La marraskuu 2016

Varpahat mulle tuli tänään myös näköhäiriötä ja pientä jomotusta päähän loppupäiväksi. Ikinä ei ole migreeniä ollut ja mietinkin voiko liittyä jotenkin tähän raskauteen. Todella outoa :oops:

Tänään on ollut taas huono päivä, mitään ei oo pystyny tehdä kun huimaa hirveesti ja tulee huono olo :( tuskanhiki nousee pintaan ja tykyttää. Plääh. Liekö matala verenpaine vai hemoglobiini laskenu :/ Paljon ois mitä pitäis tehdä, koulujuttuja yms mutta ei vaan pysty.

Varpahat, mä oon ainakin joutunut ottamaan useampaan kertaan panadolia 1g päänsärkyyn, yks ilta oli kans lähempänä migreenin tasoa, ilman näköhäiriöitä. Aurallinen migreeni viimeks joskus 12-13veenä, jäi kohtaukset itsestään pois.. Toivottavasti ei tulis takas :(

Jeanney 11+6

Kiitos avusta! Tuntuu että täällä ryhmässä saa parhaiten/nopeiten vastauksen. Tutkiskelinkin vähän asiaa ja migreenit ovat melko yleisiä alkuraskaudessa.

Mulla on myös tullut nyt alkuraskaudessa kerran aurallinen migreeni, jota ei minulla siinä muodossa ole ollut sitten lapsuuden. Oli näköhäiriöitä, muistiongelmaa ja toinen puoli puutui ruumiinosa kerrallaan. Aika pelottava kokemus, mutta 1g panadolilla sain kohtauksen loppumaan ennen kun meni pahaksi.. Nyt viimepäivinä ollut ns. Tutumpaa migneeniäni 3pv särkenyt putkeen välillä enemmän ja välillä vähemmän. Olen koittanut sinnitellä unen voimalla, kun en tykkäisi ihan hirvesti edes tota panadolia nyt ottaa :/
10+6

Hei onko teillä kellään käytössä sellaista vauvakirjan tyyppistä "päiväkirjaa" johon vois kirjoitella ja täytellä tietoja raskausajasta? :-)

Mä oon ottanu Burana 400mg jo muutamaan otteeseen päänsärkyyn.

8+5

Eikö toi Burana (ibuprofeeni) just oo se kielletty? Apteekissa kun kysyin voiko buranaa syödä raskauden alussa niin hän sanoi ettei kyllä itse ainakaan riskeeraisi vaan suositteli nimenomaan Panadolia (parasetamoli). :o

Burana on ehdottomasti kielletty! Voi lisätä käsittääkseni sisäistä verenvuotoa.

Neuvolassa sanottiin, et Buranaa saa käyttää alkuraskaudessa mutta kolmen viimeisen kuukauden aikana sitä ei missään nimessä suositella/saa käyttää. Buranan pakkauksessa lukee myös toi kielletty viimeisen kolmanneksen aikana.

8+6

Onko teillä muilla vielä tissit kipeet ja tosi pinkeät, itselläni kipu on hävinny niin mietin onkohan se ihan normaalia? Pitäsköhän pyytä vielä toinen ultra ennen rakenne ultraa niin sais rauhan :(

8+4

Huomenta!

Eilen oli sitten eka neuvola. Jotenkin tuli jo paljon todellisempi olo, vaikka mitään masussa ei vielä tarkastettukaan. Hemoglobiini ja verenpaine oli huippuluokkaa ja pissa puhdas. Tietääpähän ettei väsymys johdu ainakaan raudan puutteesta. Saatiin jo kaikenlaisia aikoja ja eka ultra olisi tasan 12+0 eli noin toukokuun 18. Huh mikä odotus! Noh, tässä on kyllä onneks kaikkea, että eiköhän se aika nopsaan mene.

Eilen kerrottiin mun vanhemmille ja mun pojalle. Sain tosiaan sanottua ikään kuin ohimennen asian. Oli kyllä hauska kattoa ilmeitä. :D "Mitäh? Onko teille tulossa vauva?... Tää tuli ihan puskista" Oikein onnellisia olivat alku"järkytyksestä" toivuttuaan. Mun poika (7v.) Tajusi asian hiukan hitaammin. Ensin oli kans et mitä? Sit ilahtui. Sit hetken päästä alkoi hokemaan "siis ihan oikeesti? Ihan oikeesti? Narraatteko te? Ihan oikeesti? Sit se pohdiskeli onko hänen isältään mennyt joku pieni juttu äitiin. Todettiin, että tässä ei sentään ole hänen isällään mitään tekemistä vaan tämä tulee mulle ja hänen isäpuolelle ja hänen isäpuoli on tämän isä. Huvittavia noi lapset. :Heartred Ilmeisesti on jossain eskarissa kuullut, että lapsi saa alkunsa, kun isästä menee siittiö äitiin ja ei nyt osannut ajatella tona isänä muuta, kuin omaa isäänsä. Vaikeita juttuja lapselle vielä käsittää. :)

Muutoin väsymys edelleen melko kova ja jatkuva yökötys. Jotenkin tosin nyt tuntuu et toi pahoinvointi on siirtynyt iltapainotteiseksi ja silloin siis kaikista ällöin olo ja siihen ei oikein auta ees syöminenkään, ainoastaan nukkumaan meno.

Ei mulla enää ole tissit sellaiset pinkeät eivätkä samalla tapaa kipeät; kosketus tekee kipeää tai tissit ovat arat. Lähinnä siis sen huomaa kun pojat hyppii ja pomppii ja tönii siinä samalla mun tissejä. Kauheeta kun niille joutuu jatkuvasti sanomaan ettei saa pomppia äitin päällä. 4vee on myös kahdesti tiedustellut, että onko äitin mahassa vauva. Viimeksi kysyin sitten, että miten niin ja vastaus oli, että koska äiti maha on pullea...

Tänään siis se nt-ultra ja jännittää niin paljon etten tahdo saada aamupalaa syödyksi.

Tuota panadolia oon itsekin joutunut pahimman flunssan aikana ottamaan kun oli niiiiin surkee olo ja joka paikka kipeenä. En toki mielelläni ota sitäkään.

Nuista tissikivuista sen verran että itsellä ei juurikaan ole mitään kipuja enää niissä, eikä pinkeyttäkään. Silloin tällöin saattaa hetkellistä jomotusta tai vastaavaa olla, mutta sekin ohimenevää.

Auringonkukka rv 9+6

Ei mulla enää ole tissit sellaiset pinkeät eivätkä samalla tapaa kipeät; kosketus tekee kipeää tai tissit ovat arat. Lähinnä siis sen huomaa kun pojat hyppii ja pomppii ja tönii siinä samalla mun tissejä. Kauheeta kun niille joutuu jatkuvasti sanomaan ettei saa pomppia äitin päällä. 4vee on myös kahdesti tiedustellut, että onko äitin mahassa vauva. Viimeksi kysyin sitten, että miten niin ja vastaus oli, että koska äiti maha on pullea...

Tänään siis se nt-ultra ja jännittää niin paljon etten tahdo saada aamupalaa syödyksi.
Tsemppiä ultraan laitahan heti ultra kuulumisia meille :)

Tsemppiä ultraan laitahan heti ultra kuulumisia meille :)

Kyllä minä oon muutaman kerran migreeniin ottanut panadolia, minusta sitä voi ottaa ihan huoletta jos ei mene päivittäiseen käyttöön..

Itellä tissit kipeet vaan jos joku niihin osuu, koirat esim sohvalla saattaa kavuta sylissä ja hökkyröidä niin että tisseihin koskee.

Mileim rv 11+4

Mullakaan ei rinnat oo enään kipeät eikä turvonneet. Juurikin vaan jos esim. koira kiipeilee päällä niin saattaa kipeetä tehdä :P
Ja kasvaneet ovat kyllä ainakin yhdellä koolla.

kaisu 11+5

Täälläkin rinnat ei ole läheskään yhtä kipeät kuin alussa.Tai oikeastaan ei yhtään. Nännit ovat vain kosketusarat, mutta eivät kipeät.

Minä en itse uskaltaisi ottaa kyllä buranaa missään vaiheessa. Tuntuu muutenkin, että se on niin myrkkyä. :eek:

11+4

Takaisin