La marraskuu 2016

PUUTUMISISTA. Olen herännyt parin viikon sisään kaksi kertaa yöllä siihen että minulla on ollut koko oikea puoli vartalosta puuduksissa. Siis ihan kokonaan, kasvoja myöten.

Perjantaina alkoi päivällä tikustelemaan oikea puoli ja se levisi päivän mittaan koko vartaloon. Illalla menin päivystykseen, koko kroppa päätä myöten (etenkin huulissa tuntui tosi inhottavalle) pisteli. Ottivat verenpaineen ja ultras nopeasti, vauva elossa sanoi, ei mitään arvailuja mistä voisi johtua tmv. Käski mennä vaan kotiin ja tulla uudestaan jos lähtee jalat alta. Kävin siis Tyksissä. Tikustelu onneksi loppui yön aikana.

Odotan siis neljättä, eikä mulla oo ikinä ennen ollut mitään tämmöstä, ei normaalisti eikä raskaana ollessanikaan.

Kellään vastaavasta kokemusta?!

Ei mullakaan raskauden aikana mutta johtuu siitä ettei veri kierrä kunnolla, koko kroppa on vaan niin jumissa.

Onko kellään nyt raskauden myötä tullut hiivaoireita?

Ei kamalasti kutinaa, mutta valkovuoto lisääntynyt ja ihan kuin sitä välillä tulisi "vetenä".

Iik, huomenna nyt niihin verikokeisiin. Jännittää!

Rv 10+1

Onko kellään nyt raskauden myötä tullut hiivaoireita?
Mulle tuli yksi hiiva ihan raskauden alussa, 4-5 viikolla. Jotenkin pahemman oloinen kuin ennen raskautta, kirveli niin älyttömästi ja lääkkeiden vaikutukseen kesti kauan. Normaalisti oireet helpottanut 2 päivässä, nyt meni 5... Canestenia käytin.

Huomenna eka neuvola, mutta pahoin pelkään ettei edes yritetä kuunnella sykkeitä.. Tuossa meidän pikkuneuvolassa oli ainakin esikoisen aikaan niin vanhat laitteet, että nt-ultran jälkeen vasta kuunneltiin. Toisaalta neuvola muuttanut uusiin tiloihin, ni joskohan olisi laitteetkin uudistunut :rolleyes:
Minulla ei ole ikinä ollut hiivatulehdusta, niin en edes tiedä miltä se tuntuu..

Rv 9+2 (vasta!!!)

Minulla tänään klo 7.40 eks neuvola eniten odotan sitä et saan siellä sen n p ultra ajan :) tänään poksuttaa 9+0 taas päästy viikko etiäpäin pikkusen kans jihaa :) mullakaan ei oo ikinä tämän 34 vuoden aikana ollu hiivaa mutta nyt epäilen et voi olla ja ajattelinkin et kysyn aitä tänään neuvolassa kun eilen alko hillitön kutina alapäässä tosi ikävä tunne ja vaikka kävi pesulla niin kutina kun vaan jatkuu :(
Tissit oli taas aamul ihan turvoksissa piti ihan peilistä katsoa ja kauhistuin et ihan ku omistasin silikonit heh :)
Muita oireita ei nyt oikeastaan olekkaan ihan ku ei ois edes raskasna jospa se etova olokin nyt lopulta alko helpottaa johan sitä kesti yli 2 viikkoa :(

Mullakin hiiva tuli tässä raskaudessa jo ennen plussaamista =/ ja nyt tuntuis että vois olla ehkä taas, kutinaa ei sinänsä oo mutta valkovuoto jotenkin omistuista. Muissa raskauksissa ei oo hiivoja muistaakseni ollut. Tänään on onneksi neuvolassa käynti niin arvelin kysellä siitä samalla ni tietäs mitä hoitaa jos jotain hoidettavaa on. Jotain omituista tuoksuakin on ilmassa wc-käynneillä, mietin vaan että voisko olla ihan vaan nuo mama-vitamiinit mitkä tuoksahtaa vai liekkö jotain muuta sit itsellä? Kysäisenpäs siitäkin.

Van joo, tänään siis terkkarin neuvola eka ja lääkärin neuvola sit hetken päästä siitä.. jännittää ne aina vaikkei vielä eilen jännittäny yhtään =/

Auringonkukka rv 10+2

Tää huono-olo on vaan niin kokonaisvaltaista.
:taunt005

Sama juttu! Tänään on ollut tosi huonovointinen päivä taas pitkästä aikaa. Outoa että muutamiksi päiviksi/viikoksi pahoinvointi hellittää ja sitten yhtäkkiä alkaa taas.

Rv 10+2

Mulla on ollut kahdessa ekassa raskaudessa ihan hiiva kierre. Nyt ei oo onneksi vielä tullut. Ja kolmannessakaan raskaudessa ei ollut kuin kerran hiiva.
Oma olo on vieläkin flunssainen. Ihmeen sitkeä tauti. Kestänyt jo yli viikon. Ehkä se tästä pikkuhiljaa. Torstaina pääsis vihdoin lääkärineuvolaan.

Pahoinvointi jatkuu täälläkin ja taas oli haettava saikkua :( neuvolalääkäri kirjoitti viikon vaik ite mul oli ajatuksena vaan saada tämä päivä :o olis niin kiva päästä takaisin "jaloilleen" ja töihin mut ei ni ei :(((

9+2

Flunssa jyllää täälläkin ja ei tunnu helpottavan millään. Pari päivää mennyt ihan sängynpohjalla vaikka ei kuumetta ole ollut. Ruoka ei maistu niinkun ei yleensäkään flunssassa mutta tänään on kyllä ällöttänyt kaikki. Pahoinvointia ei ole ollut varmaan pariin viikkoon ja toivon ettei se nyt ala uudestaan.
Mainitsin täällä että kävin työhaastattelussa ja tänään soitti työnantaja että olen saanut paikan ja työt alkaa toukokuun lopussa! :)

Flunssa jyllää täälläkin ja ei tunnu helpottavan millään. Pari päivää mennyt ihan sängynpohjalla vaikka ei kuumetta ole ollut. Ruoka ei maistu niinkun ei yleensäkään flunssassa mutta tänään on kyllä ällöttänyt kaikki. Pahoinvointia ei ole ollut varmaan pariin viikkoon ja toivon ettei se nyt ala uudestaan.
Mainitsin täällä että kävin työhaastattelussa ja tänään soitti työnantaja että olen saanut paikan ja työt alkaa toukokuun lopussa! :)

Onnea työpaikasta :) minulla taitaa käydä päinvastoin, osa-aikainen työ loppuu näillä näkymin kesän alussa. En usko että työllistyn ennen mammalomaa :/

Miten me saataisiin tietää, että kuinka monta odottajaa täällä tuntojaan jakelee?

Tämä on kyllä itselle, ja mitä ilmeisemmin monelle muullekin, aivan ihana paikka jaella kaikkia tuntoja laidasta laitaan.

<3

12+0

En ole nyt hetkeen ehtinyt kirjoitella. Olot on seilannu ees taas. Hyvinä päivinä oon lenkkeillyt. Siis juossut.

Pikkuisen sydänäänet saatiin kuuluviin. Muutamassa päivässä ne vahvistuneet niin, että saatiin lukema näytöllekkin, 160-170 ne vetelee.

Maha on tosissaan pullahtanut alhaalta enemmän, mutta edelleen pieni.

Oma pinna on ajoittain kireällä. Etenkin tuon koiranpennun kanssa. Mutta kyllä se tästä :) . Tänään on omat jalat ihan tukossa treenistä. Siivosin kyllä kämppää, mutta nakitin kauppareissun miehelle. En jaksa tänään lähteä näillä jaloilla kävelemään tuonne, riittää kun ulkoilutan koirat vielä muutamaan kertaan. Huomenna uudella teholla juoksemaan.

Rv 10+5

Onnea työpaikasta! !! :hello2

Pitkään tullu taas luettua tätä mitään kommentoimatta. Pieni pelko persiissä ollu kokoajan syksyn tuulimunan ja oireettomuuden takia. Tänään kuitenkin ekassa neuvolassa täti yllätti täysin kysymällä että kokeiltaisko ultrata, heillä kun oli sairaalan entinen ultralaite käytössä. Pitihän se pienen pelon kanssa kokeilla ja pieni pipana sykkivällä sydämellä on nyt löydetty ja todettu olemassa olevaks :love7 voi apua, voiks tää nyt olla oikeesti totta?!? T: epäluuloinen pessimisti :angelic:

LareS 9+1

Takaisin