja vaikee keksii mitä pystyis syömään ku mikään ei maistu, mut namimunkkeja meni tänää 4, eli ei siinä ongelmaa :grin

Varpahat, ompa outoa! Ja tylsää kun joutuu kauan odottelemaan tuloksia :( Multa otettiin iso kasa kaikenlaisia kokeita, joita on nyt kantapalveluun tippunut viikon jälkeen. Vielä ei ole ihan kaikki tulokset tulleet. Mutta nyt olen entistä enemmän olen huolissani tuosta sjögrenistä, joka saattaa aiheutaa sydänvikaa. :( Neuvolasta varmaan soitetaan ensi viikolla kun kaikki tulokset valmistuu.

Ja hyvää vappua kaikille! :) Täällä ei tehty yhtään mitään, työpäivä vei kaikki mehut. Käytiin kaupassa, pizzalla ja saunassa. Hurja vappu :D

Reilu viikko nt-ultraan, alkaa jo jännittämään.. Mitään oireita ei tunnu olevan, paitsi ylitsepääsemätön ahdistus ja turvotus! Seksiäkään ei tee yhtään mieli ja mies alkaa jo ehkä vähän kyllästymään.. Kiitollinen tästä lapsesta olen mikäli siellä on edelleen kaikki hyvin, mutta en ollut yhtään kyllä varautunut näin isoon tunneskaalaan ja kropan fiiliksiin. :o Edelleen olen ollut töissä aika hyshys, paljon siellä jutellaan lapsista ja raskauksista ja koitan olla möläyttämättä mitään.. Vaikka vatsan turvotuksesta aletaan ehdottomasti jo pian epäilemään jotain.

10+5 <3

Täälläkin ihan hyvä on vointi. Käytiin miehen kanssa ystäväpariskunnan luona grillailemassa, tarjolla oli itse koottavia hampurilaisia ja kolmea erilaista salaattia (siis perunasalaatti, fetasalaatti ja omena-sipuli) Nam!! Onneks oli selvin päin olevaa seuraakin, kun samassa kaveripiirissä toinen raskaana oleva, tosin hän saa lapsosen jo heinäkuussa.

Ja maistoinpa alkoholitonta tummaa olutta, oli tosi hyvää! Olen aina inhonnut oluen makua (paitsi kotikalja on nannaa) ja tuo tumma maistui ihan kotikaljalle. Oli siellä vaaleaakin alkoholitonta olutta ja se taas maistui ihan kauheelta. Pitää varmaan ostaa tuota tummaa "saunakaljaksi" :grin jäi sellanen fiilis, että tätä on saatava... eka kunnon himo taitaa tästä tulla :grin

Mileim rv 12+5

Muokattu viimeksi:
Tuli eilen käytyä torilla jätskillä ja pakko oli saada vadelma-lakritsi pallo ja oli kyllä hyvää. Illan ja osin yön kärvistelin sit päänsäryn kanssa ja tuntus ettei vieläkään oo ohi. Ja tänä aamuna lens aamupuurot kaarella pönttöön. Puolilta päivin pitäs sit lähtee mun vanhempien, anopin ja mun tädin ja hänen miehensä kans vappulounaalle ja paljastaa tää yllätys.

rv 12+1

Eilen tuli syötyä aika huonosti niin, että jäi tosi pitkät välit syömisten väliin. Illalla alko vihlomaa vatsaa todennäkösesti sen takia. Tänään taas ollu aamusta saakka menkkamaista kipua. Ehkä se kohtu kasvaa tms.

9+6

Mä oon nyt muutaman päivän ajan tuntenut pieniä muljahduksia vatsassa. Varmaan tuntuu vauvan kuperkeikat hentoisesti. Mitään selviä potkuja yms ei tunnu,mutta melko varma olen että nämä on vauvan liikkeitä. Huomenna lähtee jo 14+0. Pieni kumpu jo alavatsalla näkyy,silloin kun ei turvotus ole saanut palloksi kokk vatsaa :) kasvanut kohtu tuntuu käteen selvästi,kun kädellä painaa.

Oletteko te juoneet kotitekoista simaa? Minä äsken join pari lasillista äitini tekemää simaa ja tuli mieleen että siinähän saattaa prosentit olla korkeammat kun kaupan simassa. Mutta kai sitä vähän voi juoda ihan huoletta. Hyväähän se oli mutta se pari lasia täytti kyllä minun sima kiintiön eikä vatsa ainakaan tykännyt kauheasti kun nyt turvottaa ja tuntuu että vatsa on ihan täynnä ilmaa.

Kyl mä olen juonut kotitekoista simaa ihan huolella. Juohan pienet lapsetkin sitä. Ei siinä pitäs paljoa prosentteja olla kyllä.

Itekin välillä tunnen muljahduksia ja kun näki ultrassa millaista kuperkeikkaa pieni heittelee, niin väkisin miettii, että sekö siellä nyt muljahteli :joyful:
Muutamien viikkojen päästähän sen sitten tietää, kun pitäisi enemmän käydä jo tuntemaan, että tuntuuko samalta. Itsellä kun ei kokemusta ole.

Mileim rv 12+6

Mä muistan esikoisesta kun kaikki sanoi, että ensiliikkeet tuntuvat perhosen siipien sutinalta ja pieneltä kupilimiseltä.. Jooh, minusta ne tuntui lähinnä kuin olisi ilma kiertänyt vatsassa, mutta sitä pierua ei koskaan tule ulos. :smiley-bounce022 Semmoselta porinalta se tuntui alkuun. laughing6

Eilen oli niin haipakkaa, että koin olevani oireeton..ja nyt onkin hiipinyt kauhea pelko, ettei sykkeitä enää olisikaan. Oireita kun voi olla sen pari viikkoa vaikka pieni alku olisikin sammunut.. :sad001 En saa dopplerilla sykkeitä, mutta en muistaakseni näillä viikoilla saanut esikoisestakaan..
Huomenna on neuvola ja ajattelin pyytää ja rukoilla, että siellä joku ultralla voisi katsoa sykkeen, jos ei kuule päältäpäin... :oops:

9+4

Itseasiassa taisinkin kuulla sykkeen jo itse.:) En vain enää muistanut että alkuun se ääni on enemmän sitä viuhviuh- ääntä kuin selkeää pumpudum- ääntä. Vertasin youtuben ääniin ja kyllä se oli viikkoja vastaava ääni sekä syke 136. Huh!!! :happy093

9+4

Esikoiselta muistan että ekat liikkeiksi tulkitsemani tuntemukset oli sellaisia elohiiren tapaisia. Vielä ei ole tuntunut mitään vaikka olen yrittänyt kuulostella joko jotain tuntuisi. Neuvolan täti kysyi jo ekalla käynnillä rv8+0 että joko tuntuu liikkeet. Nauroin vain että eikai nyt sentään vielä niin aikaisin :D
Me ei olla doppleria hankittu kotiin mutta esikoisen aikaan mies kuunteli tyhjällä wc-paperi rullalla pikkuisen sykkeitä ja hyvin kuului. En muista millä viikolla esikoisesta kuului ensimmäisen kerran tuolla rullalla mutta tämän nykyisen sykkeet ei vielä ainakaan kuulu. Huomenna onneksi nt-ultra heti aamusta niin pääsee tästä epätietoisuudesta ja näkee onko siellä tosiaan joku :)

Rv12+3

Huhhuh, johan ollut vappu. Tullut syötyä vappuruokia, eli lihistä ja munkkeja. Joku saattaa muistaa, että heittäydyin vähä-vehnäiselle, hiivattomalle ja vilja-rajoitteiselle joitakin viikkoja sitten.

Tänään lounaan jälkeen olin sitten jo niin kalpea, että kuulemma lakanatkaan ei ole niin valkoisia. Makasin sängyssä ja kyyneleet valui poskilla kun oli niin kamala olo. Mies lähti siltä istumalta hakemaan mulle cesar-salaattia kaupasta. Kun olin sen syönyt, heräsin taas elävien kirjoihin.

Kohta pihvien paistot ja vappuillallinen on valmis.

Perjantaina oli myös rankka huonon olon kohtaus.

Mun keskimmäinen silittelee mun vatsaa tuon tuosta ja toistelee että äidillä iso massu. Ei olla vielä kerrottu. Luulen, että lähempänä puoltaväliä, ellei tule jotain pakkotilannetta. Lapset on tottuneet siihen, että mulla ei maha pömpötä kuin korkeintaan karkki/tankkauspäivänä, niin nyt on harmi kun ne huomioi heti, että äiskä on syönyt vähän hyvin.

Eilen kuuntelin taas sykkeet. 160-158 ne huiteli. Tyyppi oli vissiin unilla just.

Rv 11+4

Tykytteleekö muilla kovasti? Musta tuntuu että mulla leposyke hakkaa koko ajan 90-100 väliä... :S kurja olo varsinkin kun yrittää nukahtaa niin jyskyttää mahottomasti...

Jeanney 13+2

Miulla Jeanney sydän hakkaa koko ajan hirveetä tahtia mut ei sentään sataa lähentele. 65-80 yleensä leposyke. Ootko mitannu et siun syke oikeesti on noin korkee vai tuntuuko vaan siltä?

Niin ja raskaanahan on normaalia jos on korkeempi syke mut on siinäkin rajansa.

Täällä ei ole muistaakseni raskausaikana tykytellyt yhtään, muuten kylläkin.. Aikaisemmin se on saattanut johtua thyroxinin nostosta. Juttele Jeanney neuvolassa asiasta jos sitä kestää kovin kauan tai alkaa jostain sattua.

Täällä ei sykkeitä kuulu vieläkään. :( Turhauttavaa.. Ymmärrettävää varmasti, mutta turhauttaa silti. Meillä vauva&istukka oli kiinnittynyt ihan kohdun taakse ja sitten tietysti kun tuota painoakin on niin sekin varmasti estää hieman. Noh, eiköhän ne jossain vaiheessa saada kuuluviin. :) Nt-ultraa edelleen odotellessa, voi kumpa se aika menisi jotenkin nopeammin.. Välillä on kauhea huoli onko pikkuisella kaikki vieläkin hyvin kun mitään oireita ei enää ole. Alavatsaa välillä kipuilee, siinä kaikki.

Kerrottiin myös tänään miehen toiselle veljelle näyttämällä tuo viime ultrasta saatu dvd :) Mä siis jotenkin luulin että mies olisi jo veljelleen kertonut, mutta ei ollutkaan. Oli siis hänelle täysi yllätys mitä laitoimme pyörimään. :)

Itelläni on kans kauheen kovan tuntunen syke, eikä ainakaan auta, että käytän astmalääkettä joka aiheuttaa vielä sivuvaikutuksena lisää tykytyksiä.
Saunassa äsken kävi vihlomaan alavatsaa, alaselkää ja nivusia.. liekö ihan vaan kasvukipuja, vai olikohan joku pikkunen suppari..? Piti alemmalle lauteelle siirtyä, niin helpotti. Nyt ei enää mitään, kun saunasta tulin pois. Pikkusen jomottelee..

Takaisin