La marraskuu 2016

Hei te, jotka olette jo käyneet nt-ultrassa. Meillä olisi se tiistaina ja alkoi yhtäkkiä ahdistaa ihan liikaa.

Voisiko joku kertoa mulle konkreettisesti, että miten homma etenee sukunimen kuulemisesta eteenpäin? Olisin tosi kiitollinen :)

11+6

Liinutiinu: meillä ainaki meni nii että mahan päältä ultraus. Iha eka hoitaja kyseli voinnit ja muut tiedot... täytti neuvolakorttii labratulokset. Sitte Katsottiin ensin että kaveri löyty. Oli vinhalla päällä nii ooteltii vähä aikaa. sit ku se sammu nii mitattii pituus jossa todettii paremmkn/tarkempi la (se muuttu viikolla aiemmaksi). Sitte alettiin kattoo niskatuevotus ja se mitattii kolmeen kertaan (varulta mut ainasama mitta). Sit kuvattii aivot et on nätti perhoskuvio. Sit tais löytyä palleankaari, virtsarakko, reidet ja jalkaterät sekä vähä sääriä. Sydän toki näky ja otettii siitä äänet myös nauhalle. Nenäluu löyty ja leuat joissa hammasaihiot. Nyt en muista katottiinko muita elimiä. Lopuksi otettii tulostettavat kuvat. Päivitti tiedot viel lopuksi neuvolakorttiin ja homma oli paketissa. :) Ja se n 30 min meni.

Rv 12+6

Saa kysyä... kun muistais. Vointia kysy. Sitte nevolakortista katso ja ku eriryhmää ei ollu merkitty nii kerto sen ja rhesustekijänki. Mulla onneks plussa. Oonko jaksanu liikkua ja miten syön. Ei kysyny painoa eikä punninnu ai nii ja kysy onko ollu mitää kipuja tai kutinoita. Oliko peruskyssäreitä en tiiä mut näitä tais kysyä.

Kiitos rukouksista. Sydän sykki pienellä. Muusta ei lääkäri saanu selvää, ku hyvä ku kone saatii päälle. Ei siis kovin oo moisia tehny.

Pieni siis elossa ja vuotoa ei tuu tällä hetkellä juurikaan.

Odotan nyt uusien verikokeiden jälkeen pääsyä lääkäriin.. Käsiasia ei ilmeisesti ole huolestuttava.

Liinutiinu,mulla aika samat kokemukset nt ultrassa kun sadetuulella. Alkuun vielä kätilö kertoi mitä tutkitaan ja mitä jos turvotusta onkin liikaa,niin vähän mahdollisista jatkotutkimuksista. Voinnit kyseli myös ja vatsan päältä minultakin ultrattiin. Koko ajan kertoi,mitä missäkin näkyy ja oli iloinen,kun vauva vilkutteli meille,niin vilkutti sille takaisin :) mukava ultraus ja n. 15-20min meni aikaa. Hyvin se mener Liinutiinu :)

Ilmottelen myöhemmin vielä mitä sanottiin tarkemmin. Meen nyt vielä uudelleen ultraan. Nyt sit ultraamisen ammattilaisen kans.

Huh, pitkä päivä 2h yöunilla olla täällä.. Nyt jo viisi tuntia ollu.

Ihan samanlaiset kokemukset mullakin nt-ultrasta. Aluksi tosiaan kätilö kyseli vointia jne ja kertoi vähän mitä ultrassa tehdään. Sitten mentiin eri huoneeseen ultraan ja katsottiin ultralla nuo rakenteet ja niskaturvotus. Ja kun ultrassa oli tosiaan mukana lääketieteen opiskelija niin samalla sillekin sitten kertoi mitä tekee ja miten voi väärin mitata niskaturvotuksen jne. Ja lopuksi varattiin aika rakenneultraan :)

En ole varmaan käynyt omia ultrakuulumisia tänne päivittelemässä? :) Kävimme tosiaan torstaina ja mua stressasi ja pelotti aivan älyttömästi! Mutta lääkäri oli mitä parhain ja kokemus erittäin hyvä. Ja siellä se meidän pieni ihme liikuskeli ja syke oli 187! Lääkäri oli erittäin perusteellinen, tutki tarkkaan vauvan rakennetta ja jatkuvasti selitti mitä missäkin näkyy ja katsoi myös munasarjojen tilanteen ja sen kummalta puolelta munasolu oli irronnut eli missä keltarauhanen oli. Yritti myös katsella vauvaa 3D:llä, mutta pieni näytti meille vain selkäänsä eikä suostunut kääntymään. :D Niskaturvotusta hän myös vähän jo tutkisi ja sanoi, että se on ihan minimaalisen pieni, lähes mittaamaton. Ja tuskin enää vaarallisen paksua niskaturvotusta tuleekaan, eli kaikki on niin hyvin kuin vain voi olla! Saatiin myös paljon kuvia mukaan ja ihana dvd jota voidaan myöhemminkin katsella. :)
Suosittelen lämpimästi kaikille Turun lähistöllä asuville Savonlahtea, Varsinais-Suomen lääkäripalvelua! Edullinenkin vielä oli. :)

9+6

Ihanaa orchid87 <3

Hienoa et meni noin hyvin ja mukavasti :)

Kävin tosiaan vielä gynekologilla ja kaikki oli hyvin. Verta näkyi kohdussa ja sitä tulee vielä vuotamaan.. Mut vauva oli eloisa ja ihana <3

Käsikipu ja vuoto ei ollut onneksi yhteydessä toisiinsa. Saan siis alkaa kuntouttamaan kättä ja kuulemma jatkaa odotusaikaa normaalisti. Onneks viikon päästä on kunnallinen ultra, ni näkee taas vauvaa..

Nyt nukkumaan vähä päikkäreitä. Aika rankka päivä oli. Onneks kaikki meneekin ehkä hyvin.

Kävin tosiaan vielä gynekologilla ja kaikki oli hyvin. Verta näkyi kohdussa ja sitä tulee vielä vuotamaan.. Mut vauva oli eloisa ja ihana <3

Käsikipu ja vuoto ei ollut onneksi yhteydessä toisiinsa. Saan siis alkaa kuntouttamaan kättä ja kuulemma jatkaa odotusaikaa normaalisti. Onneks viikon päästä on kunnallinen ultra, ni näkee taas vauvaa..

Nyt nukkumaan vähä päikkäreitä. Aika rankka päivä oli. Onneks kaikki meneekin ehkä hyvin.
Hieno homma :)

Tosi hienoa, että kaikki oli hyvin! Mä olen ruvennut vahtaamaan itseäni, ja nyt kun oireet (pahoinvointi ja mahan nyppiminen) on vähentynyt, etten olisikaan enää raskaana. Vielä viikko ja päivä nt-ultraan. Odottavan aika pitkä :D

PUUTUMISISTA. Olen herännyt parin viikon sisään kaksi kertaa yöllä siihen että minulla on ollut koko oikea puoli vartalosta puuduksissa. Siis ihan kokonaan, kasvoja myöten.

Perjantaina alkoi päivällä tikustelemaan oikea puoli ja se levisi päivän mittaan koko vartaloon. Illalla menin päivystykseen, koko kroppa päätä myöten (etenkin huulissa tuntui tosi inhottavalle) pisteli. Ottivat verenpaineen ja ultras nopeasti, vauva elossa sanoi, ei mitään arvailuja mistä voisi johtua tmv. Käski mennä vaan kotiin ja tulla uudestaan jos lähtee jalat alta. Kävin siis Tyksissä. Tikustelu onneksi loppui yön aikana.

Odotan siis neljättä, eikä mulla oo ikinä ennen ollut mitään tämmöstä, ei normaalisti eikä raskaana ollessanikaan.

Kellään vastaavasta kokemusta?!

Mulla on ilman raskautta ollut tuollaista kokovartalopuutumista siis niin että molemmat jalat ja kädet ja pää (kasvot) puutuivat. Mulla oli vaan niin jumissa lihakset, lihasrelaksanteilla ja hieronnoilla meni ohi.

Takaisin