La marraskuu 2016

Täytyy yrittää ottaa rauhallisesti. Miten se onkin niin vaikeeta? :D Edellisestä raskaudesta on jo 6 vuotta niin ei ole ihan tuoreessa muistissa.

Huomennahan on siis vasta varhaisultra kun neuvolassa halutaan varmistaa oikeat viikot. Ihan ekassa ultrassa kävin yksityisellä muissa asioissa niin neuvolatäti halus, että käyn niiden omalla lääkärillä. Kun viikot ja viimesimmät menkat ei oikein täsmää, mikä johtuu epäsäännöllisestä kierrosta.

Tuli muuten yllätyksenä neuvolakäynnillä, ettei auringonkukansiemeniä saa syödä :o Tähän saakka laittanu joka aamu siemeniä rahkan päälle. Tietääkö joku, että koskeeko se kaikkia siemeniä vai vaan auringonkukan- ja pellavansiemeniä?

Meetvurstikin oli yllätys. Sitä en normaalistikaan syö, mutta muutama viikko sitten söin jonkun verran kun ei ollu muuta leivän päälle enkä tiennyt sen olevan kielletty.

Aika monta uutta kiellettyä ruoka-ainetta tullu tässä vuosien aikana.

Auttaako magnesium suppareihin vai? Mulla on ollut jo sellaisia samanlaisia harkkasupistuksia mitä oli esikoista joskus viikoista 15+ alkaen

Mie tiesin pellavansiemenistä, mutta en auringonkukan! Harvoin niitä silleen syönkään, mut tossa miun lempparipuurossa Fazerin sadonkorjuussa on ainakin auringonkukan.. vaikka en paljon puuroo syökään ni onko se nyt sit vaihettava tavalliseen puuroon :( pöh.

Ja eiks meetvursti oo suolapitoisuuden takia kielletty? Ite joskus syön leivän päällä yhen kaks siivua, en paketillista vedä kerralla :)

mä pelkään hammaslääkäriä ku ruttoa!! puolisen vuotta sitte uskaltauduin hammaslääkärille yksityiselle 6 vuoden pitkittämisen jälkeen. En menny toista kertaa vaan peruin ajat, hammaslääkäri oli kokenu pelkopotilaita hoitanut mutta se hoitaja..... sitte kokeilin kunnan kautta mennä ja kävinki yhellä kehutulla hammaslääkärillä, repi suuta niin lujaa etten toista kertaa menny. Kunnan puolelta vaihdoin sit hammaslääkäriä ja nyt on ollu kyllä ihan loistava tämä. Maaliskuussa kävin siis tällä uusimmalla ja se jopa laitto jonku eri puudutteenki raskauden vuoksi ku yks reikä piti paikata.. lisäksi mulla kitalaessa hammas ja varmaan nukutuksella poistavat sen raskauden jälkeen, en kyllä haluais nukutusta vaan puudutuksella mut saas nähdä..

Hirveetä stressiä ja tuskaa tuottaa mulla tää tupakoimattomuus.. kuitenkin sen 10 vuotta säännöllisesti kiskonu menemään ilman sen kummempia taukoja.. josko se tästä helpottais. mulla 4.5 nt-ultra :love017

Meetvurstia ei ole valmistuksessa kuumennettu tarpeeksi niin siinä on kai listeria ja toksoplasmoosi riski? Kuumennettuna esim pitsassa saa syödä

Ai meetvurstissa on sellanen riski olemassa :eek: Noh, onneks meillä ei yleensäkään sitä ole, nyt tietää olla ostamattakin.

Mä sain kanssa tietää siitä vasta pari viikkoa sitten, olin juuri vielä syönyt meetvurstia, teki mieli vaan mennä oksentamaan ne :O suomalaisessa meetvurstissa riski on varmaan häviävän pieni kuitenkin. :) kumma kyllä etten esikoisen aika ollut ollenkaan kuullut edes meetvurstikiellosta.

Mulla on ollut kans välillä salmiakki himo ja siihen olen vähän salmiakkia syönyt.
Hirveen hysteerinen en ole noiden ruoka asioiden kanssa ollut, mut en tosiaan ajatellut et juustokakku tehdään tuorejuustosta ja sitä ei kuumenneta (kyllä sen tiesin mut en jotenkin tajunnut) ja ostin synttäreilleni juustokakun ja sen valmistus maa oli viro.
Ainoostaan nyt oon aiheuttanut sillä itelleni huonon fiiliksen, kun mies rupes siitä puhumaan ja vähän no siis ei loukannut tai mitään mut huomautti sen syömisestä ja siitä tullu nyt huono fiilis. :(
Listerian itämisaika taitaa olla useempi viikko? Ja sit tietty oli listeriasta pikkasen pakko lukea ja nyt fiilis on tää: mitä jos sain listerian ja aiheutin vauvan kuoleman. Tapauksia on vähä suomessa koska kaikki melkeen tehdään pastöroidusta maidosta, mutta toi oli virosta enkä tiedä miten siellä kun ei siinä kakussa lukenu!
Voiko joku sanoo et oon vaan miettinyt asiaa liikaa ja kaikki on varmasti hyvin!? :(

Kissanhiekkoja/kakkoja korjannut enkä vaihtanut sen jälkeen kun plussa testin tein. Tai siis mun mies ei anna mun vaihtaa niitä :) ihan kiva niin :)

Täällä tänään tosiaan 11+0! Haluaisin jo ääneen iloita, mut kunhan ultraan ensin pääsisin tai edes sydän äänet kuulisin!
Mä haluun ja en halua ostaa dopleria kotiin. Hankalaa! :D
Uä-ajat tuli kotiin ja eka ultra olis 10.5 jollon viikkoja 12+6 ja rakenne uä on 1.7 :)
Verikokeissa ja pissan vein labraan maanantaina.
Pahoittelut pelkästä omanapailusta, oli vaa niin paljon tekstiä :D
Illalla yritän vähän ottaa kiinni missä mennään! :)

Onnea kaikista hyvistä uä-kuulumisista!!<3 omia odotellessa!! :)

Ihanaa keskiviikkoa mammat!
Mymmelisti 11+0

Mistä te kuulette noista kielletyistä ruoka-aineista? Mulle ei oo vielä kerrottu mitään!!

10+4

Neuvolasta sain sen listan noista ruokarajoitteista.

Oon syöny auringonkukan siemeniä, en ole ainakaan mistään virallisesta suosituksesta löytänyt etteikö saisi syödä ja sama meetwurstin kanssa.. Ei ole näistä kyllä neuvolassakaan sanottu.

Neuvolan listassa on ainakin meetvursti vantaalla ja ihan eviran listalla

Pellavansiemenet on tosiaan tässä listassa myös, mutta lukee että auringonkukan ja muiden öljykasvien siemeniä saa käyttää enintään 2rkl/pv. Ja lista on päivitetty 2016. :)

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mä sain myös listan neuvolasta kotiini, mutta en olisi turhan huolissani siitä kaikesta. Siemeniäkin saa siis syödä kohtuuden rajoissa, just muutamaa teelusikallista päivässä ja ei haittaa jos sitä on leivässä esim. Suomalaisiin maitotuotteisiin luotan myös, pästöroituja ne kaikki on. Kissanhiekkalaatikon siivoan edelleen itse, mies ei ole sitä koskaan siivonnut. Uskon, että vauva pysyy turvassa kun käyttää hyvää käsihygieniaa, ei koske mihinkään paljain sormin ja pesee heti kädet kunnolla saippualla. :) Lakritsia himoitsen aivan älyttömästi, mutta mies on sen kanssa hirveän ehdoton kun neuvolasta sanottiin että saattaa aiheuttaa kehityshäiriöitä! Ähh, musta tuntuu että huolehtii liikaakin, vaikka hyvähän se vain on..

Mä olen ollut nyt hurjan stressaantunut taas siitä, että onko tuolla masussa enää mitään elämää :( Dopplerilla olen yrittänyt kuunnella, mutta sydänääniä en saa vieläkään kuuluviin. Ennen sentään sain kunnon istukan viuhunan ja lukemat ruutuun, nyt ei enää edes sitäkään. Voi itku kun stressaa :( Nt-ultra vasta 12.5...

Edellisessä raskaudessa olin ihan hysteerikko noiden suositusten suhteen, mutta enää en niinkään. Tottakai tulee katsottua mitä suuhunsa pistää (ainakin välillä). Ihmetyttää vaan, jos vähän joka paikassa eri juttuja ja kaupungista riippuen neuvotaan eri tavalla. Toki Eviran sivuiltahan ne kannattaa katsoa, mutta eipä ole tullut itsellenikään mieleen. THL:n sivuilta olen itse katsonut ja neuvolan oppaista.

Mistä te kuulette noista kielletyistä ruoka-aineista? Mulle ei oo vielä kerrottu mitään!!

10+4
Mä sain neuvolasta semmosen listan ja netissä ne on varmasti myös. Apteekissa oli joku ilmais kirja "vauvan odotus 2016-2017" ja siellä oli myös se sama lista. :)

Onkohan mulla vähän aikasin se nt-ultra? Se on huomenna rv 11+4. Viime yön olin töissä ja siellä huomas hyvin kaikki alavatsanippailut alkuyöstä. Yleensähän olen nukkumas jo klo 21 aikaan. Mua jännittää myös se huominen NIIIN paljon. Tää epätietoisuus on niin raastavaa. Miksi ei vaan voi onnellisena odottaa? Tarvii lukea kaikki pahimmat skenaariot netistä ja sitten on hermoraunio :nailbiting: Toki tiesin sen ekan mola-raskauden jälkeen että alkuraskauden ilo on lopullisesti menetetty.

Minulla nt-ultra rv 11+3. Täälläpäin on viikoilla 11-12. Eipähän tarvitse kauempaa jännittää :)

Takaisin