La marraskuu 2016

Paljonko olette joutuneet ottamaan sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Hirveä morkkis jo tämän ekan päivän takia..
Mulle lääkäri kirjoitti puolitoista viikkoa. Yleensä kun olen ollut pois töistä sairauden takia niin iskee kauhea morkkis. Nyt oli kyllä niin kaamea olo että jäi mielellään kotiin ja kun ei pysty töissä antamaan sitä 100%:a niin ihan hyvä oli olla kotona.

Mä olen joutunu yhden päivän olemaan pois, päänsäryn/oksentelun vuoksi. Pahin pahoinvointi osui juuri mun lomaviikoille :grumpy:

Miullakin aina iltaa kohti tulee enemmän menkkamaisia jomotuksia! Äsken varsinkin saunassa.. repäisykipuja myös iltaa kohti enemmän.
Ärsyttää tuo mies kyllä niin suunnattomasti aina välillä, oon tässä pari päivää hautonut omasta mielestäni ihanaa pojan nimeä, ja mies totesi "no ei, ihan homo nimi." :mad: MIUN UKKI OLI LÄHESTULKOON SAMAN NIMINEN. :mad: Ukilla oli siis vaan kaksi nimeä, tässä olis kolme ja vähän muutosta etunimessä...
Vaikka onhan noita kivoja nimiä muitakin, ja eihän hää pakolla oo ees poika! :p
Sama juttu. Mitä tahansa nimeä ehdotan; ei käy, ei todellakaan. Yks ilta taas ehdotin kaunista nimeä:-"Olen seurustellut sen nimisen kanssa". Kyllä tulee olemaan vaikeaa valita nimi!

Mun raskaus on ollu kaikkea muuta kuin nautinnollista tän helvetillisen pahoinvoinnin takia :arghh::hungover: Aivan perseestä suoraa sanotusti. Nauttisin niin paljon jos pääsisin tästä pahoinvoinnista eroon!... Ehkä joskus...Toivottavasti pian....

9+5
Joo ja raskaushan on naisen elämän parasta aikaa, paskat. Se lopputulos on paras.

Täällä myös ihanat uutiset ultrasta tänään! Pikkuinen siellä heilui rimpulajalkoineen <3 Lapset oli myös iloisia uutisesta. Heti illalla pamahti netpostiin kirje seulonnasta, kaikki ok, ei kohonnutta riskiä. Pojan kanssa aamulla puhuttiin kyllä downista, mitä se tarkoittaa ym.
Pläjäytin votsappiin siskoille ja äidilleni kuvan ultrasta. Tää kun on neljäs niin reaktiot voi olla vaihtelevat.. Kyllä ne sen ihan hyvin otti :)
Mutta oma perhe iloitsee ja mieskin yrittää totutella ajatukseen
Rv 12+3 (la:ta aikaistettiin pikkuisen)

Oliko kellään alkuraskaudessa närästystä? Mulla ei ole ollu närästystä sitten esikoisen odotuksen niin siitä(kin) arvelin, että olisinkohan raskaana. Tai sitten oli vaan sattumaa kun muistelin, että viime raskaudessa närästystä oli vasta ison vatsan kanssa.

Toinen mitä mietin, että liittyköhän raskauteen kun alkuvaiheessa oli järkky jano jatkuvasti. Niin, että aamusin oli kurkku ihan kipee ja heti kun joi niin helpotti. Ja tätä jatku varmaan pari viikkoa.

On närästystä, mulla muuttui pahoinvointi osittain närästyksestä johtuvaksi nyt pari viikkoa sitten.. Mulla onkin kyllä refluksitauti. Sain sitten neuvolasta luvan syödä omeprazolia ni johan helpotti :) renniet ja gavisconit ei tehonnu yhtään.
Ja jano on kyllä ollut kova koko ajan! Tullut juotua paljon enemmän kuin aijemmin. Töissäkin vesipullon luona koko ajan :D

Jeanney 13+1

Oikein hyvää vappua kaikille! Syyään paljon munkkeja ja metrilakuja että kakaroillekin riittäisi :hilarious: ei vaan oikeesti... ajattelin minä perinteen säilyttää ja syyä mutt vaan vähän metrilakua :happy:

Rv 13+5

Muokattu viimeksi:
Mulla noi närästys ja janon on jo kadonnut. Ne oli sillon muutama viikko sitten. Nyt tuntuu, ettei ole mitään oireita. Vähän heikko olo jos ei syö säännöllisesti ja väsymys, mutta ei enää muuta.

9+5

Mulla vaan oireet pahenee :( pahoinvointi, huonontunut iho, närästys, migreenit jne..

Rv 11+0

Mulla muuten aika normaali olo nyt, mutta kärsin toistuvista nenäverenvuodoista! Joka aamu alkaa tällä! Oon aiemminkin kärsinyt tästä vaivasta, mutta vain talvisin ja omega-kapselit auttoi tähän vaivaan. Aivan sairaan ärsyttävää! Tarvii hakea a-vita-tippoja, ne varmaan auttaa ja ilmeisesti voi käyttää raskauden aikana.

Rv 11+5

Mulla muuten aika normaali olo nyt, mutta kärsin toistuvista nenäverenvuodoista! Joka aamu alkaa tällä! Oon aiemminkin kärsinyt tästä vaivasta, mutta vain talvisin ja omega-kapselit auttoi tähän vaivaan. Aivan sairaan ärsyttävää! Tarvii hakea a-vita-tippoja, ne varmaan auttaa ja ilmeisesti voi käyttää raskauden aikana.

Rv 11+5

Mulla oli viime raskaudessa kans usein tota nenäverenvuotoa. Joskus aamulla heräsin tyyny veressä. Ihanaa. Mul kans muutenkin tulee verta melko herkästi nenästä, etenkin talvisin. Tosin iän myötä harvemmin. Vielä ei ole tässä raskaudessa tullut, mut ehtiihän sitä vielä.

Mulla tuntuu kans et oireet alkaa hellittää. Eilen olin 10h töissä ja jaksoin ihan hyvin. Toki illalla en sitten mitään erityistä enää jaksanutkaan ja menin suht ajoissa nukkumaan. Onko kellään sellasta, et iltasin nukkumaan mennessä palelisi kamalasti? Mä palelen muutenkin herkästi, mut etenkin iltasin peiton alle pujahdettuani kestää aikansa et lämpenen. Sit kun on väsynyt niin joutuu haukottelemaan ihan kamalasti, siis suunnilleen jatkuvasti.

9+4

Ähh.. Kävin tk:lla sairaanhoitajalta voisiko hän katsoa mun maanantaisen verikokeiden tuloksista hemoglobiini arvon, kun en niitä itse näe omakannasta. Noh vähän natisten tämä täti katsoi sen, mutta sanoi että katsoo vain sen arvon (ei muita vaikka niissä olisikin ollut jotain hälyyttävää). Ja omakantaan ei tule tuloksia ennen kuin ne sinne kirjataan. Eipä niitä sinne kukaan taida kirjata ennen kun kahden viikon(!) päästä kun on nt-ultra. Kiva tässä nyt sitten epätietoisuudessa elellä, esimerkiksi kilpirauhasarvot olisin halunnut tietää.

Rv 11+0

Varpahat: onpas outoa! Meillä tulee kilpirauhasarvot, hemoglobiini ja jotkut muut perusjutut heti kun tulokset valmistuu kännykkään tekstarina jos vaan muistaa ennen kokeiden ottoa sanoa labrahoitajalle, että haluaa tiedot tekstarina. Neuvolan terkka (joka on tilannut ne kokeet) taas saa ilmoituksen kokeiden valmistumisesta ja jos niissä on jotain häikkää soittaa heti perään.

Huh, mikä olo näin vapun kunniaksi ällöttää, väsyttää ja kohtu kipuilee.. Ei jaksa ainakaan just nyt yhtään mitään. Vieraita oli ja tyttö oli mussa kiinni koko vierailun ajan, ku ujosteli. Oon niin puhki tosta et piti istua ja jutella ja koittaa kestää sitä läheisyyttä omassa olossani. Onneks nyt makaan yksin sängyllä ja saan vähän hengähtää. Mikä vointi muilla?

Ällöttävä, oksettava. Oli niin kamalaa mennä miehen vanhempien luokse vappulounaalle, kun teki jo valmiiksi niin pahaa. Ei siis heille olla vielä kerrottu vauvasta. Onneksi sain syötyä ruuan mutta munkki ei mennyt millään alas, vaan meinas samantien tul ylös. Yööööök!!!!!

10+0

No juu, ukolla sit viikonlopun ja vapun kunniaks vatsatauti... Ku aattelin, et saisin levättyä, mutta enpä nyt sit saa... Oon leiponutki kaikenlaisia herkkuja, mutta eipä ne maistu :eek: Ja nyt vasta alkanu minulla kohtu kasvukipuilee.. Kai paikat on sen verran venyksissä vuoden takasesta synnytyksestä, et nyt vasta "venyy" enemmänkin.. Vai onkos teillä muilla samanlaisia kokemuksia, että onko normaalia?

Ainiin ja iloista vappua! :grin

Siis mullaki nyt muutaman päivän kipuillu, joten jospa se olis sit ihan normaalia.. Ihannku menkat olis alkamassa, mut vähä eri tyylinen kipu kuitenki.

Meilläki mies joutu eilen lähtee töistä kesken päivän, ku tuli mahatauti, mut onneks tänää ollu oireeton.. Tsemppiä sinne mahataudin kans!

Mä olin viikon himonnu simaa ja munkkia ja ku söin sit ku puoli lasia sain alas ja pienen munkinm ei kyl ollu mitää herkkua ja ei tee enää yhtään mieli.

Takaisin