La marraskuu 2016

Voin vaan kuvitella miten karmeet raskausarvet miulle tulee, kun jalkoihin vähän ylimäärästä joskus tullut niin sisäreisissä karmeet arvet ja ulkoireisissä pienet. Oon niin varma, että maha tulee näyttämään ihan hirveeltä..
Eikös tollanen kudostyyppi joka raskausarpeutuu herkästi, oo yleensä myös repeämisalttiimpi synnytyksessä? Näin oon jostain lukenut ja suurimmat pelot liittyykin juuri repeämisiin ja siihen, että tunnen ne.. hyi.

Miehen äidille kerrottiin tänään raskaudesta, mies kertoi kun kylässä käytiin. Töksäytti vaan että "** on raskaana". Ite oisin sanonut, että meille tulee perheenlisäystä marraskuussa, mut tulihan se asia selväksi toki noinkin :hilarious:

Mileim rv 11+5

Minullakin siis on raskausarpia reisissä, mutta raskaana ollessa ei tullut ollenkaan. Olen kyllä kuullut, että joillekin niitä tulee, vaikka mitä yrittäisi. Ja tuli kyllä repeämiä synnytyksessä. En tosin tuntenut kun ne tuli :grin Meinaan kuitenkin bio-oilia hommata, jos siinä joku taika on :)
Me ei olla kerrottu oikein kellekkään vielä perheenlisäyksestä. Kunhan olisi joskus se ultra...

Mulla tuli joskus teininä sisäreisiin aikamoiset raskausarvet kun keräsin kiloja aika hurjaa tahtia. No siitäpä sitten päättelin esikoista odottaessa että mahaan tulee varmaan järkyttävät arvet ja ostinkin hirveän kalliin raskausarpi rasvan jota käytin sitten varmaan 2-3 kertaa. No mutta yhtäkään arpea ei mahaan tullut. Ulkoreisiin tuli muutama hassu arpi mutta niitäkään ei näe kun juuri sillä kohtaa tatuointi eli vain tarkkaan syynäämällä ne sieltä löytää.
Nyt tämän toisen kohdalla olen miettinyt että jos maha kasvaa näin lujaa mitä on tähänmennessä kasvanut niin en varmasti säästy arvilta. Vielä en kuitenkaan ole rasvapurkkiin kajonnut ja luulen että en rasvaa ollenkaan kun en sitten kuitenkaan säännöllisesti muista sitä tehdä :D

Eli toivoa on sittenkin, että en muutu kokonaan yhdeksi raskausarveksi ! :hilarious:

Voin vaan kuvitella miten karmeet raskausarvet miulle tulee, kun jalkoihin vähän ylimäärästä joskus tullut niin sisäreisissä karmeet arvet ja ulkoireisissä pienet. Oon niin varma, että maha tulee näyttämään ihan hirveeltä..
Eikös tollanen kudostyyppi joka raskausarpeutuu herkästi, oo yleensä myös repeämisalttiimpi synnytyksessä? Näin oon jostain lukenut ja suurimmat pelot liittyykin juuri repeämisiin ja siihen, että tunnen ne.. hyi.

Miehen äidille kerrottiin tänään raskaudesta, mies kertoi kun kylässä käytiin. Töksäytti vaan että "** on raskaana". Ite oisin sanonut, että meille tulee perheenlisäystä marraskuussa, mut tulihan se asia selväksi toki noinkin :hilarious:

Mileim rv 11+5

Minulle tuli paljon raskausarpia, vähän sinne ja tänne mutta en kyll revennyt mitenkään erikoisesti synnytyksessä... (2 lasta mulla)

Vauvatoive 10+2

Hei miten teijän pahoinvoinnin laita? Alkaako helpottaa/ paheneeko? Musta tuntuu että nyt on joku pahenemis vaihe itellä päällä, oksentaa täytyy yleensä heti aamulla ja toisen kerran lounasaikaan :( nyt tänään poikkeuksellisesti lykkäs pahan olon illaksi.. alkaa olla jo melko loppu kun koko ajan huono olo.

Pikkumyy 12+1

Itsellä kans nuoruusvuosina tulleita arpia reisissä ja rinnoissa. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa, kun odotin poikia, rasvailin vatsaa säännöllisesti eikä arpia tullut minnekkään. Kolmannessa raskaudessa, kun tyttöä odotin, rasvasin tiuhaan vatsaa ja myös kylkiä mutta kylkiin ne arvet sitten tulivat. =)

Auringonkukka rv 10+0

Mulla ei ole ollut enää pahoinvointia, sen sijaan rinnat ovat edelleen kipeät ja väsymys on järjetön. Ja, kehtaako tän edes kirjoittaa, mutta mulle ei tullut yhtään raskausarpia edellisestä raskaudesta. En edes erityisemmin rasvaillut itseäni, taidan olla vaan ihon puolesta venyvää sorttia. Hoitaja sanoi ottaessaan multa verinäytettä: "OHHOH, onpas paksu nahka!" Ilmeisesti minussa on hiukan matelijan geenejä ;)

Mulla ei edellisissä raskauksissa tullut mahaan arpia, enkä muista yhtään rasvasinko vai en. Siitä on jo niin kauan. Rintoihin tuli kovasti arpia. Ulkoreisiin tuli nuorena ennen lapsia. Niin kuin monella mullakin. Täytyy nyt tässä raskaudessa rasvata. Pelottaa miten kauheat arvet tulee kaksosraskaudesta :nailbiting: Maha tulee todennäköisesti olemaan valtava.

marre 12+1

Nuoreen ihoon muuten tulee helpommin arpia, eli nuoret äidit varokaa :grin Vanhan iho on paljon joustavampaa, ei enää niin kiinteä vanha muutenkaan :wink niin ei tule yhtä helposti arpia. Tästä johtuen siis monella teinivuosien kasvukaudelta raskausarpia, mutta raskaana ollessa jokunen vuosi vanhempana ei tulekaan arpia.

Täällä vuotaa verta nyt neljästä asti. :( jos joku haluaa, niin saa rukoilla vauvan puolesta.

Oon huolissani. Mulla kipeytyi käsi aivan yllättäen illalla ja en saanu sen kans nukutuksi. Kipulääke ei auta. Meen päivystykseen näyttää sitä nyt, mut en tiiä et ultraavatko.

Täällä vuotaa verta nyt neljästä asti. :( jos joku haluaa, niin saa rukoilla vauvan puolesta.

Oon huolissani. Mulla kipeytyi käsi aivan yllättäen illalla ja en saanu sen kans nukutuksi. Kipulääke ei auta. Meen päivystykseen näyttää sitä nyt, mut en tiiä et ultraavatko.
Onko sinulla aikaisemmin ollu vuotoja ? Kävitkö varhais ultrassa oliko silloin kaikki hyvin?. Uskon et jos on ollu niin hyviä uutisia saat <3 toki kannattaa pian käydä tarkistuttamassa

Joo, kävin 6+3 ja kaikki oli hyvin. Nyt 10+2. Ei oo aiemmin vuotanu ku viikkoja sitten pyyhittäesaä ruskeaa valkovuotoa. Viime raskauden vuodin alusta 13/14 viikolle asti. Tää vuoto oli erilaista ja runsaampaa. En tiiä oonko vuotanu vielä ku istun autossa ja ootan et pääsen tonne lekuriin.

Sykkeet oon kuullu jo pari viikkoa dopplerilla ja nyt aamuyöllä en saanu kuulumaa :(

Kiitos rukouksista! <3

Tsemppiä Eealle! Toivotaan että kaikki olis hyvin..

Täällä pahoinvointi hellittää otettaan,jipiii! Kahtena aamuna ei oo tarvinu oksentaa ja päivisin ei ole enää niin huono olo ja ruokakin on alkanu taas maistumaan :) väsymys on ihan käsittämätön.. kokoajan tarvis päikkäreitä ja sit semmonen 30min ku nukkuu nii oon taas virkeä ku peipponen. Yöllä 4-5h ja meinaa unet loppua vaikka en yleensä nuku päikkäreitä ja jos nukun nii yhet aamupäivästä.. töissä ku saadaan nukkuakki päivällä, 12h vuoroja ja alan etuja :p

Mulla nuorempana murrosiässä tuli sisäreisiin raskausarpia ku paino nous alipainosta normaaliin eli ei edes paljoa.. toivottavasti nyt säästyn niiltä mut eipä se sillain haittaa vaikka vähän tuliski ku vaalenee mulla aika nopiaa :)

Tonttu92 11+3 ensviikolla nt ultra, nyt jo jänskättää! Toivon mukaan mieskin saa järkättyä työnsä sillain et pääsee mukaan :)

Takaisin